Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Jedna noćna fotka od pre par dana :
105024611431446747095981.jpg

FCB
 
PredragT":2i49zanv je napisao(la):
Saobracajnica koja je predvidjena da prodje trasom sadasnje pruge je dobro resenje, iako ce lose delovati na deo oko Brace Krsmanovica mnogo je vazniji pozitivan efekat koji ce imati na Karadjordjevu ulicu odvlacenjem saobracaja iz nje.
Jaсно ми је за буку, безобрзирност закупаца локала и гостију да Вам смета, али да на Посавску магистралу гледате као на добро решење :bash:

Ево слика из Кијева, како магистрала "оплемењује" приобаље. Уз то, иста ће бити хронично загушена, загађење да полудиш. Колосек испод је трамвајска пруга, а не пруга за теретњаке.
mimk53.jpg


Да, да предвиђено је 3+3 (по три саобраћајне траке у сваком смеру). Али чак и 2+2 је превише, ствара ефекат зидина према приобаљу. Али не романтичних средњовековних зидина, већ Берлинског зида! Својевремено када смо предлагали лакошински систем трасом приобалне пруге (неколико нас, Удружење љубитеља железнице званично, различити људи незванично), главни аргумент нам је био, када је саобраћај у центру милионског града нужно зло, хајде да одаберемо најмање. Ако је магистрала Берлински зид, лака железница је тараба са много капија. Са једне стране зауставља на том делу даљу градњу ка обали, а са друге стране, не представља значајну визуелну и физичку препреку. Уместо безброј аутомобила у овој зони, овај вид превоза треба да буде повезан са осталим јавним превозом и паркиралиштима код Панчевачког моста и Аде циганлије, а треба размотрити и везу ка Аутокоманди и Новом Београду преко стубова Старог железничког моста.
 
Naravno da i ja zelim saobracajnicu dalje od reke i svuda gde je to moguce treba je udaljiti, moj komentar se odnosio samo na prostor kod Brankovog mosta gde je usko grlo i Karadjordjeva jednosmerna pa se u drugom smeru vozi sa druge strane konstrukcije stuba mosta pa kroz ulicu Brace Krsmanovic opet izlazi na kruzni tok u Karadjordjevoj. Ovo je jako lose i saobracajnica se mora izmestiti iz ulice Brace Krsmanovica a ista se pretvoriti u pesacku zonu, a kada se vec prebacuje saobracaj na drugu stranu uz reku bolje da saobracajnica bude veca i u oba smera i tako jos vise rastereti Karadjordjeva... A sto se tice Kijeva, slika nije nimalo prijatna, mozda bi se mogli ugledati na Solun na primer http://www.tt-group.net/Grcka/Solun/Put ... cka-02.php i opet ponavljam ovo sve samo u delu gde je usko grlo kod Brankovog mosta !
 
Za mene je kompromis da se srusi ali nikako da se provlaci saobracajnica jel to nije resenje.
 
Saobraćajnica u smislu 2 trake u jednom smeru (prema Zarićevom mostu) - sa sve širokim trotoarima - to da.
Tako bi i Karađorđeva mogla da se koristi u dve trake u smeru ka Pariskoj, i sa tramvajima...Nešto kao što je PredragT i napisao.
Dve trake, široki trotari sa baštama i klupama, drvoredi....
Siguran sam da niko ne želi rešenje kao ovo iz Kijeva, naprotiv.
 
Ех, још као дечарац сам замишљао Сава малу као пешачку зону.
Опростите другари што маштам куцкајући..
Срећан Божић. :)
 
Хвала на дигресији. На ово сам ја мислео говорећи у више наврата да је градња тик уз реку пожељна ако се ради о квалитетној и упечатљивој архитектури и објекту јавне, културне намене.
 
Zasta je slozen problem, izgleda da je nuzno negde beskompromisno preseci, jer saobracaj mora negde da prolazi; ili pored Save ili Karadjordjevom. Najbolje nigde, ali kako?

Ulica brace Krsmanovic je jedna od retkih koja je ostala nepormenjena od perioda pre rata. Zali boze da se srusi 'spanska kuca' i ostalih par u nizu da bi se dobio front od neparne strane i sira saobracajnica, i ako bi kao finalno resenje moglo cak vrlo dobro da izgleda.

