Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Delija":2x0yxtmr je napisao(la):
Саобраћајно решење групе имамо План је одлично с тим што је по мени за нијансу боље оно решење које формира једну полукружну саобрачаницу јер тиме добијамо компактан трг и плато испред железничке станице. Ако се не варам тако нешто је и предвиђено у плану наводног Београда.

Da, polukrug omogucava da pesacki plato bude potpuno spojen za zgradom zeleznicke stanice, sto je krajnje pozeljno, ali mislim da ne resava saobracaj to jest ukrstanje automobilskih/tramvajski/pesackih tokova na spoju sa Nemanjinom. Opet bismo imali 4 semaforske faze kao i danas, doduse ne bi kola isla po tramvajskim skretnicama.

Kruzni tok mi nakako deluje kao kompromosno resenje za sve korisnike:
Automobili brze prolaze trg, tramvaj dobija prednost i odvojenu trasu, pesaci uzivaju na prostranom trgu i lako presedaju.

Zvezdara64":2x0yxtmr je napisao(la):
@zidar Sjajan je predlog. Da li ste pricali sta bi bilo sa okretnicom autobusa

Nacrtao je @Stf varijantu autobuske stanice ispred poste

savski-trg-crtez.png
 
Pod pretpostavkom da se zeleznica izmesti. Da li bi onda kruzni tok, koji cini pun krug sa zgradom glavne zel. stanice u sredini bio u opticaju kao predlog resenja?
 
Cini mi se da na mestu gde se nalazi izlozbena lokomotiva izmedju zgrade poste i gl. zel. stanice ima mesta za vise saobracajnih traka (2+ ukoliko ima potrebe)
 
Predlog je super, mada mislim da nema potrebe da za posebnim pocetnim stanicama. Autobusi 46,51,91,92 mogu bez cekanja na red voznje da naprave krug oko Sav.trga i nastave ka obicnoj stanici gde bi stajali 511 i drugi
 
Galeks":fjuyt8er je napisao(la):
Cini mi se da na mestu gde se nalazi izlozbena lokomotiva izmedju zgrade poste i gl. zel. stanice ima mesta za vise saobracajnih traka (2+ ukoliko ima potrebe)

Уколико се уклоне шине са железничке станице (мада би их ја сачувао и то асфалтиране), између зграде станице и поште има и више него довољно простора, ту је већа ширина него у Немањиној између Ратничког дома и болнице Свети Сава.

11uetyp.png
 
A mogli bi i sine tu lepo da provucemo :)
 
@Došljak
Mislim da ti metod merenja pomoću simboličke karte nije pouzdan.
Treba meriti na licu mesta. Ovde su objekti prikazani simbilički i aksonometrijski, niko ne garantuje da siluete odgovaraju pravom obliku i položaju osnova zgrada, i da su sve siluete u istoj razmeri. Takođe, merio si od krova jedne do prizmelja suprotne zgrade, a nisi ni uzimao u obzir da si merio preko severnih zidova zgrada, a zgrade su različitih visina...
Preciznije od ovoga bi bilo da si merio na Google Earth snimcima (ili koracima na licu mesta :) ).
 
Ono sto se ja mislim vidi, to je da mogu da prodju 3 automobilske trake bez problema (a verovatno i tramvajske sine ukoliko za to i ima potrebe), sto je sasvim dovoljno za kruzni tok. Takodje time bi se resili i pristupi iz ulica Milovana Milovanovica i Mihaila Bogicevica koji su cini mi se ipak ne bas sjajno reseni idejom grupe Imamo plan.
Ukoliko bi se sine izvele celim krugom, deo trase bi mogao kasnije odatle da se nakaci na krivudavi bulevar iz plana BG H2O (ukoliko tamo bude ostavljeno prostora za taj vid transporta)
 
Слажем се Реља, само сам хтео да одокативно демонстрирам како између поште и железничке има доста простора што уистину нисам примећивао (a чињеница је да је сама локомотива плавог воза 11-022 je дуга 20 метара). Можда је овај план најпрецизнији по том питању. http://195.250.98.80/rapp_mape/PPPPN/Be ... vrsina.pdf
 
Tu gde je lokomotiva sasvim sigurno ima mesta za široku ulicu, samo je pitanje buduće namene koloseka (kako si i spomenuo).
Neka moja ideja je bila da se sačuva par perona koji bi služili za postavku železničkog muzeja, ali i za snimanje filmova i tv serija iz raznih epoa. A za tako nešo bi morao da postoji makar jedan serisni kolosek u SA koji bi bio povezan sa nekom "spoljnom" prugom....
 
