Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Homer Jay":1qgur5ym je napisao(la):
Jbt, započeli ste raspravu oko glupog teksta iz još glupljih novina koje su ne tako davno na naslovnoj strani objavile da će ova zima biti najhladnija u poslednjih sto godina(!!!). Podsetiću vas je da je već 6. decembar, a ne verujem da ovaj post čitate ispod tri jorgana dok stružete led sa monitora.

Pa i nije neka rasprava. Odgovorio sam na njegovu tvrdnju upravo da bih pokazao da oko klime nema mesta nikakvoj diskusiji jer je jedini kontraverzan element za nas nebitan. Samo globalno zagrevanje je dokazano van svake sumnje. Ono sto za svako pojedino mesto nije jasno su samo lokalni efekti. Medjutim za Srbiju sam pronasao razlicite podatke samo kad je zima u pitanju. Za leto se svi slazu da ce biti bitno toplije. Posto su nama problem visoke, a ne niske temerature, nema oko cega da se raspravlja. To vise nece biti pitanje udobnosti i novca koji neko ima ili nema da plati za gradske resurse. Pri takvim temperaturama bice ugrozeno i elementarno, a pogotovo kvalitetno funkcionisanje ljudi i samog grada. Zadatak urbaniste je dakle da obezbedi da najhladniji i najprijatniji delovi centra grada, a to su pre svega obale reka, budu svima pristupacni, dovoljne povrsine i sa univerzalno potrebnim sadrzajima. Ergo, i po ovom kriterijumu (a ima ih jos), iskljucivo privatnim interesima, visokim zgradama i zatvorenim blokovima nema mesta na samoj obali reke, u okviru strogog centra grada. Vrlo jednostavno i kratko.
 
Nebi bas rekao posto ce zaposlene u bgh2o da plati grad evo 2 mjeseca nisu dobili platu , mutno je to skroz ko zna
 
Upisani novčani kapital je milion dinara. Prema članu 8. Osnovačkog akta, osnovački kapital od milion dinara sastoji se od “novčanih uloga koje će obezbediti Osnivač (Republika) u roku od dve godine od momenta registracije Društva.” - See more at: http://www.teleprompter.rs/zvanicno-osn ... lMpsW.dpuf
Osnivački akt preduzeća Bg na Vodi:
http://pretraga2.apr.gov.rs/publicdocsv ... FEB5A74BE5
page-1.jpg
 
Posle citata iz dva intervjua Ksenije Petrovar, evo šta se o istoj temi kaže u već čuvenim, "22 strane dugačkim", sad-ih-vidis-sad-ih-ne-vidis primedbama Spske akademije nauka.

6.6. Јавни простори, парковске и друге зелене површине

Овим изузетно важним садржајима и наменама План не посвећује ни приближно довољно пажње. Нема силаска града на реке без довољно димензионисаних и добро позиционираних јавних површина и простора за кретање и задржавање људи који живе, раде, гостују или пролазе кроз Београд, поготову ако га видимо у будућности на његовим рекама као Београд на води. Може ли "Београд на води" са планираном мањом зеленом површином – паркови одвојени од воде(?) Може ли без иједног трга, поготово трга уз обалу? Може ли са садржајима културе смештеним у наслеђене структуре и без иједног новог садржаја и објекта културе у новом градском центру на обали реке? Може ли без пешачких путева и зелених коридора који ту обалу повезују са виталним деловима града у залеђу? Може ли са обалном променадом, шеталиштем у уском техничком, укупно 30м широком а километрима дугом, равном појасу обалоутврде? Све је то далеко од стандарда какав ова намена у градској територији заслужује, далеко од стандарда који заслужују ексклузивни садржаји планирани у пројекту "Београд на води".

Сугестија: Овај аспект плана би морао бити у великој мери трансформисан, другачије обрађен.
 
Inače, na Internetu se uglavnom tvrdi da se, pošto su uobičajenom brzinom nestale sa sajta SANU, te primedbe više ne mogu naći. SANU se kao celina (i kao skup vrlo iskusnih ali i vrlo starih ljudi), po već ustaljenoj tradiciji kloni svake kontraverze i svega što mu može ugroziti ustaljene navike i finansiranje, pa je takav postupak donekle i očekivan. Međutim već sama činjenica da se jedan skup takvog znanja i iskustva, ali i tako konformističkih navika, uopšte usudio da se suprotstavi izvoru para, nešto napiše, i stavi na to svoje ime, više od svega drugog govori koliko je projekat BNV-a u ovakvom obliku tragično loš za Beograd.

