Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

RioBL":5mc3ggay je napisao(la):
laki72":5mc3ggay je napisao(la):
Ali kada napises da niko u svetu nema 2 miliona za park i slicne nebuloze, a pri tom stalno potenciras pricu o investiranju 3 milijarde od strane firme koja je osnovana sa 100 dinara, e onda prijatelju to vredja intelegenciju svakog odraslog normalnog coveka!
Sto tebe to nervira!? Pa ajde ti onda probaj naci nekog ko ce dati 2 miliona bilo cega (dinara) za park u SA. Za 40 godina nije se mogao naci niko da posadi jedno drvo. Imedju tvog "moci" i mog "moci" je izgleda ogromna razlika. ne znam sta drugo da kazem.


Prethodna vlast je od Azerbejdžanaca dobila dva miliona dolara za obnovu Tašmajdanskog parka. Ali, ni taj novac nije trebalo uzeti, jer nije mesto spomeniku azerbejdžanskom komunističkom diktatoru bilo gde u Beogradu, a posebno ne tamo gde su Turci (najverovatnije) spalili mošti Svetog Save (kao što obrazovaniji znaju, Turci i Azeri su bratski narodi, koji govore gotovo istim jezikom). Ono - otkud sad Mile Dodik poleće na pomen u Jerevan, kod zakletih neprijatelja Hajdara Alijeva i njegovog brkatog sina?

Znači, može... sve - kao što najbolje i vidimo u slučaju Beograda na vodi, a da li treba, to je već ono što nužno mora da bude tema razgovora u civilizovanom društvu.
 
milos.tro":2la0nscl je napisao(la):
Šta znamo o ugovoru? Znamo da će se odnositi na celokupno zemljište SA i da će to zemljište biti dato u zakup u narednih 100 godina (da investitor neće plaćati takse za gradjevinsko zemljište zbog lex specijalisa) i to je sve.

Otkud ti to Milose? Ja sam cuo Vesica i Popovica da kazu kako ce drzava uloziti 250 miliona za rasciscavanje a da ce investitor samo kroz takse otplatiti sve. Ah, da to je vjerovatno laz :roll:
 
Пантограф":1ic1n59c je napisao(la):
U Beogradu, gde šinski prevoz u Savskom amfiteatru postoji već 131 godinu.

Pantografe, meni je jasno o cemu ti pricas i da kao ljubitelj sinskih sistema volis da se govoris na tu temu. Konkrento u ovom slucaju sam govorio o metro liniji, koja je pominjana kao nedostajuca u ovom projektu.

Moje je misljenje daq je zaludno uopste i pricati na tu temu, uskoro ce biti 50 godina od prvih projekata metroa u Beogradu, a mi jos uvek ne znamo koji projekat uopste i zelimo. Da li je sledimo ideje Jovina ili Bogdanovica ili Djilasovu francusku studiju? Ili ce SNS da izmsli svoju studiju koja je ce biti revolucionarna i bolja od svih prethodnih?

Mi nemamo jedan metar metro sistema, a ovde provlacite metro linije kroz SA?
Uostalom cela ova ideja je takva, suluda.

Da ne govorim na temu stanja sinskih sistema u Beogradu gde je mreza ista kao i decenijama unazad. O zeleznici je izlisno i pricati? Postoji li jedna zemlja na svetu gde su zeleznice 70ih i 80ih bile u boljem stanju od danasnjeg? Gde se sa setom secaju putovanja do Bara za 8 umesto za 16 sati?

Zasto onda da dozvoljavam da mi neko prodaje m... za bubrege?
Ljudi grade elitne stanove koji ce sa jedne strane gledati na reku, a sa druge na autobuse Nis ekspresa i raspale vagone ranzirnih koloseka ZS?

Pa koji moron moze da poveruje u takvu ideju?
 
Пантограф":3on7za0d je napisao(la):
Znači, može... sve - kao što najbolje i vidimo u slučaju Beograda na vodi, a da li treba, to je već ono što nužno mora da bude tema razgovora u civilizovanom društvu.

