Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Inace u Torontu postoji istorijsko industrijsko nasledje, The Distillery District. Sa dosta postovanja i ukusa su to obradili, bez MacDonaldsa i prepoznatljivih komercijala.

http://www.thedistillerydistrict.com/gallery.php

Specijalno je fin taj video klip. Kazu da zarade na toj lokaciji, jer je Holivud cesto koristi za film setove. Eto nama ideje.
 
Delija":udkd9eda je napisao(la):
...
2yualmq.jpg


4ig2lu.jpg



...

А како би било да ти дубоко удахнеш и мало размислиш шта неко хоће да каже пре него што му се обратиш на свој карактеристично уличарски (или стадионски) начин?

Ове две слике лепо илуструју шта сам хтео да кажем. На овој доле нема ни једног истинског-сачуваног трага да је ту била нека аутентична, сува, сирова, индустријска градња, само модерна градња која је као инспирисана, са назнакама и само у траговима, тиме шта је ту некада било. Мислим да су требали да очувају (скоро) све здраве зидове од цигле и другог чврстог материјала и раде са тиме а не да багеришу и руше што је лепо горе документовано.

А и на сликама које си ти одабрао има превише интервенције и модерне шминке која је свеједно и даље шминка. У ствари није ни шминка него пластична хирургија. Чини ми се да су то биле сасвим здраве зграде над којима је ово у крајњој линији онда насиље.

И слажем се са госпођом из Монтреала да је ово у Торонту пуно боље. И поштеније. И са више респекта према историји. Једино ми се не свиђа пар мало кичастих детаља (рецимо онај сат) али дајем рецимо деветку. Док су Италијани, чији сам иначе велики фан, овде мало пали на испиту. Додуше можда не чуди јер су Пијемонтези и Торињани мало међу њима "Швабе"...
 
Delija":2mf569dk je napisao(la):
Док ми градимо нова гета на тешкој периферији града у Торину нам задали домаћи задатак.

Ревитализација индустријских зона у центру града


Spina 3, about a kilometre and half north of Porta Susa Station, is located in an area which was a site of industry until a few years ago.
Starting from the last decade of the 19th century, the river Dora Riparia (whose water was used for power) favoured the establishment of important industries like Ferriere FIAT (iron metallurgy), Michelin (tyres), Paracchi (carpets), Superga (shoes), and Officine Savigliano (electrical and railway manufactured goods).

29q06xv.jpg


30mx2yf.jpg


20h0sxg.jpg


ou8d9g.jpg


The impression here is that Turin's architects concentrated more on the style than on the structure of their city. Many of the buildings that make up Spina 3 can be recognize for their Gabetti&Isola style, a language which since the 1960's serviced the city as a common theme, an alternative to its industrial history. Porticoes, loggias and sloping roofs follow different directions, with bright colours and irregular windows; the residential blocks in this new part of the city want to be charming.

sopwnt.jpg


Not far away, we find a church of Mario Botta, a shopping centre with a large parking lot, an Environment Centre and a building designed by the French architect Jean-Pierre Buffi. These heterogeneous functions are mediated by the comforting presence of the Dora Riparia river.
The two centres are of some interest; the centre for shopping and the centre for the environment. Both work in accord with the theme of the ground's slopes, trying to reconcile the land and cars, which still need to learn to coexist. One centre is behind the other. Their presence is muted and soft. The shopping centre and the Environment Centre are places where you can stroll in the domesticated greenery of a city, which seeks to be like a large park, at least here.

2la96rs.jpg


a5clft.jpg


2lvobk8.jpg


Past the Dora is the building by Buffi. The French architect found the right tone of mediation between Turin's former industrial identity, and its push in the direction of a more artisanal, domestic architecture. His building is a horizontal building with a double structure clad in bricks panels. The similarity of its form and structure with the Lingotto building is likely intentional.

zohwch.jpg


x59g10.jpg


23w46ll.jpg


148gjts.jpg


25zq8lk.jpg


20zo609.jpg


242whn4.jpg


Quote:
Originally Posted by normy89 View Post
Dora Park Centre / Former Michelin Area - (studio Granma Architetti Associati)
http://www.studiogranma.it/uk/proget...3_michelin.htm

The course of the vast productive zone of Turin, flourished at the end of the 19th century along the city rivers, ends at the end of the 80's, with the closing of almost all the productive units. Among those, within the "Borgo Dora" district, is the "Michelin" area.
With the approval of the P.R.G. (1995), also the "ex Michelin" area becomes the centre of an Urban Redevelopment Project. Heart of this project is the large square, unfolding on two levels; open, at the same time to be discovered. It is surrounded by a shopping mall, restaurants, shops, a multiplex and a frame of buildings intended for commerce and services, but, by contrast with the barriers of the industrial past, the inside/outside distances are canceled.
Vertical connections, bridges, porches and pathways allow to pass through spaces at different levels and along various axis, even towards the outer spaces, so that the square, the Dora park and the city are interconnected.
The project transforms the area into a "buildings' organism", each different but with mutual cross-references in the volumes design and in the materials used, such as glass, clay and aluminium.
Although within a "common language", each building is unique, because of the special use of specific materials, such as serigraph glass for "the cube" in the south-east angle of the complex, or fibro-cement for the multiplex.

zlvgp4.jpg


ekq79c.jpg


168y5u1.jpg


2yualmq.jpg


ibcjkl.jpg


eq1lc9.jpg


35879nc.jpg


2iu55bm.jpg


6qfa09.jpg


4ig2lu.jpg


zks76c.jpg


pictures from:
http://www.museotorino.it/
http://www.zeroundicipiu.it/

Могу само да приметим да би овакав подухват у Београду изгледао много боље јер су наше индустријске зоне на две велике реке које пролазе кроз сам центар града. Ово је комотно могло и на тему о Савамали,Луки Београд,ИМТ-у...


un'auto targata to

Un' auto vecchia torna
da Scilla a Torino,
dentro ci sono dieci occhi
ed uno stesso destino

Il bambino ha una palla
ed aspetta in cortile
con in mezzo poco sole,
poco sole di aprile

Il ragazzo,
inferriate e catene,
ha vent'anni:
son vent'anni di pene!

La ragazza,
venduta per ore,
nella campagna
butta sangue e sudore

La madre è una forma disfatta,
sopra gli occhi ha i capelli di latta.
Il padre è uno schedato, spiato,
se si avventa sull' asfalto è inchiodato.
Il paesaggio è un' Italia sventrata
dalle ruspe che l' hanno divorata.

Arrivano nel ghetto,
ammuffito, spaccato,
contano i sassi
dentro il filo spinato.

Questo luogo del cielo è chiamato Torino,
lunghi e grandi viali, splendidi monti di neve
sul cristallo verde del Valentino,
illuminate tutte le sponde del Po.
Mattoni su mattoni,
sono condannati i terroni
a costruire per gli altri
appartamenti da cinquanta milioni.


Lucio Dalla
 
Staklena_Wool_nica":bn72w1n8 je napisao(la):
Izvini Delijo, ali ovaj primer u Italiji ni meni nije zagolicao znatizelju. Ako su hteli da ostave trag tog ranijeg vremena, nije moralo tako jeftino da izgleda. A nema ni duha, potpuno bezlicno. Sve nesto sklapano sa razlicitih hrpa, ko buckuris. Unakazili su ono sto su imali da bi dobili jedno veliko nista.

Извини ти али овде се не ради о томе да ли му (вам) се свиђа или не већ о томе да је Џони рекао неистину у вези пројекта а то је да постојеће објекте нису трансформисали. Од свега нису трансформисали онај део око пасарела а све остало јесу па сам му то сликама и доказао. На сликама се види да су трансформисали све што су могли јер је ту било много "лакших" објеката из новијег индустријског доба а ни једна зграда није била изграћена у оном раном индустријском стилу од камена и опеке(као што је то у Торонту и широм Велике Британије) па ти лакши објекти у највећој мери нису били употребљиви. Од таквих објеката из тог раног индустријског доба ми сада имамо само стари млин и ону пивару код Бајлонија а знамо какав је статус и једног и другог тако да ти твој пример на нас једноставно није применљив јер ми немамо такво наслеђе.Наше пропале индустријске зоне много више личе на оно што је било у Торину јер су из истог доба.

