Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Upravo je počeo pompezno najavljivani sastanak gospodara Đilasa i gospodara Vučića. Mediji prate iz minuta u minut: Đilas upravo ulazi u zgradu vlade. Sa njim je i gradski arhitekta...

Meeeeesliiiiim.

Da se razumemo: lepo je da se nešto dešava, ali ovolika pompa, kao da će kad izađu iz zgrade, kranovi odmah da se nacrtaju u amfiteatru.
 
хахахах, ГОЈЕ, баш тако.

Чини ми се да је ово пре свега порука Дачићу да не мисли да је незамењив. Ништа више....
 
Mediji se lože na ovaj sastanak jer u tome učitavaju nekakvu višu politički priču, a realno ih zabole za Beograd na vodi. Nemam pojma o čemu su ova dvojica pričali, ali nadam se da su tema bili primarni zadaci - Prokop, BAS, intermodalni terminal i kompletiranje obilaznice sa sve mostom kod Vinče. To je realno uraditi, to je potrebno uraditi, i to je preduslov za bilo kakve "gradove na vodi" i ostale fantazije...
 
Hm, zaista Vucica bas sada mnogo zanima "Beograd na vodi" usred rekonstrukcije vlade lol

Jasno je da je ta prica o sastancima oko "Beograda na vodi" samo paravan, a ustvari razgovaraju o "krupnijim" temamam. Bas ce Vucic i Djilas kao lideri partija da sede i naglabaju o nekakvom imaginarnom projektu usred rekonstrukcije vlade kada su novi izbori takodje realni... Ne lozite se, kakav "Beograd na vodi"...
 
Mozda na izvorištima BGD treba još neka septička jama ?
ili neki novi stakleni kubus da ,,oplemeni,, prostor
ili neki novi splav restoran učačkati ?
Svašta je za očekivati od Beogradsih voda :(
 
Prilog sa studia B je ocito neozbiljan. Kao i uvek, ponude nam neki render u low def. da nagadjamo sto ce gde da se uradi, a malo toga ima smisla, jer izgleda da je sve otprilike nabacano po amfiteatru, na kraju prikazuju projekat "jednog japanskog arhitekte" na beton hali, pomesan sa slikama drugog projekta za beton halu i svima su oci lepo zamazane...

Bice sasvim dovoljno da u narednih par godina zavrse obilaznicu, zemunski most, prokop, izmeste autobusku, oslobode Karadjordjevu teretnih vozila. To je vec puna kapa, jer se na to decenijama ceka.
 
Ako će u narednih par godina fokus biti samo na projektima koje je gradonačelnik naveo, to definitivno znači da uprkos skorašnjem tekstu u 24 sata nema ništa od tunela Careva ćuprija - Autokomanda.
 
Хомере ништа до моста преко Винче иако постоји готов пројекат још од 1997-8 године који је у међувремену и ажуриран.Ђилас је на својој телевизији лупетао о неких пола милијарде евра који су потребни за тај мост,приступне саобраћајнице и коначно склањање теретних возова из центра града.

Он,заједно са планерском мафијом је стратешки опредељен против моста преко Винче. И Кинези су својевремено хтели да нам граде тај мост али су ови инсистирали на мосту Земун-Борча.
 
Mene mnogo plasi i iritira najava "elitnog dela ogradjenog malim kanalom"...
 
Feanor":37zmvwtc je napisao(la):
Mene mnogo plasi i iritira najava "elitnog dela ogradjenog malim kanalom"...
Забрањени град за одабране.
 
делим страхове са вама у вези са тим елитним делом.

ми, као сиромашна нација гајимо велико поштовање и обожавање према богатству и богатима, без обзира на све. зато се и ложимо када чујемо елитно насеље ексклузивни простори итд, а то није ни за кога од нас, раје. то је за горњих 0,3%.
То је сјајно, али шири центар града не сме да има такав елитни гето. То би, дугорочно, било економско и социјално самоубиство.
 
