Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

JohnyBgood":3qetnhmi je napisao(la):
Da li si ti za neko Causesku resenje? Ili je mozda Severna Koreja primer za ugled?

Pa naravno da grad treba da udari neke osnovne norme i onda upravo suprotno - PUSTI LJUDE I INSTITUCIJE DA GRADE I U TO SE UKLAPAJU. Zar se to ne radi i u super-kapitalistickim drustvima, povuce se mreza ulica, odrede neke osnovne norme koje treba da se postuju i zdravo?

A Severna Koreja i Kuba izgledaju tako kako izgledaju uprkos tome sto uporno ne daju privatnim investitorima da "grade svakakve niskokvalitetne zgrade". Na kraju, videcemo kako da bude "kvalitetan" drzavni Dulvil koji se trenutno gradi.

Pogresno si me shvatio prijatelju, nek bude na primer neki PPP ugovor pa nek ulazu i privatnici kapital i grad. Treba samo to da bude urbanisticki propraceno I USKLADJENO!

Ja samo ne zelim da nam Toza Mafijoza dize crveno zelene cetvorospratnice sa demit fasadom u Savskom amfiteatru jer su vec bacili oko na to zemljiste.
 
Mislim da se svi slazemo oko dva osnovna preduslova - cvor i obilaznica. Te dve stvari treba zavrsiti sto pre, ali ne dajte se zavarati, to ne znaci da ce vec sutradan investitori pohrliti u Savski amfiteatar i pretvoriti ga u veliko gradiliste. Cak i kada obilaznica i cvor budu gotovi, razvoj Savskog amfiteatra bice spor i mukotrpan. No, nase je da obilaznicu i cvor zavrsimo, a priobalje ce doci na red kada dodje, ali bice mnogo lakse kada tu ne bude pruge i kamiona.

Komparacija Dulvila i Savskog amfiteatra je kao poredjenje Kvinsa i Juznog Menhetena. Tu se slazem sa Spatiotecteom - ne treba nikako dozvoliti tranzicionoj arhitekturi prodor na najatraktivnije beogradsko zemljiste - odvratna arhitektura, jeftina gradnja, a skupi stanovi - to je ono sto nam najmanje treba.

I jos nesto (ovo se narocito odnosi na Njileta) dva koloseka, pa dva koloseka! Jbs, bre, dva koloseka. to sto je neko rekao da bi tu ostavio dva koloseka, ne znaci da ce oni tu i ostati. Neko moze vec sutra da ta dva koloseka eliminise iz planova. Bitno je samo da novi zeleznicki cvor u potpunosti eliminise potrebu za bilo kakvom prugom kraj Save, a njeno izmestanje ce posle toga biti prosto ko pasulj - spadace u red odluke koja se moze doneti na pauzi za rucak.

Slicno vazi i za most u Zemunu - opet te ili/ili kategorije. Most u Zemunu ne iskljucuje izgradnju mosta u Vinci. Moze se postaviti pitanje cija je izgradnja urgentnija, ali opet postoje brojni argumenti u korist i jednog i drugog mosta.
 
Razumem da pruga smeta, uvek je ista polemika oko ta 2 koloseka, dize se ogromna buka oko njih.

No jos vise od ta 2 koloseka, mnogo vecu smetnju stvara autoput kroz grad koji ga bukvalno sece na 2 dela, zasto se niko ne buni sto ga nece ukloniti kad zavrse obilaznicu?

Vidi se da smo i dalje naklonjeni automobilskom konceptu.
Vadi prugu, smeta! ali autoput mi ne diraj... :rolleyes:
 
Vrlo jednostavno prugu mozemo ukopat,i nemoramo je ni ostviti tu imamo izbor dok kod autoputa to vise nemamo neko je napravio glupost priije x godina i gotovo. Mada bi tuda i tako i tako isao bulevar sa 6 traka ukupno to sam vec objasnio da su ga imenovali u autoput kako bi marnuli pare od federacije zato zahvalite drugu jovinu Inace za prosutim mlijekom nema kajanja
 
jedina pruga koja kroz SA bi smela da prolazi je pruga od metroa. nikakve regionalne, gradske i slične pruge ne dolaze u obzir.
 
може и трамвајска пруга, шта јој фали? замислите сцену: пешачка зона, високу облакодери и кафоње које шпартају кроз средину
 
direktor":1mmt18km je napisao(la):
Vrlo jednostavno prugu mozemo ukopat,i nemoramo je ni ostviti tu imamo izbor dok kod autoputa to vise nemamo neko je napravio glupost priije x godina i gotovo. Mada bi tuda i tako i tako isao bulevar sa 6 traka ukupno to sam vec objasnio da su ga imenovali u autoput kako bi marnuli pare od federacije zato zahvalite drugu jovinu Inace za prosutim mlijekom nema kajanja

Ja sam predlozio ranije da se koridor autoputa kroz grad iskoristi za sinski saobracaj (bilo to metro, ili LRT) posto je potpuno denivelisan i jos bi moglo pored da se napravi zeleni pojas sa drvecem za setanje i sa biciklistickom stazom posto bi bilo mesta i dobio bi se jedan brz i ekoloski vid prevoza koji prolazi kroz jako gusta naseljena mesta. Dobilo bi se pravo osvezenje u gradu, zeleznilo, drvece u toj dolini itd

Ali nije se dopala ta ideja...
 
а како то да се уради? куда ће да иде сав саобраћај који гравитира ка Газели? једино решење да се метне метро туда је да се одузму крајње леве траке, али то баш и није добро
 
Ostavljanjem stanice sa svega nekoliko kolosjeka, ista bi, pretpostavljam, ostala kao krajnja stanica za vozove iz pravca Srema u unutrašnjem saobraćaju. Po nekoj logici, trebalo bi da se preimenuje u Beograd Sava, analogno stanici Beograd Dunav, koja je isto to, samo sa druge strane brda. Po meni, ako stanica ostaje, morali bi se dolazni kolosjeci smjestiti u tunel od Gazele do Savskog trga (trebalo bi uzeti u obzir da je maksimalni mogući pad pruge 2,5 posto; ovo daje 400m potrebne dužine za 10m pada, koliko u vrh glave bi ovdje trebalo, po mom mišljenju).
Koliko bi preuređenje stanice, kopanje tunela, itd. koštalo, Bog će znati. Ja mislim da bi koštalo tek kao dio cijene izgradnje novih TPS i teretne obilaznice (u ovo bi trebalo da ulazi i most preko Dunava i tunjel koji bi prugu do mosta doveo).
Naravno, preuređenje stanice i tunel do nje bi bili dodatni trošak, jer se sve te TPS i postojenja moraju u potpunosti napraviti prije nego li i jedna lopata bude zakopana u SA - e, tu leži početak i kraj svih problema vezano za željeznicu u Beogradu.
Da, ima BG pet, možda i deset, zakopanih milijardi dolara u SA, ali da bi se te pare otkopale, potrebno je unapred potrošiti dvije-tri milijarde, a možda i pet, a to je ono što niko u Srbiji nema. Oni koji imaju (biznismeni domaći ili svjetski), ne vole da daju novce tek tako, svjesni su situacije, i logično je da zakeraju, potkupljuju i zapovijedaju. Da meni neko ponudi da završim beogradski željeznički čvor, moj bi uslov bio prost: da mi se na kraju posla da čitav prostor SA u vlasništvo i da gradim po sopstvenom ćefu. Alternativa tome je ovo sad: grad povlači kredit na dugi rok, tokom kojeg je u obavezi vraćanje otprilike duplih para u odnosu na povučene.
 
dva zeleznicka koloseka od hipodroma do zeleznicke stanice ce pre ili kasnije biti pretvorena u dva metro koloseka za pravac od brda do centra, tj dorcola. naravno, ukopavanje se podrazumeva. pitanje je samo da li cemo po svom dobrom obicaju prvo skrkati par stotina miliona evra u neki paralelni pravac da bi na kraju shvatili da je neophodno skrkati jos love u ovo ili ce biti pameti i postenja medju ljudima koji o ovome odlucuju pa ce to biti uradjeno odmah (mislim odmah kad ta linija dodje na red, za 10-15 godina)
 
JohnnyLee":10bbw4d5 je napisao(la):
а како то да се уради? куда ће да иде сав саобраћај који гравитира ка Газели? једино решење да се метне метро туда је да се одузму крајње леве траке, али то баш и није добро

Poenta price je da se sav saobracaj prebaci na metro koji ce da zameni taj autoput.