Da, moze sve...ali si zaboravio dodati..."kad se hoce". Nisam nesto primjetio da neko hoce da sadi park u SA.
Jedini nacin da se posadi drvo u SA je da se nadje investitor koji ce uloziti novac u park kao dio nekakve vece urbanisticke cjeline i onda iz toga, da prostis, izvukao finansijsku korist! :shock:
 
djordje*******g":4hhugo0q je napisao(la):
Moje je misljenje daq je zaludno uopste i pricati na tu temu, uskoro ce biti 50 godina od prvih projekata metroa u Beogradu, a mi jos uvek ne znamo koji projekat uopste i zelimo.

Pa bas zato Djordje sto nemamo metro, sto ne znamo ni kako, ni gdje, ni so chim...treba da pricamo o tome.
 
Covjece pa u spaniji su na slicnom projektu gdje su se gradjani udruzili protiv kineskog investitora i zasadili park tj 10 000 gradanja sa sadnicom i eto parka .
Ti bi da se gradi po bilo koju cjenu iako je dosta toga prekrseno do sad.
 
Mozemo mi da pricamo i o teleportu ispod Brankovog mosta, Maglev vozu u Prokopu i svemu ostalom ali je takav prica iluzorna.
Nigde na svetu se ne rade ovakvi besmisleni projekti. Proejkti bez plana i sto je navaznije bez finansija da ih realizujemo.

SA je perspektiva ovog grada, u decenijama koje dolaze, a ne ovoga leta. A gradnja bilo kakvog trznog centra na tom mestu ce u velikom unistiti svaku perspektivu tog prostora da postana ono sto treba da postane.

Mislio sam da ne postoji gora lokacija za gradju TC od Usca, a ovi su me opovrgli.
 
@Direktor
Nemam nista protiv direktore. Lopate i sadnice u sake i ajmo.
 
@Direktor
Nemam nista protiv direktore. Lopate i sadnice u sake i ajmo.
 
djordje*******g":x198xyng je napisao(la):
Пантограф":x198xyng je napisao(la):
U Beogradu, gde šinski prevoz u Savskom amfiteatru postoji već 131 godinu.

Mi nemamo jedan metar metro sistema, a ovde provlacite metro linije kroz SA?
Uostalom cela ova ideja je takva, suluda.

Da ne govorim na temu stanja sinskih sistema u Beogradu gde je mreza ista kao i decenijama unazad. O zeleznici je izlisno i pricati? Postoji li jedna zemlja na svetu gde su zeleznice 70ih i 80ih bile u boljem stanju od danasnjeg? Gde se sa setom secaju putovanja do Bara za 8 umesto za 16 sati?

Zasto onda da dozvoljavam da mi neko prodaje m... za bubrege?
Ljudi grade elitne stanove koji ce sa jedne strane gledati na reku, a sa druge na autobuse Nis ekspresa i raspale vagone ranzirnih koloseka ZS?

Pa koji moron moze da poveruje u takvu ideju?



Као прво, ја уопште нисам да се ту граде некакви "елитни станови", као што нико и никад није био за тако нешто, до ових штеточина. Поврх свега, нико не говори да ту треба да остану ранжирни колосеци, нити распали вагони.

Када је о шинским системима реч, као човек несклон животу у облацима и самообмани, не могу а да не приметим да ће већ кроз неколико година стање пруга које воде ка Београду бити знатно боље него што је сада (опет, заслуга претходне власти, која је уговорила руски, европске и све друге кредите).
Дакле, имаћемо супер пругу за НС, два колосека до Панчева, обновљене шине кроз Срем, потпуно обновљену барску пругу. Ништа не указује да неће бити тако. Једини проблем остаје правац ка Нишу (мада ће већ најесен путовање до Ниша бити скраћено за пола сата, отварањем једне нове и једне реконструисане деонице).
И онда, међутим, настаје прави проблем: скромни потенцијали новог железничког чвора, односно чињеница да је уз њега увек било планирано да возови (два правца) остану у Савском амфитеатру. А планирано је с разлогом, то су чинили стручњаци, а не Пера, Жика и њихов ортак чија четврта жена има нафтну бушотину.

О неопходности градње метроа излишно је говорити, јер, док ми трошимо време дебатујући, Софија сагради две дугачке линије, дошли паметни људи већ до аеродрома. Да се направи може, извори финансирања постоје, и лично сам пре око две године на Беобилду предложио неке веома доступне начине прикупљања наменских средстава - у међувремену, Црна Гора је на један од тих начин почела да гради аутопут (наплатом таксе на гориво). Али, ми ћемо градити инфраструктуру за елитне станове и шопинг мол на обали...
 