Али авај,видим да је лакше да хејтујете него да размислите о чему пишете.
 
Staklena_Wool_nica":2khun7id je napisao(la):
Inace u Torontu postoji istorijsko industrijsko nasledje, The Distillery District. Sa dosta postovanja i ukusa su to obradili, bez MacDonaldsa i prepoznatljivih komercijala.

http://www.thedistillerydistrict.com/gallery.php

Specijalno je fin taj video klip. Kazu da zarade na toj lokaciji, jer je Holivud cesto koristi za film setove. Eto nama ideje.

Meni se ovo mnogo više sviđa od primera iz Italije. Više volim stare građevine uz staklo i metal nego nove moderne.
 
Delija":2i0e7ua1 je napisao(la):

Ја не знам које ти љуте дроге користиш кад ме оптужујеш за неистине. Молим те покажи ми да су ови кровови и зграда сачувани. Уз пример од горе који, и сам признајеш, СТОЈИ. Хвала.

ПС Једноставно је превише тога срушено и једино су оставили тај костур од старе конструкције са кровом који има ваљда некакву полурекреативну и тотално симболичну намену. А све што су трансформисали су трансформисали до непрепознавања. :notok:

Ово у Торонту ми је пуно пуно боље, мада на други поглед могло је да буде и храбрије. Могли су се ту додати модерни волумени који надограђују старо. Значи да старо остане и да ти је јасно шта је ту било и како је изгледало али сасвим добро се могао уклопити неки, рецимо кортен :mrgreen: , стакло, па чак и бетон.
 
Ovde stvarno nema mesta ljutnji ni hejtovanju. Sve je bre ovo odrastanje. Forum zato i postoji da ti neko predoci nesto o cemu mozda ne znas ili nisi upucen ili da ti nekoga uputis na razmisljanje.
Delija, hvala sto si ovu temu nacinio zivljom i raznovrsnijom.

Nego mnogo lakse je razrusiti i tu napraviti nesto novo poput tog kompleksa u Italiji. Mnogo vise kosta da se nesto staro odrzi i dogradi. Ako Italijani nisu imali para za bolje, onda nista, pohvalno je makar da su pokusali da osposobe tu eriju i da je stave u funkciju coveka.

Ja sam u Torontu zivela u jednoj loft zgradi koja je pre toga bila fabrika. To je bila verovatno jedna od prvih rekonstrukcija takve industrijske zgrade u Kanadi. Trebalo nam je godinama da se uselimo. Svako od nas u zgradi je imao poseban osecaj dok smo tu ziveli, tj. osecali smo se ponosno na sami sebe, jer smo verovali u duh renovacije. I dan danas je ta zgrada najveci trend u gradu.

Zato ce oni goli zidovi u Torontu i dalje imati svoju istoriju i ugostiti mnoge buduce generacije i imace svoju duuugu pricu. Ali to kako su Italijani uradili, tome je istorija jako kratka, veoma lako zamenljiva necim trecim novim. Sva sreca te su imali smisla da sacuvaju mnogo starije stilove iz Rimskog carstva.
 
Нисам ја ово поставио да би ме ви правили лудим! Ајде Џони реци ми у шта би ти ово трансформисао?
ou8d9g.jpg


Јесам ли ти лепо објаснио да је ту било јако мало трајних објеката у смислу начина на који су изграђени и материјала који су коришћени? Старе лимене фабрике не можеш да трансформишеш у скоро ништа а Италијани су из њих извукли пар покривених пасарела и свака им част на томе. Дакле ово са слике нама апсолутно никакву архитектонску вредност.Нема опеке,нема камена,само потрошни материјал.

Ако ти то није јасно довиђења пријатно.Имам ја паметнија посла од набеђивања са дежурним зналцима.
 
Ako ti tu ne vidis nista trajno i sve ti je potrosno imam i ja pametnija posla. Dovidjenja.

PS Prethodnu sliku ni ne komentarises sto je indikativno. A u krajnjoj liniji i ono sto ti zoves "potrostni materijal" se DA reciklirati i revalorizovati, samo treba malo dobre volje i umeca. No dobro, i ja bez veze pricam sa nekim ko nije u stanju da cuje.
 
