Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

milanche":12lemhic je napisao(la):
Ako je 1800e/m2 nerealna cena, sta je tek onda 3000-4000e/m2 sto pretpostavljaju za SA?
Elem, imas obicaj za neke teme da kazes da nam je socijalizam jos u glavama. Slazem se. Upravo kukanje da je 1800e mnogo za cenu kvadrata u centralnim delovima grada je socijalizam u glavi. Ovde su stanovi deljeni besplatno, pa se ocekuje ako vec ne moze besplatno onda makar moze simbolicno, za 500e/m2 da se kupi stan u centu. Malo sutra. Pisao sam u temi o ABloku, kako se kreira cena, na koliko profit racuna investitor i dr. Zaista ne mogu da ponavljam to sve.
За пример сам лупио цифре, немој се качити за њих толико озбиљно. Осим тога, понета је била у квалитету за ту цену. Ништа више. Кад се сетим да су станови око Арене коштали и до 2400 евра квадрат а квалитет градње међу најгорим у БГ. ..а ти имајући у том виду констатујеш да су инвеститори зарађивали на већој накнади а нижим зградама. Па, наравно да су разађивали када су градили смеће.

На крају, немој ми причати о томе како се формира цена. Цену формира мафија а не тржиште или нека стручна математичка рачница. Знам за случај једног инвеститора који је у то време завршио 3 зграде које су за класу и по јачег квалитета од уобичајене градње а понудио је и до 40% нижу цену по м2. Наравно, док је трепнуо, зграде су биле распродате ... а онда су му на врата дошли "људи у црном" ...

milanche":12lemhic je napisao(la):
Pobogu Stf, pa ovo nema veze ni sa drzavom ni sa sistemo. Ovo se tice struke i proracuna. Nekada se dosta manje armirao beton. Kolika ce marka betona da bude se radi na osnovu proracuna i bez ikakvih problema sa potrebnom armaturom je dovoljan beton MB30 za stambene zgrade, koliko se sada i koristi i koji se koristio i za vreme SFRJ, tako da su to nebuloze. Pilon mosta na Adi, koji trpi ogromna opterecenja je radjen sa MB55. Ne lici na tebe da u svemu vidis poliku.
Ја у свему видим ошљарење и оправдавање ошљарења по било коју цену. Не политику. Својевремено је био текст који се бавио квалитетом градње у БГ у ком су стручњаци истакли да би се око 80% Београда претворило у прах да нас не дај Боже стрефи земљотрес од 6 кома нешто Рихтера. Станоградња за време СФРЈ је такође била ђубре, све до земљотреа у Црној гори и уништења Скопља, када су мало подигнути стандарди. Оно што је изграђено после доношења нових прописа па до деведесетих је и једино што би преживело тај хипотетички земљотрес.


milanche":12lemhic je napisao(la):
Prvo ne mozes da ocekujes da se obilaznice, mostovi i drugi drzavni infrastrukturni objekti grade samo od naknade koju ce invetitor da platgi da bi gradio stambene zgrade. I to je socijalizam u glavi. Milos.tro je dao podatak da se nije spistala cena naknade, da bi grad samo po tom osnovu, na osnovu postojeceg projekta inkasirao 900mil.e. Recimo po nekom drugom prihvatljivijem projektu sa manjom spratnoscu, recimo da bi grad inkasirao 450mil.e, i to bez dodatnih prihoda od prodaje zemljista investitoru. Te pare su sasvim dovoljne da se zavrsi kopletna infrastruktura potrebna za SA i sire.

Ја не говорим о томе да се од накнаде за Амфитеатар зида аутопут Љиг-Прељина већ да се у цену накнаде морају урачунати они објекти и она инфраструктура коју је неопходно изградити да би се урбанизовао Амфитеатар.

Ако опет, желимо велике површине јавног простора, широке обале са зеленилом, централ парк, оперу, музеје и све оно што се овде жели, онда мора мој Миланче да се иде у висину. Не може и јаре и паре.
 