RioBL":1b47bhd7 je napisao(la):
milos.tro":1b47bhd7 je napisao(la):
Šta znamo o ugovoru? Znamo da će se odnositi na celokupno zemljište SA i da će to zemljište biti dato u zakup u narednih 100 godina (da investitor neće plaćati takse za gradjevinsko zemljište zbog lex specijalisa) i to je sve.

Otkud ti to Milose? Ja sam cuo Vesica i Popovica da kazu kako ce drzava uloziti 250 miliona za rasciscavanje a da ce investitor samo kroz takse otplatiti sve. Ah, da to je vjerovatno laz :roll:

milos.tro":1b47bhd7 je napisao(la):
Umesto zakupa na 99 godina, grad Beograd će ubuduće prodavati građevinsko zemljište
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/550372 ... -zemljiste (ceo tekst)

"Kako je rekao gradski menadžer Goran Vesić, gradsko građevinsko zemljište biće prodavano po tržištnoj ceni, a ne davano u zakup na 99 godina, kao što je do sada bio slučaj.

- Gradsko građevinsko zemljište biće prodavano po tržišnoj ceni, a ne davano u zakup na 99 godina, kao što je do sada bio slučaj. Ovo je važno zbog stranaca koji ne razumeju instituciju zakupa i to da mogu da kupe zemljište, a da nisu vlasnici, jer je to vezano i za kredite i banke, pa verujemo da će ova odluka oklašati finansiranje grada - ističe Vesić.

Odluka o gradskom građevinskom zemljištu je usvojena, ali su odbornici opozicije bili protiv sa argumentom da nije baš najjasnije kako će se trošiti novac od prodaje, a takođe su dodali da "Beograd na vodi" neće biti prodat već dat na zakup. Na to je predsednik Skupštine Nikola Nikodijević odgovorio da je to iz razloga što je donesen Leks specijalis i da je to područje posebne namene i da će se na taj način tretirati."
 
evescyd.jpg

ggrbut0.jpg

ggrbut0.jpg

zamqbtf.jpg

k5bmccu.jpg

unqhtim.jpg

NPI sa SSC
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... ffa833a15&
 
milos.tro":85fq40p1 je napisao(la):
Bilo bi fino kad bi se ovaj parobrod ili neki od slicnih brodova sacuvali i postali muzej. Mislim da za Zupu i ima takvih namjera.
 
RioBL":1bli0hzo je napisao(la):
milanche":1bli0hzo je napisao(la):
Tacno tako. Samo sto ovde niko nije pitao arhitekte da li je ovo dobro i da li ovo odgovara ovom gradu, vec je doneta maketa gde je ceo urbanzam radjen po njoj. Pa iz samog urbanistickog zavoda su rekli da su podloge dobili od investitora. Na ovim planovima sve puca po savovima od kolicine predvidjenih kvadrata. Javne povrsine i ulice su svedene na minimum, tj ispod svakog minimuma za tolike zgrade, a objekti imaju ogromnu spratnos sa ogromnom zauzetoscu i indeksom izgradjenosti. To je protivno svake urbanisticke logike i humanog projektovanja.

Mislim da ne raspolazes tacnim podacima sto je i inace problem zbog opste paranoje povodom ovog projekta. Ovo sto sam boldirao se cesto govori od strane kriticara iako su iz urbanistickog zavoda rekli pravo stanje. Npr, indeks izgradjenosti je 2,7 a dozvoljen je 3,5. Takodje receno je i za povrsine javne namjene, za parkove, skole, vrtice, itd...

Prvo. Ovaj koeficijent izgradjenosti od 2.7 je za sve objekte koji ce biti i koji vec jesu izgradjeni tj koji tu vec postoje (blok izmedju Brankovig i mosta MZ). Ja nisam nasao na podatak koliki je koef izgradjenosti za blokove sa najvecom spratnoscu, pise samo indeks zauzetosti, sto prakticno znaci da su ograniceni zauzetoscu, maksimalnom visinom, udaljenoscu objekata jednog od drugog, a ne i indeksom izgradjenosti.

Drugo. Normalno je da na ovolikom prostoru i za ovaj broj korisnika se definisu prostori za skole i obdanista. Mozda je zato druga maketa malo vise na steroidima da nadohnadi "izgubljeno".

Trece. Kad si vec spomenuo PPPPN, da navedem neke nelogicnosti. Ukupna BGRP povrsina iznosi 1.857.748m2. Kad to podelis sa 2.7 (koef.izgradjenosti) dobije se da je predvidjen prostor za izgradnju oko 688.000m2. Kada to pomnozis sa 0.63 (63% - zauzetost) dobijes da je povrsina pod objektima oko 433.000m2. U planu pise da je 42.773m2 Zeznuli su se za jendu nulu na kraju :lol: Jos kad saberes povrsine zemljusta namenjenim javnim sluzbama 9.81ha, stanovanje 32.11 i komercijalne delatnosti 20.44 dobije se ukupno 62.36ha sto je 623.600m2 sto se razlikuje od 688.000m2. Ima takvih gluposti jos, najsmesnije sto se neslaze povrsina akvatorije, al ajde da ne ulazim u detalje :lol:

Cetvrto. Pretpostavljam da zivis u Beogradu makar par godina i da si bio na Novom Beogradu. Ako jesi, onda si sigurno video koliki je intezitet saobracaja u bulevarima: Mihajla Pupina, Milutina Milankovica, Jurija Gagarina, Omladinskih brigada... a svi oni imaju po 3 trake po smeru. E sad zamisli kako ce biti sa po jednom trakom po smeru za toliki broj objekata, te velicine, te gustine koja najdmasuje NBG. A znas zbog cega su samo tolike ulice? Da bi investitor imao sto vise gradjevinskog zemljista da gradi. A da li je to u interesu grada? Nije. O posledicama da ne govorim mislim da je dovoljno receno a i da ne duzim pricu.

RioBL":1bli0hzo je napisao(la):
milanche":1bli0hzo je napisao(la):
p.s Jos nesto, naveo si da imamo samo dve opcije, ili-ili, ja se sa tim ne slazem. Imamo i opciju da.....
Ma ima milion takvih "opcija" Milanche ali one su nerealne. Dokaz? iskustveno (stepen realizacije alternativnih opcija u posljednjih 50 godina = 0).
Ima milion takvih lokacija koje su bile u vlasnistvu grada i koje je prodao i na kojima su se izgradili objekti (prosetaj NBG-om). Imas milion primera jos kako privatni investitori otkupljuju privatne parcele i grade objekte, pa se postavlja pitanje zasto je ne bi otkupili od drzave.

izvinjavam se na duzem postu
 
To bi bilo odlicno. Da projekat Bnv izgura metro, makar na mala vrata.
Meni se licno ne svidja sto spominju Prokop. To bi moglo znaciti da prokopu daju veliki prioritet sto se tice zeljeznickih stanica i da ce on nastaviti da guta novac, sto opet moze znaciti da od neke stanice u SA nece biti nista. Bar ne u skorije vrijeme.
 
Da se osvrnem na par stvari...

milanche":1eyx9bzu je napisao(la):
Prvo. Ovaj koeficijent izgradjenosti od 2.7 je za sve objekte koji ce biti i koji vec jesu izgradjeni tj koji tu vec postoje (blok izmedju Brankovig i mosta MZ).

Milanche, kako si ovu recenicu napisao, neko ko povrsno cita bi mogao zakljuciti da je koeficijent izgradjenosti SADA 2.7 a kad budu izgradili Bnv da ce on biti veci. Nadam se da nisi to mislio jer si i sam napisao "objekte koji ce biti" samo si zaboravio i taj dio recenice podvuci.
Dakle, sad, pa nadalje i ubuduce predvidjen je koeficijent 2.7 sto je dobro za gradjane BG. Nadam se da se slazes :)

milanche":1eyx9bzu je napisao(la):
Cetvrto. Pretpostavljam da zivis u Beogradu makar par godina i da si bio na Novom Beogradu. Ako jesi, onda si sigurno video koliki je intezitet saobracaja u bulevarima: Mihajla Pupina, Milutina Milankovica, Jurija Gagarina, Omladinskih brigada... a svi oni imaju po 3 trake po smeru. E sad zamisli kako ce biti sa po jednom trakom po smeru za toliki broj objekata, te velicine, te gustine koja najdmasuje NBG. A znas zbog cega su samo tolike ulice? Da bi investitor imao sto vise gradjevinskog zemljista da gradi. A da li je to u interesu grada? Nije.