Od industriske gradnje ya cuvanje imamo ,seceranu,centrale snaga i svjetlost i onu gdje je muzej NT i bajlonija i stari mlin i jos mozda par po srbiji topolivnica kragujevac itd.Ovo italijansko mi se svidja nevidim nista sporno mada je ono u torontu primjer kako bi trebalo seceranu urediti ako nebi pravili kampus fakulteta sto je bolje po meni
 
Za ovaj italijanski primer ne vidim nešto arhitektonski vredno pa da mora biti sačuvano u originalu. Najobičniji industrijski kompleks kao stotine drugih. Sačuvali su sasvim dovoljno.

Stotine i stotine kvadrata limenih hala...šta od toga korisno i lepo napraviti.....?
 
stf":3vnhjv3h je napisao(la):
Za ovaj italijanski primer ne vidim nešto arhitektonski vredno pa da mora biti sačuvano u originalu. Najobičniji industrijski kompleks kao stotine drugih. Sačuvali su sasvim dovoljno.

Stotine i stotine kvadrata limenih hala...šta od toga korisno i lepo napraviti.....?

Ово је аргумент "у много ми тежак домаћи задатак па сам зато морао да преписујем или изостанем са часа". Ако нешто није лако то не значи да није могуће нити да је требало покушати. На муци се познају јунаци.
 
Ako je sve ovo u Italiji bilo rdja i trulez, kako je onda prezivelo sve ove dekade? Mora da je bilo nesto zdravo na tome. Dok su rusili, vidim cigle. Na kraju krajeva, mogli su taj zik-zak oblik da sacuvaju, bilo bi interesantnije. Ovo sada je ispalo kao najobicniji shopping mol.

JohnyB - u Torontu ima mali milion nove gradnje sa staklom tik uz taj industrijski park, samo sto se na tim slikama ne vidi bas najbolje. Daleko bilo jos stakla, citav grad je u staklu. Nego ima i u samoj distillery stakla:
http://www.thedistillerydistrict.com/im ... ery/27.jpg
 
Staklena_Wool_nica":1aj5mu88 je napisao(la):
Inace u Torontu postoji istorijsko industrijsko nasledje, The Distillery District. Sa dosta postovanja i ukusa su to obradili, bez MacDonaldsa i prepoznatljivih komercijala.

http://www.thedistillerydistrict.com/gallery.php

Specijalno je fin taj video klip. Kazu da zarade na toj lokaciji, jer je Holivud cesto koristi za film setove. Eto nama ideje.

Sjajno! Tako nesto treba da se napravi od Fabrike secera kod Ade!!!
 
JohnyBgood":1rrlm92y je napisao(la):
stf":1rrlm92y je napisao(la):
Za ovaj italijanski primer ne vidim nešto arhitektonski vredno pa da mora biti sačuvano u originalu. Najobičniji industrijski kompleks kao stotine drugih. Sačuvali su sasvim dovoljno.

Stotine i stotine kvadrata limenih hala...šta od toga korisno i lepo napraviti.....?

Ово је аргумент "у много ми тежак домаћи задатак па сам зато морао да преписујем или изостанем са часа". Ако нешто није лако то не значи да није могуће нити да је требало покушати. На муци се познају јунаци.
Италијани су једна од најпризнатијих модних и дизајнерских нација са изузетно богатом културно-историјском баштином. Ако нису желели да сачувају стотине квадрата досадних лимених хала без архитектонске вредности ....
....то је као када би код нас задржали комплекс ИМТ....некорисно, досадно, ружно, безвезе....
 
stf":1ze61k0v je napisao(la):
JohnyBgood":1ze61k0v je napisao(la):
stf":1ze61k0v je napisao(la):
Za ovaj italijanski primer ne vidim nešto arhitektonski vredno pa da mora biti sačuvano u originalu. Najobičniji industrijski kompleks kao stotine drugih. Sačuvali su sasvim dovoljno.

Stotine i stotine kvadrata limenih hala...šta od toga korisno i lepo napraviti.....?

