Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

spatiotecte":hhsccw6p je napisao(la):
Planiraju da prave podvoznjake ispod koloseka koji vode do Glavne.
Земљо, отвори се... :bash:
Homer Jay":hhsccw6p je napisao(la):
A do 2020. ce vec biti donet novi GUP, i ko zna ko ce ga raditi i kakve nove ideje ce se do tada javiti.
С обзиром да је сваки ГУП све гори, не бих био оптимиста по том питању. Уосталом, цела она за********* код Хиподрома је последица овог ГУП-а. Праве последице ће се дуго осећати, чак и кад би се сад све глупости унесене у ГУП исправиле.
 
boca-ica":39zlduxb je napisao(la):
a
taxisti ce uramiti tvoju sliku na postojecoj taxi stanici
ako dobiju bar malo hlada :laugh:
:lol:
 
Zaista ne postoji garancija da ce naredni GUP biti bolji, ali ni ta da ce biti gori od postojeceg. Na GUP se moze gledati kao na odraz ambicije jednog drustva. Kako se zemlja razvijala GUP-ovi su bivali sve ambiciozniji (mada nikada nisu ispunjene ambicije ijednog plana), kako je drustvo klizilo u krizu, tako su i GUP-ovi postajali sve losiji.

Kada je naredni GUP u pitanju - ukoliko Prokop i Beogradski zeleznicki cvor budu zavrseni do kraja ove decenije, ne vidim kako bi i zasto neko zeleo da ostavlja staru stanicu u funkciji!? Ubedjen sam da ce kada se steknu uslovi za zatvaranje stare stanice, stara stanica biti i zatvorena.
 
Иде се ка томе да се не стекну услови. Заиста не разумем шта ће постићи са два колосека (нарочито ако укину излаз на стари железнички мост).
 
pricalo se da ce i pored prokopa ostaviti ovamo 2 ili 3 koloseka za neke potrebe sto je totalna glupost sobzirom na tendenciju da se ceo amfiteatar preuredi u nesto sasvim drugo. Ovamo oces nove zgrade, ulice i trgove a ovamo ostavljas vozove da tutnje posred celog amfiteatra, stvarno neverovatno.
 
1944 i danas isto

zanimljiva fotografija sa: http://politikin-zabavnik.rs/pz/content/beograd-koga-vise-nema?page=2718

2zp3xvo.jpg
 
Ako to zemljiste, nekih 50 hektara ne vredi jedno milijardu evra, ja secem glavu. Koliko treba para za zavrsetak Prokopa i cvora?
 
@jlaki
+ 1 za stare sličice, što me podseti na

Davnašnji započet tunel iz Karađorđeve ako nije već uklopljen po planu za buduci metro
zašto ga ne iskoristiti tj završiti kao auto - tranvajski tunel za saobracaja Savskog amfiteatra

završetak obilaznice će ukloniti trazitni saobracaj
a još sa tim tunelom bi se oslobodili skroz vozila iz tog dela
te najlepši deo Savskog amfiteatra bi bio o s l o b o đ e n za mnogo što-šta o čemu samo sanjamo :)
 
Arnorian je sracunao (uz sliku koju nisam mogao da pronadjem) da bi tih par koloseka sto bi ostalo zauzelo 5% savskog amfiteatra tako da nije to toliko strasno koliko bi se moglo pomisliti. Bice mesta za nove zgrade, kule, parkove i sta vec planiraju.
 
Ово су површине у ужем делу станице (од аутопута до БАС-а), са задржавањем постојећих перона и пет колосека. Одмах се ограђујем од идеје да било шта железничко остане северно од аутопута.

savamfzelstan.jpg
 
spatiotecte":3gu5kz64 je napisao(la):
Arnorian je sracunao (uz sliku koju nisam mogao da pronadjem) da bi tih par koloseka sto bi ostalo zauzelo 5% savskog amfiteatra tako da nije to toliko strasno koliko bi se moglo pomisliti. Bice mesta za nove zgrade, kule, parkove i sta vec planiraju.

OK, gubis "samo" 5% prostora ali i ko zna koji postotak vrednosti tih placeva okolo zato sto pored njih ide pruga. I gubis mogucnost da se tu stvori nekakva ziva pesacko-saobracajna zona zato sto kroz sve to, ni manje ni vise, nego ide VOZ. Ideja sa zadrzavanjem par koloseka je jedna od najvecih nebuloza koje sam skoro cuo.

PS Kamo srece da je ta pruga vec dignuta skroz i pored sajma jer ovo cudo od raskrpetlje onda ne bi kostalo ni blizu tome koliko sada kosta, a i bilo bi PUUUUNO smislenije. Penetrirala ih ta pruga.
 
Jedna od najneverovatnijih stvari u Beogradu je izgradnja kilometarskih mostova pored Hipodroma samo da bi se premostilo nekoliko koloseka pruge, a ta pruga bi trebalo da bude suvisna upotrebom Nove zeleznicke stanice na koju vozovi iz tog pravca mogu da pristupe i danas, mada ostaju teretni, koji valjda ne smeju da koriste tunele beogradskog cvora.

Zar nije bilo bolje uloziti ta sredstva za gradnju zeleznickog mosta preko Dunava na PRAVCU OBILAZNICE, nego ih utrositi na privremeno premoscavanje koloseka slicno izgradnji nadvoznjaka u ul. Gagarinovoj za prugu preko starog zeleznickog mosta , sto je takodje privremeno !

Izgradjom tih saobracajnica na stubovima kod Hipodroma je sasvim ostecen izgled celine koju cine Senjacko brdo, dolina Topciderske reke sa njenim uscem u Savu, Hipodromsko polje i Banovo brdo i Kosutnjak. Pogled iz trojke na taj predeo je sada postao samo lepa uspomena!
 
Pa valjda je praksa ovde da svako gleda svoj projekat. Kada se desilo da je neko ko je gradio nešto uticao na drugu instituciju da uradi nešto na drugom projektu što će olakšati izgradnju prvog projekta? Rekao bih nikad
 
spatiotecte":1japsr42 je napisao(la):
Arnorian je sracunao (uz sliku koju nisam mogao da pronadjem) da bi tih par koloseka sto bi ostalo zauzelo 5% savskog amfiteatra tako da nije to toliko strasno koliko bi se moglo pomisliti. Bice mesta za nove zgrade, kule, parkove i sta vec planiraju.
Страшно је. Воз ремети цео концепт. Поново понављам да ми није јасно шта добијају са та два колосека. Ево, признајем, глуп сам. :rant:
 
Dobijaju nekakvu kao stanicu gradske zeleznice u centru (koje inace nema, jer su sve po obodima centra) i to igra neku ulogu u njihovom nit baba nit devojka belamocentricnom sistemu.
 
^^
Upravo.

Inace u zadnje vreme beogradski sajam prica kako ce zadrzati samo veliku halu jer je ona zasticena a verovatno ce ostale srusiti jer zele tu da grade hotele.Kako vam zvuci ta ideja?

Ja mislim da ako to urade da ce to uraditi da bi stopirali izmestanje glavne zeleznicke i aktiviranje tog zemljista od gazele do brankovog mosta.
 
^^^
Teorija zavere! Priorodno je da se Sajam razvija, ali je neralno i neracionalno srusiti sve hale i izgraditi pedeset hotela koji ce sta!? Da zvrje prazni i budu ukras na Savi!?

Prica oko zastite Hale 1 je bila najaktuelnija u vreme neuspele privatizacije Sajma jer se tada pojavio strah da ce neko kupiti Sajam da bi ga srusio i gradio stanove i trzne centre.

Danas je Sajam gradsko preduzece. Iako se cini da solidno posluje, to je i dalje daleko od onoga sto bi trebalo da budu ambicije Beograda (mada to ne zavisi samo od Sajma, razume se). Kako se Sajam bude razvijao tako ce se i razvijati potrebe ne samo sa boljim izlozbenim prostorom vec i za dodatnim sadrzajem, poput hotela. Ali imajuci u vidu mali hotelski bum u Beogradu (grade se Falkensteiner, Stari mlin, Koling na Dedinju, rekonstruise se Metropol, uskoro ce i Continetal, nastavljaju se radovi u Rajicevoj, a najavljeni su Marriott i Beko + sve investicije na dugom stapu poput Kempinskog, Plaze itd.), tesko je ocekivati da bi se nekakvo "hoteliziranje" Sajma moglo dogoditi u skorije vreme.

Uz to, Savski amfiteatar je daleko ambiciozniji i kompleksniji projekat od eventualnog sadrzajnog obogacivanja Sajma. Rec je o bukvalnom spustanju grada na reku - sto sa sobom donosi prvo novu infrastrukturu - ulice, bulevare, trgove - a zatim stambeni, komercijalni, poslovni, kulturni i ugostiteljski sadrzaj, kao i nove parkove i zelene povrsine. Bilo kakva "nadgradnja" Sajma ne moze mu biti konkurentna. Savski amfiteatar je dugorocni razvoj grada koji ce trajati decenijama, sminkanje Sajma je znatno kratkorocnija, uza investicija. U krajnjem, treba prestati gledati na sva desavanja u Beogradu u "ili/ili" kategorijama (tipa most na Adi iskljucuje metro, most u Zemunu iskljucuje most kod Vince, Luka Beograd iskljucuje Savski amfiteatar, Zvezdin stadion iskljucuje Partizanov, Visnjicka plaza iskljucuje Delta Land itd.).

Istina je da aktuelni kapaciteti i potrebe Beograda ne mogu pokrenuti bas sve investicije koje zelimo, treba ostati ambiciozan i "gladan progresa". To se prvenstveno moze ostvariti kroz ispravljanje nepravdi iz GUP-a (uklanjanjem zeleznice iz Savskog amfiteatra) i strateskim razvojem grada (izgradnjom infrastrukture koja bi eliminisala potrebe za zeleznicom i tranzitom u centru grada - Beogradskog zeleznickog cvora i obilaznice). To ne znaci da ce odmah na Savi nici novi grad, ali bitno je da kada se steknu uslovi, Savski amfiteatar bude spreman da prihvati investitore.
 
To mi odlično zvuči. A logično bi bilo da ukinu i prugu pored sajma i kroz SA pa da taj deo spoje sa rekom. A sajam da presele pored FMP-a.
 
Homer, sve sto kazes stoji, ali ja kao GLAVNE PREPREKE vidim SAMO 2 stvari koje nikako da se nakanimo da uradimo:

(1) Taj PROKLETI-UKLETI zeleznicki cvor, koji se odavno mogao isfinansirati kreditom koji bi se onda vracao prodajom (prava na koriscenje) vrednog zemljista u amfiteatru, i

(2) Jos jedan most preko Dunava koji bi rasteretio i Pancevac i potencijalno najlepsu ulicu u gradu.

Kad stanem pa razmislim, to je nesto sto je moglo da se radi jos 70-tih. A svakako je MORALO sa padom komunizma, ili padom Milosevica, pa ljudi prosla je CITAVA DECENIJA. A mi to nikako, nego jos gradimo jednu preskupu raskrpetlju koja bi mogla da bude bar za 1/3 jeftinija da nije te proklete pruge tamo.

ZASTO JOS CEKAMO sa ta dva projekta koja zadrzavaju i opstruiraju SVE i cine da Beograd doveka ima fenomenalan potencijal ali da NIKADA ne postane i jednostavno fenomenalan SADA? A ta dva projekta REALNO NISTA ne blokira. Mi jednostavno nismo normalni. A da ne kazem da je zemljiste u amfiteatru toliko vredno da bi moglo da otplati ne samo zeleznicki cvor nego i deo metroa.
 
Savski amfiteatar ne treba dati privatnim investitorima koji bi gradili svakakve niskokvalitetne zgrade kako bi lako dosli do profita, vec ceo taj proces izgradnje planski odraditi i nametnuti investitorima urbanisticke uslove, da se zna spratnost, iskoriscenost parcela, gabariti da se postuju itd itd...

Da se ne bi dobio jedan novi mokri Lug na obalama Save...
 
JohnyBgood":2mzqa51l je napisao(la):
(1) Taj PROKLETI-UKLETI zeleznicki cvor, koji se odavno mogao isfinansirati kreditom koji bi se onda vracao prodajom (prava na koriscenje) vrednog zemljista u amfiteatru, i
И даље остају она два јеб... колосека, која целу ствар додатно компликују из много разлога о којима смо говорили.
JohnyBgood":2mzqa51l je napisao(la):
(2) Jos jedan most preko Dunava koji bi rasteretio i Pancevac i potencijalno najlepsu ulicu u gradu.
И овде су направили срање, јер су прво кренули да граде најмање потребан мост.
 
Nema veze nek raspisu konkurs, urade projekat, pa da premestimo Kineze sa severa na jug cim zavrse ovo u Zemunu. Mozda bi dobra lokacija bila u produzetku Cvijiceve pa pravo da se spoji sa zrenjanincem ili napraviti blizanca pancevca kao ono kod Beske.
 
spatiotecte":25x0vun0 je napisao(la):
Savski amfiteatar ne treba dati privatnim investitorima koji bi gradili svakakve niskokvalitetne zgrade kako bi lako dosli do profita, vec ceo taj proces izgradnje planski odraditi i nametnuti investitorima urbanisticke uslove, da se zna spratnost, iskoriscenost parcela, gabariti da se postuju itd itd...

Da se ne bi dobio jedan novi mokri Lug na obalama Save...

Da li si ti za neko Causesku resenje? Ili je mozda Severna Koreja primer za ugled?

Pa naravno da grad treba da udari neke osnovne norme i onda upravo suprotno - PUSTI LJUDE I INSTITUCIJE DA GRADE I U TO SE UKLAPAJU. Zar se to ne radi i u super-kapitalistickim drustvima, povuce se mreza ulica, odrede neke osnovne norme koje treba da se postuju i zdravo?

A Severna Koreja i Kuba izgledaju tako kako izgledaju uprkos tome sto uporno ne daju privatnim investitorima da "grade svakakve niskokvalitetne zgrade". Na kraju, videcemo kako da bude "kvalitetan" drzavni Dulvil koji se trenutno gradi.
 
Savski amfiteatar treba da se gradi u razlicitim vremenskim razdobljima, da bi imao raznolik izgled i dao priliku razlicitim pokolenjima graditelja da ga izvedu,

U medjuvremenu bi stanovnici i posetioci imali na raspolaganju prirodne celine izmedju izgradjenih delova, a neke od tih celina bi morale da imaju trajnu namenu iskljucivo prirodnih delova na kojima se nikada nece graditi.

Vazno je i da se unapred odrede neke zajednicke prepoznatljive odlike koje ce sadrzati sve izgradjene gradjevine, cime bi Beograd dobio bar jedan stilski poseban i prepoznatljiv deo grada, sto bi moglo da bude prilika za uspostavljanje Beogradskog graditeljskog stila koji nikada nismo imali niti dobili u najmanjoj naznaci !
 
Vrh