Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Zanima me jos jedan detalj. Da li je Zeleznica pre potpisivanja ugovora prenela imovinu na Grad Beograd. Jer ako nije, krsi se ugovor sa gradom o ustupanju zemljista u SA, zbog izgradnje Prokopa (ako jos uvek vazi). Zayed-i nisu ugovorna strana u finansiranju Prokopa vec neko iz Kuvajta. Grad Bg. je vec investirao u Prokop. To bi mozda bio pravni osnov za obaranje ovog projekta.
Jos jedno pitanje. Kako je vlast mogla da podpise ugovor ciji je predmet zemljiste, kada jos sve parcele nisu eksproprisane. Mozda grasim.
 
A pogledaj malo sajt skupstine leks specjalis uskoro ponovo na doradi sto je brzo to je i kuso u posao ulaze republika i investitor valjda
 
razgradjevinar":1651776k je napisao(la):
ovo sto je stf okacio moglo bi da se uporedjuje kada bi..

1. u srbiji vladao kapitalizam a ne despotija
stf.. da li zaista tvrdis da projekat BNV pociva na zakonima kapitalizma..
То није толико битно јер пројекат не почива на законима социјал-комунизма у коме је могуће улагати огромна средства у измештање инфраструктуре да би се на том месту направио парк, тј. да се милиони баце у септичку јаму (Пример улагања енормних средстава у Дански насип пре рата а који су комуњаре после рата претвориле у - ливаду. Такав систем размишљања и урбанизма је могућ само у комунизму.

razgradjevinar":1651776k je napisao(la):
2. kada bi povrsina od savske pa do autokomande bila prekrivena sumom.. pa najbolje da svedjanci tu izmedju mora i sume naprave repliku jednog vikinskog sela
Овај део нисам разумео. У Стокхолму је ово насеље планирано на месту Краљевске луке, тј. уместо индустријског земљишта што је паралелан пример са Амфитеатром.

У сваком случају, ја се трудим да не качим конкретно Београд на води, кад год се оглашавам на теми, већ покушавам да објасним да неке ствари једноставно нису могуће ни у капитализми, ни у деспотији и да се нереалним причама не добија апсолутно ништа корисно, напротив.
 
Pocinje vec da smara prica o komunizmu onih koji su o njemu culi od drugih, a rodjeni su mnogo kasnije.
To onda nije nikakav argument, jer nema tezinu.

Ovaj 'projekat' ovako kako je postavljen, ne pociva ni na komunizmu niti na kapitalizmu, vec na cistom kriminalu i otimacini resursa jednom ponizenom narodu.
Danas je to zemljiste u centru prestonice, juce je to bilo poljoprivredno zemljiste sirom AP Vojvodine, a sutra ce to biti izvorista pitke vode!

Da ovaj posao pociva na principima kapitalizma, grad se ne bi potpisom odrekao najeksluzivnije gradjevinske zone u korist bilo kog lica ili grupe lica koja su obecala da ce "mozda" graditi, ako nadju interesente...
 
Ideja parka je vezana za prostor koji se sada cisti, ne za prostor koloseka i same stanice. Samim time nije potrebno ulagati stotine miliona u izmestanje infrastrukture i gradnju nedostajuce infrastrukture za potrebe trznog centra koji nam tako fali bas na tom mestu.
 
1979 god. :) Šta bi London dao za ovako nešto?

11164048_10153155467625943_779241216826485433_n.jpg
 
Kad bi London imao ovako nesto, vrlo vjerovatno bi dosli arapski investitori i napravili nesto slicno BNV. ups :D
 
Oslobodite se obaveza u petak i subotu. Ovo će biti veoma interesantno. Pogledajte spisak predavača.

GRAĐANI I GRAĐENJE GRADA
Međunarodna konferencija

U okviru jubilarne desete Beogradske internacionalne nedelje arhitekture biće održana međunarodna konferencija GRAĐANI I GRAĐENJE GRADA.

Konferencija Građani i građenje grada predstavlja rezime desetogodišnjih nastojanja Beogradske internacionalne nedelje arhitekture (BINA) da podstakne saradnju urbanih planera, arhitekata, građana i gradske uprave u projektima za poboljšanje zajedničkog urbanog okruženja. Imajući u vidu aktuelnu praksu, ova konferencija će biti više od akademske debate o različitim metodama participacije građana i vidovima saradnje u građenju grada: nastojaće da objasni ulogu stručnjaka i građana u borbi za ostvarivanje uslova za pravedni i održivi urbani razvoj.

http://www.bina.rs/2015/konferencija/
 
Kad čovek počne da sledi linkove, nikada ne zna gde će završiti :)

Ovo je sa telepromtera http://www.teleprompter.rs/probudi-se-a ... video.html

---------------------

"Pogledajte animirani filma “Naš Beograd na vodi” koji ukazuje na pogubne posledice ovog projekta. Animirani film je premijerno prikazan u sredu u Beogradu.

Animirani film “Naš Beograd na vodi” delo je tima časopisa o arhitekturi “Kamenzind”. Ova video pričao objedinila je višemesečnu analizu projekta “Beograda na vodi” koji vlast i arapski investitori nameravaju da izgrade na potezu Karađorđeve ulice, jedne od najlepših u glavnom gradu.

Ana Đorđević Petrović, jedna od autorki filma, rekla je za Radio slobodna Evropa da očekuje da ovaj film javnosti “otvori oči” o “Beogradu na vodi”."

