Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

stf":3d7csg7y je napisao(la):
У сваком случају, тај простор јесте јавне намене али се налази НА ПРИВАТНОМ ПЛАЦУ. Могао је инвеститор опуштено да направи ограду око целог имања а плато остави само за госте. Имао би пуно право. Па није.

Самоуправни социјализам у главама.

Pa zašto onda da mu dajemo i Savsko šetalište, tako da i ono maltene isključivo bude na privatnom placu? Zašto bi imao pravo na tako arbitrarne procene i upravljanje javnom infrastrukturom, koja već po definiciji treba da služi i bude dostupna svima, u jednom sasvim ličnom interesu, ako to nije neophodno? To je posle ekonomske krize postalo moderno pre svega u Americi, ali se čak i tamo ne radi na glavnim i najvažnijim javnim površinama. Zašto bi to onda mi radili? Zbog nedostatka para? Razumeo bih da je u pitanju velika investicija, ali ovde ne moraju da se prave velelepne zgrade, ni da se kupuje zemljište. Već ga posedujemo, a cena uređenja običnog ravnog keja je beznačajna u odnosu na naše uobičajene troškove, a pogotovo u odnosu na prednosti jedne dobre pešačke veze i javnog prostora ovakvog značaja za grad. To bi značilo da u sred Beograda ne možemo da prodamo placeve pored Save! I ovako su odvojeni od reke pojasom od 10 metara na višem, i 20 na nižem nivou. I sad, ako taj pojas, koji ionako mora da postoji, samo proširimo na višem nivou, odjednom tobože ne možemo prodati plac, a investitoru se to više ne isplati!? Pa ako TO ne možemo prodati, onda je ostatak Beograda već propao. Možemo da prestanemo da se trudimo oko bilo čega. To je totalna besmislica, potpuno u rangu budalaštine da Hotel Jugoslavija, kao već ogromna zgrada bez konkurencije, sama u parku na desnom rukavcu Dunava i preko puta Ratnog Ostrva, ne može finansirati sopstvenu popravku nego je potrebno dodati još par kula, "da bi bilo isplativo". Ako u to poverujete onda moram da vam prosledim i par dobrih poslovnih ponuda koje sam dobio iz Nigerije.

Šta onda preostaje kao razlog? JEDINO to što nećemo prodati uzak pojas zemljišta, samo onaj za koji bi proširili javni deo obale u odnosu na trenutni plan. To jeste gubitak, ali nije ni trošak, a pogotovo ne zaduženje, već samo TRENUTNO izgubljena zarada. Koja će međutim biti više nego kompenzovana dugoročnom zaradom pošto povezujemo Adu Ciganliju, Košutnjak, Kalemegdan i Terazijski plato, u jedan visoko kvalitetan i jedinstven gradski sistem, povezanu pešačku zonu koja može da opsluži ogroman broj pešaka, biciklista i rekreativaca koji će tuda cirkulisati. Da li ste nekad videli pravu gužvu i živost na keju hotela Jugoslavija ili na Zemunskom keju? To je samo MALI deo onih koji bi koristili ovaj prolaz, ako se napravi dovoljno širokim i kako treba. I sad mi sve te ljude treba da zguramo na ovaj bedni prostor i još da dugoročno izgubimo novac samo zato da bi neko DANAS, a ne sutra, pokupio kajmak?

Smanjenje vrednosti placeva uz obalu, koji su VEĆ odvojeni od reke, samo je pitanje kojom širinom (pa je relativna promena za njih mala, a i oni dobiju više prostora ispred svoje zgrade), smanjuje cenu samo TIH placeva, ali je u ukupnom zbiru naš gubitak ipak DALEKO manji od dobitka povezivanja pešačkog sistema grada u jednu jedinstvenu celinu dovoljnog kapaciteta i odgovarajućih performansi.

