Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

градска власт да изађе са својим предлогом?

ваљда је свима јасно да је конкурс неопходан и неизоставан и да су овакви пројекти кумова и кумових синова само за личну промоцију функционера странака.


али треба дискутовати свакако.

мислим да је канал сасвим ок, али да није неопходан. са друге стране, он је добра идеја, јер имамо волге од река које не пружају интиман контакт са њима (јер су у неинтимним амбијентима). но то повлачи своје компликације...нпр ја бих пустио железницу испод СА, тим огромним парама би се средиле подземне воде у СА и омогућила изградња великих подземних гаража и сл.
 
Под обавезно је да целокупан СА иде на међународни конкурс. Под обавезно.

Канал је одличан за почетак размишљања. Ако је циљ, "Град на води", није поента довући зграде на обалу, јер је то онда само "Град до воде". Ништа иновативно ту нема. За СА нам треба нека симбиоза и преклапање воде, зеленила и града....једно преко другог. Да се матрице преклапају...
 
Ne treba ozbiljno analizirati ovaj render. Videli u SNS da vlast stalno vadi neke satro projekte, pa narucili nekoga da im napravi render pred izbore, koga se nakon izbora vise niko nece secati.
 
stf":2fm4iko5 je napisao(la):
Под обавезно је да целокупан СА иде на међународни конкурс. Под обавезно.

Канал је одличан за почетак размишљања. Ако је циљ, "Град на води", није поента довући зграде на обалу, јер је то онда само "Град до воде". Ништа иновативно ту нема. За СА нам треба нека симбиоза и преклапање воде, зеленила и града....једно преко другог. Да се матрице преклапају...

i ovo je odlicna ideja koja ne sme da propusti.


Sto se tice samog "sadrzaja" SA... to mesto bi moglo da postane nesto kao edukativno - komunikactivni centar ( mozda zvuci 'lame', ali hajde da ga tako nazovem).

U Beogradu ce monge institucije morati da se isele iz starih u nove zgrade, ukljucujuci skole i fakultete.
Mnogim skolama, recimo, nije mestu na pojedinim lokacijama u centru grada, zauzimaju puno prostora, a opet su skucene za ucenike.... a gde je zivost veca nego tamo gde ima mladosti :)

Na SA ima toliko prostora da mogu jos stati i komercijalni i sportski objekti, i kanal i parkovi. Mnogi vec stoje u redu da dobiju mesto koje s pravom zasluzuju.

edit: kao np. bolnica na savskom trgu :|

Hoteli - da, ali ne kao mesto koje zauzima najatraktivnije delove SA i oko kojih se sve vrti kao oko neke kockarnice u mafijalendu.
 
Тек јуче сам приметио нешто симпатично на овом памфлету.

Задржали су стари железнички који је постао пешачки, јер директно повезује куле на супротним обалама.

Један од финих идеја како да се тај мост искористи.

И још нешто је јако битно код овог памфлета. Не остаје ни један колосек старог чвора, што је миленијумски напредак у односу на тренутни ГлУП....
 
Ja to i pominjah ali dzabe kada su svi politicki ostrasceni i samo mlate o tome.
 
Nizak jeste, ali možda dizanje nije skupo ako će biti samo pešački? Onda ne mora da trpi neko veliko opterećenje?
Nemam pojma, samo razmišljam na glas :)
 
Most ostaje i zadrzava svoju zeleznicku funkciju samo sto ce biti zamenjen sa dvokolosecnim mostom jer ce se uspostaviti gradske linije sa glavnom zeleznickom stanicom kao terminus.
 
Savski amfiteatar je fantasticna "tabula rasa" kakvu svaki arhitekta/urbanista moze samo da pozeli:

- prostor se zaista moze smatrati praznim, kao neka poljana
- kroz sredinu protice velika reka
- sa istocne strane je istorijska celina Beogradskog naselja a sa zapadne Novi Beograd, najuspesnija primena principa moderne

Jedna stvar je sagledati iprostor i osmisliti sta sve tu moze da se napravi ali drugo jos bitnije pitanje je "zasto?"

Kada vec imamo tu srecu da nam je na raspolaganju prazan prostor u centru grada moramo biti svesni simbolike koju njegova transformacija nosi.

Nije to samo jos jedan master plan, jos jedan gradski kvart ili jos jedan park, taj poduhvat je izuzetan i samim tim postaje simbol nase vizije buducnosti.

Preobrazaj ne dolazi iz puke zelje da se popuni praznina vec iz dubokog uverenja da se tom intervencijom otvara novo poglavlje razvoja drustva u celini.

Budimo bukvalisti, centar Beograda je istovremeno i centar Srbije, pa centar Balkana, pa centar Evrope, pa centar sveta.


Dosta je bilo propadanja, moramo obnoviti nase ambicije, shvatiti da je svaki nas poduhvat vise od resavanja trenutnih dnevno-politickih tema i da je sastavni deo teznje covecanstva ka stvaranju lepote i uzivanju u njoj.


Kao sto je rat previse ozbiljna stvar da bi bio prepusten generalima (cf Georges Clémenceau) tako je buducnost drustva previse ozbiljna stvar da bi bila prepusteno politicarima.


Iz tog razloga ove godine koristimo priliku ucesca Imamo Plan / Beobuild foruma na Mikser festivalu da organizujemo otvorenu radionicu "Savski amfiteatar".

Kao sto rekoh, poenta nije samo u crtanju resenja vec prvenstveno u smisljanju tog resenja.
To nije nimalo laka rabota, potrebno je puno razgovora, meditacije, svadjanja i medjusobnog shvatanja da bi se do njega doslo.

Uz to naravno ne postoji jedno resenje vec mnostvo njih.

Voleo bih da krajem meseca tako nesto pokusamo i verujem da cemo posle 9 dana imati neocekivane i jasne rezultate, radove pred kojima ce svako zastati i zapitati se o buducnosti koju zeli.

Pozivam vas da do tada diskusiju nastavimo na temi koju smo namenski otvorili pripremimo zajednicki rad:

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=2561
 
Svidja mi se ambiciozno razmisljanje! :kk: U tom kontekstu mi je zadrzavanje nekakvih zeleznickih linija cisto pilicarenje, J***s ti taj centar i milionskog grada a kamoli regiona ili "sveta" koga preseca pruga.

Vec sam rekao gore, ali ponovicu: mislim da zgradu zeleznicke stanice treba pretvoriti u BERZU/trziste hartija od vrednosti, ako vec hocemo da budemo finansijski centar regiona. A i Narodna Banka kao prirodni pandan je na drugom kraju Nemanjine. Stavljanje nekog muzeja zeleznice ili cega vec na to mesto bi taj prostor cak i uspavalo, tu treba nesto gde ce ne samo da kulja komercijalna aktivnost nego da zestoko potpali i razvoj celog tog dela grada. A od pomisli na stanicu nekakvog "nit metroa, nit voza" koji bi isao do sajma mi je zapravo muka.

Uz to mislim da su i sama zgrada stanice i ceo buduci krug oko nje Bogom dani za jedan zestoki sudar starog i novog, jer bi zaista odvajali jedan potpuno novi deo grada od Nemanjine a i Savamale gore prema Ekonomskom fakultetu.
 
Bravo Dzoni, to ce biti novi centar grada i pretvaranje nekih njegovih delova u muzeje pa posle toga kako obicno biva nove spavaonice, bi ga urbanisticki osakatilo. Kome pade na pamet da tu zgradu pretvara u muzej zeleznice i kome ce biti zanimljiv....Ovaj deo grada treba da izgleda moderno i sto dinamicnije sa sto raznovrsnijim sadrzajima, naravno i sa kojim lepim trgom, pesackim trasama. Najvise od svega se bojim da ce ogroman deo kolaca uzeti partokratsko tajkunska oligarhija zauzecem ogromne povrsine i izgradnjom stanova i tu se dobro omastiti i time upropastiti ceo urbanisticki koncept amfiteatra, bas kao i sto su upropasteni neki delovi Novog Beograda, pogotovu oko arene.
 
stf":14rebjzj je napisao(la):
Тек јуче сам приметио нешто симпатично на овом памфлету.

