Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Novi front prema Savi bi trebao da predstavlja Hotel Bristol (u planu je renoviranje hotela) sa visinom od 18.5 metara.Upravo te visine bi trebao da bude prvi red zgrada po obodu SA sa povećanjem h ka reci.
 
IMG_0314_resize.jpg

ObalaBrankovM.jpg


Slažem da bi taj prvi front trošnih zgrada trebalo ukloniti zbog recimo razloga te simetrije, ali Špansku kuću bi trebalo zadržati. Možda čak i u formi vrlo sličnoj onoj u kojoj je danas. Jer sama po sebi već je neki vid atrakcije. A ona sama ne bi narušavala tu simetriju.
images-2013-06-spanska_kuca_15photos_by_Neboj_a_Vasi___c_Goethe_Institut_374992309_zpsdcb7b7e5.jpg
 
I posle se pitamo kako se naziv "Španska kuća" zapatio :D

Maitre d', dobrodošao na forum.

Što se tiče zgrade Brodarstva, pre nekih 5 godina, ako se ne varam, počela je rekonstrukcija, koja je prekinuta nakon što se skinut krov i ostavljeni goli zidovi bez stolarije... gle čuda, i to baš pred zimu. Jedno od objašnjenja je bilo da je naknadno ustanovljeno da podzemne vode prodiru u podrum zgrade i da to znatno poskupljuje rekonstrukciju, da ne postoji takav projekat... ne znam samo kako su to mogli da naknadno ustanove, kada se to moglo videti i golim okom još pre početka radova, pri višem vodotaju Save.

Ja nemam neki problem sa rušenjem starih i oronulih zgrada, ako na njihovom mestu treba da se trasira ulica, odčepi saobraćaj, napravi pristup obali. Imam problem ako se kuće koje se mogu sačuvati namerno uništavaju zbog jeftine gradnje.
Jedna od mogućnosti koja se dobija rušenjem cele te strane je i da se tramvajska pruga prebaci na taj novi pravac (pa da se negde kasnije uključi u Karađorđevu). Time bi se dobile kolovozne trake u smeru ka Pariskoj, i što je još važnije: širi trotoar u Karađorđevoj od Brankovoj do Pariske, taman ono što treba za revitalizaciju starih zgrada i popunjavanje sa novim. Kuća Brodarstva bi čak mogla da se podigne ponovo na drugom mestu, u blizini, ali na zdravim temeljima. E, to bi bila i priča i atrakcija.

edit - kucam kao @direktor
 
^^ Upravo to sto kazes Reljo,
Rusenjem zgrade brodarstva ( i ostalih 3 zgradica koje su jos tu) se dobija mogucnost da se Karadjordjeva prosiri na 2+2 sa tramvajem u sredini, da se dobiju siri trotuari, vece prostranstvo za zelenilo i ove zgrade sto su bile iza koje su P+1 i P+2 bi mnogo bolje dosle do izrazaja i ulepsale recni front.

Takodje bi mogla da se napravi tramvajska veza direktno u Savski amfiteatar duz obale sve do Gazele gde bi mogla da se spoji sa postojecom trasom 13ice, na primer kod BIGZ-a
 
Rušenjem objekata u Braće Krsmanović dobili bi početak "Savskog bulevara"- glavna saobraćajnica budućeg BNV-a (visokokapacitetna saobraćajnica npr. tipa 3+3 sa šinskim sistemom ) koja bi išla od rakrsnice sa Karadjordjevom,SA, do raskrsnice sa Bul.VM.
brae-krsmanovi.jpg


Rušenjem objekata u Hercegovačkoj dobili bi široku saobraćajnicu koja bi povezivala budući Savski Bulevar sa Karadjordjevom:
hercegovacka.jpg


Karadjordjeva 2+2 + tramvajski sistem
1.jpg
 
PREDSTAVLJAM VAM MOJE RESENJE ZA OSLOBADJANJE SAVSKOG AMFITEATRA I ZADRZAVANJA STANICE BEOGRAD GLAVNA!

Stanicna zgrada postoji, treba samo rotirati koloseke za 90° i izgraditi 2500 metara pruge na stubovima do postojecih koloseka na Novom Beogradu.
U triangli bi se izgradila lozionica za lokomotive koja bi opsluzivala sve 3 glavne stanice (Glavnu, Novi Beograd i Prokop)

Ovakva konfiguracija omogucava potpuno oslobadjanje pruga iz Savskog amfiteatra i zadrzava stanicu Beograd Glavna na svojoj prvobitnoj poziciji kao i njenu istorijsku funkciju zelenicke stanice kakvoj joj i dolikuje. Takodje svi zeleznicki pravci su dostupni sa Glavne.