Priča o samoupravnom socijalizmu u glavama je jednostavno pogrešna kao dijagnoza onoga o čemu je ovde reč. Dovoljno je reći da, iako to jeste deo naših teškoća, on niti ima veze sa glavnim primedbama u SA, niti je to posle ovoliko godina od promene sistema i dalje glavni problem u Srbiji. To je strašno uprošćen pogled, isto kao što je i vizija kapitalizma koja se krije iza ovakvih tvrdnji krajnje naivna i pojednostavljena. Razvijene kapitalističke države danas imaju državni aparat i centralizovano upravljanje zastrašujuće velikih razmera, sve podržano izrazito detaljnim zakonodavstvom. Tržište je zatim još dodatno kontrolisano i usmeravano na mnoštvo direktnih i indirektnih načina. Pa onda je još sve to moderisano borbom za uticaj u medijima i izrazito razvijenim nivoom građanske svesti, gde se ljudi spontano i već sasvim rutinski organizuju i za najmanje sitnice, zastupajući i braneći svoje interese, postajući tako u nekim sferama veoma organizovan i bitan deo sistema. Tamo se tačno zna koja forma vlasništva, koja forma finansiranja, i koja forma upravljanja najviše odgovara za šta. Veoma su daleko od toga da tek tako puste kapital da se snalazi u potpunom regulativnom i sistemskom vakumu, pa da se nadaju da će sve ispasti na najbolji način zato što novac ima interes koji je na neki magičan način, bez čvrstih pravila i kontrolnih mehanizama, istovremeno i javni interes.
 
OK, da se nešto razumemo. Ja se u teoriji slažem sa tobom Zuma po većini pitanja. Problem je u tome što su stavovi utopistički i nemogući u ovakvom društvenom uređenju.

Nadam se da ljudi na forumu shvataju činjenicu da su novobeogradske široke obale moguće sao u socijalizmu. Da socijalizma nije bilo, ni tih obala ne bi bilo u tom urbanističkom konceptu. zemljište duž obala je najvrednije građevinsko zemljište jer najveći broj ljudi bi najviše želeo da živi na obali. Samo je u socijalizmu bilo moguće napraviti obalu širine 150 metara i potom graditi dvospratnice (blokovi).

U svetlu kapitalizma, to je gomila bačenog novca. Nadam se da forumaši shvataju da je u kapitalističkom društvenom uređenju obala širine 150 metara apsolutno nemoguća. Da nije bilo drugogo svetskog rata, monarhija bi opstala, kao i kapitalizma, Novi Beograd bi gradili po Danskom projektu privatni investitori. Obala bi bila daleko manje širine.

Lično sam izuzetno srećan i ponosan na naše socijalističko urbano nasleđe i široke gradske obale. Samo sam realan da tako nešto više nećemo graditi.

Zato i ponavljam izraz "samoupravni socijalizam u glavama".

Nada se da bar neko razume o čemu pričam. Osvestite se ljudi. Skontajte u kakvom svetu živite. Energiju trošite tražeći nemoguće stvari i time potpuno eleminišete bilo kakav rezultat te energične borbe umesto da se borimo za realne ciljeve.
 
Upravo to STF, politicko ekonomsko uredjenje iz doba SFRJ je zapravo omogucilo da imamo obale kakve imamo sad, (kao sto si napisao dugacke 150 metara i sa blokovimaodmah pored) sto svakako ne bi bilo moguce u kapitalistickom drustvu.

Samo da napomenem da od "samoupravnog socijalizma" nismo samo dobili te obale vec ogroman broj urbanistickih resenja po gradu koje da je bilo na snazi drugi politicki rezim ne bi nikad dobili ili bi bili potpuno drugaciji. Eto dao si primer Danskog projekta koji se bitno razlikuje od vizije Nikole Dobrovica i Novog Beograda kakvog imamo danas.
 
Stf,

To je tačna tvrdnja, ali pogrešan zaključak. Zaista nam je socijalističko uređenje omogućilo da imamo Novi Beograd i obale koje danas imamo. Bili su humaniji i velikodušniji sa prostorom nego što bi se to desilo bez njih. Ali posle toga se nameću dva pitanja koja ti nisi postavio.

1. Ako ne bi smo imali toliko prostora, KOLIKO bi smo ga imali? Samo 10 metara obale? Ili više?

2. Bez obzira na pravila koja su DO SADA oblikovala prostor u gradovima razvijenih kapitalističkih zemalja, šta bi oni DANAS uradili da mogu, da imaju mogućnosti koje se nama otvaraju? Šta su moderna urbanistička saznanja u istom tom kapitalizmu? Dakle, svejedno šta je moglo biti, šta mi da uradimo sad, gledajući u budućnost, a ne u prošlost urbanizma?

