Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Inyeresantno razmisljanje zuma.
Ja sam razmisljao da bi dobra pozicija za nekakav buduci trg bila na beton hali. Meni licno, svaka verzija visokogradnje na platou izmedju kalmegdana i Karadjordjeve, bode oci. Jos mi pada na pamet i cuvena ploca na koti 105 (Prokop). Ima sve preduslove, saobracajnu povezanost i cestom i zeljeznicom. No mozda je to za temu "trgovi".
Sto se SA tice, cini mi se da ce najveci trg biti Savski (kod zeljeznicke) jer sudeci po maketi i renderima izmjestice saobracaj koji presjeca trg i on ce se odvijati samo polukruzno po obodu trga.
Ne znam. Vidjecemo ako se jednog dana izgradi BNV da li ce opasti "popularnost" trga Republike a skociti Savskog :roll:

2015-04-26071834.jpg
 
milanche":2bcz2oah je napisao(la):
Nego ako mozes da mi nadjes koliki ce koef.izgradjenosti da bude u blokovima za velikom spratnosti bilo bi super, posto ja to nisam nasao.
Zasto je to bitno, pa zato sto na ovolikoj povrsini i sa ovakvim i investitorom i drzavamo moze lako da se pegla tih prosecnih 2.7. Jednostavno dodas park u povrsinu gradjevinske parcele, po projektu ostaje park nista se nemenja, a povrsina gradjevinske parcele raste pa se smanjuje koef.izgradjenosti. Jednostavno nemam poverenje da mozda nece biti tako.

Ne mogu ti pomoci Milanche. Znam samo to sto su rekli za prostor Bnv kao cjeline.
Sto se tice indeksa izgradjenosti on se racuna sa bruto izgradjenom gradjevinskom povrsinom, sto znaci sa svim izgradjenim nadzemnim etazama (ukljuceno i sve visoke zgrade). Zato sa indeksom 2.7 nemoze citav prostor bnv biti prekriven visokim zgradama. Visoke etaze ce zauzimati manju povrsinu a nize etaze (i parkovi) vecu.

milanche":2bcz2oah je napisao(la):
Slazem se da je jako bitan nacin kako je izgradjena infrastruktura o tome upravo i pisem, samo je pitanje izgradjenosti i infrastrukture uzrocno posledicna veza. Kad imas naselje sa kucicama, ili kad imas samo internu saobracajnicu za neki blok koji koriste samo stanari i niko vise onda je dovoljna jedna traka po smeru, ali ako hoces da pravis ogroman trzni centar, poslovne prostore, komercijalne sadrzaje, hotele, ako zelis da postane novi gradski centar koji privlaci veliki broj korisnika onda je to nedovoljno.

Bojim se da se tu ne mogu sloziti s tobom.
Ceste sa vise traka u gradskom centru, kako si ga opisao, je upravo ono sto se mora izbjeci!
urbanisticka iskustva u svjetu su pokazala da se problemi zagusenja saobracaja velikim brojem automobila ne mogu rjesiti sirenjem cesta i dodavanjem traka jer vremenom se postize upravo suprotan efekat. Sve nove trake vrlo brzo bivaju popunjene i umjesto zagusene 2 trake imamo zagusene 4 ili 6.
Sem toga, cilj svih modernih urbanistickih planiranja je "istjerati' automobile iz centra grada i stvoriti okruzenje prijatno za pjesaka i eventualno biciklistu :) a to se ne moze postici tako sto ces izgraditi 6 traka i ogromnu garazu na 10 etaza.
kako ce se to postici bez sirokih auto bulevara je za posebnu pricu...

milanche":2bcz2oah je napisao(la):
Metro nece smanjiti broj automobila na ulicama, vec ce rasteretiti postojeci javni prevoz. O tome je dosta ovde pisano na vise tema.

...a metro je vazan dio te price :)
 
nadam se da bi ovo bilo pozeljno...(u bilo kom gradskom centru, bilo kog grada)
cesta sa SAMO 2 trake i mnogo pjesaka

belgradewaterfrontovervi.jpg
 
Zuma, sve pohvale na trudu i razmišljanjima. Savski trg bi bila najbliža lokacija budućih okupljanja i mesto izliva "raznoraznih" emocija kao i najkraća lokacija ka Zgradi Vlade(sa zada nema indicija o izmeštanju na neku drugu lokaciju :p ).
S obzirom kako je planirano da se odradi (bar po maketi :roll: ) biće tu još posla i za komunalce ,radnike zelenila jer kad su u pitanju "negativne" emocije obično stradaju klupe ,sadnice,zelenilo,stakla (najbliža zgrada bi bio "budući muzej") itd.