stf":34g0529y je napisao(la):
Feanor":34g0529y je napisao(la):
Mene mnogo plasi i iritira najava "elitnog dela ogradjenog malim kanalom"...
Забрањени град за одабране.
Pa šta si mislio da gradimo karton naselje,sve što je atraktivno korporacije žele za sebe..posle svega valjda kapirate realnost..socijalne države više nema kao i sistema,uostalom ako se Beograd razvija kao poslovno turistički centar,onda je logično težiti da se korporacije za ovaj deo balkana lociraju ovde,nekoliko najvećih je već tu.On čemu se treba nadati je metro koji će služiti svim građanima..sve ostalo je na rasprodaju. :kafa:
drum1,ima još samo jedno pribežište za tebe;Pjongjang,Severna Koreja tamo ćeš još uvek naći to o čemu pričaš.živeli! :vops:
 
Ја сам чуо да у Пјонгјангу постоји посебна саобраћајна трака - за руководиоце.
Рекао бих, дакле, да одвјајањем Савског амфитеатра од "остатка" мрског нам Београда и Београђана ровом испуњеним водом добијамо управо неку нашу, транзиционо-корпоративну варијанту "Пјонгјанга", сазданог на сегрегацији недодирљивих елита од просте, сиротиње раје. Што се мене тиче, боље је да остане и овако, него да тако нешто правимо.
 
Ja bi lično volelo da se uz samu obalu napravi neki monumentalan kulturni objekat od javnog začaja poput zgrade opere u Oslu,ali uzevši u obzir nivo svesi i odovornosti prema javnim objektima u nas, zaista je najrealnije da se pojas uz reku ,kao najatraktivniji , rezerviše za elitu tj najbogatije koorporacije. Plašim se da je to jedini način da se osigura maskimalno uredno priobalje bez grafita, brda plastičnih flaša i ostalog djubreta. Naravno uslov je da se uz samu reku ostanu staze za pešake i bicikliste.
 
"Pa šta si mislio da gradimo karton naselje"

Zasto ovi ekstremi u pokusaju da diskreditujes sagovornika? Zasto zamena teza? Ne umes bolje?

Kakvo karton naselje? Nesto ima nelogicno u tome da se tezi Beogradu na vodi koji je, zamisli, dostupan svim tim Beogradjanima?!

Pff, muka mi je od tog "elitistickog" razmisljanja i podeljenosti...
 
Ух, ух, ух .... одмах две фракције, или транзиција или елитизам ... а оно имеђу?

Ја лично СА видим као нову мисао, нову архитектуру и нови урбанизам. Самоодржив град по мери човека. Град који сам себе издржава користећи природне ресурсе. Град који удомљава човека на најбољој урбаној локацији али притом не одузима место природи као што то досадашњи градови раде.

Градови какве знамо су превазиђени и сами ће себе урушавати. СА мора да буде бољи од тога. У њему треба да има места и за корпорације, и за сав остали свет.

Ако изградимо самоодржив СА, то значи да ћемо добити квалитетан стамбени фонд по ниским ценама, што даље значи да ће пасти цене станова по целом граду, а то даље значи да ће престати навала на разне Алтине, Калуђерице и Овче, које ће стагнирати, и град ће коначно почети да се економски опоравља.

Београд је тренутно јако скуп град, и уколико наставимо да зармишљамо елитистички, или да тежимо том превазиђеном циљу, дотле ће Алтине, Калуђерице и Овче све више расти, трошкови града такође, ниво буке, загађења, социјалних проблема, док ће гетоизација града попримити епске размере.

Елитни станови треба и могу да постоје, али елитни делови града не смеју!
 
Леп пример новог одрживог града је Масдар Сити:

http://en.wikipedia.org/wiki/Masdar_City

Пошто га гради ни мање ни више него "Мубадала", групација повезана са Вучићевим другом шејком Мухамедом, која овде треба прво да отвори научно-истраживачки центар, а после, наводно, и фабрику чипова, ето лепог повода да у Београду осмислимо нешто - још напредније од Масдар Ситија.
Наравно, то је у потпуној колизији са оним што нам је представљено, са суманутим каналом који одваја Београд од приобаља, таман када смо се понадали да смо сишли на реку.
 
Stef razumem ja sta hoces da kazes ali previse se prica o samoodrzivosti a niko mi nigde nije dao jasnu definiciju u urbanistickom ahitektonskom smislu sta bi to trebalo da predstavlja a da nije neka utopisticka ideja.

Treba biti realan i reci da stanovi koji se budu gradili na obali biti sami po sebi ekskluzivna lokacija sa visom cenom. Jednostavno to je tako i nemoguce je na silu insisitrati na jeftinijoj ponudi jel samim tim i arhitektura ce trpeti zbog manje cene izgradnje i nezainteresovanosti investitora da na tom prostoru gradi jeftine stanove jel cemo u suprotnom dobiiti stambeni blok kao pored 25og maja.. Mnogo je bitnije na pravilan nacin napraviti urbanisticki koncept koji nece grupisati stambene delove i ostale javne prostore i objekte kako ne bi dobili jos jedno "elitno" naselje na samoj obali gde jednostavno "obican" svet nece zeleti ili nece moci da pridje.

Po meni veliku ulogu treba da odigra zelenilo i vodene povrsine a ne samo bedem obale koji sada imamo.
 
Игоре, самоодржива градња одавно није утопистичка идеја, већ реалност. И насупрот распрострањеном мишљењу, она није скупа, напротив. Као што је потпуно погрешно схватање да јефтина архитектура мора нужно бити и ружна и лоша и неквалитетна.

Због тако наметнутог система размишљња тржиште ће представити један Белвил као ексклузиву ...

Самоодрживих урбаних концепта има доста, они су тек у зачетку, али и СА треба да буде град будућности, или барем садашњости, а никако прошлости?
 
Moze se reci da mi I nisi dao odgovor sta neku celinu urbanisticku cini samoodrzivom. Za mene je to vise modni trend u shvatanju arhitekture I urbamizma u sirem smislu nego opipljiva zaista odrziva stvar.

Za odnos cene kvaliteta objekta si delom upravu ali to pre svega moze.vaziti za javne objekte a ne stambene gde nivo kvaliteta gradnje jasno odredjuje cenu. Neozbiljno je ocekivati da ce neki investitor u SA ciljati nizu arhitektonsku kvalitativnu I sami tim cenovnu kategoriju.
 
Zbog cega se i dalje Djilas uzima za ozbiljno, odnosno u cemu je razlika izmedju njega i npr Mrkonjica ili Obradovica ?
Pokusaj Djilasa da se udje u jos jedan projekat koji navodno ima za cilj priblizavanje grada reci, a on sam odnosno njegova partija je od Beogradjana samo u Bloku 45 otela preko 7km keja na najlepsoj lokaciji, te onemogucila svim narednim blokovima koji ce biti sazidani posle bloka 45 da imaju kej za setnju (iako se i sada na tom kvazi keju ulazu nase pare za solarnu rasvetu setalista, koje se koristi kao pista do nelegalnih objekata). Isti taj Djilas je to oteo od svih nas, bezobrazno izbegavajuci da pokrene ijednu sluzbu da to spreci, a mogao je mnoge da pozove.
Meni to dodje isto kao kada bi Obradovic pravio novi prijemni za sledecu godinu, te organizovao sve to.
Ne vidim cime vise Djilas zasluzuje kredibilitet, osim funkcijom, koju su i Obradovic i Mrkonjic imali, ali su autoritet odavno izgubili.
Beogradvode, zelenilo, HAHAHA, to je isto kao kada bi pitao Mrkonjica kako napreduje koridor.
 
beograd-na-vodi-1376944736-354765.jpg


Projektom bi bilo izgrađeno tri miliona kvadratnih metara lokala i stanova, opere, muzeja, ostrva, marine... Gradnjom kanala Sava bi prekrila obale od Gazele do Brankovog mosta

BEOGRAD - Vizija za budućnost srpske prestonice.
Projekat Beograd na vodi predstavlja ulaganje od oko osam milijardi dolara, gradnju više kanala, čime bi Sava prekrila obale između Gazele i Brankovog mosta i dobili bismo dva ostrva, zatim podizanje tri miliona kvadratnih metara poslovnog i stambenog prostora, javnih ustanova, opere, muzeja, ostrva... To bi Beograd svrstalo u red najatraktivnijih svetskih metropola.

Ovo je suština projekta „Varoš na vodi“, koji je arhitekta Dragomir Manojlović Dik sa saradnicima uradio 1991. To je poslednji projekat za korišćenje potencijala reka na kojima leži glavni grad, a ponovo je postao aktuelan posle dogovora o ubrzavanju realizacije ove ideje, postignutog između vicepremijera Aleksandra Vučića i gradonačelnika Dragana Đilasa.

Stara ideja

Dik navodi da ideja postoji odavno. Belgijanac Alban Šambon je pre 101 godinu predlagao spuštanje Terazijske terase na Savu, čuveni Nikola Dobrojević se nadovezao na njegovu ideju projektom iz 1928, a Manojlović je isto uradio radom „Beogradska čaršija 2000+“ iz 1975, za koji je dobio Oktobarsku nagradu.

- Ceo taj prostor otet je od vode, pa sam zato više decenija proučavao odnos vode i gradova, posebno Beograda. Predvideo sam uvođenje reke kanalima u obale, njihovo postepeno podizanje kako bi se stvorila odbrana od poplava i napravila pešačka veza između dve obale. Morala bi da se izgrade tri mosta, u produžetku Nemanjine, od Železničke stanice do Sava centra i jedan paralelan sa starim mostom - priča o svojoj viziji Dik, čija je ideja predstavljena 2006. na Bijenalu u Veneciji.

Reč je o velikom prostoru koji pruža neverovatne mogućnosti, a skoro svi veći gradovi iskoristili su to što su na vodi.

- Krajem osamdesetih pojavio se „Geneks“ kao investitor i tada je nastao ovaj projekat. Procena je bila da projekat vredi sedam-osam milijardi dolara. Taman je trebalo da se raspiše konkurs, ali „Geneks“ je „pao“ - ističe Manojlović.

Dug proces

On navodi da projekat može da uspe ako se nađu investitori, a ističe da bi realizacija trajala 15-20 godina.Njegov kolega Tomislav Đorđević kaže da su prepreke izmeštanje Železničke stanice, završetak „Prokopa“, izgradnja ranžirne pretovarne stanice, most kod Vinče i obilaznica kojom bi se transport opasnih materija izmestio iz grada.

Trebalo bi, kaže on, raspisati međunarodni javni konkurs, dovesti svetske arhitekte, jer oni privlače investitore, a može se i dati koncesija.

- Dobro je što je tu železnica jer je mogla da bude bespravna gradnja, pa bi preseljenje bilo mnogo teže. Smatram da bi se ovaj projekat mogao ostvariti u fazama, jer nemamo novca da to uradimo odjednom - ističe on.

Ovim projektom Beograd dobija turističku atrakciju, postaje magnet na Balkanu jer izlazi na Dunav, na svetski pravac Nemačka - Crno more, postaje Menhetn na Balkanu. Na Bijenalu je čuveni Santjago Kalatrava docrtao marinu za jedrilice do Sarajevske ulice.

- Ko ne bi došao da to poseti i vidi - pita Đorđević.
beograd-na-vodi-1376944722-354763.jpg

Ozbiljan rad... Dragomir Manojlović Dik projekat napravio 1991.
beograd-na-vodi-1376944706-354761.jpg

Potreban međunarodni konkurs... Tomislav Đorđević
beograd-na-vodi-1376944695-354759.jpg

zuto-1376944650-354757.jpg


Posao za 200.000 ljudi

Vučić i Đilas dogovorili su se da se formiraju zajedničke radne grupe koje će ubrzano raditi na realizaciji ovog projekta. Beograd na vodi Vučić je pre više od godinu dana pominjao u kampanji za izbor gradonačelnika i tada je rekao da ima veliki broj zainteresovanih investitora, da bi u izgradnju i korišćenje bilo uključeno najmanje 200.000 ljudi, a od taksa bi Grad dobio više od 450 miliona evra. Đilas je najavio da će do 1. septembra biti poznati precizni rokovi za realizaciju projekta i da će se istovremeno raditi na planovima i traženju investitora.

Prepreke

- završetak gradnje „Prokopa“ i preseljenje Železničke stanice
- izgradnja ranžirne stanice u Batajnici
- obilaznica i most kod Vinče za transport opasnih materija
- iseljenje autobuske stanice na Novi Beograd

http://www.kurir-info.rs/beograd-na-vod ... nak-944285
 
Vrh