Na obadva pitanja sam još davno odgovorio, ali da ponovim.

1. Na slici koja već bila pet puta se lepo vidi da u Karađorđevoj ulici od ivice nasipa pa do prvih zgrada ima od 60 do 80 metara, a ne 10 metara. Proces uklanjanja industrijskih objekata na obali je počeo pre nego što su komunisti došli na vlast. U staroj Jugoslaviji NIGDE nisu stare obalske magacine zamenjivali novim i vrednim stambenim ili poslovnim zgradama na samoj obali, iako su to lako mogli da urade. To jasno govori da su, čak i tada, imali na umu budući grad u kome su obale daleko šire od onoga što nam projektanti BNV-a nude za 21. vek. Evo dela jedne stare mape iz 1930, da vidite šta je sve iz Karađorđeve uklonjeno, a da nije zamenjeno novim zgradama. Ideje je očigledno bila da se taj trend nastavi uzvodno.

Karadjordjeva1930.jpg


2. Pogledaj one nove projekte u kojima se sasvim iz početka projektuju čitava naselja, tako da postoji potpuna sloboda da se prostor odvoji i organizuje po principima koje zastupaju moderna urbanistička saznanja. Videćeš da sada već postoji maltene univerzalno prihvaćeni šablon, samo ako ima dovoljno prostora. Poslovne zgrade idu u visinu, što više to bolje. Stambene zgrade su bitno manje, mada to u velikoj meri zavisi od izabranog karaktera naselja i cene stanova na koju se cilja, i opet od toga koliko na toj lokaciji ima mesta. Prostor na zemlji, ušteđen odlaskom u visine, se grupiše u lokalne zelene površine koje su oko reka i kanala VEOMA velike (zato što su to centralne zelene lokacije tog naselja), uz niz distribuiranih, lokalnih, malih zelenih oaza pridruženih lokalnim stambenim klasterima. Svo zelenilo je obavezno uskim zelenim trakama međusobno povezano u kontinualne mreže i usko integrisano sa biciklističkim, rekreacionim i pešačkim stazama, uz pridružene manje komercijalne prostore koje nude usluge specijalizovane za korisnike ovih pešačko-rekreacionih zona. Uz ove koridore postoji obezbeđen pristup masovnom transportu.

To se dakle DANAS projektuje upravo u tim kapitalističkim zemljama na koje ti, sa pravom, smatraš da treba da se ugledamo. Ali ne u to kako njihovi gradovi izgledaju DANAS, nego kako će oni projektovati i usmeravati svoj razvoj UBUDUĆE, u meri u kojoj im to dozvoljava njihovo urbanističko nasleđe. Međutim, baš zbog našeg socijalističkog nasleđa koje spominješ, mi IMAMO priliku koju oni NEMAJU, iako bi želeli da je imaju. Baš tamo gde oni u projektima čitavih novih naselja stavljaju velike zelene površine, mi IMAMO prazan prostor. Prostor koji ne moramo da otkupljujemo od nekoga, jer je već u posedu države. Zašto onda da gradimo po principima prošlosti, kad možđemo da gradimo po KAPITALISTIČKIM urbanističkim principima budućnosti? Ako već možemo, i ako nam je to ustvari i jedina komparativna prednost jer je ostatak grada zbog stalnih ratova, rušenja i siromaštva u tragičnom stanju?

To je prilika da koju prosto moramo iskoristiti jer drugih mogućnosti da grad istaknemo i učinimo privlačnim za život i investicije uopšte nemamo. "Gubljenjem" (tj odustajanjem od prodaje) malo prostora, samo uz obale centra grada (tj dopuštanjem da najbolje prostore u centru koriste svi, i da budu za njih najoptimalnije uređeni), puno dobijamo u opštem kvalitetu života čitavog grada, i najvažnije, dobijamo u međunarodnoj percepciji Beograda kao neobične kombinacije starog Evropskog grada u kome stvarno postoje, sprovedene, mnoge preporuke koje najmoderniji ekološki urbanizam želi da vidi gde god to nasleđeno stanje dozvoljava. Kao kod nas. Upravo to pospešuje biznis. ne gusto pakovanje zgrada koje postoje svuda u svetu, i mogu biti na svim drugim mestima i po Beogradu. Mnogi ljudi posmatraju stvari lokalno i bez dugoročne vizije, kao da je Savski Amfitetar nezavisno ekonomsko preduzeće, a u stvari treba gledati finansijski bilans grada kao celine. Ako od toga ima ukupne koristi, mi možemo sebi da dozvolimo da trenutno izgubimo na jednom mestu ako ćemo zbog toga dobiti na drugom ili, kao ovde, ako će čitav grad bitno dobiti na kvalitetu i poželjnosti. Sve ovo što pričam nije ekonomski nerealno jer se upravo to radi, i to po veliku cenu, i tamo gde mnogo bolje od nas vode računa o ekonomiji.