^
Pametni investitori formiraju cenu na osnovu proracuna, u ostalom u osnosu na to procenjuju da li im se isplati da zauzimaju neku lokaciju ili ne. Cene se forimaru i na osnovu trzista, kao i u svakoj ekonomiji i cinjenica je da su od 2004-2006/7 bile jace cene.

Naravno da bi 80% Beograda bilo sruseno ili tesko osteceno sa malo jacim zemljotresom, jer jako puno ima nelegalne gradnje, nadogradnje, delimicnih rusenja konstruktivnih zivova prilikom rekonstrukcije stanova ili sl. I to je cinjenica. Ni jedan, apsolutno ni jedan jedini gradjevinski inzenjer nece raditi proracun tako da ne zadovoljava sve standarde i propise i koeficijente sigurnosni. Problem nije koja je MB vec u kontroli pravilnog izvodjenja.

Neracionalno je ocekivati da se od taksi izgradi i obilaznica, drumska i zeleznicka sa sve mostom kod Vince. To je suvise skup i veliki projekat da bi se finansirao samo od taksi, a u ostalom to nam je potrebno da se ne bi opasne materije prevozile kroz centar grada. Sve drugo, kao sto su kompletiranje kanalizacine, vodovodne, elektro, toplovodne mreze, gas, putevi, izmestanjem autobuske stanice i dr. bi moglo bez problema da se uradi od taksi i prodajom zemljista da takse nisu snizene tri puta, cak i da je vise javnog prostora i objekata predvidjeno.

Naravno da nisam pobornik nekakvog central parka na tom prostoru, vec za jedan urbanizam tipicnog evropskog grada, sa mesovitom funkcijom, kao sto je Perovic predlog napravio, a Direktor okacio koji post iznad. Pritom da se ogradim, milim samo na deo SA a ne i na ceo NBG koji je on u istom predlogu razradjivao.
 
Stf,
Ne možeš cenovne kalkulacije koje važe za jednu zgradu direktno prebaciti na nivo poslovanja čitavog grada, a pogotovo ne ako su u pitanju gradske četvrti sa posebim karakteristikama ili posebne važnosti. Ne mogu se bilansi troškova i zarada balansirati na svakom projektu koji pokriva bilo koju slučajnu i proizvoljno izabranu teritoriju. Ako kao indikator efikasnosti korišćenja zemljišta uzmemo odnos cene zauzete površine i zarade koju investitor ima od napravljenog korisnog prostora, onda se dolazi do apsurdnih brojeva. Kapija Beograda sa 35 spratova naspram prizemne porodične kuće. Četvrt takvih kula pored auto puta jedno 100 puta bolje koristi zauzeto zemljište od naselje malih porodičnih zgrada. Razlika je tako ogromna da se ne može direktno, linerno preneti u cenovne kalkulacije jer onda bitno manje zgrade u gradovima ne bi ni postojale. Niti bi u starim Evropskim gradovima tako lako ograničavali visine svih novih zgrada u većini gradskih četvrti. Isto važi za troškove pripreme zemljišta za gradnju. Priprema nekih delova zemljišta u SA pored obale Save se maltene svodila na to da se isparkiraju autobusi i sa travnjaka oteraju fudbaleri, a pored Savske ulice treba ukloniti glavni železnički čvor bivše Jugoslavije. Znači li to da ljudima pored zagađene Savske ulice stanovi treba da budu bitno skuplji od onih na obali? Ili pored Savske treba da budu kule, a pored Save prizemne porodične zgrade jedino zato što to diktiraju troškovi pripreme zemljišta za gradnju? A ako bi faktor bio recimo cena zemljišta, onda bi pola Ade Ciganlije moralo biti u soliterima da bi se pokrili troškovi preostalog, jezivo skupog zemljišta koje tobože ne zarađuje ništa. Ili bi se na delu auto puta kroz grad morala uvesti putarina koja se računa tako što saberemo izgubljenu zaradu koju bi imali ako bi tu bili soliteri. Ne može investitor u SA sam da plaća cenu bombardovanja u svim Beogradskim ratovima, dekontaminaciju zemljišta, gradnju glavnog gradskog interceptora, nasipanje zemljišta, čišćenje Save od govana, izmeštanje bog zna čega sve ne, i kao šlag na tortu, novi vodovod za komšijski Stari grad - zato što su sve to realni troškovi gradnje na tom mestu? Cela tvoja filozofija u kojoj urbanizam grada (u ovom slučaju gde su visoke a gde niske zgrade) zavisi od troškova pripreme zemljišta i njegove tržišne cene, ali posmatranog kao niz izolovanih ekonomskih ostrva, apsolutno nema blage veze sa stvarnošću. Grad je u principu jedinstveno preduzeće i prebacuje zaradu i troškove sa jednog mesta na drugo gledajući jedino interese celine i konačni bilans. Problem železničkog čvora i šina koje blokiraju obale je nešto što tangira ceo grad, a ono što u bude SA će takođe, direktno ili indirektno, koristiti celom gradu. SA je posebno važno područije i nema nikave potrebe da on sam snosi troškove konačnog uobličavanja funkcija i izgleda čitavog centra Beograda.
 