Zeleznica ostaje u Savskom amfiteatru i to na najboljoj mogucoj lokaciji posto su svi vidovi gradkog saobracaja vec tu.
Izgradnjom stajalista Kongresni centar se stvara mogucnost buduce direktne linije "aerodrom, kongresni centar, glavna" za poslovne ljude koji dolaze iz Evrope da brzo stignu od aerodroma do uzeg centra grada.

Plava boja: postojece pruge
Crvena boja: nova pruga
Zuto: Stanice i stajalista
Narandzasto: Nova lozionica za lokomotive u trijangli koja opsluzuje sve 3 stanice (Glavnu, Novi Beograd i Prokop)

Takodje sam gledao da resenje moze vrlo lako da se uklopi u postojeci projekat Beograda na Vodi.

 
Ужасно скупо и немогуће решење којим се по мом скромном мишљењу не добија ништа.

Ротација перона за 90 степени није могућа. Ту нема довољне дужине. Денивелисана пруга са све перонима би ту поптуно дотукла савамалу и направила још гору визуелну и сваку другу баријеру од остатка СА.

Притом, Ти додајеш још један железнички коридор на НБГ страни СА. Поред тога, овај план онемогућује градњу прве линије метроа по јединој смисленој и одрживој траси.
 
Razmisljao sam o svim ovim tackama sto si naveo!

Delija":zczj718r je napisao(la):
Ужасно скупо и немогуће решење којим се по мом скромном мишљењу не добија ништа.
2500 metara pruge je tebi skupo?
A zavrsavanje prokopa za 100 miliona evra nije?

Delija":zczj718r je napisao(la):
Ротација перона за 90 степени није могућа. Ту нема довољне дужине. Денивелисана пруга са све перонима би ту поптуно дотукла савамалу и направила још гору визуелну и сваку другу баријеру од остатка СА.
Mesto za perone postoji itekako! Ima 520 metara do obale!
Zeleznicki standard perona za dupli TGV je 400 metara a to je 16 vagona i 4 motorna kola, dakle 20 vagona! Kad cemo mi da imamo tako dugacke vozove?
A sto se tice SavaMale, imas slicne stanice u Londonu koje su odmah uz reku i koje ne narusavaju mnogo lepse ambijentalne celine od ove u Beogradu.
Ne mora ta nova glavna da ima 20 koloseka! 8 ili 6 je potpuno dovoljno i ti koloseci se suzavaju na izlazu stanice tako da zeleznicki koridor na poziciji prelaska reke ima samo 2 koloseka.


Delija":zczj718r je napisao(la):
Притом, Ти додајеш још један железнички коридор на НБГ страни СА. Поред тога, овај план онемогућује градњу прве линије метроа по јединој смисленој и одрживој траси.

Pa sta ako ima novi zeleznicki koridor u SA?
Poenta je da se zadrzi zeleznica u SA a da ona ne stvori prepreku!
Resenje dodaje i stanicu kongresni centar koja bi bila veoma interesantna poslovnim ljudima.
Ne onemogucava gradnju prve linije metroa ako se izgradi most blizanac pored starog savskog.
 
Ово решење ти је и у буквалном смислу пресипање из шупљег у празно. На једном месту у СА укидаш железнички коридор а на другом га правиш.

Што се потребне дужине тиче:

1. Ако којим случајем желиш те пероне у нивоу терена - немаш довољну дужину за адекватно спуштање тог жел. коридора са моста на ту коту терена (ако одузмеш пероне који морају бити водоравни добијаш дужину од око 200м за пад од најмање 10-15м што је неприхвтаљиво за стандарде железнице)

2. Ако којим случајем сматраш да ти перони треба да буду на стубовима - то решење је катастрофално и дотукло би СА. Ако ти није јасно зашто је то лоше решење у урбанистичком, просторном, визуелном, социолошком, естетском, финансијском и сваком другом смсилу немамо о чему даље да дискутујемо.
 
@Delija
Evo Primera iz Londona!
Stanica Charring Cross koja se nalazi u strogom centru Londona i koja je ambijentalna celina mnogo vrednija od nase Savamale.
Vidi se na slici da peroni idu do obale i da to ne predstavlja nikakav problem.

ZNACI ISTA KONFIGURACIJA KAO SAVSKI AMFITEATAR!

Slika koja demantuje ovo sto si napisao iznad. Veoma lepo uklopljeno ima cak i zeleni pojas sa drvecem uz obalu.



Da li su englezi toliko glupi onda a ti Delija toliko pametan?
 
Дискусија у рангу предшколског узраста.

Човече божији та станица је у таквој конфигурацији од средине 19 века!

