Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

1173679.jpg

Ovo je čovek koji je još PRE 40 GODINA HTEO DA IZGRADI 'BEOGRAD NA VODI'
U Beogradu je bio popularan skoro koliko i Tito, a u očima običnog čoveka možda i više. Ljude je fasciniralo to što je radio danonoćno, svoje ideje sprovodio u delo, a pri tom bio srdačan i ljubazan prema svakome ko bi ga sreo. Neki od danas najvećih simbola Beograda nastali su za vreme vlasti ovog čoveka, a u planu su bili projekti o kojima se i danas sa setom priča.
http://www.dnevno.rs/ekalendar/beograd- ... -vodi.html (ceo tekst)
 
Delija":2pei47a8 je napisao(la):
Иначе, сваком иоле писменом архитекти су јасни правци који се морају испоштовати у СА:

- Највиши објекти ближе газели и сајму
- формриање уличног фронта ка савској улици и блокова у макар делимичном складу са постојећом урбаном матрицом подручја преко пута те исте Савске улице па даље ка Кнеза Милоша
- Постепено разуђивање тих блокова ка Сави уз све више јавних и зелених површина.
- Градња на подручју бус станице и бус паркинга уз поштовање спратности највећих објеката у Савамали и уличног фронта Карађорђеве. Ту би била дозвољења градња и ближе обали на месту постојећих објеката и некадашњег уличног фронта.
- Градња једног или више објеката на самој обали атрактивне и квалитетне архитектуре а јавне/културне намене уз саму реку, по потреби укомпоноване у нови савски кеј.
- Горепоменуто разуђивање ка обали вршити трансофмрацијом из староградских затворених блокова из савске ка тачкастим "новобеоградским" блоковима све то у слободнијој форми и уз формирање више паркова, зелених оаза и пешачких коридора.
- Обавезна разноврсност садржаја на свим нивоима урбаног простора - од целог подручја СА, преко његових делова до самих блокова па и појединачних објеката. Ово примитивно зонирање по наводном београду је комплетна будалаштина.

Zanimljivo, ovo je radikalnija promena od one o kojoj ja ovoliko pričam. Najviši objekti uz Gazelu i sajam, razuđivanje blokova ka Savi sa postepeno više zelenila, otvorenih blokova, raznovrsnih sadržaja i pešačkih koridora, "jedan ili više objekata na samoj obali" ... uz izvesne pretpostavke ja ovo mogu samo da podržim. Ako se pod uličnim frontom u Karađorđevoj ne podrazumeva prva obalska linija nekadašnjih magacina pored same reke, nego pravi, danas postojeći ulični front stambenih zgrada Karađorđeve i Braće Krsmanović, ako "jedan ili više objekata na samoj obali" ustvari znači da ih na samoj obali ima malo, a da oni koji postoje imaju makar otvoren prizemni nivo (ako već nema dovolnog razmaka od reke) da bi se očuvala neprekidnost i neophodna širina za nekoliko apsolutno neophodnih pešačkih i rekreacionih koridora, onda da, sve što je navedeno je sasvim prihvatljivo.

А углавном се ради о потпуно празним подручијама мимо центра урбане матрице па с тога ти примери нису упоредиви са Савским Амфитетатром...

Uobičajena situacija je da je centar urbane matrice starih gradova skoro redovno zauzet, pa je nedostak dovoljno velike prazne površine prvi razlog zašto se projekti radikalno novog koncepta tu retko mogu naći, čak i kad se neki manji deo oslobodi. Oni obično zahtevaju veliku površinu da bi bitno različit način alokacije i korišćenja prostora mogao biti dosledno sproveden i imao pravog efekta. Isto tako su bitno ograničeni okruženjem i nizom zahteva vezanih za kompatibilnost, postojeće standarde i interakciju sa tim okruženjem. A ipak, da bi se videlo šta je u razmišljanjima urbanista novo na nekom sasvim fundamentalnom nivou, nephodno je gledati baš one projekte gde su i finansijski i na stručnom planu bitno manje ograničeni nego što je to uobičajeno. Dakle, velike projekte koji su izvan urbanih središta.