SA je najvrednije i najskuplje zemljište koje je poklonjeno u narednih 100 godina Investitoru koji prezentuje makete ( "tzv" mega- giga projekte u siromašnim i visokokoruptivnim zemljama),licitira milijardama dolara (u našem slučaju 3,Egiptu 40 ,Nigeriji 150), i uz dobro osmišljenu marketinško-medijsku priču forsira se nevidjena metamorfoza, boljitak,desetina i desetina hiljada radnih mesta i oročeno na 20,30 godina (u našem slučaju). Ta priča "pije vodu" jer je sasvim realno da se takvi projekti realizuju decenijama samo je potrebno da investitor IMA NOVCA sa jedne strane i DA IMA KUPACA ZA TIH 6.000 STANOVA PRESKUPIH ZA NAŠE TRŽIŠTE I ZAKUPACA 750.000 KVADRATA POSLOVNOG PROSTORA sa druge strane.

Naš investitor nema ni žute banke keša nego mora da se zadužuje kreditima (jedan kredit ide Gradu kao novo zaduživanje umesto da grad prihodom od taksi za prvu faze izgradnje pokrije troškove,pa tako redom za fazu po fazu izgradnje). Šta investitor planira na početku izgradnje?

OPEN SPACE STAMBENI PROSTOR (što je presedan u Beogradu),i potraga za KEŠ KUPCIMA (domaćim,inostranim) ,kupci koji bi uzeli kredit se isključuju jer zamislite npr prosečni stan 500.000 (glavnica +250.000 kamata npr kredit na 30 godina cca 2.000 rata mesečno,ili ispod prosečni stan 300.000+150.000 cca 1.300 evra rata ko bi to mogao da priušti? Visoko pozicionirani menadžeri u kompanijama,bankama i tome sl. s tim što se postavlja pitanje opravdanosti takvog ulaganja s obzirom na promene mesta prebivališta ljudi na tim pozicijama u nekom dužem vremenskom periodu posmatrano.

Grad i priprema za terena za gradnju koja bi trebala da počne za 4 meseca !? Za početak bi trebalo uraditi projekat KOMPLETNE OBALOUTVRDE celog SA (4-5km) i uveliko biti pri kraju radova,mada se pominjala i PARCIJALNA OBALOUTVRDA (verovatno kombinacija obaloutvrdno-džakovske varijante i Božijeg blagoslova),pa čišćenje bolje reći DEKONTAMINACIJA TERENA svega onoga što se napadalo iz vazduha i sa zemlje u proteklih 100godina,pa ISPITIVANJE toga terena nivoa podzemnih voda,sastava zemljišta itd,pa na kraju i NASIPANJE TERENA (procene idu od 2-5m) i to sve do početka radova !?
 
milanche":3ai50l4p je napisao(la):
Naravno da nisam pobornik nekakvog central parka na tom prostoru, vec za jedan urbanizam tipicnog evropskog grada, sa mesovitom funkcijom, kao sto je Perovic predlog napravio, a Direktor okacio koji post iznad. Pritom da se ogradim, milim samo na deo SA a ne i na ceo NBG koji je on u istom predlogu razradjivao.