Na temi 'paralelni Beograd' postavio sam montazu kako bi moglo da izgleda kada bi se ovaj deo keja prosirio za otprilike duplo sire.

dwg-front2.jpg
 
Još malo sa Google Earth neparna strana B.Krsmanovića, Predrag će korigovati ako treba :) :
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg


Znači imamo zgradu na početku ulice (predpostavljam da bi stanari te zgrade prihvatili dislokaciju zbog buke,zagadjenja,vibracija kojima su svakodnevno izloženi),zatim picerija, Čorba Kafe,Kafe Maus,još neki klub,vulkanizer,špedicija,Hidrotehnika.

Proširenjem ulice B.krsmanovića dobili bi saobraćajno rasterećenje i dalje bi imali skretanje saobraćajnice ulevo raskrsnica koja bi izlazila na Karadjordjevu, zatim kruzni tok SSM i veza sa Karadjordjevom i novim Savskim Bulevarom ka Kuli.

Kulturni centar Savamala bi bio udaljen oko 30m od obale (bilo bi sasvim komforno i za bicikliste i pešake), a većina objekata sa neparne strane i sa parne strane bi se mogla dislocirati na tu lokaciju.
 
Milose kanda nepratis forum upravo ti stanari su se pobunili zbog popisa imovine kao 1946 godine i nepada in napamet da idu odatle .
 
U pravu si, i sa tom zgradom bi se moglo odraditi proširenje B.Krmanovića.
 
1. Култира/космополитизам/ноћни живот/авангарда

Људи моји, представљати културни живот Савамале (тренутни) као алтернативну авангарду је благо речено - претенциозно. У датом моменту су се одређене "уметничке" структуре ушемиле са локалним политичарима и добиле на коришћење просторе са којима град ионако није знао шта ће. Градске структуре користе "уметнике" да доведу грађане у Савамалу што је први корак ка подизању цене квадрата. Џабе ти "елитног" краја ако људи ту не долазе, јер, људи су новац. Када се људи навикну да долазе у Савамалу, онда ће наступити грађевинска трансформација која ће дићи цене квадрата. Не заборавите да сви ти алтернативни клубови користе магацинске просторе разних фирми које су у стечају и продате мање или више моћним и познатим тајкунима. Ти тајкуни су имали бескорино земљиште које полако добија на цени.

Од праве културе, па и те "алтернативне" готово да и немамо ништа, већ се 90% дешавања може потписати као "ноћни живот". После тог "алтернативног" и "авангардног" ноћног живота остају призори који се нимало не разликују од призора после ноћног живота фолк/сплавови антикултуре. Те призоре је описао ПредрагТ. Према томе, ја неку културну битност уопште не видим.

Уметници и култура како су дошли у Савамалу, тако ће отићи на друго место. Има толико примеренијих места за Миксер и за авангардне клубове а ја ћу навести можда и најбољи простор - Стара Шећерана.

2. Саобраћајно решење

Предвиђени профил 3+3 је ужас, али 2+2 је оптимум који Карађорђева треба да има целом дужином а да аутомобили не користе трамвајске баштице које би требале да постану баштице, као у Савској. Данас имамо уско грло од Београдске задруге до Бранковог моста који су у време СФРЈ планирали да исправе по мени превише радиклано (црвена линија на следећој графици). Можемо да бирамо између те опције и рушења једног лепог фасадног фронта, и провлачење две траке правцем црвене линије на графици ИЛИ рушења барака и складишта потпуне безвредности и провлачења две траке правцем зелене линије. На тај начин добијмо по две траке у оба смера и независан трамвај а Карађорђева дуж хотела Бристол може добити шире тротоаре (за једну траку) коју искористити за дрворед.

30u460z.jpg
 
Култура се своди на следеће: накупи људе на мали простор, појачај музику да не могу разговарати како би што више пили, рачуне наравно нико не издаје.

Овако нациркани су идеалне муштерије за разне кобаје, тако да се дружење наставња у реду испред киоска брзе хране, наравно ни ту се порез не плаћа.