...који у једном свом делу још од првог периода урбанизације Београда у 19. веку има објекте на самој обали.

Beograd je na samoj obali reke imao objekte tipa kožara, kojoj je voda bila potrebna za ispiranje koža, fabriku hartije (zbog iskuvavanja starih krpa), klanicu (zbog ispiranja krvi), tekstilnu fabriku (zbog pripremanja boja), električnu centralu (zbog hlađenja i uglja), ciglane (zbog kvašenja ilovače, tj bukvalno pravljenja blata), uz niz magacina za istovarivanje robe sa brodova, uglja i peska. Sve vrlo neugodno, smrdljivo i naporno. Ko tamo nije imao posla, držao se što je dalje mogao, ako je uopšte i mogao da uđe (a nije mogao). Na takvim mestima nije bilo stanova, a pruge i industrija su tu pravljeni jer nije bilo izbora. Tu se nikada nije ni boravilo u smislu zasnivanja domaćinstva u urbanim blokovima trajnih i kvalitetnih stambenih zgrada, a nije bilo čak ni poslovnih zgrada koje nisu bile vezane za same te fabrike ili lučke operacije. Izbor te lokacije nije bio ničiji slobodan izbor, već ZA TE SADRŽAJE drugačije nije ni moglo. Pošto sada više neće biti ni industrije, ni teretne luke, ni magacina, ne vidim po kojoj smo to logici mi sad tobože istorijski obavezni da VRATIMO sasvim drugi tip sadržaja (stanovanje, trgovinu, kancelariski biznis) na mesto gde on nikada nije ni bio? Možemo ako hoćemo, ali je besmisleno kao argument. Otprilike ovako: "Ovde, veoma blizu vode, je nekada bila ivica industrijske zone, ali sad ni ovde ni na bilo kojoj drugoj sličnoj istorijskoj liniji nema ničega, ali mi IPAK moramo da na ISTU TU linju vratimo bilo šta, pa makar i nešto što nikada tu nije bilo." I još tu "obavezu vraćanja" sasvim različitog urbanog sadržaja na neku danas samo zamišljenu liniju, jer je maltene sve srušeno, pravdamo baš istorijskim razlozima. Zašto moramo? Imamo ulični front stambenih zgrada koji danas postoji, tamo gde postoji, i tu treba i da ostanemo, ne da stanove "vraćamo" ka reci zato što su tu nekada bile fabrike.

Оно што је далеко упоредивије са нашим случајом ти је нпр хамбуршки Хафенсити.

Dobro, da vidmo HafenCity.

Prva i osnovna stvar je da je u pitanju ostrvo. To znači da kroz njega ne moraju da se provlače magistralne pešačke, biciklističke, džoging i zelene staze kao kod nas. Još mnogo gore, Beograd u zaleđu Savskog amfiteatra ima brdo, pa je obala reke JEDINO mesto gde se dva dela grada uopšte i mogu povezati ovakvim stazama. Zbog toga toliko insistram na ovome. U HafenCity-ju tog problema nema. Tako da oni zgrade mogu da približe, a mi ne možemo. Ovo je već sasvim dovoljno da bi poređenje bilo neodgovarajuće.

Kad se pogleda aero snimak, vidi se da tu ima i zelenila, a ni rastojanja do vode nisu uvek ista.

000163_hafencity.jpg


Ima i velikodušnije odvojenih pešačkih prostora.

HafenCity-Hamburg-625px.jpg

Hamburg_hafencity_marco-polo-terrassen.JPG

z_artikel_en_43__DSC2412_1200x800.jpg

hamburgs-neue-hafencity-be45538b-a5ec-4356-b2af-a2903cfcd0c6.jpg


Najmanja širina šetališta je ova (nama bi ovo bila jedina, jer bi ovuda trebalo da šeta ceo grad, a oni ovakvih prolaza imaju koliko hoće i to na ostrvu). Međutim, pogledajte pažljivo. Koliko su visoke ove zgrade iza? Možda 75 metara kao u BNV-u? Ipak ne, imaju svega oko 6 spratova.

hafencity-hamburg-6.jpg


A možda je to izuzetak? Pa i nije:

kaiserkai12.jpg

000150_hafencity.jpg


Sem par zgrada, sve ostale su niske. Ovde gore ni rastojanje do vode ne izgleda da je baš 10 metara. Profil obale? Možda 1:2 ? Koliki god da je, ne liči na 1:7.5 kao u BNV-u.

Ali najlepši deo je da jedini protiv argument koji mi se upućuje jeste da je ono što predlažem neisplativo. Iako to naravno niko nije ni pokušao da malo detaljnije obrazloži. I sad, HafenCity je isplativ sa ograničenjem visine na ovih nekoliko spratova, a kad ja tražim se linija šetališta samo POMERI, i to u Savskom amfiteatru u kome su visine budućih, gusto pakovanih zgrada 60, 75, 100, i 200 metara, onda to naglo postaje nesplativo, a ja postajem ludi šeširdžija ili njegov rođak. Ne nalazite li da postoje izvesni problemi u takvom razmišljanju?
 
Da bi se gornja priča stavila u odgovarajući kontekst i stvarno razumelo zašto Hamburg sebi može dozvoliti i zgrade na samoj obali i one daleko do nje, odnosno na koliko se radikalno drugačiji, ekološki način danas razmišlja o urbanizmu, onda je apsolutno neophodno bar jednim pogledom preleteti preko ovih linkova.

Hamburg zovu ekološka prestonica Evrope. Čak 40% njegove površine čine zelene površine. Sebi su postavili zadatak da za 20 godina automobil bude nepotreban onima koji tako budu želeli, odnosno da svaka tačka grada bude dostupna peške ili na biciklu.

E sad, Beograd bi mogao da ima svega JEDNU dobru pešačku vezu istok-zapad, a ovde se tvrdi da nam je i za to dovoljno par metara. Dok Hamburg ima OVO, ovoliko obala, voda i zelenila, pa im ni to više nije dosta. Sad vi odmerite gde je ko, i šta je danas u svetu važno, a šta nije.

freiraumverbundsystem.jpg


Prvi i drugi zeleni prsten i njihova veza.

gruene-ringe.jpg


Plan eko-prodora u 3 gradska centra.

landschaftsachsen.jpg


Pokrivanje autoputa.

highway.jpg


Mapa u visokoj rezoluciji (zumirajte na 100%):

Open space iterconnecting System
http://www.hamburg.de/contentblob/39080 ... m-engl.pdf

Kratka brošura sa objašnjenjima
http://www.hamburg.de/contentblob/39081 ... r-engl.pdf

Linkovi
http://www.hamburg.de/gruenes-netz/3907750/karte/

Malecka panorama
do-rothenburgsort-und-billebogen.jpg
 
Једна мала, јако мала разлика између HafenCity-ја и Амфитеатра ... Да би се Амфитеатар урбанизовао потребно је изместити ВИТАЛНУ РЕПУБЛИЧКУ САОБРАЋАЈНУ ИНФРАСТРУКТУРУ.

Та чињеница само малкице подиже трошкове у небеса. Ма ситница.

Једна социлајистичка и много јача држава звана Југославија то није била у стању да уради - јер су предходно биле потребне МИЛИЈАРДЕ улагања. Сигурно је да данашња Србија то може да уради - да урбанизује најскупљу градску зону по филозофији "Venus project"-a
 
Bio sam u Hamburgu prosle godine i mogu da kazem da mi se mnogo svidja, posebno Hamburg na vodi ;o).
Grad je fantastican posebno me iznenadio nizak nivo automobilskog saobracaja. A u poredjenju sa Berlinom
koji me je totalno razocarao Hamburg je grad u koji bih se preselio momentalno sada odmah.
 
