Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Posto politicari prate Beobild ocekujem uskoro drvored u SA. Planira se i nasipanje terena pa bi mogli da odrade npr.ovako
novailidza1051214tw1024.jpg
 
milanobelgrade":2vx7dv4k je napisao(la):
Чак и у нашим лепим жељама ова одвратна полицијска станица на води је неуништива... :mrgreen:

Jeste odvratna, ali je veoma potrebna.

Drvored je odlična ideja.
 
relja":2tmowtz3 je napisao(la):
milanobelgrade":2tmowtz3 je napisao(la):
Чак и у нашим лепим жељама ова одвратна полицијска станица на води је неуништива... :mrgreen:

Jeste odvratna, ali je veoma potrebna.

Drvored je odlična ideja.


Apsolutno se slažem...samo je lokacija stanice diskutabilna...

:kk: za drvored!
 
Belgrade Waterfront: when Sultanism enters city planning

Serbia’s capital Belgrade is about to become an integral part of the glitzing scene of ‘world cities’ as soon as its new Waterfront development will be established in 2019. At least, this is what the project’s founding father, prime minister Aleksandar Vučić, seems to be convinced of. The media report that his personal contacts account for 3 billion euros of Arab investments in this project. Many active citizens are sceptical and wonder whether the project will ever be realized and what its actual costs will be. What is behind this remarkable urban mega-project?
The Belgrade Waterfront Gallery/ 3D Model presented at the ‘1905 Belgrade’. Picture by Jorn Koelemaij

The Belgrade Waterfront Gallery/ 3D Model presented at the ‘1905 Belgrade’. Photo: Jorn Koelemaij

Since the 1980s, deindustrialisation urged many Western cities to reinvent themselves. Revitalising formerly industrial waterfronts is one of the ways in which policy makers of the world’s biggest cities are trying to turn their cities into successful cognitive-cultural economies. Public-private ventures are set up to transform polluted, abandoned areas into attractive spots combining work, living space and leisure. Examples of these practices are to be found worldwide – from Baltimore to Toronto, Amsterdam, London, Edinburgh and Mumbai. Notwithstanding general criticisms on such policies of city refurbishment, which often aims to desperately attract global capital firms and skilful workers, one could regard some waterfront projects more successful than others. Can we soon add Belgrade to the list of best practices? A look at early impressions of Belgrade Waterfront shows that the city’s plans are ambitious: the highest tower and the biggest shopping mall of South East Europe are the main eye catchers, surrounded by a park as well as numerous high rise buildings, lush offices, hotels and luxury apartments. However, the Belgrade Waterfront is fundamentally different from its Western counterparts. It is planned in a country with one of Europe’s lowest standards of living, known for having a strongly clientelistic political system....

http://blogs.lse.ac.uk/lsee/2014/12/15/ ... -planning/
 
milanobelgrade":3ee67mha je napisao(la):
relja":3ee67mha je napisao(la):
milanobelgrade":3ee67mha je napisao(la):
Чак и у нашим лепим жељама ова одвратна полицијска станица на води је неуништива... :mrgreen:

Jeste odvratna, ali je veoma potrebna.

Drvored je odlična ideja.


Apsolutno se slažem...samo je lokacija stanice diskutabilna...

:kk: za drvored!

Baš o lokaciji smo već pričali na drugoj temi. Estetski... nema šta da se priča, nije estetski :D
Ali ovo je neko optimalno mesto, imaju sve mostove na oku (pešaci-samoubice i sl.), ušće u Dunav je tu blizu, kruzeri manevrišu ispred pristaništa...ružna je do bola, ali za taj broj policijskih čamaca, ta baza mora da bude tih gabarita, a položaj je, iz ugla bezbednosti, optimalan.
A ja se uvek setim onog filma sa Brusom Vilisom i onom lepotinjom iz Sex&City, o uzbudljivom životu i radu pripadnika rečne policije, i kako izgleda njihova baza...na filmu :D
 
Gradonačelnik o BG na vodi:
"Mnogi kažu da je projekat "Beograd na vodi" neprilagođen poziciji Savskog amfiteatra, jer su sve lepe i zapažene građevine u centralnim opštinama zdanja sa stilskim fasadama nastale pre Drugog svetskog rata. Šta vi mislite?

