milanobelgrade":2vx7dv4k je napisao(la):Чак и у нашим лепим жељама ова одвратна полицијска станица на води је неуништива... :mrgreen:
relja":2tmowtz3 je napisao(la):milanobelgrade":2tmowtz3 je napisao(la):Чак и у нашим лепим жељама ова одвратна полицијска станица на води је неуништива... :mrgreen:
Jeste odvratna, ali je veoma potrebna.
Drvored je odlična ideja.
Belgrade Waterfront: when Sultanism enters city planning
Serbia’s capital Belgrade is about to become an integral part of the glitzing scene of ‘world cities’ as soon as its new Waterfront development will be established in 2019. At least, this is what the project’s founding father, prime minister Aleksandar Vučić, seems to be convinced of. The media report that his personal contacts account for 3 billion euros of Arab investments in this project. Many active citizens are sceptical and wonder whether the project will ever be realized and what its actual costs will be. What is behind this remarkable urban mega-project?
The Belgrade Waterfront Gallery/ 3D Model presented at the ‘1905 Belgrade’. Picture by Jorn Koelemaij
The Belgrade Waterfront Gallery/ 3D Model presented at the ‘1905 Belgrade’. Photo: Jorn Koelemaij
Since the 1980s, deindustrialisation urged many Western cities to reinvent themselves. Revitalising formerly industrial waterfronts is one of the ways in which policy makers of the world’s biggest cities are trying to turn their cities into successful cognitive-cultural economies. Public-private ventures are set up to transform polluted, abandoned areas into attractive spots combining work, living space and leisure. Examples of these practices are to be found worldwide – from Baltimore to Toronto, Amsterdam, London, Edinburgh and Mumbai. Notwithstanding general criticisms on such policies of city refurbishment, which often aims to desperately attract global capital firms and skilful workers, one could regard some waterfront projects more successful than others. Can we soon add Belgrade to the list of best practices? A look at early impressions of Belgrade Waterfront shows that the city’s plans are ambitious: the highest tower and the biggest shopping mall of South East Europe are the main eye catchers, surrounded by a park as well as numerous high rise buildings, lush offices, hotels and luxury apartments. However, the Belgrade Waterfront is fundamentally different from its Western counterparts. It is planned in a country with one of Europe’s lowest standards of living, known for having a strongly clientelistic political system....
milanobelgrade":3ee67mha je napisao(la):relja":3ee67mha je napisao(la):milanobelgrade":3ee67mha je napisao(la):Чак и у нашим лепим жељама ова одвратна полицијска станица на води је неуништива... :mrgreen:
Jeste odvratna, ali je veoma potrebna.
Drvored je odlična ideja.
Apsolutno se slažem...samo je lokacija stanice diskutabilna...
:kk: za drvored!
Хвала на информацији из прве руке.milos.tro":2khidewm je napisao(la):Posto politicari prate Beobild .....
URBAN PLANNING COUNCIL, Енглези који су творци фикс идеје мастер плана кажу: "ЗАР ЈЕ МОГУЋЕ ДА СЕ СПРДАТЕ СА НАШИМ ПРОЈЕКТОМ" (информација из друге руке). Дакле, црни хумор, оно што нама ваљају је копи-пејст нечега што су покушали у неколико земаља у развоју. На Савском тргу се као фикс идеја поставља онај концепт решења, који је и теби у једном тренутку пао на памет, па си дошао до нечег бољег. Можда си имао искуства са дотичном компанијом, па нам можеш пренети, колико су спремни да истрају у својој сулудој концепцији?zidar":2khidewm je napisao(la):Cestitamo!
(ali zato ce Pancevac i Zrenjaninski put tek da postanu pravi pakao :shock: )
Sada mozemo da pretvorimo Savski Trg u kruzni tok, kamioni su bila glavna kocnica projekta.
Ovo je u svakom slučaju bolje rešenje od sadašnjeg, ali opet ove šine koje ostaju u centru, sreću kvare!zidar":kq0zmai3 je napisao(la):@Karlo
Mislio sam na moj projekat kruznog toka koji moze da se napravi za par dana, samo se pomere zardinjere, ne na arapski oko zeleznicke stanice.
Kada smo pre 2-3 godine o tome razgovarali sa prethodnom gradskom ekipom zakljucak je bio da je najveci problem to sto bi kamioni prolazili tik ispred prozora bolnice sveti Sava te da projekat moze bez problema da se realizuje cim se kamioni preusmere na novi most.
Неки од најлепших европских тргова у свом средишту имају трамваје. Трамваји су заправо једини вид јавног превоза који се у пракси показао одрживим па чак и пожељним у пешачким зонама.pexon1974":9qjg3dqb je napisao(la):Ovo je u svakom slučaju bolje rešenje od sadašnjeg, ali opet ove šine koje ostaju u centru, sreću kvare!
Zašto ne bismo i šine stavili u krug i onda dobijamo jedan lep trg unutra?
zidar":p2j0h6g5 je napisao(la):@Karlo
Mislio sam na moj projekat kruznog toka koji moze da se napravi za par dana, samo se pomere zardinjere, ne na arapski oko zeleznicke stanice.
Kada smo pre 2-3 godine o tome razgovarali sa prethodnom gradskom ekipom zakljucak je bio da je najveci problem to sto bi kamioni prolazili tik ispred prozora bolnice sveti Sava te da projekat moze bez problema da se realizuje cim se kamioni preusmere na novi most.
relja":1w8lo4ee je napisao(la):zidar":1w8lo4ee je napisao(la):@Karlo
Mislio sam na moj projekat kruznog toka koji moze da se napravi za par dana, samo se pomere zardinjere, ne na arapski oko zeleznicke stanice.
Kada smo pre 2-3 godine o tome razgovarali sa prethodnom gradskom ekipom zakljucak je bio da je najveci problem to sto bi kamioni prolazili tik ispred prozora bolnice sveti Sava te da projekat moze bez problema da se realizuje cim se kamioni preusmere na novi most.
Uvek sam imao utisak da je trg prvobitno i bio formiran imajući ovako nešto u vidu.