Нити сам ја поборник кула. Само их сматрам нужним у овом случају.

Остављам могућност да Амфитеатар може да се урбанизује по европском моделу, али лично сматрам да то економски није могуће. А нарочито нису могуће неке утопистичке идеје са овог форума о 150 метара зелене обале, централним парком и сличним причама.

Да се вратимо на почетак почетка .... Да ли желимо или не желимо да се Амфитеатар урбанизује? Ако желимо, онда морамо бити спремни на тешке компромисе јер утопизам овде једноставно - није могућ. То је све.
 
Pitao sam ljude koji će zbog Beograda na vodi ostati bez domova šta misle o tom projektu
May 23, 2015
By Bojan Bednar
http://www.vice.com/rs/read/pitao-sam-l ... m-projektu

- Dobar dan, pretpostavljam da vi živite ovde, u Bari Veneciji?

- Da, moja porodica je ovde već nekoliko decenija.

- Hteo bih da porazgovaramo o "Beogradu na vodi", ja sam novinar.

- Naravno, ali prvo da vi meni odgovorite: zašto novinari ne smeju da uđu ovde i pišu o nama? Jel im neko brani?

Projektom "Beograd na vodi" planirano je da se čitavo jedno naselje, posprdno romantičarski nazvano Bara Venecija, čiji su žitelji skoro stoprocentno radnici "Železnica Srbije" ili njihovi naslednici - zbriše sa mape glavnog grada Srbije. Naselje, osim ljudi (mada u ratu oko bezobrazno precenjenog zemljišta na obali Save ljudi nisu važni), čini teško izbrojiv kompleks raštrkanih radionica, kancelarija, garderoba, šupa, pa čak i železničkih vagona koje je, kako su gubili svoju funkciju, "Železnica Srbije" davala svojim radnicima na korišćenje.

Te hangare su ljudi, koliko su mogli, znali i umeli, pretvarali u domove. Polemisati da li su to zaista za život pristojni i funkcionalni objekti je danas bezobrazno i zlobno.

Takva polemika posebno bi bila drska jer se zna da će izgradnjom "Beograda na vodi" žitelji Bare Venecije ostati i bez domova kakve sad imaju. Plan je da se svi oni rasele na nekoliko lokacija u Beogradu, u stanove koje neće moći da otkupe, na period od godinu, tri ili pet, nakon čega će ih, strepe žitelji Bare Venecije, gradske vlasti isterati na ulicu.

Postoje, doduše, srećnici koji su važećim zakonom koji nije primenjen na sve objekte u Bari Veneciji, postali korisnici službenih stanova. Oni će moći da otkupe stanove u koje će biti preseljeni. Međutim, većinu kuća u kojima danas žive ti ljudi, administracija Železnica Srbije je "zaboravila" da preinači u službene stanove, pa pred zakonom oni zapravo žive u kancelarijama, a pošto se u kancelarijama ne živi, vlasti, strogo zakonski gledano, imaju puno pravo da ih isteraju na ulicu.

I ne samo to, vlasti su se postavile kao da bi ti ljudi trebalo da budu zahvalni što im bageri bez najave, i po kratkom postupku, nisu razbucali kuće. Sve što žitelji Bare Venecije žele je da im bude omogućeno da otkupe stanove u koje budu raseljeni, umesto što će za godinu, tri ili pet ponovo strahovati gde će živeti.

Kao da ta diskriminacija nije dovoljna, gradske vlasti podje*******avaju žitelje Bare Venecije pitanjem: "A gde ste bili tolike godine, zašto niste konkurisali za dodelu stanova?", iako vrlo dobro znaju da su korisnici službenih stanova, prostorija uopšte, bili tretirani kao korisnici nužnog smeštaja, pa po zakonu nisu mogli da konkurišu za dodelu stanova.

Ima tu još mnogo stvari koje nisu važne ili su otužne, bljutave i patetične ljudima koji su svoje stanove, u zamenu za histeričnu decenijsku podršku Slobodanu Miloševiću kupili za nekoliko stotina ili nekoliko hiljada dojče maraka, pa sad uživaju. Zato ih ne bih gnjavio tuđom mukom.

U Baru Veneciju stigao sam zbog nečeg mnogo važnijeg, da pripomognem da ljudi koji tamo žive (budući da su već žrtve jer se, je*******i ga, nisu snašli u tranziciji) postanu sitnina za potkusurivanje između naprednjaka i demokrata. Budimo iskreni, izgradnja "Beograda na vodi" isključivo je političko pitanje, i osim grupe građana koja želi da pokaže patku vlastima zbog projekta, malo kome je zaista stalo do urbanističke, estetske ili socijalne dimenzije tog problema, i sva histerija je samo zbog love.

Zato je demokratama verovatno veoma krivo što su se naprednjaci setili da na tako grandiozan način operu pare zbog kojih su, uostalom, i jedni i drugi ušli u politiku. Zamislite samo sve te silne izvođače, podizvođače i podizvođačeve podizvođače koji će graditi, krečiti, lepiti pločice, zastakljivati, uvlačiti struju, stavljati parket, ugrađivati liftove i đakuzije, i na kraju angažovati čistačice da operu stotine hiljada kvadrata haosa koji majstori ostave iza sebe.

Naravno, ako od svega bude nešto. Ako ne, ostaje zemljište koje će za lepe pare, prodati, iznajmiti i koje će na volšeban način od gradskog postati privatno.

Kad sam saslušao egzistencijalne probleme koji nikog ne zanimaju, pitao sam žitelje Bare Venecije šta misle o projektu "Beograd na vodi".

- To mi deluje kao fantazija. Ako gospodin Vučić, kaže da bi trebalo da bude izgrađen do 2030, pa koji me klinac onda izbacuje odavde? Prvo, da bi se izgradio "Beograd na vodi" mora da se izgradi glavna Železnička stanica, mora da se napravi most kod Bubanj Potoka, mora da se odradi tunel, mora da se uradi most na Dunavu prema Pančevu, mora da se izgradi obilaznica...- kaže Zoran Damjanović.

Prekidam ga u nabrajanju i kroz glupavi smeh zaključujem: "Ala ste vi dobro informisani."
- Gospodine, pa ja moram da budem informisan, jer ja živim ovde. To za mene nije tamo neki projekat oko kog se polemiše, To direktno zadire u moj život - kaže mi.

Okej, moj domet je očigledno "novinarsko istraživanje" zašto u vrtićima nema plastičnih čaša i papirnih ubrusa, i zašto svakom detetu daju samo pola žgoljave jabuke. Nisam ja za mučne socijalne priče.

- Da bi se kompletna infrastruktura preselila ovde - nastavlja on - moraju da se završe Zemun i Rakovica. Beograd ima jednu glavnu železničku stanicu, ali bi trebalo da ima i dve pomoćne, sa trećom koja će da bude prema Rumuniji, u Pančevu. Znači, sve to mora da se odradi. Jel oni misle da to može da se uradi za dve godine?! Pa nemoj neko da me laže! - kaže Damjanović

On i njegove komšije su saglasni da protiv lepšeg i savremenijeg Beograda niko nema ništa protiv, kao ni protiv tog divotnog projekta, iako su svesni da neće doživeti da ga vide. Ipak, pitaju se od kakve koristi će njihovoj deci biti "Beograd na vodi", ako ona budu morala da žive na ulici. Posebno ih brine što će biti raseljeni u različite delove grada ("rasejaće nas na sve četiri strane sveta, k'o ptica seme"), pa ako posle isteka zakupa budu ponovo izbacivani iz stanova, neće moći da se organizuju i zaštite.

- Bio sam na razgovoru, dobili smo stan u zakup na pet godina - priča Đorđe Starčević, čovek koji me je na početku pitao o novinarskom kukavičluku u vezi sa izveštavanjem o problemu u Bari Veneciji.

- Nude sve i svašta, ima i gorih stanova nego što su ovi naši, ne rade bojleri, nema vode, otpale pločice u kupatilu, a piše da stan moraš da vratiš u ispravnom stanju. Međutim, nama u rešenju ne piše da li je sve to bilo ispravno, a nije. Ili ti ponude stan toliko veliki da ti ode cela plata samo na iznajmljivanje - kaže Starčević.