Зума, морам да те исправим,

Београд је на својим обалама имао индустрију у индустријским зонама на Дунаву и Сави испод Чукарице, али не и у историјском урбаном делу, где је "додиривао" реку, односно у Карађорђевој улици.
На оној страни која је порушена, углавном су биле куће и палате (за наше прилике у то време) угледних трговаца и представништва фирми, чак и страних земаља.
Написао сам већ,
предратна градска власт за време мандата градске администрације Владе Илића порушила је низ објеката у Карађорђевој улици, проширила и ојачала обалу и уклонила кланичку пругу искључиво да би изградила модерну пругу Београд - Панчево и "прикачила" дунавску индустријску зону на саобраћајну везу већег капацитета, а не да би проширила обалу за слободно време и разоноду Београђана.
Како су поменуте индустријске зоне нестале, логично би било тај простор претворити у паркове, обзиром на то да их у тим деловима града нема.
 
U ovom novom projektu Hamburga na Vodi bar nisu natrpali pored obale kojekakve bezlicne nebodere i kule sa trznim centrom vec su izgradili normalne zgrade i lepa setalista.
 
Да Спатио, али тако нешто у случају Београда финансијки није могуће. Мастерплан БнВ је по струшним параметрима тешки шит, али је чињеница да би приликом било каквог мастерпана због економске рачунице нечега морали да се одрекнемо.

Да би се трошкови чишћења и инфраструктурног опремања Савског амфитеатра граду и републици исплатили, мораће да се изгради МНООООООООООГООООООО квадрата. Можемо бирати или у висину или у ширину.

Економски је неизводљиво и неодрживо градити овде ниске зграде, мале заузетости парцела и велики проценат јавних површина.
 
Naravno da je masterplan BnV teski shit, a mogli su to mnogo bolje da rese i to na jednostavan nacin.
Bilo je samo potrebano da nastave postojecu urbanu matricu starog grada i da naprave nove ulice u produzetku postojecih, sto je imalo neku logiku a ne ovo sto su uradili sa duguljastim blokovima koji nemaju nikakvu urbanu osnovu.

Ni kruzni tok oko zeleznicke stanice nisu bili u stanju da naprave kako treba, nit moze da se kruzi oko stanice u potpunosti, nit ima isti radijus na svakoj strani.
 
Зума, ја само да констатујем да си тешки лицемер и ужасно контрадикторан. Две године си овде заговарао 3+3 булеварчине по старом центру Београда, око/ испод Калиша, гомилу друмских тунела...Дакле заговарао си најгору врсту аутомобилског урбанизма и еколошког силовања града, а у неким деловима то и даље заговараш (друмски тунел ка Панчевцу/ Карабирми) а сада причђ о екологији, шеталиштима, пешацима, парковима...Притом се свађаш са измишљеним форумашима, вероватно да би могап да нам пишеш ове есеје и демонстрираш своје одлично знање из сфере гугл претраживања. Нико овде не брани Београд на води а ја лично се надам да се ни један једини квадрат овога неће изградити јер се ради о пљачки века и имбецилном пројекту недостојног ни Бољеваца (да с ене увреде мештани) а камоли географског центра урбаног Београда.

СТФ, нема шта држава да гради, ми инвеститору земљиште и све дозволе, он нама инфраструктуру. Вредност земљишта је таква да је то више него довољно па чак и да после део СА испарцелишемо и продамо појединачно по тржишној вредности.

tripko":1sxndvq1 je napisao(la):
Bio sam u Hamburgu prosle godine i mogu da kazem da mi se mnogo svidja, posebno Hamburg na vodi ;o).
Grad je fantastican posebno me iznenadio nizak nivo automobilskog saobracaja. A u poredjenju sa Berlinom
koji me je totalno razocarao Hamburg je grad u koji bih se preselio momentalno sada odmah.
Хамбург је урб/арх бисер Европе. Зато сам га и навео као позитиван пример.
 