U očekivanju potpisivanja ugovora i detalja koji bi trebalo da se objave znamo potpisnike,kao i da će grad finansirati izgradnju prateće infrastrukture do granica SA(toplovod,gasovod,struja,kanalizacija,vodovod itd- cca oko 120miliona evra).
"Kako je Tanjugu rečeno u Gradskoj upravi, ugovor će potpisati potpredsednik vlade i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, predsednik Upravnog odbora "Igl Hilsa" Muhamed Alabar i direktor "Beograda na vodi" Aleksandar Trifunović."
http://www.tanjug.rs/novosti/175805/pot ... a-vodi.htm
"Gostujući na TV "Pink" Mali je rekao da ugovor podrazumeva da celokupan trošak finansiranja projekta "pada na investirora". Mi kao Republika, odnosno Grad, ne investiramo ništa osim u infrastrukturu do granice projekta, što bi mi inače uradili. Rizik više pada na investitora nego na Republiku", rekao je Mali."
http://rs.n1info.com/a54860/Biznis/Mali ... -vodi.html
 
Vučić na potpisivanju ugovora za Beograd na vodi

Kako je saopštila vladina Kancelarija za saradnju sa medijima, Ugovor će biti potpisan u zgradi Geozavoda, u Karađorđevoj ulici 48.

Vučić je juče rekao da je projekat "Beograd na vodi" velika šansa za Srbiju i za veliki broj preduzeća.

"Mi ćemo se fokusirati da angažujemo najveći broj srpskih kompanija i verujemo da ćemo mnogo toga da napravimo", naveo je Vučić.

http://www.rtv.rs/sr_lat/ekonomija/aktu ... 93242.html
 
U Savamali uzbudljivo. Policije dosta, vazni ljudi dolaze u crnim limuzinama, u iscekivanju potpisivanja ugovora Ispred Geozavoda se skupili ljudi koji aplaudiraju i tako daju podrsku ugovoru a u ulici Kraljevica Marka druga grupacija sa zutim patkama u drustvu, zvizde i skandiraju protiv vec pomenutog ugovora.
 
A slike sa visine gdje su znaci bot podrska nije izostala
 
Borba se rasplamsava, protivnici ugovora ubacuju svog clana sa nekakvom parolom medju pristalice ugovora, medjutim odgovor druge strane je munjevit, ubaceni clan ubrzo biva odstranjen. Sada pristalice prelaze u kontranapad i dovode tramvaje koje parkiraju u Karadjordjevu tako da se od njih protivnici ugovora vise i ne vide... Kakav ce odgovor druge strane biti videcemo za sada samo uspevaju da glasno dobacuju uvrede , izdaja, lopovi, lgbt ali i vozi majstore misleci na vozace tramvaja ispred kojih su pripadnici policije .... Uzbudljivo nema sta...
 
Stizu slike ubrzo a bot podrska je obostrana , moze da mi prica ko sta hoce ali jasno je da je i jedna ALI i druga grupa ljudi organizovana politicki !!!
 
Demokratija na delu i u praksi. Zaustavis tramvaje da se ne vidi protest.

2cr13xl.jpg
 
Sa jedne strane na delu je "napredna demokratija" a sa druge "samozvane demokrate" ... Isto kao na forumu !!!
 
PredragT":3cbmp7rz je napisao(la):
Sa jedne strane na delu je "napredna demokratija" a sa druge "samozvane demokrate" ... Isto kao na forumu !!!

Halo ljudi, ovo nebi trebao biti forum ni o demokratiji ni o "demokratiji".
 
Beograd -- U Beogradu je danas potpisan Ugovor o zajedničkom ulaganju u projekat "Beograd na vodi", čija je vrednost oko 3,5 milijarde evra.

787256156553cd1e643cbb121947929_640x425.jpg


Ugovor su potpisati potpredsednik vlade i ministar gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, predsednik Upravnog odbora kompanije "Igl Hils" Muhamed Alabar iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i direktor "Beograda na vodi" Aleksandar Trifunović, a ceremoniji potpisivanja prisustvovao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

Tim projektom predviđeno je da se na površini od oko 177 hektara izgradi više od milion kvadratnih metara stambenog prostora, oko 750.000 kvadratnih metara poslovnog i komercijalnog prostora, više od 62.000 kvadrata javnih sadržaja kao što su vrtići, škole, ustanove kulture, socijalne i zdravstvene zaštite i oko 242.000 kvadrata novih zelenih površina.