Jedan od mnogih novih i u ovom slučaju poprilično kičerajskih projekata, ali se bar vidi ideja načina alociranja prostora pored vode, kao i odnos visokih zgrada i obalskog pešačko-zelenog pojasa. U suštini, velikoj masi ljudi koja dolazi privučena svim prednostima obala se MORA obezbediti dovoljno prostora i baš ono zbog čega tu uopšte dolaze. Tako se taj prostor i mnogo efikasnije koristi i može biti kvalitetniji nego da je baš previše rascepkan. A njegov fokus je uvek voda. Na ovakav osnovni pristup sada možete naići svuda.

Press-Release-20130319-Nanjing-waterfront-final-att-4-jpg_070653.jpg


Press-Release-20130319-Nanjing-waterfront-final-att-3-jpg_070653.jpg


Nanjing-waterfront-landscape-design--3--low-res-jpg_070642.jpg


Press-Release-20130319-Nanjing-waterfront-final-att-1-jpg_070642.jpg


Nanjing-waterfront-landscape-design--7--low-res-jpg_070641.jpg
 
Novi_Sad_jun_2012_81.jpg

mislim da bi ovo zumu zadovoljilo 3m bic + 2 m zelenilo +4 m pjesaci +2m zelenilo +2 m staza za trcanje +2 m zelenilo
 
Зума, предратна градска власт за време мандата градске администрације Владе Илића је порушила читав низ објеката у Карађорђевој улици, проширила и ојачала обалу и уклонила кланичку пругу искључиво да би изградила модерну пругу Београд - Панчево и "прикачила" индустријску зону Београда
http://beogradskonasledje.rs/wp-content ... hajlov.pdf
(у којој је, узгред речено, Влада имао своју текстилну фабрику) на саобраћајну везу већег капацитета, а не да би проширила обалу за слободно време и разоноду Београђана. Пошто та индустријска зона практично више не постоји, путнички железнички саобраћај из Баната се усмерава на нови београдски железнички чвор, обилазница за теретни железнички саобраћај је у плану, те је и измештање пруге извесно, мишљења сам да Београд управо на том делу (дуж Карађорђеве и браће Крсмановића), треба да буде најближи реци, како је било вековима, односно да се реизграде стари вредни објекти и изграде нови, отприлике до садашње пруге. Такође се надам да ће пошто СА буде рашчишћен (што је требало ионако да се одради, па је ова фора са шеицима добро дошла) постати јасно да је на том простору потребна зелена оаза, или да ће једноставно незаинтересованошћу крупног капитала за масовну градњу, тај простор спонтано зарасти у шуму попут ВРО.
 
direktor":32crzvip je napisao(la):
Zuma kakvi su ovo renderi zamalo pa beograd

Nadao sam se da ovako trivijalne stvari ipak ne moram posebno spominjati jer bi to trebalo da se samo po sebi podrazumeva od strane svih koji prate kontekst. Ali ako baš insistirate.

Beograd je svetlosnim godinama daleko od ovog i svih sličnih projekata. Poenta njihovog spominjanja je da što više neprofesionalaca na slikama uoči PRINCIPE novog organizovanja prostora i novog načina razmišljanja o optimalnoj organizaciji urbanog prostora. Šta je to što se danas kao lajtmotiv ponavlja u onim projektima u kojima postoji potpuna sloboda izbora. A ona postoji samo u veoma skupim projektima koji se rade "od nule", na velikoj površini. Sve ostali nužno prave kompromise zbog nasleđenog stanja ili ekonomije, pa je u njima praktično nemoguće razlučiti šta je arhitekti diktirano kao lokalna obaveza, pa nema opštu važnost iz koje bi smo mogli nešto naučiti. Očigledno, naučiti o OPŠTIM PRINCIPIMA, a NE o tome šta treba BUKVALNO da prekopiramo u Beograd. Tek onda ide lokalna analiza, pa kreatvni deo. Prvo se pokušava sa analizom u kojoj su meri i koji od njih primenljivi u našim uslovima i na mnogo manjoj skali u Beogradu, a zatim KAKO ih primeniti a da to zadovolji i funkcionalne zahteve, i ekonomska ograničenja, i lokalnu tradiciju ili željene pravce razvoja.