Nestali tekst se ipak još uvek može naći na sajtu "Akademije arhitekture Srbije". Svakako ga vredi pročitati. Citiram ( http://aas.org.rs/primedbe-i-sugestije- ... d-na-vodi/ ):


Primedbe i sugestije SANU na "Beograd na vodi"

Ovde možete preuzeti kompletan tekst Primedbi i sugestija na Nacrt prostornog plana za područje priobalja reke Save namenjenog za projekat "Beograd na vodi". U radnoj grupi Inicijalnog odbora za arhitekturu i urbanizam Odeljenja Likovne i muzičke umetnosti SANU, koja je priredila ovaj dokument, pored rukovodioca – akademika Milana Lojanice, učestvovali su mg arh. Miodrag Ferenčak, prof. dr Borislav Stojkov, prof. dr Ratomir Vračarević, uz konsultativnu saradnju Odeljenja LMU-SANU, Odeljenja za građevinarstvo Inženjerske akademije Srbije, kao i predstavnika Akademije arhitekture Srbije i strukovnih asocijacija inženjera, tehničara, arhitekata i urbanista Srbije.

Primedbe i sugestije SANU:
http://aas.org.rs/wp-content/uploads/20 ... 28.-10.pdf
 
Sutra uveče (22.35) će biti emitovan intervju Muhameda Alabara za emisiju "Navodni Beograd". Sad bila najava na Studiju B.
 
Homere, uknjižen ti jubilarni plusić :)
Znači sutra da se pripremimo na snežne padavine :wink:
 
Анализирам саобраћајну повезаност највећих шопинг молова на свету (а овај у Београду би био на око 20-том месту). За сада нисам нашао ни један успешан, а да нема масован железнички превоз! Ту мислим на лаки метро са независном трасом, регионални метро, или међуградску железничку станицу. Сем железнице, неопходан је и добар друмски прилаз, тако да би савршено место за највећи шопинг мол била железничка станица Земун, ако реално сагледавамо локацијске критеријуме!
 
Ovako nesto se moglo i ocekivati. Evo sta ce, negde pre, a negde kasnije, postati buducnost centralne zone svih starih evropskih gradova:

---------------------------------------------
Pariz proteruje automobile iz centra

"U četiri centralne četvrti, osim bicikala, autobusa i taksija, jedina vozila koja će biti dopuštena su automobili stanovnika, vozila za dostavu i vozila hitnih službi", rekla je Idalgo.

Ona je dodala da će predložena šema početi vikendima, ali da će se brzo proširiti i na ostatak sedmice. Idalgo je kazala da želi da ograniči kretanje vozila na nekim od najzagađenijih ulica, poput Jelisejskih polja, a da kao eksperimentalnu meru predlaže da se na tim mestima dozvoli saobraćaj "ekoloških automobila" koji neznatno ili nimalo ne zagađuju vazduh.

http://www.b92.net/automobili/vesti.php ... _id=933657
--------------------------------------------

Problem zgadjenja je ovde samo pocetni korak i dovoljno jak izgovor da se zapocnu i nametnu promene koje su u sredistima velikih, ali starih i lose planiranih gradova apsolutno neminovne. Imajuci na umu ovaj buduci ekoloski i "opste pesacki" trend, odnosno njegov temeljni koncept otvorene, "human oriented" centralne zone, pokusajte da zamislite kakva ce biti buduca "privlacnost" i "konkurentnost" dela grada gde sem automobila i ulica koje su mu neophodne nema drugih komunikacija (jer ni fizicki nema prostora za nesto drugo), a kad par tvrdoglavih ljudi ipak izadje iz zatvorenog prostora, pocastvovani su betonskim kanjonima sa 3 metra sirokim trotoarima izmedju 80 metara visokih zgrada. Otprilike ovako:

dsci4498.jpg
 
Homer Jay":1s1svf2u je napisao(la):
Sutra uveče (22.35) će biti emitovan intervju Muhameda Alabara za emisiju "Navodni Beograd". Sad bila najava na Studiju B.

Da sam ja novinar, pitao bih šeika: imajući u vidu način na koji se odustalo od izgradnje gasovoda "Južni tok", da li mislite da je moguće da se nešto slično dogodi i sa projektom "Beograd na vodi"?
 