Ti kapaciteti omogućavaju da na tom prostoru bude više od 13.000 zaposlenih i više od 17.000 stanovnika.

Osnovni elementi ugovora, koji, prema rečima gradskih čelnika, podrazumeva da celokupan trošak finansiranja projekta i rizici snosi investitor", biće predstavljeni javnosti u zgradi obnovljene Beogradske zadruge, čiju je rekonstrukciju takođe finansirao arapski partner.


Prema rečima nadležnih, Republika Srbija, odnosno Grad Beograd, ne investiraju ništa, osim u infrastrukturu do granice projekta, što bi i inače uradili.

Izgradnja prvih objekata u "Beogradu na vodi" počeće, prema najavama gradskih funkcionera, na leto ove godine, i to će biti dve stambene kule koje su premijerno prikazane u Kanu, na najvećem svetskom sajmu nekretnina.

Potpisivanju ugovora za "Beograd na vodi" prethodilo je usvajanje "lex specialisa" koji se odnosi na taj projekat, raščišćavanje terena za gradnju, ali i kritike dela stručne javnosti, pojedinih opozicionih stranaka i nevladinih organizacija.

Leks specijalisom se "Beograd na vodi" definiše kao projekat od posebnog značaja za Srbiju i Beograd, a Srbija i Grad Beograd imaju sva prava, obaveze i odgovornosti korisnika eksproprijacije predviđene zakonom kojim se uređuje eksproprijacija.

Za eksproprisanu nepokretnost vlasnik ima pravo na naknadu koja ne može biti niža od tržišne vrednosti nepokretnosti, a vlasnik nepokretnosti je dužan da se izjasni u roku od osam dana od dana dobijanja predloga za eksproprijaciju.

Način na koji se realizuje taj projekat osporavaju deo stručne javnosti, opozicione parlamentarne stranke i brojne nevladine organizacije.

Prema rečima gradonačelnika Beograda, eksproprijacija zemljišta na prostoru gde će se graditi "Beograd na vodi" već je krenula i taj proces biće završsen u naredna dva do tri meseca. Do sada je srušeno 188 od 246 objekata i raseljena je 101 porodica.

Inače, 16. marta ove godine počela je registracija zainteresovanih za stanove u dve kule u okviru "Beograda na vodi", kako bi investitor "osetio tržište" i video koliko je zainteresovanih i za koje vrste stanova.

Prema rečima gradonačelnika, interesovanje za stanove u okviru projekta i dalje je izuzetno veliko, a samo za prva dva dana stiglo je više od 1.500 prijava.

Premijer Vučić je juče istakao da je projekat "Beograd na vodi" velika šansa za Srbiju i za veliki broj preduzeća.

"Mi ćemo se fokusirati da angažujemo najveći broj srpskih kompanija i verujemo da ćemo mnogo toga da napravimo", naveo je Vučić.

Izvor: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=985129


Pročitajte još:

Protest zbog ugovora za BG na vodi
Alabar: Za BG na vodi samo najbolje
"Otimanje grada pred Beograđanima"

Beograd -- Oko 300 ljudi okupilo se danas ispred zgrade Geozavoda u Beogradu protestujući protiv potpisivanja ugovora za projekat "Beograd na vodi".

Protest je organizovan pod nazivom "Pokažimo im patku" zbog ugovora projekta "Beograd na vodi" koji će danas biti potpisan.

Oni su doneli veliku figuru žute patke i istakli transparente "Ne davimo Beograd" i "Beograd neće buržujski kvart na vodi".

"Došli smo da im pokažemo patku za sve promenjene urbanističke planove, promenjene zakone, nasilno raseljene radnike Železnice i sve što će tek biti urađeno na štetu nas građana, a u korist investitora", rekla je Ljubica Slavković iz Inicijative "Ne da(vi)mo Beograd".

Protest je podržao i radijski voditelj Igor Brakus, koji se našalio da ne zna šta se događa i da je došao na zahtev biznismena Miroslava Miškovića.

"Ja apsolutno nemam pojma šta se ovde dešava, Mišković me je sinoć nazavao i rekao da dođem ovde, da će mi dati hiljadu dinara i sendvič", kazao je Brakus.

Istovremeno, pored protivnika projekta, okupilo se i oko sto građana koji ga podržavaju. Oni ne nose nikava obeležja ni ransparente.

Nasred kružnog toga postavljena su dva tramvaja kako delegacije koje će izaći iz zgrade ne bi videle protestante.