Indiskretno mu skrećem pažnju da njegova muka neće mnogo interesovati stambeno zbrinute, pa se vraćamo "Beogradu na vodi".

- Ako bude i 30 odsto od onoga što se vidi na maketama, to će biti fenomenalno, ali teško da će od svega biti nešto. Stanicu "Prokop" koliko već grade? Samo se produžavaju rokovi. Kao i za sve kad obećavaju: "Ljudi, biće bolje 2015, 2016, 2017...". Rešavaju oni svoj problem, a mi, ljudi, smo im problem. Znalo se tačno.

- Bilo je i ranije priča da će ovde biti nekakav megapolis, "Europolis", "Savski amfiteratar", a sada "Beograd na vodi", tačno su znali, samo su ubacivali neke ljude koji su naše slučajeve stavili u "bunker", "završali papire" kome je trebalo, i gotova priča. A kada ih pitamo zašto nam ne daju stanove u otkup, onda ne bi bilo nikakvih problema, oni nas pitaju gde smo bili 30 godina, iako zna da nismo imali pravo da konkurišemo kad smo imali nužni smeštaj - kaže Starčević.

Dok se opraštamo iskreno i bez ljutnje mi kažu da su sigurni da od ovog teksta neće videti ništa.

- Ali ako zapalimo gume na međunarodnoj pruzi, o tome će se valjda pisati - viču za mnom - Ili ako svi sa decom odemo ispod mosta!

- Sva sreća, neće vam trebati mnogo, Gazela vam je pod nosom - uzvraćam im.
 
Francuskom firmama će se u Parizu prezentovati "Beograd na vodi" i drugi veliki projekti srpske prestonice

VIŠE OD 60 velikih infrastrukturnih projekata srpske prestonice, među kojima su "Beograd na vodi", Obilaznica oko Beograda, nova autobuska stanica, metro, proširenje Aerodroma "Nikola Tesla", deponija u Vinči, privatizacija PKB, biće predstavljeni u četvrtak francuskim investitorima u Parizu.

U rezidenciji ambasadora Srbije Rajka Ristića održaće se prva ekskluzivna promocija stambeno-poslovnog prostora nove gradske zone uz podršku direktora ovdašnjeg promotivnog preduzeća SBC Zorana Milinkovića.

Na ovom skupu, Kompanija "Igl hils" će predstaviti projekat izgradnje i pružiti informacije o prodaji objekata čija gradnja počinje ove godine. Istovremeno, biće predstavljeni i drugi kapitalni projekti. Dolazak su već najavile i nameru za učešće u ovakvim projektima iskazale velike francuske korporacije, kao što su "Vinči", "Suez", "Dalkia", EDF...

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... rodrom-PKB
 
Da li je moguce da se ukine sav tranzitni zeleznicki saobraj u korist BG na vodi i da se izmesti kroz BG Cvor dok se ne zavrsi most u Vinci?
 
Samo opasne materije idu oko Kalemegdana za severoistok Srbije, tačnije za Pančevo, a za jug Srbije već koristi železnički most kod Ostružnice, ostali teret odavno već ide kroz BG čvor.
 
Mair":2gxc0c4d je napisao(la):
Samo opasne materije idu oko Kalemegdana za severoistok Srbije, tačnije za Pančevo, a za jug Srbije već koristi železnički most kod Ostružnice, ostali teret odavno već ide kroz BG čvor.
A opasne ako bi ugasili taj pravac oko kalemegdana pre mosta u Vinci ne bi mogle kroz cvor?
 
Nebitno kolika je frekvencija nemoze kroz tunel i gotva stvar to znaci da mora da se izgradi obilaznica
 
Da ne bude zabune šta je sve BG čvor, Železnički most u Ostružnici i budući most u Vinči su isto deo BG čvora, ali tuneli "Vračar" i "Dedinje" su u centru grada i kroz njih se ne transportuju opasne materije.
 
Danas je mesec dana od potpisivanja ugovora a nije ni u naznaci kada će isti biti dostupan javnosti.
Čekamo i dalje :dil:
 
Kanda se vlast malo utisala oko ovog projekta. A i ciscenje ne napreduje bogzna kako, ispravite me ako gresim.
 
Ne talasaj!
Umesto da si zahvalan sto ce konacno u tvom gradu nici nesto svecki
 
Kao da nesto odugovlace... U vazduhu mi visi da ce za par meseci ona Komisija jednostavno da kaze ugovor ne vazi... A dotle ce politicari da skrecu paznju na druge projekte: Zicaru Blok 44 - Kosutnjak, Diznilend u Kragujevcu i , recimo, Kosmodrom u Makisu.

Ostade samo kafic od celog projekta... I tamo ce da bude mozda 30 godina "privremen"...
 
Aleksandar1":1twkaeo4 je napisao(la):
Kao da nesto odugovlace... U vazduhu mi visi da ce za par meseci ona Komisija jednostavno da kaze ugovor ne vazi... A dotle ce politicari da skrecu paznju na druge projekte: Zicaru Blok 44 - Kosutnjak, Diznilend u Kragujevcu i , recimo, Kosmodrom u Makisu.

Ostade samo kafic od celog projekta... I tamo ce da bude mozda 30 godina "privremen"...

Ček, ček, ček - posle svega što se desilo u vezi sa ovim projektom - proglašavanja "Navodnog Beograda" za projekat od nacionalnog značaja, donošenja onakvog Prostornog plana, i to na onakav način, usvajanja leks specijalisa - mi sada polažemo nade u jednu Komisiju da će da obori ugovor!? Onda zaista nisam siguran da živite u istoj Srbiji gde i ja :D

duke23":1twkaeo4 je napisao(la):
Danas je mesec dana od potpisivanja ugovora a nije ni u naznaci kada će isti biti dostupan javnosti.
Čekamo i dalje :dil:

Aj' sad da budem malo fer prema Malom i ekipi - rekli su ipak da će ugovor (i to ne ceo) biti objavljen tek nakon što Komisija za zaštitu konkurencije da svoj sud, što bi, prema najavama, trebalo da se desi polovinom juna.

Mlatishuma":1twkaeo4 je napisao(la):
Kanda se vlast malo utisala oko ovog projekta. A i ciscenje ne napreduje bogzna kako, ispravite me ako gresim.

Imajući u vidu određene pripremne aktivnosti koje trenutno sprovode, za nekoliko nedelja će se kukati za ovim periodom tišine i odsustva "Navodnog Beograda" iz medija ;)
 
Homer Jay":2et08zzx je napisao(la):
Aleksandar1":2et08zzx je napisao(la):
Kao da nesto odugovlace... U vazduhu mi visi da ce za par meseci ona Komisija jednostavno da kaze ugovor ne vazi... A dotle ce politicari da skrecu paznju na druge projekte: Zicaru Blok 44 - Kosutnjak, Diznilend u Kragujevcu i , recimo, Kosmodrom u Makisu.

Ostade samo kafic od celog projekta... I tamo ce da bude mozda 30 godina "privremen"...

Ček, ček, ček - posle svega što se desilo u vezi sa ovim projektom - proglašavanja "Navodnog Beograda" za projekat od nacionalnog značaja, donošenja onakvog Prostornog plana, i to na onakav način, usvajanja leks specijalisa - mi sada polažemo nade u jednu Komisiju da će da obori ugovor!? Onda zaista nisam siguran da živite u istoj Srbiji gde i ja :D

Ne, nije polaganje nade, nego cisti osecaj sta je po sredi. Taj osecaj moze da bude potpuno pogresan, ali takav mi je.

Naravno da ne ocekujem da ce komisija da samostalno obori ugovor, nego da ce joj tako biti nalozeno.

Nesto se gadno desilo od Leks Specijalisa do potpisivanja, ali niko ne zna sta.