Pošto je po "najavi" ostalo još oko 6 meseci od početka radova šeik bi mogao da nas upozna sa projektima šoping mola,hotela i tih nekoliko zgrada koje bi se gradile u prvoj fazi (trebalo bi da budu gotovi), i da prezentuje kakav je dogovor postignut sa gradom po pitanju zemljišta? (na otvaranju zgrade zadruge je rečeno da će insistirati na celokupnom zemljištu SA)
 
Postoji čitav set važnih pitanja za Alabara - počevši od toga kada će uopšte biti potpisan ugovor između Eagle hillsa i Vlade Srbije, preko odnosa koji bi tim ugovorom bili definisani, pitanja koje je otvorio Prostorni plan (naročito u domenu saobraćaja), pa do toga kad ćemo videti prva idejna rešenja za objekte čija izgradnja navodno počinje u narednih šest meseci?

Ali sumnjam da ćemo ta pitanja čuti. Mislim da će se sve svoditi na to "šta ste videli u Beogradu što vas je privuklo da ovde investirate?", "kako ste zadovoljni saradnjom sa srpskim vlastima?", "kako će Beograd izgledati za 10 godina?" i neizbežno "kakvu poruku Beograd šalje strancima sa projektom Beograd na vodi?"

Tako da slaba vajda od pitanja u jednoj PR emisiji, jedino ostaje nada da će Alabar samoinicijativno da se izlane o nekim stvarima koje smatramo za bitne.
 
Čemu tolika briga, sumnja... mi smo veliki prijatelji i niko ne uživa toliko poštovanje od strane prebogatih arapa, kao mi. Pisalo tako u novinama...
 
Ovi izgleda sistematski traze partnere koji su u ozbiljnim problemima. Tesko nama sa biznisom kome je to prvi kriterijum selekcije.
 
Hahaha
Pa naravno Zuma.
Zar ih je neko shvatio kao 'nase velike prijatelje' ???
Imadosmo jednog prijatelja u arapskom svetu , al ubise ga pre par godina neki 'nezadovoljni stepenom demokratije'...
Mada i taj, koji se za zivota dokazao kao prijatelj nije bio spreman da poklanja 'kule i gradove' (kako lep narodni izraz za ovo prodavanje magle koje nam podmecu. Stvarno se ponekad zapitam dal je neko ovo ranije sve predvideo, prorekao. Tarabicu, ti li si?) ;) :D
 
jedva cekam da krene ovaj projekat... samo da se sto pre zabode prvi kramp.
 
Da te podsetim mi smo zavarili i prve cevi pa ništa od južnog toka.
 
Kad smo vec kod toga. Predlazem da se ove dve zavarene cevi, koje "od nigde vode do nigde" trajno sacuvaju kao nacionalni spomenik. Imaju izrazitu simbolicku vrednost. Malo je falilo da izgradnju pocnemo prvi, i to iz sredine, iako je od pocetka bilo jasno da mu je buducnost problematicna (da je bar nesto drugo, sto je korisno i u delovima, ali pobogu, cevovod!). U fazonu "hajde da pocnemo da kopamo i betoniramo po Srbiji, i tako svet stavimo pred svrsen cin". Ionako bolje izgleda od 90 procenata kobajagi umetnickih skulptura. Ipak, glavni dobitak bi bilo to sto je nama na svakom koraku potreban potsetnik o naciji sasvim nepoznatim vrlinama pragmatizma. Ljude stalno treba potsecati, jer lako, cim prodje neko bombardovanje (ili kad neko tek tako ponudi 3 milijarde), zaborave da "Neka bude sto biti ne moze" nije realno, to je iz epske narodne pesme, i znaci nesto drugo od onoga sto bi se bukvalnim citanjem moglo pomisliti. Ako na ovoj njivi nekome smeta, da se prenese u ocisceni Savski Amfiteatar, u buduci "park skulptura i sjajnih ideja". Ionako ce mu i pri najboljem mogucem scenariju najveci deo dugo ostati prazan.

131810494552922acb2c174386155031_640x406.jpg


Dve zaista sjajne slike. Svecanost i posle nje. Pusto i prazno polje, reflektori i jarboli za zastave, a zvezda uprzila.

juzni.jpg
 
preneti ovaj spomenik ljudskoj gluposti u park prijateljstva. napraviti tablu sa svim potpisnicima ovog "posla veka". napisati na tabli koliko je država srbija oštećena poklanjanjem NIS-a, koliko rudnom rentom i slično tome...

kad se marketinsško politički interesi stavljaju ispred državnih.
 
Vrh