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z04vtwhFUqg[/youtube]
 
A na toj istog stranici, youtube nam nudi i ovaj mali biser. Deo tribine o Beogradu na vodi održan 1. aprila.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ER7YX5khnUg[/youtube]
 
Zuma":1rflk922 je napisao(la):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z04vtwhFUqg[/youtube]

Samo da se osvrnem kratko na jedan detalj iz ovog videa...
Komentator u jednom trenutku postavlja pitanje...
"Sta treba uciniti da se Beograd vrati na turisticku kartu Evrope" i odgovara...
"Dovoljno je otici do Budimpeste i sa Dunava gledati prelepo uredjene zgrade, setalista i mostove".

Zgrade i mostovi su zaista lijepi u Budimpesti ali o kakvim setalistima je rijec?

12237802756fcd528ebc4b.jpg


Na svu srecu ovako "prelepo setaliste" Beograd nece dobiti.
Inace ovakva saobracajnica duz obale Dunava je skoro cijelim njenim tokom kroz Budimpestu
 
Ајде Рио посвети се Бања Луци па тамо закерај и просипај памет!!!
 
Takođe, čudi me da niko nije pomenuo - jedan deo rečnog fronta u Budimpešti se zove (ni manje ni više) Belgrad Rackpart.
 
Sve je to fino ali slike setalista u Budimpesti koje kacite nisu setaliste uz obalu vec setaliste izmedju saobracajnice sa 6 traka i zgrada, naravno uredjeno. Na prve dvije slike mogu se cak vidjeti i ograda i tracnice a ono sto je pored - cesta se ne vidi jer je ispod. Do samog Dunava od tih setalista ima od 30-50 metara.
Ono sto slika takodje skriva je buka od saobracaja.
Nema tu setnje uz Dunav
 
GOJE":1034z2cc je napisao(la):
Takođe, čudi me da niko nije pomenuo - jedan deo rečnog fronta u Budimpešti se zove (ni manje ni više) Belgrad Rackpart.

Aaaaa - pa zato su u nekim našim knjigama štampali fotografiju nemačkih tenkova u Budimpešti i visećim mostom u pozadini, a potpisivali je kao "Ulazak Nemaca u Beograd"...
+
 
Evo kako izgleda obala na lokaciji gdje su uslikane prve dvije slike koje je okacio "Cenzura"...

2015-05-21124424.jpg


Po meni, Beograd vec sad ima daleko bolje pozicionirana setalista i uz Savu i uz Dunav. U prvom redu. Potrebno ih je samo srediti i po tom pitanju ce biti daleko ispred Budimpeste.
 
Изгледа да је више него потребно качити градске обале из свих европских градова да би се стекао комплетан увид у то како изгледају и како се форкирају шеталишта дуж река.

У Будимпешти сам и лично био, и шетао дауж њихове централне обале и могу да потврдим да је њихова централна градска обала - грозна за пешаке. А Будемпешта је изгледа овде на форуму неки репер?
 
Ja ne znam koji bi reper za Beograd trebao biti ali Budimpesta sigurno ne. Mozda jedino na kratkoj dionici od Kalemegdana do Brankovog mosta u Kardjordjevoj ulici. A i tu bih uzeo Budimpestu samo kao primjer odnosa prema zgradama.

stf":3evxb5ej je napisao(la):
Изгледа да је више него потребно качити градске обале из свих европских градова да би се стекао комплетан увид у то како изгледају и како се форкирају шеталишта дуж река.

To sam i ja poceo posmatrati u zadnje vrijeme ali mi se cini da je malo gradova za uporediti sa Beogradom. Beograd na desnoj obali Save ima jednu skoro potpunu neizgradjenost sto ne znam da ima ijedan grad u svom centru. Uglavnom su gradovi sa obalama imali uredjene dokove i pristanista za brodove pa su to uredili (London) ili imaju velike saobracajnice duz obale (Budimpesta).
 
Ono što je pozitivno u čitavoj priči vezano za BNV je da nećemo imati saobraćajnice uz obalu reke i barem po renderu za one 2 zgrade sasvim dovoljno široko šetalište cca 30-40m.
Iskoristio sam ovu fotografiju (desni deo fotke) kako bi npr. BNV mogao da izgleda:
55599d05e58eceb4c8000166.jpg

Umesto 2 miliona megalomskih kvadrata 800.000 npr. u prvom redu 7-8 spratnice umesto 20-spratnica,nebodera,dildoa i tome slično. Hoteli,"šiljak umesto dildoa" veličine 100-tak metara,komercijalni sadržaji i još mnogo toga bi se uklopilo i u sasvim razumnom roku moglo da izgradi (cca 10 tak godina).Sigurno da bi bilo investitora koji bi platili naknade za uredjenje zemljišta od pre 3 meseca (kao i ostali investitori u gradu) jer bi imali profit u čitavoj priči NE MEGAPROFIT,ALI PROFIT sigurno.

Grad bi tako mogao da prihoduje cca POLA MILIJARDE EVRA, sasvim dovoljno da se odradi prateća infrastruktura do granica BNV i izfinansira većim delom izgradnja prateće infrastrukture. Ovako Grad će imati nove kredite i zaduživanja,poklonjeno zemljište u narednih 100 godina, i eventualno nekoliko završenih mega-giga zgradurina,sa sve tržnim centrom.
 
Да ли је неко био у Љубљани? Имају ли и како су уредили шеталиште уз реку?
 
Нико од нас није био у свим градовима, зато ... постављајте људи. Ко је где био, нека опише утисак.
 
Ајде Рио усликај баљалучко шеталиште поред Врбаса а може и поред Врбање!
 
Vrh