Ово је аргумент "у много ми тежак домаћи задатак па сам зато морао да преписујем или изостанем са часа". Ако нешто није лако то не значи да није могуће нити да је требало покушати. На муци се познају јунаци.
Италијани су једна од најпризнатијих модних и дизајнерских нација са изузетно богатом културно-историјском баштином. Ако нису желели да сачувају стотине квадрата досадних лимених хала без архитектонске вредности ....
....то је као када би код нас задржали комплекс ИМТ....некорисно, досадно, ружно, безвезе....

Оваква генерализација је једноставно недостојна једног интелектуалца, и то да је умотана у наизглед позитивну обланду не мења ту чињеницу. Рећи да Италијанима ето све мора да се позлати је врло слично томе кад имплицираш да су Украјинци по дефиницији осуђени на гротескне имитације Лас Вегаса.

Додатни проблем је употреба једне огромне метле којом се 60 милиона људи и хиљаде архитеката скупе у чаробно "они". Па не мислиш ваљда да се свима "њима" свиђа ово решење?

А што се тиче "стотина квадрата досадних лимених хала без архитектонске вредности", тај став не да одише ароганцијом него се она из њега цеди. Тотално присвајање себи права да се суди о нечему у име свих прошлих и будућих покољења а о непоштовању историје да не говорим. Сасвим је могуће, у ствари вероватно, да ће будуће генерације све више и више са истим жаљењем гледати ове старе слике као што их сада гледам ја.

ПС И употреба фактички нетачне речи "лимене хале" је такође недостојна интелектуалца, али и индикативна. Ја колико видим на сликама, прочеља су од цигле и рушена су багерима. Но то је то, прво прогласиш "лименим" што би ваљда требао бити синоним за безвредно, па је онда лакше рушити или иправдати рушење. Но чак и да су лимене, по мени ни ТО не би било оправдање за ово што је урађено. Са мало више труда и или талента се доста тога ту могло рециклирати, валоризовати, сачувати.
 
Džoni ako imaš lične nesuglasice sa srf nemij prenositi to na forum.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Nemam licne nesuglasice ni sa kim, ali mislim da na jednom ovakvom forumu ne treba koristiti generalizacije i trpati sve ljude u isti kos, pa bili Italijani, inzenjeri, obrazovani, neobrazovani, Cigani, Ukrajinci, dijaspora, ili sta li vec. To je jednostavno stvar nivoa diskusije i zao mi je ako ti tu vidis nekakve licne netrpeljivosti.

Kao sto se treba cuvati cuvenog fenomena da um korumpira jezik a jezik korumpira um. Nazvati nesto sa omalovazavanjem limenom kutijom da bi se onda lakse opravdalo rusenje spada u tu kategoriju. I ponovo ne vidim sta tu ima licno.

PS Uzgred, sasvim je OK reci da Italija, ili 'ajde Italijani, imaju veliku tradiciju puno spomenika, itd. Ali im pridavati neku mitsku kolektivnu sposobnost, zbog koje, implicitno, mi "obicni smrtnici" ne smemo da kritikujemo pojedini projekt ili resenje je nesto sto po meni prelazi tu crvenu liniju. To jednostavno onda nije slobodna diskusija nego dogma i obozavanje idola, pa makar ne znam sta ti idoli uradili.
 
Не знам зашто си такав буквалиста. Мислим да је врло јасно да нису апсолутно сви Италијани естетски писмени забога, али је такође свеопште познато да су они призната модна нација са најпризнатијим школама сликарства и дизајна и да су они (и Французи) диктирали светске токове естетике.

Само из чисте пакости можеш да закључиш тако нешто из моје реченице, будући да се у сваком нормалном разговору јасно зна шта се мисли када се каже да су "Италијани модна нација", и јасно се зна да се не мисли на апсолутно сваког Италијана....

Када сам рекао да су "Италијани модна нација" ту сам пре свега мислио на чињеницу да на одговорним местима задуженим за чување културно историјске баштине, урбанистичким заводима седе заиста врхунски стручњаци за разлику од наше средине. Ако су они закључили да нема ту ништа толико спектакуларно да се очува, немам разлога да сматрам одлуку погрешном, поготово што се и слажем са њом у потпуности.

