Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Pa vec je jedan konkurs bio i gleda li smo radove sta ih je uvatila manija konkurs radi konkursa ili sta :kafa:
 
Opa ovo je stvarno neocekivano a kad je bio taj konkurs, ja ne znam? Dali je ovo pocetak seljenja autobuske stanice(ako se odnosi na taj deo).
 
14. 10. 2011.| 12:21
Žrtve rata i branioci otadžbine od 1990. do 1999. godine dobijaju spomen obeležje - Uskoro rekonstrukcija Savskog trga u Beogradu

savski_trg_141011.jpg

(Savski trg)

Spomen obeležje žrtvama rata i braniocima otadžbine od 1990. do 1999. biće podignuto na Savskom trgu u Beogradu. Prostor preko puta Železničke stanice, kod bioskopa "Partizan" i bolnice "Sveti Sava" biće uskoro oplemenjen i ozelenjen. Zamišljen je kao ravan pešački plato koji se sa strane prema Železničkoj stanici završava dugačkom žardinjerom sa zelenilom.

Tim prostorom dominiraće linearna fontana koja je spomen obeležje i predstavlja najznačajniji motiv projekta.

- U sastavu Trga predviđene su i klupe, sadnice platana i drvoredi jasena, kao i odgovarajuća rasveta – objašnjavaju nam u Agenciji za investicije Beograda, koja je nedavno raspisala tender za izvođača radova.

Kako kažu, kada se taj postupak završi i potpiše ugovor sa izvođačem, pribavljaju se odgovarajuća odobrenje za izvođenje radova od nadležnih službi. Nakon toga, a ukoliko vremenski uslovi to dozvole, počeće radovi. Rok za završetak je 60 dana.

- Planirani su arhitektonsko-građevinski radovi, radovi na instalacijama vodovoda i kanalizacije, elektroenergetskim instalacijama i radovi na ozelenjavanju prostora.

Rekonstrukcija obuhvata dva skvera u okviru Savskog trga - ispred bioskopa "Partizan" (1.724m2) i ispred bolnice "Sveti Sava" (971m2), što ukupno iznosi 2.695m2. Trg se graniči Savskom i Nemanjinom ulicom.

savski_trg_1_141011.jpg


Na tom prostoru nalazi se i crpna stanica, revizioni šahtovi, šahtovi za ventilaciju, kao i postojeći objekat na površini - kancelarija i stepenište za silaz u podzemnu crpnu stanicu.

- Glavni projekat uređenja "Savskog trga sa spomen obeležjem žrtvama rata i braniocima otadžbine od 1990. do 1999." je završen u avgustu 2011. godine, a nosilac posla je bio Arhitektonski fakultet u Beogradu. Rukovodilac projekta je prof. Mihailo Timotijević, autori Jelena Pančevac i Žarko Uzelac – navodi za "eKapiju" Žarko Uzelac.

Projekat je rađen na osnovu pobedničkog konkursnog rada iz 2006. godine.

Podizanje spomen-obeležja žrtvama rata i braniocima otadžbine od 1990. do 1999. godine inicirali su Udruženje ratnih vojnih invalida i Udruženje boraca rata od 1990. godine. Odbor za podizanje ovog spomen-obeležja, koji je formiran na osnovu odluke Skupštine grada Beograda, odlučio je da lokacija na kojoj će se podići spomenik bude Savski trg.

Izvor: E Kapija
 
Nebojsa":ys193unh je napisao(la):
Opa ovo je stvarno neocekivano a kad je bio taj konkurs, ja ne znam? Dali je ovo pocetak seljenja autobuske stanice(ako se odnosi na taj deo).

Bilo je na "starom" BeoBuild-u.
Meni se najviše dopao komentar jednog od članova:
"jupi, dobijamo još jedan skejt park"

Iskreno, nisam očekivao da pobedničko rešenje ikada bude i izvedeno.
 
Izmedju te dve zelene povrsine na Trgu bi legao pesacki prolaz samo tako.
 
dobro je sto ce da se da akcenat na zelenilu, a kakvi su ovo plusici ispred do ulice i ovo desno ovi krugovi
 
StaBla valjda bice bolje nego sad sigurno samo da nebude MN loznica i behaton :kafa:
 
Na osnovu razlicitog izgleda na planu, dobicemo verovatno jednu betoniranu povrsinu, sa nesto drveca i fontanom sa jedne strane i mozda travnatu sa druge. A taj, nekad mali parkic, je u prethodnoj obnovi vec izgubio veci deo travnjaka, a sada ce i ovo malo sto je preostalo do sada. Ceo trg inace trazi vise, a ne manje zelenila, ali i savim drugu vrstu obnove koja bi povecala pesacki deo trga na racun kolovoza.
 
Uređenje Savskog amfiteatra sa ovim pobedničkim projektom treba da označi i početak realizacije duuuugo željenih radova




Postojeci parking ( levo gore ) mora da pretvori kao što je označeno u zelenu površinu
i time započeti uređenje Savskog amfiteatra
osim toga
zaokruživanje celine (trga) i nije bez te trece površine

sex na pola :lool:
 
Po meni nikakva trava tu netreba da se sadi zato sto ce biti izgazena za 2 dana. Drvece, klupe i fontane so ok, mozda i neki mali spomenik i to je to. One tezge da se obavezno sklone takodje.
 
Права реконструкција ће бити онога дана, када се направи кружни ток, и изгради метро мост.
Ово сада је прва реконструкција.

Ту фали једна повећа гаража, и избацивање окретнице аутобуса, а она огромни асфалтирани плато испред Железничке, који није део саобраћајнице да се озелени.
 
kruzni tok sa nekim pomenikom ili sl. u sredini i okruzen cvecem bi bio do jaja samo bi bio malo problem kako silne tramvajske sine ukomponovati ali i to bi se sigurno resilo. Time bi se razbio palanacki izgled raskrsnice koji sad dominira i uz postojecu rekonstrukciju sa ovih slika taj trg bi konacno dobio urbani gradski izgled kakav i treba da ima!
 
Трамвајске трасе би остале овакве какве јесу. Ту не треба ништа да се мења.
 
Или подземно, или у кружни ток. На жалост, посто дебили остављају два колосека до ГЖС, од кружног тока нема ништа. :bash:
 
Wile E. Coyote":2wavi0fm je napisao(la):
Или подземно, или у кружни ток. На жалост, посто дебили остављају два колосека до ГЖС, од кружног тока нема ништа. :bash:

Pa bice vise od 2 koloseka, planirano je da Glavna treba da bude krajnje odrediste regionalnih vozova a i pominje se mogucnost da bude pocetna stanica za sve vozove koji idu za jug Srbije.

Stara dama se nije jos predala...
 
stf":1vqemce7 je napisao(la):
Права реконструкција ће бити онога дана, када се направи кружни ток, и изгради метро мост.
Ово сада је прва реконструкција.

Ту фали једна повећа гаража, и избацивање окретнице аутобуса а она огромни асфалтирани плато испред Железничке, који није део саобраћајнице да се озелени.

@stf
+ 1 :)
Upravo tu okretnicu treba izmestiti ili oko Lastine stanice ( ima vec neki kružni put oko nje )
ili
iza Betnon hale (nus produkt - donece joj još postilaca-dostupnija )

Okretnica na postojecem ili buducem uređenom trgu
jednostavno ne ide
i ona mora biti uklonjena
na predložene ili na neku još bolju lokaciju :)

i naravno ono drugo da se ozeleni
a
taxisti ce uramiti tvoju sliku na postojecoj taxi stanici
ako dobiju bar malo hlada :laugh:
 
spatiotecte":2qhttmi6 je napisao(la):
Wile E. Coyote":2qhttmi6 je napisao(la):
Или подземно, или у кружни ток. На жалост, посто дебили остављају два колосека до ГЖС, од кружног тока нема ништа. :bash:

Pa bice vise od 2 koloseka, planirano je da Glavna treba da bude krajnje odrediste regionalnih vozova a i pominje se mogucnost da bude pocetna stanica za sve vozove koji idu za jug Srbije.

Stara dama se nije jos predala...
koliko ja vidim jos malo pa nista nece biti od toliko planiranog rasterecenja savskog amfiteatra. Po ovome onda treba da obezbede lokaciju za severni i zapadni deo isto kao i sa autobusima
 
spatiotecte":3u2sbdar je napisao(la):
Wile E. Coyote":3u2sbdar je napisao(la):
Или подземно, или у кружни ток. На жалост, посто дебили остављају два колосека до ГЖС, од кружног тока нема ништа. :bash:

Pa bice vise od 2 koloseka, planirano je da Glavna treba da bude krajnje odrediste regionalnih vozova a i pominje se mogucnost da bude pocetna stanica za sve vozove koji idu za jug Srbije.

Stara dama se nije jos predala...
То су сад нови моменти? :/ У Г(л)УП-у су два колосека до Главне.
 
Dok se Beogradski zelesnicki cvor zavrsi i stavi u funkciju radice se vec na novom GUP-u.
 
