Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Карло,

Мислим да си, као и још неке колеге форумаши, нереалан и острашћен када је у питању друмски саобраћај. Говорите о загађењу, а превиђате чињеницу да у наредним деценијама неминовно следи потискивање фосилних горива из аутомобила, чиме ће они неупоредиво мање него до сада угрожавати животну средину. А ипак ће задржати ону ноту индивидуалности, слободе, брзине и комфора којој тежи савремени човек, а коју ви превиђате. Зато мислим да ниси довољно компетентан да говориш о друмском саобраћају.

С друге стране, у потпуности подржавам твоје залагање за јачање и ширење шинског саобраћаја и мислим да би требало да се концентришеш на то. Рецимо, постојеће фотографије ме учвршћују у ставу да треба оспособити за ЛРТ саобраћај два постојећа колосека од Сајма, преко Савског амфитеатра и Савамале, па поред тврђаве, до Луке Дунав, Карабурме и Вишњице. Полуукопан и са бројним денивелисаним прелазима представљао би велико растерећење а уједно и најлепшу саобраћајну линију у Београду. Инфраструктура постоји и била би грехота и расипништво не искористити је.
 
spatiotecte":15jhe3ni je napisao(la):
Zuma":15jhe3ni je napisao(la):
Ako se ukloni prvi red zgrada, simetričan prostor slične veličine se otvara i sa druge strane.

Urbanisticki gledano, najlogicnije resenje.


Најлогичније би било да Карађорђева и Браће Крсмановић имају и парну и непарну страну..

Што се тиче зелене површине између реке и старих магацина у Браће Крсмановића, или порушених зграда у Карађорђевој низводно од моста (обала је проширена приликом изграде обалоутврде, објекти су заузимали простор отприлике између пруге где се сада налази и Карађорђеве улице) је сасвим довољна за историјско језгро. Уосталом, између Савске и реке се управо формира веелика зелена површина..
smayliki-emocii-2195.gif
 
Nakon otvaranja prvog objekta Bg na vodi, doslo je do otvaranja i jos dva objekta, konkretno, fontana...

img1098.jpg


...i otvaranja svih sahtova na setalistu...

img1099.jpg


:violina:
 
Uklonili su javnu rasvjetu ispred standa. Sta lupaju uklanjaju na slici sa crvenim kontisem sta je tu bilo prilaz klupe
 
direktor":2qvr4g7t je napisao(la):
Uklonili su javnu rasvjetu ispred standa. Sta lupaju uklanjaju na slici sa crvenim kontisem sta je tu bilo prilaz klupe


Prilaz je bio popločan kamenim pločama, istim kao što su na šetalištu, ali su bile oštećene i popucale...
Mene zanima gde će da uglave parking za "kafić koji je izgrađen na prevaru na uređenoj zelenoj površini kao objekat za promociju projekta Beograd na vodi".
Pored pruge, prema Zarićevom mostu?
 
Pa kako gdje parkirace se kao policija na setalistu vidim i radnike zelenila arce se javni interesi za privatni benefit
 
Karlo del Ponte":2mzra66g je napisao(la):
@ZUMA

Могу да признам да сам у једном делу ја погрешио, а ти био у праву, а то је да нам недостају неки основни правци за саобраћај аутомобила и доставних возила, и да ће без њега стагнирати јако велики део десне обале Саве и Дунава, и да је за то неопходно копати тунеле за аутомобиле. Али то никако никако не бих радио у овом подручју. Подручја изузетно недоступна аутомобилом су погодна за део градских садржаја, али не све и зато не требају бити превелика. Савамалу сматрам таквим подручјем до линије Намањина-Стари савски мост, одакле до Моста на Ади и Аутокоманде. треба да буде зона отежано доступна аутомобилским превозом (боље је немогуће и неисплативо).

