spatiotecte":qdqltfya je napisao(la):
Ja ne vidimp ovde nista strasno.
Zatvare se biciklisticka staza dok se bude gradila obaloutvrda i nakon zavrsetka radova ce se ponovo otvoriti.
Ne vidim gde je tu problem.
Problem je što skoro da nema dobrog rešenja za privremeni biciklistički saobraćaj. Pa, umesto da gradske vlasti odmah postanu svesne da to neće biti lako, da blagovremeno krenu sa pripremama i obaveštavanjem javnosti, one se smatrale da je njihova politička strategija apsolutne tajnosti važnija od bezbednosti ljudi i saobraćaja u gradu.
Na kraju su, i to pošto su radovi već počeli, predložili ovo:
A to je više gruba šala nego praktično rešenje. Ova biciklistička staza je u svako godišnje doba najopterećenija u gradu, a u sred leta je intenzitet saobraćaja ka Adi tako veliki da pešak na obalskom šetalištu ne sme ni na trenutak da se zaboravi i slučajno da zakorači na stazu. Prosečan interval nailaska sledećeg bikliste se meri sekundama, a ne više minutima. Takođe, broj dece u pratnji porodice, zatim mlađih tinejdžera i starijih ljudi na biciklima je isto tako veoma veliki. Sad zamislite da ta ogromna masa, sa prosečnom kondicijom i snagom kakvu takav sastav korisnika fizički uopšte može da ima, na 35 stepeni u hladu krene 6 kilometara unaokolo, preko usijanih ulica i semafora Novog Beograda, da se penje i silazi na dva mosta (od kojih je jedan most na Adi).
Alternativa koju su predložila udruženja biciklista je bar razumnija, ali takođe ima svojih velikih problema.
A oni su ovaj put bezbednosne prirode. Kako će svi ovi ljudi da prođu kroz Karađorđevu?
Na šine bicikli ne smeju, trotoar je isuviše uzak, a postoji samo jedna saobraćajna traka za sve. Ne samo za automobile, ima i kamiona, i to ne mali broj. Koliko će da traje dok deca i stariji ljudi ponovo krenu na semaforu? Karađorđeva bi se bukvalno pretvorila u biciklističku stazu. Kolika će onda ovde biti prosečna brzina saobraćaja, a koliko će ljudi nastradati? Zbog toga mi je delimično i jasno zašto je predložena ruta preko Novog Beograda. Prosto, ne žele da snose odgovornost za nesreće. Tako da se samo prave da su predložili alternativu pošto je ona realno neupotrebljiva. Što čoveka nedoljivo potseća na predloženu "sporu" biciklističku stazu uzvodno od Starog Savskom mosta.
Ovo inače otvara i sasvim legitimna pitanja dalje sudbine Beogradskog biciklističkog saobraćaja pored reka. Nešto nisam primetio da se projekat BNV u svojim maketama i planovima naročito trudi da istakne bicikle i njihove staze. Pogotovo ne kao posebne, rezervisane prostore, dobro uklopljene u raskrsnice i saobraćajne koridore. A ako posebnih, odvojenih staza pored reke nema uzvodno od Starog Savskog mosta, kakvog onda smisla ima da ih bude i nizvodno, gde je slobodan prostora izvan travnjaka još uži od onih potencijalnih i problematičnih 10 metara uzvodno. Na kraju bi lako moglo ispasti da su se Abar i naše vlasti saglasili da će u perspektivi "obala biti isuviše skupa da bi tuda neko vozio bicikl", pa će vrlo postepeno obeshrabrivati njeno korišćenje na taj način. Ali, mada ovakav opšti pristup prema alternativnom saobraćaju budi sumnju, ostavimo za sad špekulacije po strani.
Ono što je sad aktuelno je sledeće. Znali su da će uskoro početi radove na obali, pa je trebalo da na vreme razmisle šta se može uraditi sa biciklističkim saobraćajem. Ovo kako su izbrali da se ponašaju (iako su u tome bar dosledni) je najgore od svega. Ljudi se osećaju nemoćni. Šta onda preostaje sem plakanja ili zbijanja šala?