- Plan za to područje je napravljen tako da se stari deo grada, Savamala, sačuva i rekonstruiše. Novi objekti u kontaktnom delu sve do Tramvajskog mosta biće niži, u visinskoj regulaciji sa hotelom "Bristol" i Beogradskom zadrugom. Time se potpuno zadržava istorijski duh tog prostora i uklapa novo sa starim.

Zašto se dozvoljava gradnja zgrada viših od devet spratova, a pogotovo visoke kule u okviru "Beograda na vodi"? Da li na takvim visinama spasioci mogu da adekvatno reaguju u slučaju požara ili zemljotresa?

- Visoke zgrade u Beogradu postoje još od podizanja Palate Albanija. Imamo nekoliko kvartova u donjem Dorćolu sa stambenim kulama višim od devet spratova. Takvih objekata ima na sve strane po gradu. U "Beogradu na vodi" kule su grupisane u jednoj oblasti i predstavljaju pomak u odnosu na višegodišnju tehnološku zaostalost u građevinskoj industriji u Beogradu. Nadamo se da će naši građevinari nakon stečenog iskustva na "Beogradu na vodi" moći da sa tim znanjem i referencama budu konkurentniji i na svetskom tržištu. "
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/520205 ... laca-Blica (ceo tekst)
 
^Moram reci - prilicno glupa pitanja od strane novinara.
 
Danas je jedan veliki i vazan dan za Savski Amfiteatar !

Do danas je izgledao ovako :
tranzit.jpg

A od danas ce nadam se biti ovako:
prazno.jpg

mapa-tranzit.jpg
 
Cestitamo!

(ali zato ce Pancevac i Zrenjaninski put tek da postanu pravi pakao :shock: )

Sada mozemo da pretvorimo Savski Trg u kruzni tok, kamioni su bila glavna kocnica projekta.
 
milos.tro":2khidewm je napisao(la):
Posto politicari prate Beobild .....
Хвала на информацији из прве руке.
zidar":2khidewm je napisao(la):
Cestitamo!

(ali zato ce Pancevac i Zrenjaninski put tek da postanu pravi pakao :shock: )

Sada mozemo da pretvorimo Savski Trg u kruzni tok, kamioni su bila glavna kocnica projekta.
URBAN PLANNING COUNCIL, Енглези који су творци фикс идеје мастер плана кажу: "ЗАР ЈЕ МОГУЋЕ ДА СЕ СПРДАТЕ СА НАШИМ ПРОЈЕКТОМ" (информација из друге руке). Дакле, црни хумор, оно што нама ваљају је копи-пејст нечега што су покушали у неколико земаља у развоју. На Савском тргу се као фикс идеја поставља онај концепт решења, који је и теби у једном тренутку пао на памет, па си дошао до нечег бољег. Можда си имао искуства са дотичном компанијом, па нам можеш пренети, колико су спремни да истрају у својој сулудој концепцији?
 
Beograd centar Mirabanka za naš region
S. Moravčević | 20. decembar 2014. 12:28 | Komentara: 0
Banka iz Emirata uplatila osnivački kapital od 15 miliona evra. Planiraju praćenje i podršku privredi i arapskim projektima

MIRABANK iz Ujedinjenih Arapskih Emirata počeće da radi u Srbiji krajem marta sledeće godine. Uplaćeni osnivački kapital ove banke iznosi 15 miliona evra u dinarskoj protivvrednosti, što je za pet miliona više nego što je propisano našim zakonom. U predlogu Programa aktivnosti - Biznis plana i Poslovne politike ove banke, navedeno je da će poseban fokus u poslovanju biti na investitorima iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, koji su najavili da će investirati preko pet milijardi američkih dolara u narednom periodu, za šta će banka obezbediti neophodan finansijski servis i podršku.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... nas-region (ceo tekst)
 
@Karlo

Mislio sam na moj projekat kruznog toka koji moze da se napravi za par dana, samo se pomere zardinjere, ne na arapski oko zeleznicke stanice.

Kada smo pre 2-3 godine o tome razgovarali sa prethodnom gradskom ekipom zakljucak je bio da je najveci problem to sto bi kamioni prolazili tik ispred prozora bolnice sveti Sava te da projekat moze bez problema da se realizuje cim se kamioni preusmere na novi most.

savski-trg-posle.png
 
zidar":kq0zmai3 je napisao(la):
@Karlo

Mislio sam na moj projekat kruznog toka koji moze da se napravi za par dana, samo se pomere zardinjere, ne na arapski oko zeleznicke stanice.

Kada smo pre 2-3 godine o tome razgovarali sa prethodnom gradskom ekipom zakljucak je bio da je najveci problem to sto bi kamioni prolazili tik ispred prozora bolnice sveti Sava te da projekat moze bez problema da se realizuje cim se kamioni preusmere na novi most.

savski-trg-posle.png
Ovo je u svakom slučaju bolje rešenje od sadašnjeg, ali opet ove šine koje ostaju u centru, sreću kvare!
Zašto ne bismo i šine stavili u krug i onda dobijamo jedan lep trg unutra?
 
Nece oni dugo prihvatiti ovakvo resenje posto je ceo trg nedavno rekonstruisan.
 
Usput, juče na Svetog Nikolu, sam oko 18:30 u kolima dok sam išao na slavu, na radiju Studio B slušao neku emisiju (nisam uspeo da čujem naziv) u kojoj su gosti redom kritikovali projekat po svim aspektima, osim jednog predstavnika iz grada (SNS, naravno) čiji je ključni argument bio: "uostalom, građani su za ovaj projekat glasali na izborima" (mo'š misiti)
 
Najverovatnije "Slobodna Evropa" koja se, nekim čudom, i dalje reemituje na Radiju Studio B :D
 
To sam i ja posmislio (jedine vesti danas u Srbiji koje ne počinju sa "premijer Srbije Aleksandar Vučič izjavio je/posetio je/..."), ali nisu, stvarno ne znam koja je emisija.
 
Саобраћајно решење групе имамо План је одлично с тим што је по мени за нијансу боље оно решење које формира једну полукружну саобрачаницу јер тиме добијамо компактан трг и плато испред железничке станице. Ако се не варам тако нешто је и предвиђено у плану наводног Београда.
pexon1974":9qjg3dqb je napisao(la):
Ovo je u svakom slučaju bolje rešenje od sadašnjeg, ali opet ove šine koje ostaju u centru, sreću kvare!
Zašto ne bismo i šine stavili u krug i onda dobijamo jedan lep trg unutra?
Неки од најлепших европских тргова у свом средишту имају трамваје. Трамваји су заправо једини вид јавног превоза који се у пракси показао одрживим па чак и пожељним у пешачким зонама.

Прогуглај мало.
 
zidar":p2j0h6g5 je napisao(la):
@Karlo

Mislio sam na moj projekat kruznog toka koji moze da se napravi za par dana, samo se pomere zardinjere, ne na arapski oko zeleznicke stanice.

Kada smo pre 2-3 godine o tome razgovarali sa prethodnom gradskom ekipom zakljucak je bio da je najveci problem to sto bi kamioni prolazili tik ispred prozora bolnice sveti Sava te da projekat moze bez problema da se realizuje cim se kamioni preusmere na novi most.

savski-trg-posle.png


Uvek sam imao utisak da je trg prvobitno i bio formiran imajući ovako nešto u vidu.
 
relja":1w8lo4ee je napisao(la):
zidar":1w8lo4ee je napisao(la):
@Karlo

Mislio sam na moj projekat kruznog toka koji moze da se napravi za par dana, samo se pomere zardinjere, ne na arapski oko zeleznicke stanice.

Kada smo pre 2-3 godine o tome razgovarali sa prethodnom gradskom ekipom zakljucak je bio da je najveci problem to sto bi kamioni prolazili tik ispred prozora bolnice sveti Sava te da projekat moze bez problema da se realizuje cim se kamioni preusmere na novi most.

savski-trg-posle.png


Uvek sam imao utisak da je trg prvobitno i bio formiran imajući ovako nešto u vidu.

1934, sahrana kralja Aleksandra, čuvena "Dexpess"ova serija fotografija
sah08pm0_zps08ca75be.jpg
 
@zidar Sjajan je predlog. Da li ste pricali sta bi bilo sa okretnicom autobusa
 
Vrh