Cini mi se da ce jednog dana Studio B prestati da emituje serijal BNV i poceti novi o zicari i proizvodnji rezervnih delova za nuklearne bombe u Ikarusu i FAP-u. Sledece noci ce nestati reklama kod Zeleznicke stanice, i od sledeceg dana gradski i republicki politicari ce dobiti kolektivnu amneziju.

Na koje pripreme ti mislis? Ucestvovanje na sajmovima nekretnina?
 
Prvo su rekli ugovor će biti dostupan odmah po potpisivanju. Potom su u priču uveli i komisiju za zaštitu konkurencije i saopštili da agencija ima rok od mesec dana da da svoje mišljenje o projektu. Polovinom maja se javlja agencija i kaže da rok od mesec dana počinje onog trenutka kada se dostavi kompletna dokumentacija. Koliko znam agencija se posle nije oglašavala i nije potvrdila da je dobila kompletnu dokumentaciju,tako da je moguće da taj rok još uvek nije počeo.

Homere, Mali je u jednom trenutku govorio istinu isto onoliko koliko i sat koji stoji pokazuje tačno vreme. Ostaje nam da gledamo u pasulj ili nešto slično da odredimo taj trenutak.
 
milanche":mdem0r9l je napisao(la):
Stf, ja bi samo da podsetim da se Beograd od 2000-tih gradio tako sto su privatni investitori koji imaju daleko manje kapitala od invetitora iz UAE, placali taksu gradu naknadu za zemljiste gradu 3x vece nego sto ce invetotor iz UAE...

Ovo je u skladu sa postovima koje milos.tro vrti na forumu na svaka 3 dana... :D kako su spuštene cene za 3 puta. Možete li onda da mi objasnite post sa ove teme:
viewtopic.php?p=325716#p325716

Isto je i tamo bila priča o snižavanju cene tri puta, došao čovek na forum i napisao:

Odakle vam da je ekstra zona 80.000 rsd? To je tada bilo skoro 900EUR/m2, nije li mnogo s time opteretiti bruto kvadrat u izgradnji? Bila je nekada ekstra zona zaštite zelenila koja je bila u tom iznosu, ali to se odnosilo na Kalemegdan i Veliko ratno ostrvo, a ne na centar grada - faktički i nema izgradnje. Bila je ekstra zona poslovanja, a tako se i danas zove, ali nije 80.000 nego oko 45.000 RSD, ako se dobro sećam. U najgorem slučaju po grad, skraćivanjem ekstra zone poslovanja na prvu zonu (što se uistinu desilo 2010. i uticalo je na 20-ak projekata od Bulevara i Slavije do Kališa), investitori su uštedeli oko 30%, što je tada bila razlika. Drugim rečima, koji investitor bi za projekat koji ima svega 17.000 m2 nadzemno platio 12.000.000 EUR uređenje? Nešto ste pobrkali.

Je l ''pobrkano'' da je cena spuštena tri puta, ili šta?
Čovek je napisao da je cena bila 45.000, a ne 80.000...može li neko da pojasni?

--------------------------------------------

stf":mdem0r9l je napisao(la):
milanche":mdem0r9l je napisao(la):
...Pisao sam u temi o ABloku, kako se kreira cena, na koliko profit racuna investitor i dr. Zaista ne mogu da ponavljam to sve.
...немој ми причати о томе како се формира цена. Цену формира мафија а не тржиште или нека стручна математичка рачница.

Cena kvadrata je kreirana za A blok. Niža nego što se kvadrati tamo prodaju danas.
Ali, onda su imali još jedan sastanak naknadno. Na tom drugom sastanku su podigli cenu.
Digli su je baš zbog ovoga što kaže stf. Došli im u posetu ''biznismeni'', rekli im otprilike ljudi, nemojte da se zaje*******avate sa tom cenom, preniska je, remetiće prodaju naših kvadrata.... Verovatno su im dali ponudu koju ovi nisu mogli da odbiju, i cena kvadrata u pomenutom bloku je podignuta.

Nažalost, mnogo bliže realnosti je ovo što kaže stf, da cenu kvadrata formira mafija, a ne nikakve velike računice investitora (onoga koji nije istovremeno i ''biznismen'').
 
Vrh