Ono što Beograd ima zajedničko sa tim principima je postojanje slobodne površine pored reke, a sve što bih sada voleo da iz njih preuzmu oni koji ih gledaju je shvatanje važnosti da one NE BUDU zauzete poslovnim zgradama DO SAME IVICE reke jer je to stravično traćenje retkog resursa koji se danas smatra apsolutno dragocenim, isuviše važnim da bi se posvetio u ukupnom gradskom bilansu veoma maloj novčanoj zadadi koju je lako nadoknaditi drugde. Ja nigde nisam rekao da ne treba praviti poslovne zgrade u SA, ili da one moraju biti prizemljuše, već da javni prostor neposredno pored obale mora biti u vlasništvu države i bitno veći nego što je po ovom projektu. Sem saobraćaja, neke druge popravke projekta (recimo visine ili gustina) su više želje, u smislu šta bi bilo lepo kad bi bilo moguće, ali imaju bitno manji prioritet i ne mogu da sigurnošću da tvrdim da bi i to bilo najbolje rešenje (ili u kojoj meri), kao što sam siguran za ovo što pričam o obali. Ovo pomeranje sa nje je važno i zbog spomenute opšte tendencije modernog urbanizma ka oslobađanju okoline vodenih tokova (neki se bukvalno vade iz kanalizacije), ali i alociranja ukupno mnogo veće površine za pešake. To međutim u Beogradu ima i sasvim posebnu važnost zbog toga što je ovo JEDINI raspoloživi koridor za objedinjavanje u novim urbanističkim razmišljanjima veoma važnog pešačko rekreativnog saobraćaja između istočnih i zapadnih delova grada. Sve ostalo je previše brdovito i nije pored reke. Dakle ovuda ide nešto što je i sasvim bukvalno glavna magistrala grada za pešački, biciklistički i rekreativni saobraćaj, isto kao što je i glavna i jedina moguće ekološka i zelena veza. Ne razumem koji je deo ovoga tako teško shvatiti? I sad, ne ceo SA, nego samo jedno njegovo dodatno parče pored obale treba osloboditi za opšte, a ne nečije lične potrebe, ali ljudi ovde ipak smatraju da je bolje da se I TO proda privatnicima za ko zna šta? I to kao nije ekonomski opravdano? Da li ste vi sigurni u to? Da li je neko pokušao da poredi šta dobijamo šta gubimo u oba slučaja?
 
Renderi su iz sledećeg projekta. Obratite pažnju šta se ističe i kako je objašnjen njegov fokus i principi.

SOM Wins Nanjing Waterfront Redevelopment Design Transforming two kilometers of downtown Yangtze River edge

Skidmore, Owings & Merrill LLP (SOM) has been selected by Beijing-based MCC Real Estate Co. LTD to design a multi-district redevelopment of Nanjing’s Yangtze riverfront that will bring modern urban living, commerce and tourism to a long-forgotten two-kilometer central waterfront area between the river levee and the old city wall of the historic Chinese city. The winning plan will give Nanjing a dynamic new riverfront park and a dramatic new face to the world. ...

Harmonizing heritage and future is a design principle of Nanjing Xiaguan. Preserved plane trees shade bustling sidewalks at the base of the global landmark Finance Plaza, while the towers of its sleek corporate headquarters are joined by the Cloud Walk sky bridge, a unique international tourist attraction. The old power plant and railway buildings are renovated into hip, high-energy venues for fashion, lifestyle retail and restaurants. The old South Slip off the Yangtze will become a mixed-use loft residence, boutique hotel and amenity strip along the renovated shipping canal.