Задржали су стари железнички који је постао пешачки, јер директно повезује куле на супротним обалама.

Taj мост је одвратан. Треба га срушити, а на основама направити неки леп пешачки мост.
 
JohnyBgood":ihi5e2mx je napisao(la):
....
Vec sam rekao gore, ali ponovicu: mislim da zgradu zeleznicke stanice treba pretvoriti u BERZU/trziste hartija od vrednosti, ako vec hocemo da budemo finansijski centar regiona. A i Narodna Banka kao prirodni pandan je na drugom kraju Nemanjine. Stavljanje nekog muzeja zeleznice ili cega vec na to mesto bi taj prostor cak i uspavalo, tu treba nesto gde ce ne samo da kulja komercijalna aktivnost nego da zestoko potpali i razvoj celog tog dela grada. .....

Berze i nisu tako dinamicna mesta sto se tice ljudi koji ne odlaze tamo da rade. Zapravo, prilicno su "zabranjeni gradovi" za sve ostale, cini mi se.
Za jednu berzu bi bila potrebna ogromna adaptacija ako za tu svrhu zelimo da uzmemo jednu staru zgradu poput zeleznicke. Do golih zidova sto se kaze. U svakom slucaju slazem se da je berzi dobro mesto u krugu savskog venca.

Kao sto sam rekao gore, SA za administrativno-edukativni centar. Nema dinamicnijeg od toga, mada u principu ima mesta za sve.


Sto se tice zgrade zeleznicke st. - mislim da nije toliko bitno sta ce biti u samoj zgradi, vec ono sto se desava u njenoj neposrednoj blizini, u njenom "dvoristu". Ako se tu bude nalazio ulaz za metro stanicu, recimo, onda bi postao centar saobracanja pesaka.
 
vranac":6cpo1spb je napisao(la):
stf":6cpo1spb je napisao(la):
Тек јуче сам приметио нешто симпатично на овом памфлету.

Задржали су стари железнички који је постао пешачки, јер директно повезује куле на супротним обалама.

Taj мост је одвратан. Треба га срушити, а на основама направити неки леп пешачки мост.



Управо тако. Одвратан је, зато што је то био привремени окупаторски мост, најобичнија решетка, без икакве естетске функције (баш је било брига Швабе за наш урбанизам... ратно претварање Славије у кружну раскрсницу је још један показатељ). Како је одлично описано у још бољој књизи "Тајна Новог Београда", Немци су током рата дуплирали београдски железнички мост; поред старе конструкције, коју су обновили после рушења априла `41, поставили су, 20-ак метара низводно, још један мост - ову решетку коју знамо данас. Оба су оштећена у савезничком бомбардовању, а после рата је новија окупаторска конструкција, пошто је била у бољем стању, пребачена на темеље старог моста. И ту је и данас...
Треба је, свакако, срушити и направити на њеним темељима лепши мост. Могао би да буде и знатно шири, јер су темељи сигурно поприлично јаки, чим могу да поднесу теретне композиције.
 
JohnyBgood

Jako mi se dopada predlog ,,sudaranja,, i mogućnosti koje se otvaraju
samo da ne uvaljuju otrcane staklene kubuse, sada su vec iz prošlog veka
 
Drakche":218eorfm je napisao(la):
JohnyBgood":218eorfm je napisao(la):
....
Vec sam rekao gore, ali ponovicu: mislim da zgradu zeleznicke stanice treba pretvoriti u BERZU/trziste hartija od vrednosti, ako vec hocemo da budemo finansijski centar regiona. A i Narodna Banka kao prirodni pandan je na drugom kraju Nemanjine. Stavljanje nekog muzeja zeleznice ili cega vec na to mesto bi taj prostor cak i uspavalo, tu treba nesto gde ce ne samo da kulja komercijalna aktivnost nego da zestoko potpali i razvoj celog tog dela grada. .....

Berze i nisu tako dinamicna mesta sto se tice ljudi koji ne odlaze tamo da rade. Zapravo, prilicno su "zabranjeni gradovi" za sve ostale, cini mi se.
Za jednu berzu bi bila potrebna ogromna adaptacija ako za tu svrhu zelimo da uzmemo jednu staru zgradu poput zeleznicke. Do golih zidova sto se kaze. U svakom slucaju slazem se da je berzi dobro mesto u krugu savskog venca.

Kao sto sam rekao gore, SA za administrativno-edukativni centar. Nema dinamicnijeg od toga, mada u principu ima mesta za sve.


Sto se tice zgrade zeleznicke st. - mislim da nije toliko bitno sta ce biti u samoj zgradi, vec ono sto se desava u njenoj neposrednoj blizini, u njenom "dvoristu". Ako se tu bude nalazio ulaz za metro stanicu, recimo, onda bi postao centar saobracanja pesaka.

Sve, sve, sve samo da ne bude nista administrativno! :rant: Najveci problem drzave Srbije su upravo metastazirale administrativno-politicke funkcije i kosa mi se dize na glavi od pomisli koju drzavnu sluzbu ili novoizmisljenu agenciju bi tu mogli da uguraju.

Sto se zgrade tice, ja mislim da u centru tog kruga upravo i treba da stoji neka suluda kompozicija koja se sastoji od te, naravno lepo, obnovljene zgrade plus jedan ultra novi pandan sa druge strane prema Savi. Mozda sa nekakvom centralnom kupolom ili nadstresnicom koja to sve spaja u jednu celinu. To bi nekako bilo i prirodno s obzirom da ce jedna strana tog trga biti "starinska" a ostatak moderan, tako da je sam centar kruga mesto sudara starog i novog.

Da samo ta stara zgrada stoji u centru kruga bilo bi sturo i nezavrseno. Uostalom po meni je toj stanici uvek nedostajao krov iznad perona:

keleti-train-station-budapest.jpg

barcelona-train-station-1.jpg

prague-train-station.jpg


za sta se verovatno nikada nije imalo para. Sada je prilika da se to kompletira, naravno ne u nekom "starinskom" stilu negu nesto novo i sveze, i mozda bi "trading floor" mogao da bude bas na mestu danasnjih perona. Pri cemu se naravno mogu sacuvati njihovi tragovi i naznake da su oni tu bili.

Sto se tice umrtvljivanja, to su jako ziva mesta i mogla su se slobodno posecivati, sada su zbog terorizma to u Nju Jorku zatvorili ali u Cikagu jos uvek idu najavljene ture. A kud ces bolji edukativni sadrzaj o postavci i turama kako funkcionisu finansije i sta se tu zapravo radi?

No ono sto je najbitnije je STA je izraslo oko tih mesta i u Nju Jorku i u Cikagu i svugde drugde. Nema tog administrativno-edukativnog centra koji moze sa time da se poredi po ekonomskoj aktivnosti koju kreira, od banaka i brokera koji se tu lociraju, preko hotela, restorana i svega drugoga.

PS Ako postoji mesto u gradu koje bi moglo ne samo da podnese nego bukvalno vapi za kombinovanjem starog i necega novog i hrabrog onda je to ovo. A mi se iz nekih misterioznih razloga nameracili na beton halu i Karadjordjevu :rolleyes:
 
@JohnyBgood

Administrativno-magistrativne institucije su sve vise povezane sa edukativnim institucijama, tipa biroi za zaposlavanje itd. Njihova efikasnost je usko povezana sa infrastrukturom. Ako bi postojale nove zgrade po principu "sve na jednom mestu" sigurno bi se smanjile birokratske avanture, pa i mogucnost korupcije. Mogu zamisliti koliko bi centar grada, recimo, dobio na novim lokacijmama i zgradama u kojima su prethodno neadekvatno / neprakticno bile smestene razne administracije & co.