Ja sam se odusevio gradom, da dodam da nam metro srkoro i nije bio potreban centar uzi i siri smo obisli pesice.
Najzanimljivi deo je st. pauli tamo gde prodaju mlade i starije tete u izlozima :o), a odmah pored toga je poslovni blok savremene
arhitekture taj kontrast bio jako zanimljiv.
 
Delija":253jxzlm je napisao(la):
СТФ, нема шта држава да гради, ми инвеститору земљиште и све дозволе, он нама инфраструктуру. Вредност земљишта је таква да је то више него довољно па чак и да после део СА испарцелишемо и продамо појединачно по тржишној вредности.

Слажем се да држава не треба да гради, чак не треба да гради ни инфраструктуру унутар самог Амфитеатра, али је дужна да појача капацитете градске енергетске инфраструктуре (канализација, водовод, топловод, јавни превоз, енергетско напајање) на екстерним изворима. Сва та појачања граде се изван територије Амфитеатра и ни у лудилу то не финансира приватни инвеститор.

Такође држава је та која треба да финансира измеђтање своје виталне друмске инфраструктуре (железничких и аутобуских терминала, железнички карго терминал, железнички поштански терминал), да довуче метро на локацију. То су екстремна средаства која морају да се поврате у градски буџет.

То град и република не могу да поврате уколико не дозволе надпросечни број квадрата. Значи, у висину или у ширину.
 
stf":2gjv57br je napisao(la):
То су екстремна средаства која морају да се поврате у градски буџет.

То град и република не могу да поврате уколико не дозволе надпросечни број квадрата. Значи, у висину или у ширину.

Slazem se sa tobom ali valjda ima dovoljno prostora u Savskom amfiteatru da se svi ti kvadrati uguraju bez potrebe da se izgrade 20 kula od po 30 spratova.
 
milos.tro":1fcgrgxl je napisao(la):
Nadam se da će se dobro uraditi obaloutvrda i nasipanje terena u SA,kako se ne bi ponovile slike iz Hafen Citija krajem 2013g:
4.jpg

5.jpg

6.jpg

http://www.bildarchiv-hamburg.de/fotos/ ... ter+Wasser.

Obale Hamburga plave vise puta godisnje i ove slike Hafen City-ja su jos sitnica.
Deo grada oko Fischmarkta je mnogo vise pogodjen. Ovde se niko zbog toga ne uzbudjuje,
dodje mu vise kao turisticka atrakcija. slicno Veneciji.
Atmosfera Fischmarkta





Hafen City ima jako malu podrsku medju hamburzanima i vecina ga smatra promasenim
 
danko68":1acn4aek je napisao(la):
Hafen City ima jako malu podrsku medju hamburzanima i vecina ga smatra promasenim

Bilo bi korisno znati zašto tako misle. Takođe, kako ga koriste ili ne koriste, i šta navode kao razlog za to?
 
Zuma":1tu2ieez je napisao(la):
danko68":1tu2ieez je napisao(la):
Hafen City ima jako malu podrsku medju hamburzanima i vecina ga smatra promasenim

Bilo bi korisno znati zašto tako misle. Takođe, kako ga koriste ili ne koriste, i šta navode kao razlog za to?

A mozda bi njima bio lep Beograd na Vodi...
 
stf":3c5az76t je napisao(la):
Слажем се да држава не треба да гради, чак не треба да гради ни инфраструктуру унутар самог Амфитеатра, али је дужна да појача капацитете градске енергетске инфраструктуре (канализација, водовод, топловод, јавни превоз, енергетско напајање) на екстерним изворима. Сва та појачања граде се изван територије Амфитеатра и ни у лудилу то не финансира приватни инвеститор.

Такође држава је та која треба да финансира измеђтање своје виталне друмске инфраструктуре (железничких и аутобуских терминала, железнички карго терминал, железнички поштански терминал), да довуче метро на локацију. То су екстремна средаства која морају да се поврате у градски буџет.