Ovu informaciju je, kako prenosi Blic, potvrdio i vozač jednog od tramvaja, koji je rekao da mu je "naređeno da tu stane".

Svi putnici su izašli iz tramvaja, a protestanti dobacuju: "Sklonite tramvaj, što se sada krijete?"

CDhCbh8W0AAXYtZ.jpg



CDg1lJtVAAE2JWr.jpg

izvor :
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=985118




Rok za BG na vodi 30 godina

Beograd -- Prema potpisanom Ugovoru o izgradnji projekta "Beograd na vodi", Republika Srbija biće vlasnik 32 odsto kapitala, dok će partner iz UAE biti vlasnik 68.

Potpisnici ugovora su Vlada Srbije i kompanija "Belgrade Waterfront Capital Investment LLC", čiji je vlasnik kompanija "Eagle Hils", navedeno je u ugovoru u koji je Tanjug imao uvid.

Za finansiranje projekta "Beograd na vodi" kompanija "Eagle Hils" će obezbediti 300 miliona evra i 150 miliona evra u formi kapitala, uz dodatnih i 150 miliona zajma u formi pozjamice osnivača kompanije.

599435464553cd78f452f3332380407_640x425.jpg


Potvrđeno je da će projekat da traje maksimalno 30 godina, od čega 50 odsto projekta mora biti završeno u prvih 20 godina, a prilikom izvođenja radova domaći izvođači radova imaju prednost.

"Eagle Hils" će dodatno odboriti Republici Srbiji zajam od 90 miliona evra za preseljenje železničkih objekata iz Savskog amfiteatra kao i 40 miliona evra za završetak procesa eksproprijacije.

Kompanija "Eagle hils" je Ugovorom prihvatila je da im se izda zemljište na dugoročni zakup od 99 godina tako da se ta zemlja ne prodaje, a zgrade koje se nalaze u različitim režimima zaštite od strane države neće biti uklanjane. One će po modelu zgrade zadruge ostati u državnom vlaništvu i biti obnovljene i korišćene za kulturne sadržaje.

U pitanju su Hotel Bristol, zgrada Železničke stanice, kao i Fabrika papira Milana Vape.

izvor:
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=985136


:violina: :notok: :bash:
 
Svidelo se ili ne ovo je najboji projekat koji je ikada Beograd imao ..REALNO..
 
Kaze Mali bi ce javan cim ga komisija za konkuretnost odobri.
 
Najvažniji elementi iz ugovora:
- Srbija će biti vlasnik 32 % kapitala, dok će partner iz UAE biti vlasnik 68 odsto kapitala.
- Kompanija "Igl Hils" će obezbediti 300 miliona evra.
- Predviđeno je da projekat traje maksimalno 30 godina, od čega polovina projekta mora biti završena u prvih 20 godina.
- "Igl Hils" će odobriti zajam Srbiji od 90 miliona evra za preseljenje železničkih objekata, kao i 40 miliona za završetak eksproprijacije.

Znam da je postavljeno, ali ovako ukratko.
 
Ako , ako Vladimire
3 milijarde 'najavljenih investicija.

50% u narednih 20 godina...
Hmmm
Fantazija...
Koliko to dodje 'ulaganja' po godini?

75 miliona ????
Sjajno, sjajno...

(Dodajte na to i inflaciju) :(
 
vladimir79":2fgt718z je napisao(la):
Najvažniji elementi iz ugovora:
- Srbija će biti vlasnik 32 % kapitala, dok će partner iz UAE biti vlasnik 68 odsto kapitala.
- Kompanija "Igl Hils" će obezbediti 300 miliona evra.
- Predviđeno je da projekat traje maksimalno 30 godina, od čega polovina projekta mora biti završena u prvih 20 godina.
- "Igl Hils" će odobriti zajam Srbiji od 90 miliona evra za preseljenje železničkih objekata, kao i 40 miliona za završetak eksproprijacije.

Znam da je postavljeno, ali ovako ukratko.

Podižemo kredit od 130 miliona evra.
Srbija treba da obezbedi 141 milion (32% kapitala).
 
Ovi sto protestuju samo sramote drzavu. Zato smo i tu gde jesmo zbog takvih ljudi koji znaju samo da se bune i protestuju.
Bolje da ste uzeli metle i lopate i malo pocistili BG, ali zasto bi kada od toga nemaju dobit?
 
Podizu kredit za eksproprijaciju zemljista koje ce mozda biti izgradjeno u naredne tri decenije?
 
Vrh