Зони између Дунава Саве, Аутопута и Миријева недостају главни друмски правци север-југ, како би имали одрживо уређење те зоне. ....... Ако направимо тунел Економски факултет - Деспота Стефана, правимо несклад у развоју градских садржаја, и усиљавамо да се велики део источних кретања одвија западно, као што су и сада усиљени превејаки токови и у аутомобилском и у јавном превозу правцем Кнеза Милоша.

U Beogradu više nema lakih ili očiglednih rešenja saobraćaja. Izgradnja tunela kroz Terazijski greben, sa ulazom kod Ekonomskog fakulteta, je kompromis, ali verovatno daleko najbolji koji imamo na raspolaganju. Osnovni izvor problema je centralni položaj starog gradskog jezgra u odnosu na obale dve reke (gde će se u novim obalskim naseljima tek pojaviti ogromne koncentracije ljudi), središni položaj u odnosu na Novi Beograd i Treći Beograd, ali i ubrzano pretvaranje čitave te centralne zone u visoko frekventni turističko-uslužni centar. Zbog toga budući saobraćaj ovde NEĆE biti smanjen čak i kad se eventualno napravi i metro i bolja veza sever-jug na nekom potezu istočno od centra. Nevolja je što će ovde postojati mnoštvo novih lokalnih destinacija, pa onda i jak lokalni saobraćaj (ili polu-tranzitni, sa jednom putnom tačkom ovde), a ta buduća veza na istoku je za polaznu ili odredišnu tačku u centru ipak suviše daleko. Taj čep se mora razbijati na više mesta simultano. I ovde, i na tim obilaznicama, jer samo jedan od lekova ne pomaže zadugo.

Srbija je već u šestoj godini krize, ekonomija nije nikad bila u gorem stanju, a narod nikada siromašniji i bez para za benzin. A ipak, ČAK I SADA, kad smo na minimumu svega, kad se još ništa veliko i bitno nije izgradilo, u centru grada već vlada trajni saobraćajni kolaps, a u ulici Kneza Miloša se vozi branik do branika. Tu više vozila ne može da prođe. Tako da nema opasnosti da se istočna kretanja ovim tunelom silom preusmere na zapad, novi koridori će nam biti neophodni i na istoku i na zapadu. Na istoku da bi aktivitrali ekonomski razvoj tih delova Beograda, jer decenijama propadaju, ali i zbog veze Pančevačkog mosta sa auto putem i mostom na Adi, a na zapadu, tj u centru, da bi sa površine zemlje odvukli deo saobraćaja - jer se on obilaznicama NEĆE smanjiti niti otići na drugo mesto (to smanjenje će više nego kompenzovati opšti razvoj grada).

Konkretno, pre ili kasnije ćemo imati naselje visokih kula i velike gustine u Savskom amfiteatru. Praktično, čitav jedan novi grad. To će na desnu obalu Save dovući ogroman broj veoma pokretnih ljudi, uz masovne sadržaje tipa šoping molovi, ogromni restorani i zabavni parkovi. To odmah znači i veliki promet potrošne robe, mušterija i radnika, uz one koji tu stanuju ili imaju svoj biznis. Čak i da ovo ne postoji, zbog pretvaranja Novog Beograda u poslovni i administrativni centar, bio bi nam neophodan još jedan automobilski most na Savi. Pošto je bitan deo SA sada u rašćišćen, gradnja je pre ili kasnije neminovna, što znači da je i novi most neminovan. Tako da će se negde oko bivše železničke stanice sticati čak tri velika saobraćajna toka koji nemaju gde da odu: Ovaj preko mosta, iz Novog Beograda, onaj čiji je izvor u novom naselju u SA, i oni koji dolaze Savskom ulicom sa juga. Ako taj saobraćaj ovde ne pokupimo i ne preusmerimo u tunel, ljudi nemaju drugog izbora nego da pokušaju da se probiju kroz ionako već zauzet centar, ili da idu Karađorđevom i zauzmu obale. Zbog toga je park kod Ekonomskog idealna pozicija za tunel. Nalazi se tačno na izlazu budućeg rekonstruisanog i proširenog starog Savskom mosta, na izlazu buduće centralne magistale Beograda na Vodi i veoma blizu spoja Savske i Nemanjine ulice. Tako ćemo istovremeno osloboditi Karađorđevu i obale reke, što je ogroman dobitak, čak možda i ukinuti obilaznicu oko Kalemegdana, sprečiti da se novi saobraćaj prelije u centar, pa čak i odvući deo trenutno postojećeg saobraćaja sa Brankovog mosta i tako centar još više rasteretiti.

Treba se setiti da na obali Dunava ima veoma mnogo potencijalno slobodnog mesta, i da nas tu tek čekaju projekati ogromnih razmera. Tako kvalitetan prostor neće dugo ostati nezauzet. Pa će zatim Kineski most i obilaznica podstaći novu aktivnost i gradnju na levoj obali Dunava, što znači više vozila sa Pančevačkog mosta. Pa nas tek čeka još jedno ogromno i pre svega VISOKO naselje na levoj obali Save, na mestu onih prizemljuša. Pa onda, kad se setim koliko sam pokušavao da objasnim da je masovni tržni i biznis centar na Kalemegdanu ludilo i da ga ne treba praviti. Ali praviće i njega, i tržni centar u Rajićevoj, a videćemo i novi centar u novom projektu Oblak. I svuda oko Kalemegdana i pešačke zone će biti velike podzemne garaže. A u čitavom centru grada će bar pokušati da stare zgrade postepeno zamenjuju novim, koje bolje koriste prostor, dok će se zbog poreza porodice iseljavati, iznajmljivati stanove firmama, pa će tako stanovanje biti svuda postepeno menjano restoranima i uslugama, sa drastično više ljudi, automobila i prometa.

To će biti haos. Mi prosto moramo ukloniti deo tog lokalnog i polutranzitnog saobraćaja, poslati ga pod zemlju, i tako brzom vezom direktno povezati Dunavsku i Savsku padinu grada. To je nekako i logično, jer centralni deo i liči na neko poluostrvo na tri strane okruženo vodom. Metro i novi, ali ipak daleki istocni koridori će samo sprečiti kolaps, ali nema šansi da smanjenje saobraćaja zbog njih bude dovoljno i ovde. Biće isuviše popularan, gusto naseljen i posećen, i dalje u sredini grada i svima na putu. Moramo, dok je vreme, da shvatimo šta nas čeka, i da odmah planiramo TRAJNA rešenja. Polu mere ne pomažu. Za njih nemamo ni vremena ni para. Uz metro i neku proširenu obodnu trasu, ja sem tog tunela kroz Terazijski greben zaista ne vidim šta bi drugo jednoj saobraćajnoj mreži direktno nasleđenoj iz bivše Turske kasabe moglo da pomogne na iole sličan način, uz usputni i maltene besplatan poklon obala najzad oslobođenih saobraćaja.
 
Posle novogodišnje pauze, nastavljeno je emitovanje emisije "Beograd na vodi". Večeras je prikazan intervju sa (uskoro bivšim) direktorom preduzeća "Beograd na vodi" Aleksandrom Trifunovićem. Deluje da su ga na kraju isekli usred rečenice, i to taman kada je počeo da priča o sadržajima u prvoj fazi, tako da kontam da će on biti i narednog utorka.

Uglavnom se ponavljaju slične stvari koje su nam već poznate. Možda je zanimljiv deo o pripremi zemljišta - razminiranje, ekologija, sastav zemljišta i sl. Prodaja stanova će početi pre početka izgradnje (koju očekuje u maju), a kaže da će uskoro biti napravljen još jedan uzorni stan u blizini Zadruge (smeši li nam se to još jedan privremeni objekat!?).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L114hu05Ucs[/youtube]
 