То град и република не могу да поврате уколико не дозволе надпросечни број квадрата. Значи, у висину или у ширину.
Држава то треба да уради ако и само ако држава прода земљиште у СА по тржишној цени. Пошто се то не дешава већ држава то намерава да поклони страним тајкунима и ислимаским криминалцима (можда и терористима, ко зна) онда би скоро све од горе наведеног морао да изгради тај страни инвеститор, како јелте, цели подухват не би била пљачка века.
 
Zuma":301ajm9p je napisao(la):
danko68":301ajm9p je napisao(la):
Hafen City ima jako malu podrsku medju hamburzanima i vecina ga smatra promasenim

Bilo bi korisno znati zašto tako misle. Takođe, kako ga koriste ili ne koriste, i šta navode kao razlog za to?

Pa uglavnom su razocarani sto je losa i preskupa (filharmonija se sa pocetnih 70 popoela na preko 700 mil.€ !!!)
imitacija hamburskog maritimskog arhitektonskog nasledja.
Citav projekat je manje-vise dosadan i bezlican . Nema arhitektonskih bisera,i sve je nekako prenatrpano i bez
jasnog koncepta.Opsti utisak je da je propustena velika sansa. Stanove (preskupe i za ovdasnje prilike) pokupovala je novokomponovana elita ,i polako postaje velika spavaonica. Vikendom mase turista naprave veliku guzvu na malom prostoru,a tu su i turisti sa kruzera.
Zelene povrsine su za hamburske pojmove veoma male i deluju dosta vestacki.Sve deluje previse nabijeno.
Hamburzani (jos uvek) retko zalaze u Hafen City,dok ga kako rekoh turisti masovno posecuju.
Tu je i nova linija metroa (jos se prosiruje) koja se gotovo i ne koristi.
Hafen City ima i taj peh da se nastavlja na Speicherstadt koji je pravi arhitektonski dragulj.
Par slika Speicherstadt-a.




 
Znači dosadno, bezlično, skupo, nabijeno, velike gužva na malo prostora, i nedovoljno zelenila. Bar ovaj deo zamerki nije bio preterano težak da se unapred pogodi :)

Nešto me neodoljivo potseća na izvesnu maketu koju smo svi nedavno gledali ...
 
Zuma":51zkitz5 je napisao(la):
Znači dosadno, bezlično, skupo, nabijeno, velike gužva na malo prostora, i nedovoljno zelenila. Bar ovaj deo zamerki nije bio preterano težak da se unapred pogodi :)

Nešto me neodoljivo potseća na izvesnu maketu koju smo svi nedavno gledali ...

Tako nekako :grand: ...mada
Hamburg s druge strane ima ovo


:violina:
 
Naravno, to je bio i osnovni smisao mog komentara na pominjanje HafenCity-ja kao primera novog projekta u centru velikog grada, nečega uporedivog sa BNV-om. Hamburg sebi može da dozvoli da u novim projektima na mestima postavi zgrade na samo 10 metara od obale zato što je "zelena prestonica Evrope", zato što ima mnoge kilometre obala, zato što na hiljadu drugih mesta brine o tome da ima dovoljno javnih prostora, dovoljno zelenila, dovoljno parkova i slobodnih rečnih obala prepunih zelenila. Ti si samo dodao konačni zaključak koji se savršeno uklapa u to. Čak je i jedan TAKAV Hamburg u HafenCity-ju preterao u suprotnom smeru i zato platio izvesnu cenu što se i tu nije još više potrudio da ljudima obezbedi tačke od interesa, više zelenila i otvorenih prostora gde bi mogli da se zadržavaju i skupljaju. Inače nemaju zbog čega da dolaze, a i tamo gde žele da dođu, neće se pojaviti, ako zbog toga treba da se guraju sa hordama turista ili drugih ljudi. Potrebna je prijatna atmosfera, raznovrsnost arhitekture i atrakcija, i pre svega dovoljno prostora za sve to.
 
stf":15oo0qtj je napisao(la):
Једна мала, јако мала разлика између HafenCity-ја и Амфитеатра ... Да би се Амфитеатар урбанизовао потребно је изместити ВИТАЛНУ РЕПУБЛИЧКУ САОБРАЋАЈНУ ИНФРАСТРУКТУРУ.

