Zuma
Professional
- Učlanjen(a)
- 19.05.2009.
- Poruke
- 10.850
- Pohvaljen
- 26.089
Pošto retko ko ima strpljenja da sluša emisije od pola sata, prepisao sam osnovne teze onoga što je u emisiji Studija B rekao Boško Vujić, rukovodilac tima za infrastrukturu Urbanističkog zavoda. Nije loše setiti se ovdašnjih komentara na prvo pominjanje kanalizacije, ili duge rasprave posle tvrdnje da je ovakav stepen izgrađenosti u ogromnoj nesrazmeri sa okolinom i njenim mogućnostima. Sad valjda više neće biti dileme da li će morati da raskopaju priličan komad starog dela grada, ili da buše neke vrlo nezgodne infrastrukturne tunele, ali ni iluzija o pravoj ceni dela koji mi plaćamo. I pre nego što neko spomene da je ovo u svakom slučaju korisno. Nema dileme da bolja infrastuktura u starom gradu jeste korisna, ali da li bi takav dodatni kapacitet svih sistema inače bio neophodan, a u delu kapaciteta u kome jeste, da li je sve to u našoj trenutnoj finansijskoj situaciji bio prioritet?
Dakle, Boško Vujić je rekao sledeće:
Zbog opsluživanja ogromne dodatne površine od 2.000.000 kvadrata bilo je neophodno napraviti 8 posebnih infrastrukturnih planova. Skupi su, ali dodatna prednost je povećavanje kapaciteta i sigurnosti postojećih instalacija koje opslužuju i oblast izvan SA.
Gas za toplane
Toplanama Novi Beograd i Dunav potrebe dodatne količine gasa. Zbog toga do njih treba dovesti dva dodatna kraka gasovoda. Jedan dolazi iz Padinske Skele, drugi par kilometara iznad Dr. Ivana Ribara.
Gas za potrošnju u SA
Nema trenutnih kapaciteta na ovoj lokaciji. Zbog toga treba dovesti sasvim novu mrežu. Jedan krak iz Padinske Skele, preko Pančevačkog mosta, do SA. Drugi, važniji krak, iz Surčina preko toplane Novi Beograd, pa zatim preko mosta na Adi do SA. Velika i kompleksna investicija.
Toplovod
Pojačanja u toplani Novi Beograd. Povećanje preseka postojeće magistrale M6 koji vodi ispod Gazele. Dodatne rekonstrukcije toplovoda.
Kišna kanalizacija.
Gradnja crpne stanice blizu trenutne železničke stanice, pa gradnja kolektora od nje do Save.
Fekalna kanalizacija.
Najsloženija, zahteva najveća ulaganja, zbog toga što je po svojoj prirodi kruta, što zauzima veliki prostor, i što je ovde hidraulički opterćena. Dve postojeće crpne stanice, železnička stanica i Mostar. Ona kod železničke stanice zahteva gradnju interceptora do Dunava. Ona kod Mostara zahteva gradnju interceptora od Hitne Pomoći do Venizelosove ulice blizu Pančevačkog mosta.
Vodovodna mreža
Potrebno napraviti magistralni vodovodni prsten cevima prečnika 700mm. On će se nalaziti izvan SA, otprilike od 25. Maja do pijace Zeleni Venac. Zatim njega treba povezati sa jedne, severne strane, na postojeću vodovodnu mrežu, a na drugoj, izgraditi vezu do SA.
Struja
Struja je takođe problem zbog velike površine od 2.000.000 m2. U SA je potrebno napraviti dve trafo stanice 100/10 kV, svaka snage 40 MW. Takođe, potrebno provući dva dodatna kabla od 110 kV. Jedan dolazi iz trafo stanice u Hilendarskoj. On treba da zameni stari kabl. Njega od Hilendarske treba provući do severne trafo stanice u SA, pa zatim do toplane Novi Beograd. Drugi kabl ide simetrično ovom prvom. Treba ga provući od Autokomande do južne trafo stanice u SA.
http://www.youtube.com/watch?v=OXugGgyhwe8
Dakle, Boško Vujić je rekao sledeće:
Zbog opsluživanja ogromne dodatne površine od 2.000.000 kvadrata bilo je neophodno napraviti 8 posebnih infrastrukturnih planova. Skupi su, ali dodatna prednost je povećavanje kapaciteta i sigurnosti postojećih instalacija koje opslužuju i oblast izvan SA.
Gas za toplane
Toplanama Novi Beograd i Dunav potrebe dodatne količine gasa. Zbog toga do njih treba dovesti dva dodatna kraka gasovoda. Jedan dolazi iz Padinske Skele, drugi par kilometara iznad Dr. Ivana Ribara.
Gas za potrošnju u SA
Nema trenutnih kapaciteta na ovoj lokaciji. Zbog toga treba dovesti sasvim novu mrežu. Jedan krak iz Padinske Skele, preko Pančevačkog mosta, do SA. Drugi, važniji krak, iz Surčina preko toplane Novi Beograd, pa zatim preko mosta na Adi do SA. Velika i kompleksna investicija.
Toplovod
Pojačanja u toplani Novi Beograd. Povećanje preseka postojeće magistrale M6 koji vodi ispod Gazele. Dodatne rekonstrukcije toplovoda.
Kišna kanalizacija.
Gradnja crpne stanice blizu trenutne železničke stanice, pa gradnja kolektora od nje do Save.
Fekalna kanalizacija.
Najsloženija, zahteva najveća ulaganja, zbog toga što je po svojoj prirodi kruta, što zauzima veliki prostor, i što je ovde hidraulički opterćena. Dve postojeće crpne stanice, železnička stanica i Mostar. Ona kod železničke stanice zahteva gradnju interceptora do Dunava. Ona kod Mostara zahteva gradnju interceptora od Hitne Pomoći do Venizelosove ulice blizu Pančevačkog mosta.
Vodovodna mreža
Potrebno napraviti magistralni vodovodni prsten cevima prečnika 700mm. On će se nalaziti izvan SA, otprilike od 25. Maja do pijace Zeleni Venac. Zatim njega treba povezati sa jedne, severne strane, na postojeću vodovodnu mrežu, a na drugoj, izgraditi vezu do SA.
Struja
Struja je takođe problem zbog velike površine od 2.000.000 m2. U SA je potrebno napraviti dve trafo stanice 100/10 kV, svaka snage 40 MW. Takođe, potrebno provući dva dodatna kabla od 110 kV. Jedan dolazi iz trafo stanice u Hilendarskoj. On treba da zameni stari kabl. Njega od Hilendarske treba provući do severne trafo stanice u SA, pa zatim do toplane Novi Beograd. Drugi kabl ide simetrično ovom prvom. Treba ga provući od Autokomande do južne trafo stanice u SA.
http://www.youtube.com/watch?v=OXugGgyhwe8