Pitanje saobracajne zagusenosti je problem koji nije samo vezan za izgradjenost nekog djela grada vec i za nacin kako je
izgradjena saobracajna infrastruktura. Zato ja pokusavam reci da projektu Bnv treba metro a mozda je i ovo sto kazu da je Mali najavio, ujedno i odgovor.
Ne treba se plasiti izgradjenosti, narocito u centru grada ako je ona dobro osmisljena i infrastrukturno podrzana. Na kraju krajeva to je neminovnost ako ne zelimo da grad ide u sirinu.
 
Meni je dobro, ne zalim se. Idem na izlet danas. Kako si ti jutros direktore?
 
Ja odlicno hvala na pitanju vidim u dobroj sibkondiciji bildujes postove
 
RioBL":3eopg3e5 je napisao(la):
Dakle, sad, pa nadalje i ubuduce predvidjen je koeficijent 2.7 sto je dobro za gradjane BG. Nadam se da se slazes :)
Jeste, s tim sto je to prosecan koef za ceo prostor SA pa tako ulaze u to i objekti koju su sad u SA a koji nemaju veliki koef. kao i planirane skole, vrtici koji takodje imaju mali koef. izgradjenosti po svojoj prirodi. Nego ako mozes da mi nadjes koliki ce koef.izgradjenosti da bude u blokovima za velikom spratnosti bilo bi super, posto ja to nisam nasao.
Zasto je to bitno, pa zato sto na ovolikoj povrsini i sa ovakvim i investitorom i drzavamo moze lako da se pegla tih prosecnih 2.7. Jednostavno dodas park u povrsinu gradjevinske parcele, po projektu ostaje park nista se nemenja, a povrsina gradjevinske parcele raste pa se smanjuje koef.izgradjenosti. Jednostavno nemam poverenje da mozda nece biti tako.


RioBL":3eopg3e5 je napisao(la):
Pitanje saobracajne zagusenosti je problem koji nije samo vezan za izgradjenost nekog djela grada vec i za nacin kako je izgradjena saobracajna infrastruktura. Zato ja pokusavam reci da projektu Bnv treba metro a mozda je i ovo sto kazu da je Mali najavio, ujedno i odgovor.
Ne treba se plasiti izgradjenosti, narocito u centru grada ako je ona dobro osmisljena i infrastrukturno podrzana. Na kraju krajeva to je neminovnost ako ne zelimo da grad ide u sirinu.
Slazem se da je jako bitan nacin kako je izgradjena infrastruktura o tome upravo i pisem, samo je pitanje izgradjenosti i infrastrukture uzrocno posledicna veza. Kad imas naselje sa kucicama, ili kad imas samo internu saobracajnicu za neki blok koji koriste samo stanari i niko vise onda je dovoljna jedna traka po smeru, ali ako hoces da pravis ogroman trzni centar, poslovne prostore, komercijalne sadrzaje, hotele, ako zelis da postane novi gradski centar koji privlaci veliki broj korisnika onda je to nedovoljno. Problem je u tome sto nece biti samo u SA guzve vec ce se prelivati i na Savsku, Mostar, Gazelu, bul. V.Misica, Karadjordjevu,...Dakle, umesto da doprinosi gradu, zapravo moze naneti stetu.

Metro nece smanjiti broj automobila na ulicama, vec ce rasteretiti postojeci javni prevoz. O tome je dosta ovde pisano na vise tema.
 