Једина ствар о којој држава води рачуна је да ту увек буде близу интервентна за не дај Боже.
 
pronašao sam na 9gag-u vodič za otvaranje trendi restorana..


izgleda da su se neki iz savamale držali toga...

aZWXXVp_700b.jpg
 
Ponoviću ovu fotografiju ugla Jovanove i Kralja Petra, iz 1930 (koja se izgleda mnogima dopala :D )

fggfg_57_zpsb527fafd.jpg


Na šta bi Beograd ličio da smo čuvali baš svaku staru kuću, samo zato što nije srušena kada je bilo vreme da se sruši, pa je tako doživela preko 100 godina?
Čemu su služile ove zgrade? Magacini, kancelarije. Da li je u njima živeo neko značajan? NIje. Da li su se tu odigrali neki važni događaji? - Odbrane Beograda u Prvom svetskom ratu, ali to se dešavalo duž cele obale Save i Dunava. Da li imamo vrednije nasleđe industijske arhitekture? Svakako. Da li bi ove zgrade bile srušene i da li bi u produžetku neparne strane bile izgrađene moderne zgrade, da se nije zaratilo? Svakako.
Da li će obala i pogled sa reke na Beograd biti lepši i da li će famozni silazak Beograda na reke biti lakši? Prosudite sami.
Šta bi uradio Luka Ćelović?
 
Kakav ničim izazvan hejt prema 'hipsterima' i 'umetnicima'. Kao da se neki jedva čekali da opljunu.

Nazad na temu. Ova briljantna faca je gazda prvog objekta u Bnv - restorana / promotivnog štanda.

108816346662063668303907.jpg
 
Нема ту никаквог "хејта" према "хипстерима" Мекбејн, већ само мало реалнијег расуђивања. Нисам хипстер па опет волим да излазим и излазим најчешће у поменуте клубове у Савамалој ... и опет питам ... па шта онда? А где сам излазио док они нису били тамо?

Заправо, шта је Београд добио овим? Реално? Пар клубова су пресељени са неког места на ово и то је то. Миксер је пресељен из Житомлина овде и то је то. Ништа ново и другачије, никакав напредак у културолошко-друштвеном смислу. Ништа ново што није постојало раније.
 
Pa nije bas potpuno dopadljivo to hipstersko drustvance kao po obicaju ide se iz krajnosti u krajnost a ovo je neka retro treš krajnost ali kakva takva aktivnost i alternativa "ekipi" iz beton hale i gospode sa fotografije iznad.

Potrebno je da postoji izbalansiran sadrzaj kako bi se svi gradjani osecali prijatno i dobrodoslo u novom prostoru koji bude bio izgradjen to je valjda sustina cele nase price pored same arhitekture i gradnje mada je to sve prozeto.
 
@STF
nije sporno realnije rasuđivanje, pogotovo iznošenje činjenica.
Ali ti i Orion pišete kao da reagujete na neko uzdizanje u nebesa, koje se realno ne događa, bar ne na oovm forumu. Ili ga ja ne primećujem.

Pri čemu se vrši generalizacija tačnije poistovećivanje ultra-fensi-skupo klubova kao što su npr Brankow ili Tranzit sa Mikserom ili Berlinerom. A da podsetim da tu obitavaju i 'Ulice za bicikliste' i dosta manjih udruženja.
 
PredragT":vlfe0akd je napisao(la):
...Ovo je jako lose i saobracajnica se mora izmestiti iz ulice Brace Krsmanovica a ista se pretvoriti u pesacku zonu, a kada se vec prebacuje saobracaj na drugu stranu uz reku bolje da saobracajnica bude veca i u oba smera i tako jos vise rastereti Karadjordjeva... A sto se tice Kijeva, slika nije nimalo prijatna, mozda bi se mogli ugledati na Solun na primer http://www.tt-group.net/Grcka/Solun/Put ... cka-02.php i opet ponavljam ovo sve samo u delu gde je usko grlo kod Brankovog mosta !
Растерећивање од аутомобилског саобраћаја у центрима великих градова је немогуће постићи повећавањем уличних капацитета. На тако нешто сам увек спреман да дам свој инжењерски потпис. Чак и да ту имамо најбољу могући метро, и даље ће улице бити затрпане аутомобилима. Једине оствариве мере за заштиту центара градова од девастације аутомобилским саобраћајем су физичке(стубићи, високи ивичњаци, смањивање броја аутомобилских трака...), финансијске (наплата уласка у зону, паркирања) и законске (забране уласка левим скретањима, једносмерне улице, потпуна забрана уласка аутомобилима у одређеним деловима дана или цео дан...)!