Та чињеница само малкице подиже трошкове у небеса. Ма ситница.

Једна социлајистичка и много јача држава звана Југославија то није била у стању да уради - јер су предходно биле потребне МИЛИЈАРДЕ улагања. Сигурно је да данашња Србија то може да уради - да урбанизује најскупљу градску зону по филозофији "Venus project"-a

Ono što koristi celom gradu otplaćuje se od prihoda celog grada. Ne mora sređivanje rak rane u centru da plati isključivo taj prostor. To bi bilo kao da kažeš da Kalemegdanska tvrđava mora da plati za svoje održavanje tako što se tik pored nje napravi ogromni poslovno-prodajni centar ... dobro, shvatimo ovo kao crni humor ... ali recimo ovaj primer: Kao da Beogradske ulice treba da zarade za sebe tako što se suze, a na račun toga proširi poslovna zgrada, ili tako što se svuda naplaćuje putarina. To se radi indirektno, kroz zajednički račun. Bolji saobraćaj znači manje troškove života i poslovanja, to znači veći profit, a odatle se otplaćuje pravljenje i održavanje ulica. U delu Savskog amfiteatra koji se zbog rešenja saobraćaja, obnovljenih centralnih vodova gradske kanalizacije, vode, gasa, pešačkih koridora i zelenog pojasa može smatrati globalnom gradskom infrastrukturom, račun i treba da snose svi koji od toga imaju makar i indirektne koristi, a to je na razne načine maltene ceo grad, a ne da se sam taj prostor upropaštava samo zbog pogrešno shvaćenih knjigovodstvenih principa.

Sem toga, za malo proširenje javnog dela obale, dobijamo nesrazmerno mnogo više u javnom dobru, od gubitka zbog smanjivanja vrednosti privatnih placeva. Što ionako važi SAMO za JEDAN, prvi red placeva pored obale, koji su i po postojećem planu već sada odvojeni od vode. Ili drugi primer. Ako bi smanjivali naprimer visine nekih zgrada u SA, istovremeno bi rasla vrednost zgrada i neizgrađenih placeva svuda unaokolo, na okolnim, kosim padinama Savskog amfiteatra, pa i mnogo dalje od SA (pa čak i SVIH onih placeva untar samog BNV projekta koje su iza ovih smanjenih zgrada), jer imaju za toliko bolji pogled, svežiji vazduh i više svetlosti. Itd, itd.

Čitava priča o neisplativosti u svim slučajevim sem ovog jednog koji su Arapi odmah predložili sami sebi, i samo u sopstvenom interesu, je potpuno proizvoljna konstrukcija. Shvataš li da ako prvi red zgrada privatizuje obalu, to znači da je korisnicima SVIH ostalih zgrada u projektu BNV ta obala onda od MNOGO MANJE KORISTI nego da bude šira i ostane javno vlasništvo koje podjednako služi svima, pa i investitorima zgrada koje su IZA prvog reda. Ti tako verovatno ustvari smanjuješ ukupnu vrednost placeva u BNV-u. A obaška što postoji i prilično logična pretpostavka da je jedina trenutna zamisao Arapskih investitora da uloži novac SAMO u placeve na obali, a da mu ostatak i nije interesantan. Onda bi i insistiranje da dobije na maltene privatno korišćenje baš i samu obalu reke bilo logično, jer ga zabole uvo za sve placeve iza prvog obalskog reda. Možda u njih nikada nije ni nameravao da investira. Tako bi mi sami sebi "pucali u nogu", odnosno smanjivali PROSEČNU isplativost zemljišta u BNV projektu, jer prvom redu zgrada dopuštamo da ekskluzivno i samo za sebe pokupi ono najvrednije u SA, korišćenje obale reke, a ne štitimo interese ostalih investitora. Itd, itd.