A imamo rešenje i za saobraćaj visokog i vrlo visokog intenziteta:
110698734348913533550424.jpg
 
Ovaj projekat je već stvorio nekoliko radnih mesta. Pri svakoj većoj gužvi u gradu par policajaca mora da čuva bilbord :lol:

IMG_2612_resize.jpg
 
Posle današnjih demonstracija shvatio sam da će se pojaviti još jedna neočekivana posledica projekta Beograd na vodi. Bez obzira da li ljudi žele da se raduju, slave, protestuju ili se tuku, centar Beograda je omiljeno mesto za sve takve zanimacije. Po završetku skupa, ispred železničke stanice sam zatekao nepreglednu kolonu autobusa iz cele Srbije. Mileli su Karađorđevom ulicom, ispred ulaza u železničku stanicu primali putnike i odmah bivali zamenjeni novim autobusima. Slično se dešavalo i sa druge strane, oko autobuske stanice i oko Lastine stanice.

IMG_2617_resize.jpg

IMG_2621_resize.jpg

IMG_2629_resize.jpg

IMG_2630_resize.jpg

IMG_2631_resize.jpg

IMG_2632_resize.jpg

IMG_2635_resize.jpg


Uzevši u obzir da je zgrada vlade odmah u blizini, a Trg Republike samo nešto dalje, ovakvi skupovi sada još nekako i prođu. Zaustavi se saobraćaj u par ulica u centru i to je sve. Međutim šta će biti kada se obe autobuske stanice presele u Novi Beograd, a železnička delom na Prokop a delom u Novi Beograd? Ovako masovni skupovi će onda, pošto velike grupe iz principa ili nužde idu kolovozom, redovno zatvarati MOST, a ne samo nekoliko ulica u centru. Ovako velike mase ne mogu fizički da prođu, a neće ni želeti da idu par kilometara na širini od pola metra ionako uskog i zakrčenog trotoara da bi sa Novog Beograda ili Prokopa stigle na Trg Republike, ili se vratile nazad. Zatvaranje mosta međutim znači praktično trenutni kolaps saobraćaja u dobrom delu grada, a ne samo u strogom centru. Bar nam demonstracija i povremenih proslava nikada neće faliti. Dok bude nas, biće i toga. Ovakve pojave su nužna posledice izmeštanja stanica prigradskog i međumesnog transporta iz centra grada, u slučaju da i dalje ne postoji mogućnost lakog nastavka tog masovnog prevoza ili u vidu metroa ili u vidu širokih pešačkih ili zelenih koridora kojima je čitav grad povezan. Ove stanice u centru su nama do sada ustvari delom "glumile" metro, tj u nekim slučajevima preuzimale na sebe deo masovnog transporta KROZ GRAD, do centra. Sada će, zahvaljujući BNV-u, i takva mala pomoć biti ukinuta. Doduše, u ovom konkretnom slučaju, pitanje je koliko bi masovnim skupovima pomogao i sam metro, budući da je čitava njihova poenta da se ne sakrijete u podzemne tunele nego da vas svi vide, ne samo na mestu gde idete, nego i dok tamo idete.

Zbog ovog i mnogih drugih razloga (pošto se nužnost metroa ionako podrazumeva), mislim da je poslednji trenutak da se ozbiljno razmotri pravljenje jednog velikog, pešačkog, dobro saobraćajno povezanog trga, jer tako nešto Beogradu zaista fali. Mi moramo imati prostor za velike skupove svih vrsta, za svakodnevna sastajanja, sve vrste manifestacija, akcija i otvorenih izložbi, i nešto što je fokus za turiste. On mora da bude u centru grada, i to u njegovom popularnom delu, inače ljudi neće želeti da ga koriste. Prva ideja mi je bila da bude na mestu Zahinog centra, ispod Kalemegdana i na samom Ušću. Nažalost, od toga izgleda nema ništa. Iako je prostor na Ušću lepši i bliži centru, Savski amfiteatar i obala Save može biti bolje saobraćajno povezana, naravno ako se napravi još jedan most koji nam ionako treba, pa je i ovo sasvim dobra lokacija. I, što je još važnije, jedina je koja nam je preostala za takvu namenu. Nadam se da se ovako jedinstven i, gradu koji nema ni najnužniju javnu infrastrukturu jednog velegrada, apsolutno neophodan prostor neće protraćiti samo da bi se desetinama hiljada postojećih i budućih zgrada dodalo JOŠ desetak, i to upravo tamo gde najviše smetaju i gde su najmanje potrebne. Samo zato što neko hoće brzo da zaradi na našu štetu.
 
Vrh