Sa mosta, BNV-a i Savske pravo u tunel :)

b4yyyp.jpg
 
To zavisi od toga gde želiš da usmeriš ogroman saobraćaj koji će po proširenom (ili novom) mostu dolaziti iz Novog Beograda, sa Savskog amfiteatra i iz Savske ulice (znači iz Bulevara Vojvode Mišića, a deo možda i sa auto puta). U Nemanjinu pa na Slaviju? Da skreću u Kneza Miloša? U Karađorđevu? Ni u jednoj od tih ulica više nema mesta za dodatni protok koji će se tu pojaviti. Uostalom ni u njihovoj maketi glavna sabirna magistrala paralelna reci ne ide na železničku stanicu (već otprilike ka parku Ekonomskog fakulteta), jer tu punog kružnog toka i nema, a sam most je pešački, postavljen pod uglom, pa i ne vodi do bilo koje ulice. Tu nešto radikalno mora da se menja, jer ovako nikako neće ići.

Pogledajte%20kako%20%C4%87e%20izgledati%20Beograd%20na%20vodi%20%283%29.jpg


140627-BWFin-04.jpg
 
Eh, da, ako neko nije povezao priče. Povod za ovo malo vraćanje problemu saobraćaja je bio da bih mogao da pokažem da se na ovaj način u Savamali prvi red bivših magacina do reke može srušiti, a da se ipak tu onda ne mora provući ulica. Karađorđevu ćemo ovim tunelom osloboditi daleko najvećeg dela saobraćaja, pa dobijamo slobodnu i dovoljno široku obalu reke, istu kao i nizvodno od Brankovog mosta (gde su iste ovakve magacine još davno srušili). Ovaj put - najzad - obalu za ljude, a ne za tajkune, saobraćaj, zgrade ili masovni biznis, radeći pri tome samo oni što ćemo ionako morati zbog rešenja opšte blokade saobraćaja u centru grada.
 
Meni se cini da prosirenje Zaricevog mosta + izgradnja tunela ispod centra grada je u ovom trenutku mnogo veliki zalogaj za grad.
 
Zašto se članovi građanske inicijative „Ne davimo Beograd“ protive „investitorskom urbanizimu“ u slučaju „Beograda na vodi“
Šlaufi i „beli slonovi“

Nadica Perović: Ovde imamo problem što građani nisu uopšte uključeni u donošenje odluka i imamo lažiranu predstavu demokratije Milica Leković: Građanima strmoglavo opada moć odlučivanja o budućnosti Beograda
AUTOR: DRAGOLJUB PETROVIĆ

Projekat „Beograd na vodi“ je reprezent modela koji se ponavlja širom celog sveta. To je model velikih projekata, zovu se i „beli slonovi“.

Takvi projekti su preskupi za privredu države u kojoj se izvode, a isplativi za privatne investitore, u velikom broju slučajeva probijaju budžete i rokove, podložni su manipulacijama i mahinacijama u političkim krugovima. U svakom slučaju, ako se i izvedu, loši su za lokalnu zajednicu a isplativi za malu grupu privatnih ulagača. Ne verujem da bi Beograd bio izuzetak - priča Sara Dević, studentkinja Arhitektonskog fakulteta, članica Inicijative „Ne da(vi)mo Beograd“.

Stotinak aktivista te organizacije pokušalo je pred kraj prošle godine da prekine javnu sednicu o prostornom planu koji se odnosi na projekat „Beograd na vodi“ u Gradskoj upravi Beograda, zahtevajući da se nacrt tog plana poništi i vrati u proceduru izrade. Oni su nosili šlaufe, lopte na naduvavanje, pevajući pesmu „Beograde, Beograde“ Đorđa Marjanovića i bukom ometali održavanje sednice Nekoliko dana pre toga, u salu gde se održavala sednica Skupštine grada Beograda upali su sa transparentom „Stop investitorskom urbanizmu“, odakle ih je izbacila policija. Ovih dana oni nameravaju da organizuju protest ispred restorana „Štrafta“ na savskom šetalištu, koji je prvobitno predstavljen kao štand za prezentaciju projekta „Beograd na vodi“.

Ova građanska inicijativa se bori, kako kažu njeni aktivisti, da se grad ne planira isključivo „odozgo“, da uključi širu javnost u intenzivnu diskusiju o javnom prostoru i da podseti građane na aktivnu ulogu koja im pripada u oblikovanju grada. Jer grad je, kako kažu, kolektivni poduhvat.