Charing-cross-station-iln-p164-13-feb-1864.jpg


И то у сред центра Лондона који је набијен густом градњом уз Темзу још од краја средњег века.
 
Beogradska glavna zeleznicka stanica je tu od 1884 u centru Beograda za tvoju informaciju!
 
:shock:

Фадбал у Кини одлично напредује!
 
Ideja je da se zadrzi postojeca stanica na svom mestu i da se oslobodi Savski amfiteatar za izgradnju.
Sta je tu sporno?

Odgovorio sam ti na sve tvoje primedbe jer sam i ja razmisljao o svemu tome.
 
Ја ти кажем: Станица је у тој изнуђеној конфигурацији од среедине 19 века.

Ти ми одговориш: Наша станица је исто ту од 19 века. :shock: А то је потпуно бесмислен контраргумент јер је поента у промени читаве конфигурације станице коју нико никада и нигде није извршио.

И даље ти није јасно?

Ајмо даље.

Ништа ти ниси ослободио. Само си додатно унаказио простор и од најбољег земљишта на најлепшој локацији у граду формирао кавез оивичен денивелисаним коридором железничке станице са све денивелисаним перонима. у срцу СА.
 
Delija":1z7wg0hi je napisao(la):
Ја ти кажем: Станица је у тој изнуђеној конфигурацији од среедине 19 века.

Ти ми одговориш: Наша станица је исто ту од 19 века ту. :shock: А то је потпуно бесмислен контраргумент јер је поента у промени читаве конфигурације станице који нико никада и нигде није извршио.

И даље ти није јасно?

Pa sustina projekta lezi u tome da se zgrada zeleznicke stanice zadrzi u originalno stanje iz 1884 a da se sine okrenu za 90 stepeni.
I onako je predvidjeno da se uklone sve postojece sine.
Sta je tu tebi komplikovano izgraditi 2500 metara novih sina do glavne a da se udje u postojecu stanicu sa strane reke?

Inace imas primere u evropi gde su stare stanicne zgrade sacuvane zbog lokacije a koloseci okrenuti pod 90 stepeni. Stuttgart je tako uradjen na primer.
Bec je zadrzao lokaciju i promenio konfiguraciju sina ali je srusio stanicnu zgradu.

Sve moze da se uradi kad se hoce, bitna je LOKACIJA!
 
Železnička stanica Bgd-Glavna je "nužno zlo sa neodredjenim vremenom upotrebe" s jedne i "potreba " sa druge strane. Vrlo ambiciozni i po meni nerealni planovi predvidjaju završetak višedecenijskog "Skadra na Bojani" - Prokopa do kraja 2017g. U svakom slučaju postoji mogućnost da se železniči saobraćaj (teretni,putnički ili i jedan i drugi) obavljaju u SA i posle 2017g.

Čak i kad bi imali potpuno izmešten železnički saobraćaj iz SA, stanica Bgd-Glavna bi bila "potreba" kao buduće metro čvorište, veza sa NBg, starim delom grada, trasa koja bi išla SA(zbog podzemnih voda preostaje nadzemna varijanta metroa tom trasom) - stanica kongresni centar 2 (planirana je izgradnja većeg broja hotela, pa BNV može da postane i centar kongresnog turizma), kao i veza sa Stanicom Prokop, Čukaricom u najavi.
 
треба да остане станица на старом месту, али да се колосеци укопају (и то максимум 5), и ту више нема шта да се дискутује (мислим да смо ово једно 30 пута апсолвирали на форуму у разним темама)
 
JohnnyLee":223i80h8 je napisao(la):
треба да остане станица на старом месту, али да се колосеци укопају (и то максимум 5), и ту више нема шта да се дискутује (мислим да смо ово једно 30 пута апсолвирали на форуму у разним темама)

To bi svakako bilo idealno resenje ali nazalost tehnicki zahtevno zbog podzemnih voda (ali moze da se uradi naravno) a i kopanje tunela je uvek mnogo skuplje od klasicne trase.

Ja sam predlozio ideju koja omogucava da se dobije isti efekat kao ukopavanje ali sa minimalnim ulaganjima. Vazno je stici do istog mesta i ne remetiti razvoj grada do reke.
 
I dalje nepotrebno vezujete zgradu stare železničke stanice sa železničkim šinama. Ta zgrada ima istorijsku vrednost, ona uopšte nije dobro prilagođena da i dalje funkcioniše kao objekat javnog saobraćaja. Metro nam je neophodan, a zbog cene duboko sumnjam da će se ikakvi tuneli kopati ispod Save. Zbog toga će ionako biti neophodno da se negde, ali iznad zemlje, provuku i šine za metro, i napravi velika (zbog broja ljudi i ukupnog prometa) nadzemna stanica za njega. Zašto onda uz šine za metro ne bi išle i železničke šine? Onda nova metro stanica može biti kombinovana, i za prigradsku železnicu i sa metro. Tako se zemljište SA troši za samo jednu šinsku trasu, što će ionako biti neophodno, a objedinjeni stanični objekat (tramvaj, metro, voz) je i jeftiniji i funkcionalniji (lakše je presedanje, modernija arhitektura i oprema), a može biti i na boljoj lokaciji, a ne u sred abortiranog kružnog toka.

Ako izgleda da bi ovakva nova stanična zgrada bila skupa, setite se da će ovde na kraju biti 2.000.000 kvadrata, 50.000 do 100.000 ljudi, činjenice da će ovde biti najveći tržni centar na Balkanu, vrlo aktivni poslovni sajam sa proširenom teritorijom i objektima, kula od 200 metara, mnoštvo poslovnih objekata sa svojim radnicima i mušterijama, a sigurno i veliki zabavni centar. Zbog privlačnosti prostora i mnoštva usluga, promet ljudi koji su tu samo privremeno će biti prilično veliki, dakle imaćemo znatnu komponentu koju treba dodati na potrebe onih koji ovde samo stanuju, a koeficjent izgrađenosti i stambena površina su takvi da bi i samo to već bilo dovoljno. To znači da je ovde neophodan VEOMA ozbiljan transportni centar javnog saobraćaja, pa ne verujem da bi se na duge staze improvizacijama uštedelo bilo šta. Zgradu železničke stanice i obližnju rekonstruisanu poštu treba odvojiti za kulturne i administrativne potrebe grada, pa nema nikakvog razloga da ova prva i dalje ima neke veze sa transportom, tim pre što ne pruža ni minimalne uslove za to.
 
setite se da će ovde na kraju biti 2.000.000 kvadrata, 50.000 do 100.000 ljudi, činjenice da će ovde biti najveći tržni centar na Balkanu, vrlo aktivni poslovni sajam sa proširenom teritorijom i objektima, kula od 200 metara, mnoštvo poslovnih objekata sa svojim radnicima i mušterijama, a sigurno i veliki zabavni centar. Zbog privlačnosti prostora i mnoštva usluga, promet ljudi koji su tu samo privremeno će biti prilično veliki, dakle imaćemo znatnu komponentu koju treba dodati na potrebe onih koji ovde samo stanuju, a koeficjent izgrađenosti i stambena površina su takvi da bi i samo to već bilo dovoljno. To znači da je ovde neophodan VEOMA ozbiljan transportni centar javnog saobraćaja,

Неко те слагао. Тај неко има шунтаву главу и смешна уста.
 
Nebitno za ovu priču. Ako se ne ostvari ovaj projekat, ostvariće se neki drugi. Kao što znamo, uvek ima dosta pobornika veoma visokih zgrada i istog takvog iskorišćenja prostora. I među investitorima, i među političarima, i u na Beobuildu. Uzevši u obzir široki konsenzus svih bitnih faktora po tom pitanju (u prevodu, iz zemljišta iscediti svaki dinar), kao i privlačnost i veliku površinu SA, očekujem da će zbog broja korisnika u svakoj varjanti rešenja SA potrebe za svim vrstama saobraćaja biti veoma velike. Dakle, ako se već o tome priča, treba reći da se javni saobraćaj mora od početka postaviti na zdrave osnove, bez polu mera i kompromisa samo zato što je neka zgrada ranije tome služila.
 
Какве везе имају високе зграде са било чиме?! Знаш ли ти да просечна пословна кула од 25-30 спратова често има мање од 30 000м2 што је рецимо квадратура просечне пословне крмачице на НБГ-у?! Ушће има 27.000м2, Београђанка са све партером од око 15.000м2, робном кућом и подземним нивоима има 40.000м2... А са друге стране пројекат Интезине крмаче је имао 33.000. А поред у оној 12спратној Фалкенштајнеровој "кули" имаш 6.000м2. Дакле, витка кула од 20+ спратова лагано може да иде и испод 20.000м2
 
Zuma":3ine1mf9 je napisao(la):
Onda nova metro stanica može biti kombinovana, i za prigradsku železnicu i sa metro. Tako se zemljište SA troši za samo jednu šinsku trasu, što će ionako biti neophodno, a objedinjeni stanični objekat (tramvaj, metro, voz) je i jeftiniji i funkcionalniji (lakše je presedanje, modernija arhitektura i oprema), a može biti i na boljoj lokaciji, a ne u sred abortiranog kružnog toka.

Koja bi po tvom mišljenju bila pogodna lokacija u SA za objedinjeni stanični objekat (tipa tramvaj,metro,voz)?
 
Vrh