PredragT":vlfe0akd je napisao(la):
...Ovo je jako lose i saobracajnica se mora izmestiti iz ulice Brace Krsmanovica a ista se pretvoriti u pesacku zonu, a kada se vec prebacuje saobracaj na drugu stranu uz reku bolje da saobracajnica bude veca i u oba smera i tako jos vise
rastereti Karadjordjeva... A sto se tice Kijeva, slika nije nimalo prijatna, mozda bi se mogli ugledati na Solun na primer
http://www.tt-group.net/Grcka/Solun/Put ... cka-02.php i opet ponavljam ovo sve samo u delu gde je usko grlo kod Brankovog mosta !
Растерећивање од аутомобилског саобраћаја у центрима великих градова је немогуће постићи повећавањем уличних капацитета. На тако нешто сам увек спреман да дам свој инжењерски потпис. Чак и да ту имамо најбољу могући метро, и даље ће улице бити затрпане аутомобилима. Једине оствариве мере за заштиту центара градова од девастације аутомобилским саобраћајем су физичке(стубићи, високи ивичњаци, смањивање броја аутомобилских трака...), финансијске (наплата уласка у зону, паркирања) и законске (забране уласка левим скретањима, једносмерне улице, потпуна забрана уласка аутомобилима у одређеним деловима дана или цео дан...)!
Како је потребно омогућити некакав минималан прилаз друмским возилима тој зони за потребе самих станара и снабдевање, много је боље да то буде баш Браће Крсмановића, и то право ка Старом савском мосту. Сама Карађорђева је идеална за пешачко-трамвајску зону, са дрворедима, клупама, летњим баштама и слично. Чак ни оној Енглеској канцеларијској секти из URBAN PLANNING COUNCIL-a није пало на памет да у злу од актуелног мастер плана "Београд на води" које намећу буде магистрала, чак ни обичан друм уз обалу.
Не заборавите тај назив: Посавска магистрала. Она је замишљена да буде део "кичме" правцем север-југ, уместо Кнеза Милоша и Таковске. (јужно од Мостара ту кичму чине Радничка и Булевар војводе Мишића). Пре више од деценије је постављен политички захтев за истом, тачније крајем 2000. Политичари се мењају, али њихов аутомобилски фанатизам остаје, и илузија да је брз и поуздан аутомобилски саобраћај у милионском граду реалан захтев. У покушајима доласка до тога урбанистички се уништава град, еколошки такође, систем транспорта постаје неекономичан и економска пијавица, која исцрпљује средства за културне, образовне и све остале много људскије потребе људи од скупог друмског транспорта.
Како је тема Београд на води, ово су наметнути разлози зашто је овај и било који аутомобилски мастер план Београда на води неодржив и великим инвеститорима неисплатив у овој зони.