Sve se to bez detaljne stručne analize jednostavno ne može sa sigurnošću tvrditi, mada nam ovakva jednostavna logika može pomoći da bar da vidimo koji sve faktori utiču na cenu i isplativost, i u kom smeru ide svaki od tih uticaja. A to je već dovoljno da se posumnja u osnovanost tvoje teorije o nagloj neisplativosti uređivanja SA ako po svaku cenu ne prodamo i usku traku zemljišta pored same vode.
 
Delija":2b7kgk06 je napisao(la):
Зума, ја само да констатујем да си тешки лицемер и ужасно контрадикторан. Две године си овде заговарао 3+3 булеварчине по старом центру Београда, око/ испод Калиша, гомилу друмских тунела...Дакле заговарао си најгору врсту аутомобилског урбанизма и еколошког силовања града, а у неким деловима то и даље заговараш (друмски тунел ка Панчевцу/ Карабирми) а сада причђ о екологији, шеталиштима, пешацима, парковима...

Prvo se potrudi bar toliko da pratiš ono što pišem, pa onda konstatuj koliko hoćeš. Već sam ne znam više koliko puta objasnio o čemu se radi. Apsolutno sam protiv automobilskog koncepta saobraćaja. Kao što lepo kažeš bilo bi besmisleno da pričam o ekološkom urbanizmu i zagovaram ono što je potpuno suporotno tome, i još pride davno napušteno u čitavom svetu. Ali zalaganje za tunele i magistalu koja nam fali nije automobilski koncept. Upravo suprotno. I jedno i drugo bi u našem slučaju SMANJILO saobraćaj tamo gde je on zagušen i gde se on dugoročno i na drugi način NE MOŽE smanjiti. Tuneli ga na kritičnim mestima uklanjaju sa površine zemlje, a nova magistala ka Pančevcu ga izvlači iz postojećih, uskih ulica i usput otvara za biznis istočni deo grada. Ključno razmimoilaženje je u tome što ti ne želiš da prihvatiš činjenicu da nam samo metro ne može pomoći, da nam fale i neke saobraćajnice koje su apsolutno neophodne za grad ove veličine, čak i onda kad on ima metro. To je nešto što imaju svi drugi gradovi koji imaju metro, a mi nemamo.

Ono što sam ja od saobraćajnica predlagao je jedino novi kombinovani most preko Save, tunel ispod Terazijskog grebena i nova brza veza direktno od Pančevačkog mosta do ovog novog na Adi (sa tunelom). To ne dovodi novi saobraćaj, to rešava onaj koji će uvek postojati po ovim pravcima zbog raspodele poslovnih i stambenih klastera, a koji se zbog uskih ulica starog dela grada NE MOŽE trajno rešiti na drugi način. Privremeno da, trajno ne. Ne mogu svi da idu obilaznicama. Neki imaju posla i u centralnoj zoni grada. Dovoljno je velike površine. Podcenjuješ brzinu razvoja, budući broj ljudi i broj firmi po liniji Novi Beograd - Beograd - Treći Beograd, podcenjuješ buduće potrebe za robnim transportom, nivoom saobraćajne podrške koju traže veoma razvijene usluge, i potrebe za svim drugim vrstama transporta koji ne može koristiti metro. Ovde će i posle uvođenja metroa postojati neki nivo automobilskog saobraćaja koji posle određenog broja godina kroz promer naših prastarih ulica jednostavno neće moći da prođe. Prosto matematički ne može, ma šta im radili. To dakle nije automobilski koncept, nego neophodni minimum ulične mreže potrebne da podrži koncept baziran na javnom saobraćaju. Jedno bez drugoga ne ide.
 
Vrh