JT, LUDILO!

Pa sto onda nisu dogradili novu zgradu stanicesa druge strane (ako im vec treba prostor, a sumnjam, za ove potrebe saobracaja i u staroj zgradi ima dovoljno mesta, samo renovirati), da se ne zaje*******avamo ni sa Prokopom ni sa zeleznickim cvorom?!

Nije znaci slucajno sto Raskrpetlja kosta kao Sv. Petra kajgana dobrim delom i zbog voza. Mi se izgleda nismo odlucili da li hocemo novi cvor i taj je*******eni Prokop, i sve nam nesto lebdi u vazduhu.

Ako od Savskog Amfiteatra hoce da napreve nekakav centar za XXII (za XXI vec kasnimo) vek onda tu ni 2 a kamoli vise koloseka NE DOLAZI U OBZIR.

Uvek sam bio misljenja da tu lepu staru zgradu treba renovirati i ubaciti u radikalno novu namenu, a ako bas hoces da ti tu bude nekakav finansijski centar stavi tu BERZU - trziste novca i hartija od vrednosti. I napravi jedan spektakularan kruzni tok na kome se susrece (odnosno u tipicno beogradskom stilu SUDARA) staro i novo. Cak bi bio za to da se zgradi sa druge strane doda nesto ultra novo i doda cak i neka moderna kupola da sve to poveze.

Uostalom i Narodna banka je kao pandan na drugom kraju Nemanjine a na prostoru sina koje bi ovi da cuvaju :bash: bi nikao taj centar, a sve to bilo povezano jos jednim mostom sa novobeogradskim pandanom oko Sava Centra i dalje niz bulevar Djindjica.
 
Planiraju da prave podvoznjake ispod koloseka koji vode do Glavne.
 
a zamisli jos kako bi bilo fantasticno gore sa vrha Nemanjine kad pogledas dole do stajge ulica uredjena do jaja i jos na kraju jedan kruzni tok sa nekim velikim spomenikom ili obeliskom koji dominira, totalno novi look i momenat ..
 
spatiotecte":1zrhj3e6 je napisao(la):
Planiraju da prave podvoznjake ispod koloseka koji vode do Glavne.

To je to, poslovni centar dvomilionskog grada u XXII veku. Sa podvoznjacima ispod sina! Nama Bog nije ni laku noc rekao nego nas je samo sutnuo na spavanje.
 
Nece tu biti nikakvih podvoznjaka jos dugo vremena. Sasvim izvesno nam se smesi dugorocni status quo kada je veci deo Savskog amfiteatra u pitanju. Ne kazem da se BG nece razvijati, samo sto se nece razvijati na tom mestu.

U ovoj deceniji mozda nesto bude sa BAS-om, mozda se sredi deo od Starog mosta do Beton hale, mozda se i zavrsi Prokop i stavi u funkciju, ali neke bitnije promene stanja od stanice do Gazele sasvim sigurno nece biti. A do 2020. ce vec biti donet novi GUP, i ko zna ko ce ga raditi i kakve nove ideje ce se do tada javiti.

Tako da su sve rasprave o tom delu Savskog amfiteatra za sada, po mom misljenju, samo hipoteticke - sta bi bilo kad bi bilo.
 
Najbolje bi bilo da od Savskog trga prema Karadjordjevoj mogu da prolaze samo kamioni i autobusi do dovrsetka dunavskog mosta, do tada bi trebalo izmestiti i medjugradske autobuske stanice i za tri godine bi imali cist prostor od vozila i tada bi trebalo oblikovati ceo prostor i povezati ga sa terazijskom terasom i dalje obalom pristanista, padinom Kosancicevog venca i Kalemegdanom.

Za privatna vozila bi mogli da se postave fast parkiralista u PRINCIPOVOJ I SAVSKOJ ulici do izmestanja zeleznicke i autobuskih stanica.

Sva razmatranja upotrebe stanice, sem za retro vozove tipa Orijent ekspresa i Romantike, su krajnje neozbiljna, ko god da misli u tom pravcu. Imacemo novu stanicu i tu treba da bude kraj svih prica o buducnosti stare. Ona ce dobiti muzejsku namenu, a to ne mora da bude muzej zeleznice.


Lep je predlog da se uvede rastinje pored same stanice, to bi bilo sjajno osvezenje, ali mozda bi bolje bilo da se tu usmeri saobracaj, a kolovoz izmedju tramvajske stanice i parkica kome predstoji obnova, PRIDODA TOM MALOM PARKU !
 
Vrh