Postojala je i varijanta da se stanica povuce malo nazad i da se koloseci zavrse bas iza sadasnje poste kako bi omogucili da se kruzni tok "zatvori".
 
Мислио сам да се остави за техничке потребе могућег железничког музеја на перонима станице, где би се маневрисање могло обављати ноћу, кад и сада уопште нема друмског саобраћаја око станице. Мада сам ја лично више за ложионицу као будући железнички музеј, у којој би се након рестаурације лепо могло сместити око 20 локомотива.
 
relja":v3to9uru je napisao(la):
@Došljak
Mislim da ti metod merenja pomoću simboličke karte nije pouzdan.
Treba meriti na licu mesta.

Или користити више него пуздани електронски катастар :)

У сваком случају, бруто ширина Немањине (од фасаде до фасаде) је 37.31 метар, а пролаз између Поште и станице износи 47.33 метра.

ab5n4n.jpg
 
Sada kada smo 100% sigurni da prostora za kako automobilski tako i tramvajski saobracaj ima, sta je to sto sprecava da se napravi pun kruzni tok sa zgradom zeleznicke stanice u sredini. (naravno tu se podrazumeva da se zeleznicki kolosek izmesti)
Ta zgrada bi dusu dala za neki muzej sa stalnom postavkom i uz to neki cafe/bar. Ostatak bi mogla da bude parkovska celina, prema predratnom izgledu.
 
Zgrada železničke stanice bi trebala da bude buduće metro čvorište jedan krak bi u nadzemnoj varijanti(zbog podzemnih voda) išao SA (stanica bi mogla da bude produžetak Višegradske ka Kuli) i Sajmu, drugi starim mostom ka NBG i Zemunu i treći centar grada (Terazije,Slavija,Prokop).

Homere, da nisi malo poranio sa Deda Mrazom :wink: , Deda Mraz dolazi u sledeći utorak 30.12 da pogadjamo ko ?
 
Prva faza u najavi i ono što se ruši i što je već srušeno
sinisa-mali-londonpresen.jpg

obtxh0w.jpg
 
milos.tro":30e8r5jv je napisao(la):
....
Mobil Beton je sklonio svoje kontejnere i polako se i on razmesta
ekvuvdm.jpg
"
...

Lepo. Nije im mesto na obali u sred grada, kao ni onima na suprotnoj obali, na ulazu u zimovnik.
 
Ovo što pišu "Novosti" zvuči vrlo uznemirujuće:

Raseljavaju ih zbog “Beograda na vodi”?
S. J. Matić | 23. decembar 2014. 22:00 | Komentara: 1
Žitelji zgrade u Karađorđevoj 36 uznemireni posle najave da će biti preseljeni. Objekat će, navodno, biti preuređen, a nude im smeštaj u Denkovoj bašti
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bg-karadjordjeva-4.jpg


KAO grom pogodilo je vlasnike stanova Karađorđeve 36 obaveštenje da će zbog „Beograda na vodi” biti raseljeni iz svoje zgrade. Uz to ova petospratnica neće biti srušena kako bi se na tom mestu gradilo neko impozantno zdanje iz ovog projekta, već će, kako im je nezvanično rečeno, biti pretvorena u poslovni ili - moderniji stambeni prostor?!

Prošle nedelje iz gradske Direkcije za građevinsko zemljište dobili su obaveštenje da je u toku popis stanara njihove zgrade zbog realizacije projekta „Beograd na vodi” i da je potrebno da gradskoj komisiji obezbede ulazak u stan radi utvrđivanja činjeničnog i pravnog stanja.

Od 22 vlasnika stanova, kojima usput ne pada na pamet da se sele, samo su Radmila Savić i njen sin Srđan pustili delegaciju i to kako bi videli šta hoće.

- Kažu došli da premere stan, popišu stanare i da vide ima li neuknjiženih stanova, ali neće da nam objasne zašto to rade - priča nam Srđan. - Imaju katastar i popis stanovništva, pa to sve tamo mogu saznati. Suština je da van projekta i odluka grada neko želi da nas se otarasi i raseli.

Njegova komšinica sa višeg sprata Ranka Savić tvrdi da se neko očigledno nameračio na ovu zgradu na dobroj lokaciji i želi da je preuzme.

Zgrada je useljena 1936. godine, stanovi su divni, veliki, salonski, na vrhu je predivna terasa, koja kad se sredi može da bude bašta nekog restorana sa sjajnim pogledom - priča nam Ranka Savić. - Kvadrat ovde ranije nije mnogo vredeo zbog kamiona, buke, smoga i zagađenosti, ali se uveliko priča da će sa izgradnjom „Beograda na vodi” vredeti oko 4.000 evra. U agencijama za prodaju nekretnina kažu da je prodaja stanova u ovom kraju obustavljena, upravo zato što svi čekaju veću cenu i niko sad ne prodaje.

Ranka kaže da joj je sagovornik iz grada rekao: „Što se nervirate ići ćete u Denkovu baštu”.

- Oni bi nas da rasele na periferiju, zgradu preurede i prodaju nekom drugom za mnogo veći novac i zarade na našim stanovima - tvrdi Ranka Savić. - Niko od nas neće da se seli, ja tu živim 40 godina, neki i mnogo duže.

OVO JE OČIGLEDNO NEKA OTIMAČINA

RADMILA Savić nam priča da je u Karađorđevoj 36 odrastao njen suprug, rodili se i sin i unuk, koji zajedno sa njom žive.

- Zgrada je uknjižena još pre Drugog svetskog rata i sasvim očuvana - priča baka Radmila. - Zidovi su debeli više od pola metra, stepenište uređeno, svi se trude da održavaju zgradu. Ovo je očigledno neka otimačina, pod izgovorom „Beograda na vodi”.

MOŽDA SU IM POTREBNI „BOLjI STANARI”

PREDSEDNIK Skupštine stanara Miroslav Savić kaže da su na više gradskih i republičkih adresa poslali dopis o ovom slučaju i ugrožavanju privatne svojine.

- Ako žele da naprave poslovni prostor, šta će im kad već po gradu imaju koliko hoćeš praznog i neiznajmljenog. A ako žele stambeni, čemu, kad mi tu već stanujemo. Jedino ako im je namera da dođu neki „bolji đaci” - zaključuje Miroslav Savić.

Izvor: Večernje novosti

Istina je da u tekstu ima ozbiljnih propusta. Prvo - iz priče su izostavljeni predstavnici grada. Svakako je trebalo kontaktirati više adresa - gradske vlasti, Direkciju, preduzeće Beograd na vodi itd. Medijski gledano, to je ozbiljan propust. Na redakciji je da proba - ako ih odje*******u, onda na kraju teksta ide ona čuvena rečenica "Na više pokušaja redakcije 'Novosti' da dobije odgovore na pitanja o ovom slučaju, bla, bla, bla, bla... nismo dobili nikakav odgovor".

Zatim, ima dosta slobodnih interperetacija, ishitrenih zaključaka i oslanjanja na govorkanaj i posredna saznanja (samo je jedna porodica pustila famoznu delegaciju u stan i pri tom nije dobila adekvatan odgovor šta oni tu traže).

No, uprkos svemu tome, ceo slučaj je izuzetno uznemirujuć. Ovde se radi o drastičnom ugrožavanju prava na privatnu svojinu. Kome pada na pamet da upada u stanove legalnih vlasnika stanova, nešto popisuje i premerava, a da pri tom neće da kaže zašto? Zatim, zašto se pod izgovorom Beograda na vodi popisuje zgrada koja se nalazi van prostora određenog za taj projekat? A tu je i otvoreno pitanje da li je zaista reč o Direkciji i Beogradu na vodi ili neka muljara pokušava da zloupotrebi celu situaciju?

Jezivo u svakom slučaju. Nadam se nastavku priče.
 
Vrh