SOM Director Douglas Voigt said, “The core concept of the SOM plan for Nanjing Xiaguan is making connections. Connecting the city to the river. Connecting the best of urban living to nature. Connecting under–utilized land to value creation that will increase growth, tourism and prosperity. Connecting Nanjing’s rich heritage with China’s rising economy. “

Xiaguan Riverfront will be a collection of new neighborhoods. The SOM plan advocates a mix of uses at a variety of scales including an overall development strategy for the site, commercial hubs within each neighborhood, and a mix of uses within individual blocks and buildings. Eventually an enclosed walking street will weave through many of these neighborhoods, offering four seasons of convenient indoor-outdoor living in addition to views of the ever-changing Yangtze River.

The plan to transform the riverfront is based on dense, compact, mixed and sustainable neighborhoods and centered on the area’s most important resource – water. Throughout the plan, water is used in innovative and interactive ways: along a series of unique, inter-connected canals and public open spaces, offering places to play in cleaned river water, as well as areas of increased habitat and ecological diversity.

As with all SOM urban plans, Nanjing Xiaguan is based on convenient access to transit, aiding bicycle-friendly design and walkability.

https://www.somchina.cn/news/som-wins-n ... ent-design
 
Алал вера мајсторе али није ти ово лични блог. Имај неку меру.
 
Zuma":qq0tfwqp je napisao(la):
Renderi su iz sledećeg projekta. Obratite pažnju šta se ističe i kako je objašnjen njegov fokus i principi.

SOM Wins Nanjing Waterfront Redevelopment Design Transforming two kilometers of downtown Yangtze River edge

Skidmore, Owings & Merrill LLP (SOM) has been selected by Beijing-based MCC Real Estate Co. LTD to design a multi-district redevelopment of Nanjing’s Yangtze riverfront that will bring modern urban living, commerce and tourism to a long-forgotten two-kilometer central waterfront area between the river levee and the old city wall of the historic Chinese city. The winning plan will give Nanjing a dynamic new riverfront park and a dramatic new face to the world. ...

Isti biro je dizajnirao kulu u "Navodnom Beogradu" :D
 
Duleja":3swyqlex je napisao(la):
Ih bre Delija, zašto si zlurad? Preskoči ako si se umorio.
Нисам злурад. Свака њему част на повременим репортажама и ту је далеко кориснији од мене за форум али овде се а већ ради о некој основној пристојности на интернету. Није ово ауторска тема "Како мали Зума доживљава урбани простор - Гугловани социо-урбанизам и филозофија " већ се ради о јасно дефинисаној теми за одређено градско подручје.
 
Ako već sam nemaš konkretan prilog "o jasno definisanoj temi za određeno gradsko područije", onda preskoči i komentare o malom Zumi i velikom Deliji. TO je osnovna pristojnost na Internetu.
 
Zuma":123zg7zi je napisao(la):
Stf,

To je tačna tvrdnja, ali pogrešan zaključak. Zaista nam je socijalističko uređenje omogućilo da imamo Novi Beograd i obale koje danas imamo. Bili su humaniji i velikodušniji sa prostorom nego što bi se to desilo bez njih. Ali posle toga se nameću dva pitanja koja ti nisi postavio.

1. Ako ne bi smo imali toliko prostora, KOLIKO bi smo ga imali? Samo 10 metara obale? Ili više?

Опет понављам, има 30 до 35 метара, не 10.

Zuma":123zg7zi je napisao(la):
2. Bez obzira na pravila koja su DO SADA oblikovala prostor u gradovima razvijenih kapitalističkih zemalja, šta bi oni DANAS uradili da mogu, da imaju mogućnosti koje se nama otvaraju? Šta su moderna urbanistička saznanja u istom tom kapitalizmu? Dakle, svejedno šta je moglo biti, šta mi da uradimo sad, gledajući u budućnost, a ne u prošlost urbanizma?

ОДЛИЧНО! Још си поставио и пример који иде на руку мојим постовима а не твојим. Стварно си чудан лик. Добро си и питање поставио. Шта би ДАНАС урадили ДА МОГУ, ДА ИМАЈУ могућности. Једино што ти видиш у Савском амфитеатру је овршина простора. Не узимаш у обзир економску рачуницу чије сам трошкове навео у предходном посту. Економска рачуница утиче на обликовање простора више од урбанистичких тенденција.