Ali pre svega toga sam mislio na Beogradski Univerzitet i njihove pogodnosti. Na razvoj nauke.

I trece, nisam bas najveci fan sportskih objekata, ali za to postoji veliki potencijal generalno. Teniski tereni bi, recimo mogli da skolone sa Kelemegdana i presele na SA (do Gazele).

Ugostiteljstvo svakako, a najmanje stambene zgrade, mada bi bilo bas slatko imati tamo stan :)
 
Stari železnički most naravno nije odvratan. To je jednostavno takav tip mosta kao što je uostalom i pančevački. Još je veća glupost da ga je podigao okupator koji ga je samo popravio nakon rušenja. Inače most je napravljen u XIX veku ne znam tačno kada je pruga stigla iz Zemuna do Beograda. Znam da je 1884 produžena od Beograda do Niša i da su tada vozovi išli brže nego danas (barem kod nas istina ne na svim prugama).
 
Јесте окупаторски. Немој писати да је нешто глупост ако ниси 100% сигуран у то. Ту конструкцију, која данас чини Стари железнички мост, Немци су током рата привремено поставили 20-ак метара узводно од старе (коју су убрзо по окупацији обновили), а све да би добили дупли колосек преко Саве. У савезничком бомбардовању оба моста су оштећена - новија, немачка "решетка" знатно мање - па је 1945. уз велике муке пребачена на темеље старе конструкције.
Као подсећање да су током рата на том месту заправо постојала два моста и дан данас стоје темељи паралелне окупаторске конструкције (лепо се виде са "Газеле"), а причу о томе су из пепела заборава подигли аутори (одличне) књиге "Тајна Новог Београда" (први део, пошто је у међувремену изашао и наставак).
 
sve je to opisano u knjizi asfalt i kaldrma.


više puta rušen....


samo da napomenem da su za vreme okupacije beograd prvi put imao dvostruki kolosek ka novom beogradu, tek izgradnjom novog železničkog mosta se ponovilo da beograd ima više od jednog koloseka ka tom smeruu.
 
Glupost je reći da je sve što je rađeno u Beogradu u periodu 1941-1944 okupatorsko. Tramvajski most je kompletno izgrađen 1942 pa opet niko ne kaže da je okupatorski. Što se tiče železničkog Nemci su postavili konstrukciju ali ne znam da li su gradili nove stubove. U svakom slučaju na oba mosta radili su naši radnici. Mnoge zgrade koje su bile teško oštećene u bombardovanjima 1941 i 1944 odmah su obnovljene. I na njihovoj obnovi su radili naši radnici. Da li su sve te zgrade takođe "okupatorske"?
 
Тврдоглавост је непоправљива, то је сигурно.
"Радили су наши радници, па је наше" - јесте, радила је организација "Тот" - проврери шта је то - уз помоћ среброљубивих колаборациониста из Данске (пароброд "Сидхавн"), а богами и логораша са Старог сајмишта, који, између осталог, подигоше и насипе за трамвајски мост (храњени црвљивом коњетином, тучени као ст*** и убијани за мање непослушности у Мађарском павиљону). А за рашчишћавање рушевина окупатори ("Дојче маншафт" - имаш описано, нпр. у Селенићевом "Тимор мортис", ако баш не волиш публицистику), насумично су скупљали људе по београдским улицама, у рацијама.
Нормално да не треба сада све то да порушимо, али ни да жалимо бесмислену решетку коју су у Београд довукли Немци, а не би је никад (п)оставили у центру неког свог града.
 
Treba srusiti most ???
Ja ne mogu da verujem sta citam na ovom BEOBUILD forumu....
 
Vrh