На они сликама пређашњег комплекса ја заиста не видим апсолутно ништа вредно очувања. Оно је заслужило багер у најбољем случају. Па није то симпатична зградица неке фирмице типа Беко, или Стари млин, то је бре огроман комплекс индустрије са модуларним халама у низу које немају естетику већ функцију.

Задржан је урбанистички однос чиме се јасно закључује да је ту некада био индустријски комплекс и фини детаљи конструкција хала, однос форми и волумен комплекса.

Зашто би чували 720 истих челичних стубова када је пар сасвим довољно и даје ретро шмек....шта би добио са 720 очуваних стубова....па ништа.

Стари комплекс одише досадом и просечношћу и да је сачуван цео, место би задржало депресивну атмосферу. Атмосфера места је очајна и зато се и мењало.
 
Meni stari kompleks odise istorijom i energijom hiljada ljudi koji su tu radili i ugradili se u to sto taj Torina jeste danas. Proglasavanje toga bezvrednim mi je u ravni nasih zivopisaca koji su slikali preko starih srednjevekovnih freski, uzimajuci sebi za pravo da presude sta ne zasluzuje da prezivi. Sa malo vise maste se to moglo puno bolje i sacuvati i iskoristiti. A meni su iskreno ti stari krovovi PRELEPI i puno lepsi od jednog OK modernog kompleksa koji nije los sam po sebi ali bi mogao biti bilo gde. Prelazna ocena za arhitekturu kao takvu ali pad na ispitu zbog nepostovanja istorije i nasledja (ne ulazim u to cija je to greska, uslova konkursa ako je bio, investitora, ili arhitekte koji je na to pristao). No dobro, to je izgleda trend, i jedna svetski priznata (a po meni precenjena Zaha) je u stanju da kasapi staru zgradu Beka u ime ne znam cega.

I dalje stojim da je argument "Italijani znaju sta rade i sigurno to sto su uradili ima smisla" generalizacija i zapravo nije argument. To totalno masi poentu da je svako drustvo komleksno i da se eto i Italijanima omakne poneko lose resenje, kao sto se i Svajcarcima ponekad sudare vozovi. Kao sto ni "pa to je Zaha" nije nekakav argument, i ona gresnica je u stanju da se upregne u necasne svrhe, naravno za pare.

Na kraju da primetim da se ja ovde slazem sa gospodjom Staklenom_woolicom :) . Zaista, treba se zapitati, kako to da su ove stare zgrade toliko dugo prezivele ako su vec "potrosne"? I ovi u Torontu su to puno bolje izveli (hvala na linku!), mada bih ja tu voleo da vidim vise mastovite i hrabrije dogradnje i konverzacije novog sa starim, dok ovde u Torinu vidim samo jedan stari kostur koji je ostavljen malo "k'o od bede". Steta. I razocaranje :(

PS I 'ajde bre malo intelektualci i pogotovo buduci arhitekti, dajte malo slojevitih ocena, dosta bre vise navijackih toplo-hladno ocena. Meni licno u ogromnom broju projekata koji mi se u principu svidjaju ima ponesto sto mi se ne svidja. Kao i sto nesto sto mi se ne svidja ima dobrih elemenata.
 
JohnnyLee":3imhpgkh je napisao(la):
ако се исели железничка станица може комотно да део СА буде у каналима

Apsolutno. Kada se pogleda SA na karti moze se cak videti gde je nekada prolazio prirodni kanal cineci adu od dela do reke.
Ovo je jedinstvena prilika da se napravi kanal u Beogradu, potencijal dveju reka se iz nekih razloga nikad nije iskoristio u ovom smislu.

Sto se tice ocuvanja starih idnustrijskih objekata mislim da je sasvim dovoljno ako se ostave samo delovi nekih koji su , po proceni, najzanimljiviji ili koji imaju potencijala da to budu. Nekada je dovoljan samo jedan "hint" da bi se shvatilo u cemu se radi, bez da se sacuva citav objekat. Onde zgrade koje objektivno nemaju neku vrednost, mogle tbi o da bodiju dobrim uredjenjem. To nisu samo stare zgrade, tu ima i raznih ambijenata koji nose dugu istoriju. Pored ovog, mislim
da je SA idealno mesto za eksperimentalne oblike poput fuzdimotove spirale, samo kao zgrada.
 
Bravo Johnny. Argumenti protiv generalizacije o nacijama su ti potpno na mestu. Mada se meni cini da stf nije mislio da generalizuje o svim italijanima, vec o italijanskoj skoli dizajna. Tu generalizaciju je vec malo lakse opravdati.

No, ako sam dobro razumeo sta je stf hteo da kaze, onda moram reci da se ne slazem sa velicanjem italijanske skole (a kamoli francuske - koja je kriva za naj vece grehove protiv estetike u 20. veku). Ja bih ispred italijanske skole dizajna svakako smestio nemacku, holandsku, sve skandinavske, spansku... mozda cak i englesku. Posmatrajuci savremenu arhitekturu u italiji, tesko je naci veliki broj zaista inovativnih resenja. Mnogo cesce covek nailazi na najobicnija resenje, kakva se cesto primenjuju i kod nas. Po holandiji, skandinaviji, nemackoj i spaniji sam vidjao zanimljive i inovativne primene arhitekture, dizajna i urbanizma mnogo cesce nego u italiji.
 
А зашто ти дизајн вежеш стриктно за архитектуру и урбанизам? :roll: Вероватно зато што су и свим осталим дизајнерским дисциплинама Италијани без премца. :wink:
 
Чисто да поновим пошто се овде ствари намерно изврћу.

Када сам рекао да су "Италијани модна нација" ту сам пре свега мислио на чињеницу да на одговорним местима задуженим за чување културно историјске баштине, урбанистичким заводима седе заиста врхунски стручњаци за разлику од наше средине. Ако су они закључили да нема ту ништа толико спектакуларно да се очува, немам разлога да сматрам одлуку погрешном

И пустите ме више тих популистичких прича који подпадају под категорију "политичка коректност". Ко то одлучује шта је политичка коректност? Маните ме тих глупости. " Генерализација нација".... :lol: :lol: :lol: ко вас програмира да се на ове ствари тако лепите....
 
Популизам је једно (1), политичка коректност друго (2), а логички и морални проблеми са генерализацијама треће (3), и то троје и нема баш претерано везе једно са другим. Ово прво двоје се сада овде дроби у дискусију без икакве везе тако да ћу се само кратко осврнути на проблем са овим трећим пошто сам га горе први и потегао.

(3А) На нивоу разматрања етничких и других група, генерализација се своди на порицање права на индивидуалност. Тако да је и основа расизма, типа "сви црнци су дивљаци", "кад Украјинац пројектује хотел", итд. и других штетних предрасуда. А предрасуде су штетне, поред очигледних етичких проблема када су "негативне", управо зато што су глупе чак и кад су "позитивне". Рецимо претпоставити да је неко "добар са новцем" зато што је Јевреј, има укуса зато што је Италијан, или уме добро да ћуска зато што је црнац.

(3Б) На нивоу других феномена генерализација се своди на лењост или слепило да се нешто размотри, анализира, сагледа у светлу својих предности, мана, и других карактеристика него се помете у исти кош заједно са свиме другим што "спада у исту класу". Типа "ма то је Заха, то мора да је супер пројекат" или "ма то је јапанско решење" или у овом случају "ма то је Италија, они су СИГУРНО заштитили све што се има заштитити".

У природи је интелектуалца да преиспитује, анализира, и никоме не даје бланко чек. Наравно, сасвим је легитимно да се некоме ко види ове фотографије свиди то што је урађено. Али онда то треба поштено рећи и образложити на основу фотографија које сви заједно гледамо или уносећи неку нову чињеницу, документацију или шта ли већ. А не позивати се на некакав ауторитет италијанских институција, па далеко од тога да тамо нема, рецимо, и корупције? Позивање на некакав "виши" ауторитет у дискусији је симптом онога сто се зове "authoritarian mind" а то је, понављам, недостојно правог интелектуалца.
 
Vrh