Evo sada i konkretne ideje. Već postoji plan da se kopanjem tunela uspod Pariske ulice pešačkom zonom spoje Kalemegdan i Knez Mihajova. Zašto ne bismo za početak umesto ovoga napravili jedan malo pomeren i produžen? Možemo proći dovoljno duboko (i zato jeftino) ispod Terazijskog grebena, tako što povežemo park pored Ekonomskog fakulteta i neki deo ulice Cara Dušana. Ulaz u tunel bi bio pre početka samog parka, negde pri dnu "Terazijske padine", tj budućeg očišćenog Terazijskog vidikovca ka Savi, što je u bloku neposredno iznad ulice Gavrila Principa.
Ovaj tunel bi prihvatio saobraćaj sa Novog Beograda, preko rekonstruisanog starog Savskog mosta ili nekog novog na teritoriji BNV-a, zatim sve ono sa mnoštva budućih sadržaja u Savskom amfiteatru, pa čak i deo saobraćaja koji sa Gazele ide na sever. Tako bi se veoma brzom vezom, bez semafora, povezao sever i jug, Dunavski i Savski deo grada. Prvo, efekat bi bilo to što bi se (delom u zavisnosti od toga gde bi tačno tunel izlazio) očistio priličan deo saobraćaja kroz centar grada. Rasteretio bi se i Brankov most jer bi novi most na samom svom izlazu imao ulaz u tunel i bitno bržu vezu za severni deo. Zatim bi Karađorđeva ulica mogla biti ostavljena samo za lokalni saobraćaj (o čemu se ovde priča). Isto važi i za obilaznicu oko Kalemegdana. Tako bi jednim potezom u priličnoj meri oslobodili pristup obali Save i delu oko ušća.
Zašto park kod Ekonomskog fakulteta? U jednoj od varjanti, tu je već bilo planirano kopanje i metro stanica koja bi jednom linijom povezala Terazije i ovaj deo. Pomalo sumnjam da će metro ići ispod Save, to je suviše skupo, dakle tu negde mora da manje-više izađe na površinu zemlje jer je već u ovom parku visinska kota obale. Na padini, sem niskih starih zgrada koje će se rušiti jer se nalaze na potezu davno predviđene Terazijske terase i vidikovca, nema ničeg vrednog, pa je mesto idealno. Ne postoji drugi relativno slobodan potez gde metro može lako da izađe na nivo obale reke a da nečemu ne smeta, bilo zgradama bilo važnim instalacijama. Pošto će se dakle u parku ionako verovatno nešto graditi i kopati zbog metro stanice, i pošto će tu ionako biti i šine i ulaz u metro tunel, zašto da na isto mesto ne stavimo i čitav saobraćajni čvor, dakle još jedan tunel, automobilski, i sve potrebne raskrsnice ili kružne tokove? I naravno veliku garažu, ovde, ili ukopanu u padinu. Mesta ima sasvim dovoljno. Plus što tako čuvamo daleko vrednije zemljište bliže obali reke.
Naravno, tako naizgled gubimo park. Međutim ni to nije neophodno. Pošto će ovde umesto dobrog dela parka ionako biti gomila betona, već zbog metroa, zato da ga ne dodamo još, pa onda sve zajedno pokrijemo betonskom pločom, na kojoj ćemo nasuti zemlju i napraviti novi park? Veći, čistiji i sigurno manje opterećen parku stranim objektima? Kombinacija je ustvari idealna, jer tako smanjujemo zagađenje u elitnom delu grada, sakrivamo tunele, saobraćaj, stanice i raskrsnice. Ulice ispod ploče (bez pešaka) mogu biti šire i brže, povećavamo vrednost obližnjeg BNV prostora, a usput dobijamo podsticaj za nastavak ali i bitan produžetak projekta Terazijske padine i vidikovca. Negde u nivou donjeg dela Kameničke ulice, na sredini između Lomine i Gavrila Principa, počinje ova blago zakošena betonska platforma koja pokriva dve bučne ulice, i spušta se na nivo zemlje na teritoriji projekata BNV (oivičena plavom linijom). Tako smo uz sve ovo preskočili i sakrili još i najvidljivije delove Karađorđeve i Gavrila Principa. Ne samo da smo usput dobili fantastičan i neometan zeleni vidik od Terazija do reke, već i direktnu pešačku vezu smanjenog nagiba kroz park, od Terazija do skupih zgrada na obali. A direktno ispod parka i njegove betonske platforme je i metro stanica, buduća ogromna garaža sa direktnim izlazom na veoma brzu vezu sever - jug, veoma veliki magacinski, a ako bude interesa i poslovni prostor.
Brza i gruba skica ove ideje: