Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Погледај на некој мапи на коликој удаљености су паралелне бечке улице Мариахилфер штрасе (испод које иде метро) и Бурггасе (кроз коју пролази трамвај). Управо то је недостатак Београда, у саобраћајном смислу: мрежа друмских саобраћајница је густа, а шина не - уз то, трамвај не вози у најужи центар. А ми желимо централну функцију Савског амфитеатра, зар не?
 
Мени ЛРТ линија са трасом од Панчевца-Дунав станице-Доњи град-Бетон хала-Стари Савски није спорна као и део од Сајма-Радничка-Хиподром и даље али нисам сигуран да сам схватио тачну позицију ЛРТ пруге кроз сам СА. Може нека детаљнија мапа само трасе кроз СА?
 
Најлакше је да прати садашњу трасу пруге. Укратко, то ти је дијагонална траса, од штајге до Зарићевог моста.
 
Милисаве,написао сам на читавом потезу те линије.Ја заговарам велику густину насељености и концетрацију стамбено-пословне градње у три-четири тачке десне обале града: Лука(Марина Дорћол),део СА до Газеле и део до старог савског и надам се још једног метро-друмског моста. Таман да се на све четири тачке изграде кластери солитера мислим да би то нископодни ЛРТ без проблема изгурао ако имамо у виду да би се у многим тачкама тог потеза линија укрштала са метроом,постојећим трамвајем и градском железницом. Треба посебно имати у виду да би у случају градње метроа на тој траси уместо овога што се предлаже зарад капцитета већег за 10-20.000 путника добили линију која је неколико десетина пута скупља од предложене трамвајске/лрт линије.

Не ради се ту о фамозној првој линији београдског метроа где би без обзира на тип возила цена грађевинских радова била практично иста.Овде је разлика између трамваја на земљи и подземног метроа можда чак и у 50-100 милиона евра по километру.
 
Пантограф":1yff9a1s je napisao(la):
Најлакше је да прати садашњу трасу пруге. Укратко, то ти је дијагонална траса, од штајге до Зарићевог моста.
Ја бих ипак мало релоцирао пругу кроз сам СА да иде равно по дијагонали од Газеле до Зарићевог моста. Тиме добијамо пешачко-бициклистичко-трамвајски коридор који би био и срце и душа будућег СА са широким зеленим коридором и два грађевинска троугла.
 
stf":8bxe6cyg je napisao(la):
Пантограф":8bxe6cyg je napisao(la):
Најлакше је да прати садашњу трасу пруге. Укратко, то ти је дијагонална траса, од штајге до Зарићевог моста.
Ја бих ипак мало релоцирао пругу кроз сам СА да иде равно по дијагонали од Газеле до Зарићевог моста. Тиме добијамо пешачко-бициклистичко-трамвајски коридор који би био и срце и душа будућег СА са широким зеленим коридором и два грађевинска троугла.
И добијамо прилично досадну,централизовану и већ виђену урбанистичку матрицу . Можда би се то могло разбити неком маштовитом разрадом али ипак би ту последњу реч имала "домаћа планерска струка" па сумњам у такав сценарио.
 
Пантограф":14ldlfiu je napisao(la):
Погледај на некој мапи на коликој удаљености су паралелне бечке улице Мариахилфер штрасе (испод које иде метро) и Бурггасе (кроз коју пролази трамвај). Управо то је недостатак Београда, у саобраћајном смислу: мрежа друмских саобраћајница је густа, а шина не - уз то, трамвај не вози у најужи центар. А ми желимо централну функцију Савског амфитеатра, зар не?

Evo sad sam gledao na mapi. Pošto se ove ulice radijalno šire, na početku je oko 400m, a kasnije i preko 900m.
Samo mislim da treba naći rešenje koje je što jeftinije, jer samo tako može da prođe, pošto će se 'pravi' metro ionako graditi nezavisno od ovoga.

Inače ja strašno volim tramvaj u urbanim delovima, čak su mi i pešačko tamvajske ulice super (ima dosta primera, Helsinki, Padova...)