Studentkinja arhitekture Nadica Perović ističe za Danas da je jedan od glavnih ciljeva i želja svih njih da se aktivira prostor oko reka Beograda i da grad konačno siđe na svoje obale.

-Ali ne na ovakav način. Ovde imamo problem što građani nisu uopšte uključeni u donošenje odluka i imamo lažiranu predstavu demokratije sa nazovi javnim uvidima i sa mogućnošću slanja primedbi gde od nekoliko hiljada primedbi nijedna nije prihvaćena niti adekvatno argumentovana zašto nije prihvaćena. Da ne govorimo da je problem ceo projekat koji je od samog početka pogrešan i besmislen na više nivoa. Po svemu je netransparentan, izmenjeni su zakoni, postoji niz ekonomskih, pravnih i arhitektonskih nepismenosti. Uopšte se ne obraća pažnja na pitanje šta mi Beograđani dobijamo, mi kao građani gubimo pravo na svoj prostor. Mi, Beograđani, ne dobijamo ništa. Od nas se očekuje da ćutimo i da se divimo renderima i maketi, a što bi trebalo da predstavlja sam vrh piramide koncepta nekog projekta, a ne bazu. Imajući u vidu šta se dešava i sa ostalim međunarodnim projektima i sporazumima poput Južnog toka, mi uopšte nismo pripremljeni za penale, nemamo nikakvu garanciju ili neki rezervni plan. Nažalost, sve su veći izgledi da će se ovaj scenario završiti tako što ćemo kolektivno još jednom morati da ispaštamo i otplaćujemo greške jednoga čoveka, i da ćemo zapravo investitori biti mi, sami građani - kaže Nadica Perović.

Njena koleginica Tanja Ivanović objašnjava da je projekat „Beograd na vodi“ napravljen prema željama investitora a ne prema potrebama grada.

-Beogradu treba vizija u čijem promišljanju će učestvovati i građani i stručnjaci i koja će biti potpuno transparentna u svim svojim fazama. Beogradu trebaju prostori koji će omogućiti kulturni razvoj zajednice, koji će otvoriti poglede prema vodi i učiniti je dostupnijom. Beogradu trebaju mesta koja pružaju osećaj pripadnosti. Beogradu ne treba zid od zgrada na obali reke. Beogradu ne trebaju hoteli, poslovne zgrade i luksuzno stanovanje u istorijskom centru grada - objašnjava Tanja Ivanović

Marko Macura, inženjer arhitekture, kaže da grad jeste zajedničko dobro i podrazumeva čitav spektar potreba - u njegovom planiranju i razvoju mora se delovati inkluzivno, moraju se uključiti interesi najšire zajednice a nosioci javnih funkcija moraju pronaći načine za to. Oni su tu samo zbog toga.

-Mi ovde i opet gledamo u jedan ignorantski, politizovano-ekonomski rašomon koji privatizuje javni interes a odgovornost kolektivizuje i prenosi na sve nas. Takvim pristupom, u agoniji ekonomske krize i godinama rekordnih budžetskih deficita, stvara se opasna društvena nestabilnost na koju se mora reagovati. Kako je tema projekta centar Beograda, prepoznajem dobar trenutak i šansu da zajednica počne bolje da shvata značaj učestvovanja i spreči novu Luku ili slične špekulacije, te definiše nove modele za transparentniji rad. Nisam naivan da verujem da će se od projekta odustati ali sam siguran da će se stvoriti jedan kvalitetan front u ovom zapuštenom društvu - kaže Macura.

Dobrica Veselinović, član kolektiva „Ministarstvo prostora“, koji su već učestvovali u akciji zauzimanja bioskopa Zvezda, ističe da je „Beograd na vodi“, iako ima proklamovani nacionalni interes, u suprotnosti sa javnim interesom jer nudi loša rešenja.