Како је потребно омогућити некакав минималан прилаз друмским возилима тој зони за потребе самих станара и снабдевање, много је боље да то буде баш Браће Крсмановића, и то право ка Старом савском мосту. Сама Карађорђева је идеална за пешачко-трамвајску зону, са дрворедима, клупама, летњим баштама и слично. Чак ни оној Енглеској канцеларијској секти из URBAN PLANNING COUNCIL-a није пало на памет да у злу од актуелног мастер плана "Београд на води" које намећу буде магистрала, чак ни обичан друм уз обалу.

Не заборавите тај назив: Посавска магистрала. Она је замишљена да буде део "кичме" правцем север-југ, уместо Кнеза Милоша и Таковске. (јужно од Мостара ту кичму чине Радничка и Булевар војводе Мишића). Пре више од деценије је постављен политички захтев за истом, тачније крајем 2000. Политичари се мењају, али њихов аутомобилски фанатизам остаје, и илузија да је брз и поуздан аутомобилски саобраћај у милионском граду реалан захтев. У покушајима доласка до тога урбанистички се уништава град, еколошки такође, систем транспорта постаје неекономичан и економска пијавица, која исцрпљује средства за културне, образовне и све остале много људскије потребе људи од скупог друмског транспорта.

Како је тема Београд на води, ово су наметнути разлози зашто је овај и било који аутомобилски мастер план Београда на води неодржив и великим инвеститорима неисплатив у овој зони.
 
Ја не видим никакау већу потребу за прометну саобраћајницу кроз Савамалу али видим неколико разлога против тога. Притом, камионски саобраћај кроз Карађорђеву је ствар прошлости. Ту је трамвајски превоз и ту је пруга која се сутра може трансформисати у ЛРТ за смешне паре.

Притом, од наводног Београда нема ништа а онај ко жели ту саобраћајницу да би се обезбедила пљачкашка имбецилна фантазија тржног центра не жели добро овом граду. Иначе, добио сам неке онформације да су одређени локали у СА потписали уговор са пословним простором о продужењу закупа у наредних Х година.

ПС: Иако је јануар подсећам вас да је рушење привременог објекта под називом "Штрафта" заказано за 1. август ове године. Уколико градске службе не испуне своју обавезу и прекрше закон ми морамо да се организујемо и координишемо. Морамо да им залепимо на челенку једну сочну пријаву а одржимо протест на датој локацији испред поменутог провременог објекта.
 
„Beograd na vodi“: „Privremeni“ restoran pred otvaranjem
S. J. M. | 08. januar 2015. 22:54 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... otvaranjem

Završeni obimni radovi na ugostiteljskom objektu koji je najavljivan kao prvi u projektu „Beograd na vodi“

beograd.jpg

RESTORAN kraj Save, koji se najavljuje kao prvi objekat projekta „Beograd na vodi“ je pred otvaranjem. Svi glavni radovi su završeni, a unesena je i oprema. Prostorom dominira dugački šank, sa barskim stolicama, iznad kojeg su lampioni u nizu. Postavljeni su i stolovi sa stolicama, preko kojih je još zategnut celofan.

Ostale su još pojedine finese da se odrade, pa su poslednjih dana radnici postavljali ukrasne svetiljke izvan restorana, tik uz biciklističku stazu.

Iako je prema papirima ovaj privremeni objekat izgrađen kao štand za promociju projekta „Beograd na vodi“, zasada izgleda kao pravi ugostiteljski objekat. Verovatno će se zvati „Štrafta“, jer je ova, u oktobru osnovana, firma nedavno upravo ovaj restoran reklamirala kao prvi objekat „Beograda na vodi“.

On je inače izgrađen od para iz donacije UAE i koštao je oko 500.000 evra. Od opštine Savski venac dobio je dozvolu za privremeno zauzimanje zelene površine, koja ističe 31. jula 2015. godine.
 
Vrh