Jedna kompozicija koja prima 800 ljudi zameni 800 automobila, pomnozi to sa metroom koji ide na 3 minuta u svakom smeru pa vidi koliko ljudi moze da preveze takva linija.

Ali tesko je nagovoriti Srbina da ostavi svoja kola, opet isti problem!
 
spatiotecte":2ilyee69 je napisao(la):
JohnyBgood":2ilyee69 je napisao(la):
Da li si ti za neko Causesku resenje? Ili je mozda Severna Koreja primer za ugled?

Pa naravno da grad treba da udari neke osnovne norme i onda upravo suprotno - PUSTI LJUDE I INSTITUCIJE DA GRADE I U TO SE UKLAPAJU. Zar se to ne radi i u super-kapitalistickim drustvima, povuce se mreza ulica, odrede neke osnovne norme koje treba da se postuju i zdravo?

A Severna Koreja i Kuba izgledaju tako kako izgledaju uprkos tome sto uporno ne daju privatnim investitorima da "grade svakakve niskokvalitetne zgrade". Na kraju, videcemo kako da bude "kvalitetan" drzavni Dulvil koji se trenutno gradi.

Pogresno si me shvatio prijatelju, nek bude na primer neki PPP ugovor pa nek ulazu i privatnici kapital i grad. Treba samo to da bude urbanisticki propraceno I USKLADJENO!

Ja samo ne zelim da nam Toza Mafijoza dize crveno zelene cetvorospratnice sa demit fasadom u Savskom amfiteatru jer su vec bacili oko na to zemljiste.

OK. Ja samo kazem da se napravi i plan a i postena/transparentna AUKCIJA cene tog zemljista bi bile jako visoke. A kad je tako ne gradi se bilo sta.

Toza tako gradi ako uspe da potplati Ziku u opstini pa capi neki plac za dzabe. Onda pilicarski napravi 4-spratnicu i misli da ako je maznuo 2 miliona da od toga nema bolje. Mi smo zemlja u kojoj upravo zbog tog sistema (sve ukljucujuci i jednog nadobudnog picopevca ORTOPEDA koji ti "regulise" stvari, odnosno deli pajtosima zemlju i dozvole a sve druge aktivno sprecava) jedan Kempinski ne moze da sagradi nesto sto je dobro i oplemenilo bi grad a na svakom koraku nicu razne grdobe. Nisu krivi "privatnici" nego korumpirana drzava... no dobro, ponavljam se.

Evo sta se desava na skupom zemljistu kada dozvolis privatnu inicijativu, ne znam kada bi kineski birokrati i Dulici sagradili ovo:
http://www.trendir.com/ultra-modern...shanghai-tower-twists-its-way-to-the-top.html

Naravno, uz samu zgradu stanice bi ja ogranicio spratnost ali malo dalje, zast ne pustiti da "cveta hiljadu cvetova"?

PS Iskreno, mislim da je eliminisanje autoputa ili njegova "zamena" metroom cista utopija. Da mi ne bi otkrivali toplu vodu, da li je to igde uradjeno? Ako nije onda za to verovatno postoji dobar razlog i nije samo stvar u nama nego su i drugi takvi. Sa druge strane, ima puno primera izolacija gradskog podrucja od buke sa autoputa ogradama. Mislim da bi nam bilo bolje to i jos nadvoznjaka da se grad bolje poveze i da autoput predstavlja manju prepreku. Recimo u nastavku Deligradske, a i kad i ako se skloni ta prokleta pruga moze da bude i jos jedna lepa biciklisticka staza ispod Gazele...

PPS Gradnja trase metroa u plitkom useku od raskrpetlje/Banovog Brda do amfiteatra je super ideja ali to je nesto sasvim drugo od zadrzavanja koloseka pruge protiv cega sam svim silama. To se moze uraditi tako sto se ukloni pruga, ta trasa sacuva od gradnje, pa onda plitki usek napravi kad se to bude radilo. Ali u svakom slucaju UKLONITI TU PROKLETU PRUGU, pa kopao taj plitki usek ili ne.
 
Sobzirom da nismo bili sposopbni tolke silne godine da iskoristimo za uređenje naj lepšeg dela Bgda
jer stalno nešto čekamo i a čekaćemo . . . .

a trenutno važi ,, prodaj sve što može da se proda ,,

naj sigurnije je prodati što veći komad Savskog amfiteatra strancima
pa oni ce već ga urediti da na nešto i liči
a od nas vajde nema :(
 
@JohnnyBGood
Evo deset primera iz SAD gde se ozbiljno razmislja ili se pocelo sa konverzijom autoputa u druge namene:

http://www.cnu.org/highways/freewayswithoutfutures

Najbolji primer za nesto u tom stilu je High Line u Menhetnu, koji je napravljen na izdignutoj zeleznickoj pruzi, ali je slicnog principa. Zamislite ovaj prizor u Beogradu:

800px-High_Line_20th_Street_looking_downtown.jpg
 
Homer Jay":a4o8ky5x je napisao(la):
I jos nesto (ovo se narocito odnosi na Njileta) dva koloseka, pa dva koloseka! Jbs, bre, dva koloseka. to sto je neko rekao da bi tu ostavio dva koloseka, ne znaci da ce oni tu i ostati. Neko moze vec sutra da ta dva koloseka eliminise iz planova. Bitno je samo da novi zeleznicki cvor u potpunosti eliminise potrebu za bilo kakvom prugom kraj Save, a njeno izmestanje ce posle toga biti prosto ko pasulj - spadace u red odluke koja se moze doneti na pauzi za rucak.
Надам се да си у праву. Међутим, док се нешто радикално не измени, и даље остају у плану та два хебена колосека.
spatiotecte":a4o8ky5x je napisao(la):
Razumem da pruga smeta, uvek je ista polemika oko ta 2 koloseka, dize se ogromna buka oko njih.

No jos vise od ta 2 koloseka, mnogo vecu smetnju stvara autoput kroz grad koji ga bukvalno sece na 2 dela, zasto se niko ne buni sto ga nece ukloniti kad zavrse obilaznicu?

Vidi se da smo i dalje naklonjeni automobilskom konceptu.
Vadi prugu, smeta! ali autoput mi ne diraj... :rolleyes:
То је друга ствар. Улица је ту, па је ту. Или би можда мак'о петље и поставио семафоре? :p
 
+1 Jovanovn

E hvala bogu da je neko pominje konverzije autoputa u nesto mnogo pametnije.

U slucaju Beograda, pretvorila bi se low quality zona u zelenu dijagonalu od Velikog mokrog Luga do Bezanije.

Raj za setace, bicikliste, i rolerkinje :p
 
Beograd i onako kuburi sa saobracajnicama a neko ozbiljno razmislja o konverziji autoputa u nesto sto nije ulica? :laugh:

Autoputu nista ne fali i vrlo je koristan, i za Beogradjane ce biti jos korisnije kada se zavrsi obilaznica i ukloni tranzit. Man'te se corava posla.
 
@hazard
Mislim da se govori o toj varijanti tek posle izgradnje visokokapacitetnog sistema masovnog prevoza, popularisanja alternativnih modova prevoza i uvodjenja politike opsteg smanjenja broja automobila.

Gledajuci trend razvoja drugih gradova, cene i raspolozivost fosilnih goriva, a posebno posledice predstojece dugacke ekonomske krize, mislim da takva politika nije utopija, vec neminovnost.
 
Bolje sinski sistemi, setalista i zelenilo nego automobilski koncept grada.

Taj autoput kroz grad je samo jeres na koji smo se navikli...
 
o ljudi moji...
A gde su to visokokapacitetni sistemi prevoza resili potrebu za drumskim prevozom???
LJudi vole da sednu u svoj automobil i da odu iz tacke A u tacku B.
Tako je u Beogradu , ali je tako i u Budimpesti, Becu, Minhenu, Parizu, Moskvi....
Ko misli da ce se izgradnjom metroa u vecoj meri smanjiti drumski saobracaj na ulicam Beograda, taj je utopista.
I znate sta jos? Ja prvi sigurno necu manje voziti. :grand:
 
Vala i ja! nema veceg zadovoljstva nego kad uzivas u dobrim kolima.
 
Kakvi ste! Za vas su razni UMP-i, SMT, Obilaznice, brze saobracajnice...

Ne treba vama metro, samo se folirate ovde, ne bi da izadjete iz kola u stvari! :D :p ;)
 
spatiotecte":13cz9ylm je napisao(la):
Bolje sinski sistemi, setalista i zelenilo nego automobilski koncept grada.

Taj autoput kroz grad je samo jeres na koji smo se navikli...

A Tokio, Pariz, Beč, Minhen, Štutgart, Manhajm, Frankfurt, Keln, Dizeldorf, Dortmund, Rotterdam, Cirih, Berlin, Bratislava, Maribor...svi ti gradovi imaju autoputeve kroz grad. Putna infrastruktura je osnova, temelj. Kad udariš temelj onda možeš zidove a neki bi krov da postave bez temelja. Teško bez katastrofalnih posledica. Taj AP treba jednog dana, posle obilaznice, umpa, smta i metroa, proširiti na 3x3 ili 4x4 bez servisnih traka, smanjiti ograničenje na 70km/h i lupiti taksu za korištenje.

Kolima se ne voze samo Janko i Pera na posao i u šoping, nego je tu javni prevoz, intervencija i dostavna vozila malih i velikih preduzeća koje su pogon ekonomije grada. Jedino ako neko misli da će doktori da voze skejt preko oaze na drugu stranu grada a TNT pakete će vam metroom nositi. :)

Pariz uspešno uveo Autolib i širi mrežu sledeće godine, London vodi u stanicama na el.pogon i širi mrežu na čitavo metro područje do 2014.godine. Ko kaže da automobili moraju da budu smrdljivi. Uostalom ko želi da se gura u gužvi neka se gura, ko neće neka ide metroom ali zabranjivati ljudima alternativu je tiranija i diktatorstvo.
 
@jovanovm, hvala za link, odlican je.

Koliko vidim, kandidati za uklanjaje/prenamenu su autoputevi koji:

1. Idu uz obalu reke/jezera/okeana i grad zeli da izadje na obalu. U Bostonu su radi toga izmestili autoput pod zemlju (JG, i dalje im je trebao ali im je prilaz obali bio toliko vredan da su pljunuli silnu lovu da autoput izmeste ppd zemlju, znaci nisu ga tek tako ukinuli). Mi iz slicnog razloga (NADAM SE!) izmestamo sine iz amfiteatra.

2. Autoputevi koji "ne idu nigde" znaci ne uspeju da sagrade nastavak jer nisu uspeli da kupe zemljiste ili se to jednostavno uliva u neku ulicu koja ne moze da primi isti intenzitet saobracaja.

3. Autoputevi koji su na stubovima u trusnom podrucju pa shvataju kolika je to glupost.

Ja nista od ovoga ne vidim u slucaju naseg autoputa kroz grad. To je jedna jako pogodna i puno koristena saobracajnica kojoj alternativu jednostavno ne vidim. Ne mogu ni da zamislim na sta bi licio saobracaj u gradu da se to nekim cudom zatvori. Cak i da imamo 10 linija metroa.

Na kraju, cuvajmo se otkrivanja tople vode. Mi kaskamo za gradovima slicne velicine u Skandinaviji i drugde BAR 20 godina. Ako oni SADA ne uklanjaju svoje autoputeve onda to znaci da to nije nesto sto ce kod nas doci na red ni u sledecih 30 godina.

I apsolutno podrzavam ovo sto kaze stranac, gradu da bi funkcionisao treba lak prolaz i dostavnih vozila i taksija i nista od toga nece i ne moze da ide sinama (ne mozes ti dovesti metro do svakog coska a taksi i hitna pomoc jednostavno moraju da imaju pristup), tako da je ovo stvarno tema za radionicu.
 
Vrh