-Ta rešenja pogoduju privatnom investitoru, kome se ustupa i priprema najvredniji deo Beograda bez ikakvih garancija i ugovora, te već sada možemo biti sigurni da će rizik biti javni, a profit privatni. Sa druge strane, ovaj projekat nosi velike rizike, pa je prilika da se zapitamo da li želimo da nam se ponovi još jedan Južni tok - kaže Veselinović

Arhitektonska inženjerka Milica Leković ističe da u ovom megaprojektu vidi glavne odlike neoliberalnih urbanih politika - izlazak javnog sektora na tržište nekretnina i prepuštanje unapređivanja devastiranih zona i kreiranja urbanih strategija privatnom sektoru.

-Samo jedan od ishoda je da, dok se gradske vlasti zadužuju da poploče put investitorima a gradski urbanisti iz petnih žila trude da prenesu privatne interese u prostor, građanima strmoglavo opada moć odlučivanja o budućnosti Beograda. Naime, bez obzira što je našoj javnosti predstavljen još 2012, mi o ovom projektu i dalje ne znamo ništa - o njemu se diskutuje iza zatvorenih vrata a građani se informišu isključivo kroz skupe reklamne kampanje - bilborde, zastavice, televizijske emisije. Čak su i čitave zgrade podređene promociji. U ovoj virtuelnoj hiperrealnosti nema mesta za surovu društvenu i ekonomsku realnost - ističe Milica Leković.

Kula kao zaveštanje

Na okruglom stolu koji je Inicijativa „Ne davimo Beograd“ organizovala u oktobru u Centru za kulturnu dekontaminaciju, ekonomista Goran Milićević je javno pozvao srpske vlasti i arapske investitore „da nađu u bilo kojem milionskom gradu u Evropi - u centru grada - šoping mol bilo kojih dimenzija, pogotovo najvećih i kulu od 200 metara“.

-Imate izuzetak - na Monparnasu gde, kada su izgradili toranj od 52 sprata i shvatili na šta to liči, napravili su Defans i sve visoke zgrade su sada tamo - pa ko voli neka izvoli. Ja za drugi primer ne znam. Iz perspektive gospodina Anbara to je drugačije - u pustinjskom gradu vi bez šoping mola nemate trgovinu, tamo nemate trgovačke ulice na 40 stepeni, tamo se kupuje uveče a ne preko dana. Klimatizovan prostor je preduslov trgovine i s njegovog aspekta je u redu - imamo šoping mol, imamo odličnu lokaciju. On ne može da shvati problem iz naše vizure. Može da ga shvati eventualno Vučić, ali on nema nameru - rekao je Milićević.

- See more at: http://www.danas.rs/danasrs/drustvo/ter ... a4n7T.dpuf
 
Необразоване масе изразито ограничених интелектуалних способности свакодневно попуњавају медијски простор у Срба. Ни овај дан није био изузетак:

Beogradu ne trebaju hoteli, poslovne zgrade i luksuzno stanovanje u istorijskom centru grada
Ова будућа колегиница је управо изјавила да историјском центру Београда не треба - Београд. Барем 50% најрепрезентативнијих предратних здања чине хотели, пословни простор и луксузно становање (нпр сигурно 80% предратног Дорћола са својим претежно салонским становима и градским вилама)
Arhitektonska inženjerka Milica Leković ističe da u ovom megaprojektu vidi glavne odlike neoliberalnih urbanih politika - izlazak javnog sektora na tržište nekretnina i prepuštanje unapređivanja devastiranih zona i kreiranja urbanih strategija privatnom sektoru.
Ово мучено дете је толико необразовано и неинформисано да под неолиберализмом сматра једну од главних тековина социјалистички држава а то је пуна контрола "тржишта" некретнина од стране државе. Дакле, дотична је ставила знак једнакости између два потпуно супротна па и сукобљена друштвена модела.

Јадни ми са оваквим свежим интелектуалним снагама.
 
шта архитекта зна о хотелијерству ;) па најбољи (и често најскупљи и најлуксузнији) градски хотели се налазе у центру. и да ли неко може да ми објасни шта им је тај "инвеститорски урбанизам"?
 