Evo kako bi u SA moglo da igleda:

4167640504_07837828b3_b.jpg
 
Delija":7mub3yc8 je napisao(la):
stf":7mub3yc8 je napisao(la):
Пантограф":7mub3yc8 je napisao(la):
Најлакше је да прати садашњу трасу пруге. Укратко, то ти је дијагонална траса, од штајге до Зарићевог моста.
Ја бих ипак мало релоцирао пругу кроз сам СА да иде равно по дијагонали од Газеле до Зарићевог моста. Тиме добијамо пешачко-бициклистичко-трамвајски коридор који би био и срце и душа будућег СА са широким зеленим коридором и два грађевинска троугла.
И добијамо прилично досадну,централизовану и већ виђену урбанистичку матрицу . Можда би се то могло разбити неком маштовитом разрадом али ипак би ту последњу реч имала "домаћа планерска струка" па сумњам у такав сценарио.
Може, а и не мора бити. То је само централна оса која смо има дијагонални правац, а какву би регулацију имала то је сасвим друга прича. Са регулацијом може да се постигне чудо и потпуно изгуби та дијагонаслност. Симетрија у глобалу, асиметрија у детаљу. А од два троугла се такође може направити свашта, рецимо, лопта, што да не ...
 
2012":1oiylvql je napisao(la):

Super što ne mora da ide na motorni pogon jer se u ovom uskom tunelu javlja dovoljno jako strujanje vazduha pa mogu da se napune jedra... srećom da su muški šeširi odavno izašli iz mode :)
 
JohnnyLee":1if6f8xg je napisao(la):
иначе, ево предлога линија


како да буде компатибилно са постојећом мрежом? сузе се колосеци на метарску ширину, и тиме добијамо компатабилан систем, исте ширине, чак могу да иду и иста возила, с тим да би возила за ову пругу морала бити двосмерна. што се тиче линија, једине две нове линије су црвена за Обреновац и љубичаста. остале линије већ постоје, само би ишле на нову трасу (плава-11, зелена-10 и жута-5)
 
Do proleća ćemo se načitati tekstova o Slaviji, Oblaku, metrou, obilaznici, Prokopu, privrednim zonama, Luci Beograd, parkovima, obdaništima, školama, hotelima, kulama, tržnim centrima, (nacionalnim i klupskim) stadionima, autobusima, tramvajima, aerodromu, Avali, Velikom ratnom ostrvu, autobuskoj stanici, bulevarima, stanovima, dozvolama, pijacama (s trgom ili bez), garažama, okretnicama, penzionerima, teretanama na otvorenom, muzejima, bioskopima, operi, filharmoniji, fontanama, kontejnerima, kaldrmi, Kosančićevom vencu, Ušću, BusPlusu, legalizaciji, splavovima, fasadama, Geozavodu, Terazijskoj terasi, deponiji u Vični, kanalizaciji, Interceptoru, Žičari, UMP-u, SMT-u, alkoholu posle 22h, Delta planetu, fabrici čipova i avio delova, novoj zgradi ETF-a, šeikovom hotelu u Generalštabu, Trgu Republike, Staklencu, biciklističkim stazama, Pošti u Savskoj, železničkom čvoru, Gradskoj galeriji, Narodnom muzeju, Muzeju savremene umetnosti, Muzeju grada Beograda, Beogradfilmu, Avala filmu, petlji Petlovo brdo, Petom parkiću, platanima, radnim mestima, penzionerima, trudnicama i trećem detetu u vrtiću, tajkunima, investitorima, nehigijenskim naseljima, narodu, srpskom življu i naravno o BEOGRADU NA VODI :gobb:

LET THE (ELECTION) GAMES BEGIN :vops:

„Beograd na vodi“ vredan osam milijardi evra
T. Spalević | 13. oktobar 2013. 21:29 | Komentara: 0
Projekat "Beograd na vodi" otvara vrata za sve investitore već u septembru naredne godine. Svaki uloženi dinar Srbiji će se vratiti petostruko i otvoriće se 200.000 radnih mesta
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1013-Beograd-na-vodi-LAT_U.jpg


Stručnjaci kojima je poveren projekat „Beograd na vodi“ nisu "spavali" u proteklih godinu i po dana. Završeno je idejno rešenje, prikupljeni u vlasnički listovi za više od 400 katastarskih parcela. Pribavljeni su i svi neophodni uslovi javnih preduzeća i drugih nadležnih institucija za izmeštanje saobraćajne i komunalne infrastrukture sa najatraktivnijeg prostora od oko 90 hektara - od Brankovog do novog železničkog mosta, ograničenog sa jedne strane Savom a sa druge Savskom ulicom.

U toku je izrada plana područja posebne namene, koji će biti predat na usvajanje u januaru naredne godine. Prve parcele na najekskluzivnijem delu, uz samu reku, gde su planirani hoteli sa pet zvezdica, biće potpuno spremne da prime investitore u septembru naredne godine. A zainteresovanih ima i to sa vrha svetske top-liste.

Ceo kompleks od oko dva miliona poslovnih i stambenih kvadrata radiće se u šest faza i posao može da bude završen u roku od šest do osam godina. Svaki uloženi dinar Srbiji će se vratiti petostruko i, što je najvažnije, pokrenuće se cela naša privreda - 200.000 radnih mesta od izvođenja radova, privrednih grana koje prate građevinarstvo, do zapošljavanja u hotelima, restoranima, kafićima, šoping centrima... Vrednost kompleksa, kada bude završen, procenjuje se na više od osam milijardi evra.

Oko 95 odsto zemljišta, od ukupno 90 hektara, vlasništvo je države. "Beograd na vodi" dobio je status projekta od posebnog značaja za Republiku. Strani investitori, kompanije i investicioni fondovi, prepoznali su ga kao realan i isplativ. Ministarstvo privrede će na zahtev Vlade Srbije formirati preduzeće "Beograd na vodi" i taj deo posla je u završnoj fazi. Svi investitori, po dobijanju lokacije, dokapitalizacijom ulaze u preduzeće i postaju deo projekta i, naravno, grade o svom trošku. Srbija se za ovaj projekat neće zadužiti nijednim evrom kredita. "Beograd na vodi" biće krajem meseca predstavljen i u Londonu i u Moskvi.

- Prvi put su "Železnice Srbije", koje koriste najveći deo ove atraktivne lokacije, dostavile konkretan plan šta im je potrebno za izmeštanje koloseka i pratećih objekata i u kom roku to mogu da završe - kaže za "Novosti" Srđan Rupar, vođa tima, koji je zadužen za projekat i budući direktor preduzeća "Beograd na vodi".

bg-bg-na-vodi-mala.jpg


- Neverovatno, ali čak od 60 do 80 odsto koloseka može da se stavi van funkcije i izmesti u roku od šest meseci, čime se i oslobađa najatraktivniji deo lokacije. Kompletno izmeštanje železničke stanice moguće je do sredine 2015, kada će se završiti stanica u Prokopu i neophodni delovi beogradskog železničkog čvora, a do kraja te godine i most kod Vinče za transport opasnih materija. Sve ono što se nalazi na ovoj lokaciji, a pod zaštitom je kao spomenik kulture, biće sačuvano. Planirano je i izmeštanje autobuske stanice. Realizacija projekta "Beograd na vodi" uz dobru organizaciju vrlo je ostvarljiva. Investitorima ne prodajemo maglu već čiste i infrastrukturno opremljene lokacije. Do faze početka gradnje kompleksa potrebna su ulaganja od oko jedne i po do dve milijarde evra. Svi sadašnji korisnici ovog državnog zemljišta moraće da urade ono što je odavno trebalo.

"Beograd na vodi" imaće tri obale. Jednu savsku i dve koje će se dobiti probijanjem kanala, čime će deo lokacije postati veštačko ostrvo. Upravo će na tom delu da niknu luksuzni hoteli, koji će pešačkim mostom biti povezani sa kompleksom. Za pešake je planiran i stari železnički most koji sada nije u funkciji i na njemu će se naći kafići i restorani.

- Projekat je baziran na ideji o izmeštanju trenutnih sadržaja, zadržavanju onoga što bi govorilo o duhu vremena koje je za nama i otvaranju novih potencijala koji bi bili u skladu sa savremenim stremljenjima modernog grada - navodi Rupar.

- Potreba da se zapušteno priobalje Save u samom srcu grada pretvori u novi gradski centar visokog stepena privlačnosti, nije samo od lokalnog već i međunarodnog značaja.

Vizuelno i fizički biće povezan prekinuti potez od Ade Ciganlije do Kalemegdana. Najekskluzivnije mesto na lokaciji - obala, pripalo je turizmu, tačnije ekskluzivnim hotelima visokih kategorija opremljenim po najvišim svetskim standardima. U skladu sa visokim zahtevima ovakvih sadržaja, nametnula se potreba za odvajanjem te zone, a da se pri tome ne stvori osećaj potpune izolovanosti i to se postiže kanalom. Kod starog železničkog mosta planirani hotel predstavljaće novi simbol grada kao reperna tačka u vidu solitera visoke spratnosti. Nasuprot njemu, sa druge strane bliže Brankovom mostu nalazi se potencijalna lokacija za još jedan visinski reper, pri čemu se vodilo računa o poštovanju urbanističkih zahteva. Sve će, naime, biti u skladu sa planskim dokumentima grada, koji su na snazi. Centralni pojas je zona stanovanja, koju od hotela deli kanal i pojas zelenila. U kompleksu su planirani i šoping centri, mini-marina, komercijalni i sadržaji za sport i rekreaciju, a "Beogradom na vodi" krstariće eko-voz. Slobodni umetnici će imati, takođe, svoj prostor. Od novoplaniranih objekata očekuje se savremeni urbani dizajn, koji sa tradicionalnim istorijskim nasleđem lokacije čini jedinstvenu celinu.

- Prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić započeo je sve projekte koje je obećao, a jedan od njih je "Beograd na vodi", u koji je uključen od prvog dana i u koji veruje - kaže Aleksandar Karlovčan, član Glavnog odbora SNS, koji takođe radi na ovom poslu.

- Projekat smo prezentovali u predizbornoj kampanji sa Rudolfom Đulijanijem, bivšim gradonačelnikom Njujorka. I mnogo toga je urađeno za godinu i po dana. U ime SNS mogu da obećam da će projekat "Beograd na vodi" biti realizovan u planiranom roku, a od toga će imati korist ne samo prestonica već i cela Srbija.

I RAKOVICA NA VODI
KAKO kažu Rupar i Karlovčan, cilj preduzeća "Beograd na vodi" biće i "Rakovica na vodi", odnosno da se uredi i raznim sadržajima oplemeni prostor oko Topčiderske reke. Urediće se i obala Dunava u Grockoj. Cilj je da se aktivira i Veliko ratno ostrvo, spoji Lido sa Zemunom...

Izvor: Večernje novosti
 
kako su zamislili most sa kaficima ? :) i to jos kombinovan sa zeleznickim :) ko ce sedeti na mostu gde mu prolaze vozovi pa nismo japan da imamo besumne vozove :) nas voz kad prodje trese se pola beograda a zvukovina da ni ne pricam :)
ps ostatak izgleda odlicno :) i voleo bi da vidim ovakav bg :)
 
Саша901, туда неће пролазити возови. Остаје само име тог моста, а садашњи железнички саобраћај се пребацује на нови железнички мост.
 
Posebno mi se dopada ideja za Eko Voz,,jedva cekam.. :vops:
 
Meni je ovo upalo u oci Beogradom na vodi" krstariće eko-voz. sta god to znacilo
Pa se pominje Grocka Urediće se i obala Dunava u Grockoj. Cilj je da se aktivira i Veliko ratno ostrvo, spoji Lido sa Zemunom...
Projekat kanala je stara ideja ,takodje ostavljanje spomenika kulture to ukljucuje valjda lozionicu i vodotoranj kod gazele
 
Malo u proslost ovaj Buducnost projekat iz ladice po dobrom starom srbskom obicaju
dsc04061.jpg

dsc04066.jpg

dsc04060.jpg

dsc04062.jpg

dsc04063.jpg

dsc04064.jpg

dsc04065.jpg

da ce se graditi oce ali ne prije 2015 poznajuci nasu sporost ovo je sad izvadnjeno za izbore ,ako budemo traljavi ovi investitori mozda odustanu
 
A ovaj projekat je u stvari neciji diplomski iz 80tih, xaxaxaxa....
 
Vidim nudi se zemljiste, a urbanistickog plana nigde na vidiku ne racunajuci GUP. Konkurs neki za urbanisticko resenje i neki master plan?
 
Postavim urb plan iz kasnih 80 tih ti igore nista umjesto da krenes da cackas kopas spremas ekskluzivu za bb ,konkurs bio odavno
 
Nece se graditi pre 2015. a nece ni pre 2025.

Ince ovaj projekat koji je lansirao Vucic u predizbornoj kampanji je prilicno bezvezan. Bolje da su Libeskinda ili nekog svetskog arhitetku angazovali.
 
Za sve je u ovom gradu bio konkurs odavno :)
 
Vrh