Погледај на рендерима које си поставио колика је висина зграда иза те зелене обале? Та будућа изграђена квадратура ће исплатити ширину обале. Подсетићу да си дрвље и камење бацао на висину зграда у БнВ и "заклаљању визура". Такође си дрвље и камење бацао на заузетост парцела. Сад ми објасни, према којој економској рачуници је било коме исплативо да планира широку обалу, малу заузетост парцела, и малу спратност а трошкови ослобађања земљишта у том случају не могу да се поврате?

Press-Release-20130319-Nanjing-waterfront-final-att-4-jpg_070653.jpg


Zuma":123zg7zi je napisao(la):
Na obadva pitanja sam još davno odgovorio, ali da ponovim.

1. Na slici koja već bila pet puta se lepo vidi da u Karađorđevoj ulici od ivice nasipa pa do prvih zgrada ima od 60 do 80 metara, a ne 10 metara. Proces uklanjanja industrijskih objekata na obali je počeo pre nego što su komunisti došli na vlast. U staroj Jugoslaviji NIGDE nisu stare obalske magacine zamenjivali novim i vrednim stambenim ili poslovnim zgradama na samoj obali, iako su to lako mogli da urade. To jasno govori da su, čak i tada, imali na umu budući grad u kome su obale daleko šire od onoga što nam projektanti BNV-a nude za 21. vek. Evo dela jedne stare mape iz 1930, da vidite šta je sve iz Karađorđeve uklonjeno, a da nije zamenjeno novim zgradama. Ideje je očigledno bila da se taj trend nastavi uzvodno.

Да али није уклоњено урбанистичким планирањем него због изградње и безбедности пруге и Београдског пристаништа. Каква је обала планирана тих година може се видети на урбанистичким плановима Новог Београда који је планиран за изградњу на Данском насипу:

2zdrvo6.jpg
 
Изгуглах "riverfront urban design" , претрагу пребацих на фотографије и приметих да безмало сви пројекти подразумевају широки зелени појас уз реку. А ми би да уринирамо уз ветар са тих 10 метара пролза и 60 метара високим зидом солитера. Палеолит!
 
Dosta je vise tih 10 metara obale!
Neko se uhvatio onog crteza ko pijan plota i sada ima na 15 strana da se vodi polemika o tome kako je to skandalozno.
 
Babyaardvark":zwq46fkx je napisao(la):
Изгуглах "riverfront urban design" , претрагу пребацих на фотографије и приметих да безмало сви пројекти подразумевају широки зелени појас уз реку. А ми би да уринирамо уз ветар са тих 10 метара пролза и 60 метара високим зидом солитера. Палеолит!
А углавном се ради о потпуно празним подручијама мимо центра урбане матрице па с тога ти примери нису упоредиви са Савским Амфитетатром који у једном свом делу још од првог периода урбанизације Београда у 19. веку има објекте на самој обали. Оно што је далеко упоредивије са нашим случајом ти је нпр хамбуршки Хафенсити.

Иначе, сваком иоле писменом архитекти су јасни правци који се морају испоштовати у СА:

- Највиши објекти ближе газели и сајму
- формриање уличног фронта ка савској улици и блокова у макар делимичном складу са постојећом урбаном матрицом подручја преко пута те исте Савске улице па даље ка Кнеза Милоша
- Постепено разуђивање тих блокова ка Сави уз све више јавних и зелених површина.
- Градња на подручју бус станице и бус паркинга уз поштовање спратности највећих објеката у Савамали и уличног фронта Карађорђеве. Ту би била дозвољења градња и ближе обали на месту постојећих објеката и некадашњег уличног фронта.
- Градња једног или више објеката на самој обали атрактивне и квалитетне архитектуре а јавне/културне намене уз саму реку, по потреби укомпоноване у нови савски кеј.
- Горепоменуто разуђивање ка обали вршити трансофмрацијом из староградских затворених блокова из савске ка тачкастим "новобеоградским" блоковима све то у слободнијој форми и уз формирање више паркова, зелених оаза и пешачких коридора.
- Обавезна разноврсност садржаја на свим нивоима урбаног простора - од целог подручја СА, преко његових делова до самих блокова па и појединачних објеката. Ово примитивно зонирање по наводном београду је комплетна будалаштина.
 
a ko je rekao da ce se uopste graditi? Ocim predizbornih govora Vucica Malija i Seika.
 
Vrh