Mozda bi vise odgovarala hipsterska "igralista" po celom amfiteatru. Pa dovoljno je ovo sto postoji u tom svojstvu cak sam se ja potrudio da odbranim takav sadzaj u diskusiji makar kao prvi pocetak spustanja sadrzaja na reku a pogotovo kao alternativu saobracajnici koja je predlagana a kasnije dodatno obrazlozena.

Negde su ispustili cinjenicu da je stari deo grada izgradjen privatnim kapitalom a ne kroz drzavne projekte. A bas na mestu gde HipsterRaja™ boravi je istaknuta privatna investicija onoga doba. Razlika je u epohi ali nekada su se ti ljudi zvali bankari, trgovci a danas tajkuni i sl a ni onda ni sada nisu bila uvek cista posla.

Ono gde treba insistirati je da grad obezbedi minimum javnih zadrzaja i sto je moguce reprezentativnijih objekata javne namene. Na prvoj strani sajta je vest o pregledu glasanja o buducnosti Stare poste. To je jedan od objekata za koji se mozemo zaloziti i koji bi bilo lepo i pravedno rekonstruisati i vratiti staru fasadu.

A ovu konstatacija oko hotela je :violina:
 
Цело друштво па и ова квази-интелектуална фела је лишена сваке способности спознавања сопственог града и средине у којој узалуд троше животни простор. Ради се о резеновању нивоа "теле у шарена врата".

Дакле, они виде неко лепо предратно здање неокласичне архитектуре и у глави им одмах слика о томе како је та зграда ту пала право са неба да оплемени културну понуду Београда иако се у већини случајева ради о нечијој приватној инвестицији која је кроз 20. век прошла кроз читав круг преласка из приватног у јавно власништво, што путем задужбинарства, што путем титове пљачке, пардон, револуције.

Njena koleginica Tanja Ivanović objašnjava da je projekat „Beograd na vodi“ napravljen prema željama investitora a ne prema potrebama grada.
Претпостављам да ће ова будућа колегиница сутра када оде у Беч да пере судове ићи тамо да задовољи потребе Бечлија али не да заради себи неку цркавицу. Ја на том факултету још нисам видео ни један идејни пројекат ни једног студента који је осмислио било какав комерцијално одржив објекат јавне/културне намене а у који би неки инвеститор уложио свој динар. Такви објекти се у цивилизованом свету са развијеним предузетничким менталитетом граде деценијама уназад. Овде струка за тај концепт није ни чула и логично је да ће друштво са интелектуалном елитом која је има тако примитивно поимање простора и приватних инвестиција бити плодно тле за још примитивније стране приватне инвеститоре.

А тек ово:
Beogradu ne treba zid od zgrada na obali reke
А њихови ментори са факултета у које се куну опасали цели Београд транзиционим бедемима, неки су и на реци као што је онај стаклени монструм у блоку 19а који половини свог блока и читавом коридору у бул. М. Миланковића заклања сваки поглед на реку.

Па господо, ако све ове деценије нисте могли да урадите писмен мастерплан географског и јединог логичног центра Београда на Сави у новом веку, а могли сте оно мало писмене струке да "спалите на ломачи", ето вам га распали назадњачко-арапски ТЦ по сред челенке.
 
Делија је потпуно оправдано испиздео. Ако је алтернатива овом арапском аматерском мастерплану да се Амфитеатром баве овакви будући "стручни" нараштаји, ми смо га да извинете, наебали начисто ...
 
Delija":2kqemzs2 je napisao(la):
Njena koleginica Tanja Ivanović objašnjava da je projekat „Beograd na vodi“ napravljen prema željama investitora a ne prema potrebama grada.
Претпостављам да ће ова будућа колегиница сутра када оде у Беч да пере судове ићи тамо да задовољи потребе Бечлија али не да заради себи неку цркавицу.

Свиђа ми се ова реченица :lol:
 
Vrh