Potpuno se slažem da je niz zgrada do obale najbolje srušiti. Postoji više razloga.
Prvo, trebalo bi ukloniti samo tri ozbiljnije stare zgrade. Od prve (kako da je zovemo, Stara kapetanija?) su ostali samo neupotrebljivi i opasni zidovi, pa se ne računa, a iza sledeće tri su samo obične barake ili montažne zgrade.
Zatim, dobili bi slobodan obalski prostor čiji je oblik skoro simetričan u odnosu na Brankov most, pa će možda turisti pomisliti da smo tako planirali od početka (mada ko zna, svašta je moguće).
Kako god to bilo, sigurno će lepše izgledati, i zbog boljih zgrada, i zbog pravilnijeg oblika obalskog prostora, i zbog većih mogućnosti da se on ulepša, obogati i postane korisniji nego što je to sada moguće. Ovde je gradska luka i prvi kontakt naših gostiju sa gradom. Treba im omogućiti da kroz obalski pristup Savamali imaju istovremeno i slobodnu vezu i dobar pogled i ka budućem delu grada u Savskom Amfitetru, kao i široki prolaz do Ade Ciganlije.
Takođe, ako se Stara kapetanija sruši, najzad se dobija slobodan prostor pored samog mosta za prolaz do obale, mali trg i kafiće sa kojih se može dobro sagledati ceo stari (i sa ove strane originalni) postament mosta Kralja Aleksandra.
Pa dalje, ovde imamo i jednu zanimljivost. Sa izuzetkom Beton hale koja je bila vezana za pretovar robe sa reke, pa je morala da bude pored vode, ove stambene zgrade bi posle čiščenja SA ostale bliže reci nego bilo koje druge zgrade u starom delu Beograda. Od Ade Ciganlije do Pančevačkog mosta, svuda bi na obali bilo više mesta nego ovde. Kod sajma slobodnog mesta ima bitno više, pa kao što smo videli čak i u srcu Starog grada, ispod Kosančićevog venca, odnosno odmah sa druge strane Brankovog mosta. Slao sam crteže sa dimenzijama za oba. Tako da bi rušenjem ovog niza zgrada samo poštovali neku vrstu uspostavljenog standarda, bez obzira kako je on nastao, kad je u pitanju minimalna slobodna širina obale Save i Dunava u ČITAVOM starom Beogradu.
Pretpostavljam da ne treba ni da spominjem da je u ovom kontekstu ideja da se za javne površine u SA ostavi samo 10 garantovanih metara obale ravna udruženom zločinačkom poduhvatu uzevši u obzir da čak i bez rušenja ovog niza kuća, dakle na najužem delu obale u gradu, svejedno i sad ima čitavih 26,7 metara (od stare kapetanije do ivice nasipa, sledeća slika). A odmah sa druge stane mosta je čitavih 80. Dok je deset metara ponižavajuće i spominjati u urbanističkom planu iz 21. veka.
Dakle, relativno je lako da umesto ovakvog prostora, sa uzvodne strane mosta,
dobijamo jedan nalik ionako već postojećoj nizvodnoj strani, koji je očigledno i lepši i sa daleko više ekonomskih potencijala: