Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

jbg, voli čovek da se vozi. mislim, volim i ja, ali bi radije da parkiram auto na Slaviji/Masarikovoj i da se prošetam do Kališa, Beton hale i tih delova grada
 
Sve je stvar navike,ljudi bi parkirali kola pored kreveta pa iz njih direktno na krevet i da gledaju TV.A i zdravo je da se malo pesaci zar ne? :)
 
Па и ја обожавам де се возим и то од прве године. Моји ми причају да сам, кад год нас заустави семафор, урлао на сав глас. Чак и у аутобусу не волим да путујем са неким кога знам, јер волим да ћутим и уживам у вожњи.

Али постоје неке ствари, које су важније од моје гузице. Као што је поштовање према сопственом животу и здрављу, односно уживање у њему. Поштовање према свом граду. Цивилизацијско размишљање. Жеља да се променим на боље, а не да удовољавам мојој лењости.
 
Ali da li razumeš da ne možeš da prisiljavaš ostale ljude koji žele sve suprotno od toga na nešto što im je potpuno strano? "Ne možeš” i u smislu da zaista, faktički ne možeš i u smislu da na to nemaš pravo jer si u manjini.

Ovo te pitam kao neko ko u potpunosti deli tvoje poglede na kulturu stanovanja i uopšte urbanog življenja. Ne možeš ljude spasavati od njih samih… :(
 
stf":31ua8i96 je napisao(la):
Чак и у аутобусу не волим да путујем са неким кога знам, јер волим да ћутим и уживам у вожњи.
:) isti ja. a najveci maler je kad naletim na pricljivog taksistu

mene kod price "silaska na reku' najvise raduje prilika da se iskoriste reke kao novi bulevari. blokovi, ada, savamala, dorcol, zemun, bez semafora i guzvi. nadovezati autobuskim mini kruznim linijama u lokalu oko stanica na reci..zvuci kao primamljiva opcija svima koji budu radili i ziveli na 200-300m od obale
 
@ stf
Па и ја обожавам де се возим и то од прве године. Моји ми причају да сам, кад год нас заустави семафор, урлао на сав глас. Чак и у аутобусу не волим да путујем са неким кога знам, јер волим да ћутим и уживам у вожњи.

Али постоје неке ствари, које су важније од моје гузице. Као што је поштовање према сопственом животу и здрављу, односно уживање у њему. Поштовање према свом граду. Цивилизацијско размишљање. Жеља да се променим на боље, а не да удовољавам мојој лењости
Potpuno se slazem s tobom al mislim da gledas na stvari previse iz licnog pogleda. Radi se vise o tome da su Knez Mihajlova i Kalis i Ada i ostale pesacke zone (npr. Zemunski kej) prepune leti (i kad je lepo vreme) i pored toga sto nema gde da se parkira. Nema razloga zasto bi nesto bilo drugacije sa pesackom zonom u SA.

Zimi su puni zatvoreni trzni centri ... al sta ces, kad su ljudi naivni pa vole da trose pare na gluposti.

Fora je u tome sto su otvorena javna mesta prilika i za neki drugi sadrzaj (npr. muzika, ulicna pozorista, opustanje, setnje sa devojcicom, zdrav vazduh, bekstvo od guzve i buke automobila i sl.) koju trzni centri tesko da mogu da zamene. A za one koji su bas vezani za kapitalizam, moze da se ubaci i gomila butika i cika Kostinih kafea itd. Najbolji primer ovoga je projekat Sintjendi (Xin Tian Di) u Sangaju. Veca, lepsa, nasim prilikama i stilu prilagodjena verzija toga bi lepo stajala u SA - to pricam godinama al me niko ne slusa.
 
ink":2q6xn497 je napisao(la):
@ stf
Па и ја обожавам де се возим и то од прве године. Моји ми причају да сам, кад год нас заустави семафор, урлао на сав глас. Чак и у аутобусу не волим да путујем са неким кога знам, јер волим да ћутим и уживам у вожњи.

Али постоје неке ствари, које су важније од моје гузице. Као што је поштовање према сопственом животу и здрављу, односно уживање у њему. Поштовање према свом граду. Цивилизацијско размишљање. Жеља да се променим на боље, а не да удовољавам мојој лењости
Potpuno se slazem s tobom al mislim da gledas na stvari previse iz licnog pogleda. Radi se vise o tome da su Knez Mihajlova i Kalis i Ada i ostale pesacke zone (npr. Zemunski kej) prepune leti (i kad je lepo vreme) i pored toga sto nema gde da se parkira. Nema razloga zasto bi nesto bilo drugacije sa pesackom zonom u SA.

Zimi su puni zatvoreni trzni centri ... al sta ces, kad su ljudi naivni pa vole da trose pare na gluposti.

Fora je u tome sto su otvorena javna mesta prilika i za neki drugi sadrzaj (npr. muzika, ulicna pozorista, opustanje, setnje sa devojcicom, zdrav vazduh, bekstvo od guzve i buke automobila i sl.) koju trzni centri tesko da mogu da zamene. A za one koji su bas vezani za kapitalizam, moze da se ubaci i gomila butika i cika Kostinih kafea itd. Najbolji primer ovoga je projekat Sintjendi (Xin Tian Di) u Sangaju. Veca, lepsa, nasim prilikama i stilu prilagodjena verzija toga bi lepo stajala u SA - to pricam godinama al me niko ne slusa.
Ma ja sam u mom drustvu poznat sto svaki put kad dodjem u Beograd teram ih da se setaju, sledeci na listi prefernci mi je javni saobracaj, zato sto sam tu na odmoru tako da ne moram da idem u spicu, a iz autobusa se stvarno bolje vidi grad (koga sam uvek zeljan) nego iz taksija. A i taksisti stvarno hoce da te smore...

Ali secam se jedne epizode kad smo proslog leta, iz nekog razloga skupljeni iz raznih delova grada jednim kolima, krenuli na neki koncert na Kalemegdanu, i tolika je bila gungula i parking jednostavno nemoguce naci ne na kilometar nego vise od 2 i na kraju se vratili na Banovo Brdo i sedeli u Golfu. Vrlo frustrirajuce. A onda gledam centar Usce (otisao cisto jednom da vidim to cudo) i na moj uzas imas mesta za izlazak gore na poslednjem nivou, pa ti postane jasno zasto.

Hondini inzenjeri kad dizajniraju novi Civic, imaju karakter, zovu je Dzenifer, za koju dizajniraju auto. Znaci ne prave ga za nekog inzenjera i poznavaoca tehnike i automobila nego nekog "prosecnog". Tako i urbanisti dizajniraju grad a arhitekti zdanja za gradjane. OK, veliki sam pristalica toga da ih se pogura u pozeljnom smeru ali ako si preambiciozan, stvari postanu kontraproduktivne i imas fijasko. Pogotovo sto ce Delta i Usce da uskoce u prostor koji im ostavis. Zato i ja kazem "e odavde hocu da pesacim' vise misleci na to da je to nesto na sta bi dovoljan broj ljudi pristao (naravno ima i onih koji bi da se autom popnu i u stan na 5-om spratu od kojih dizem ruke, ali jedna kriticna masa ljudi ti treba, inace ce ta pesacka zona biti pusta).

Drugi vazan deo publike koji moras da zadovoljis su biznisi, a njima treba jos bolji pristup da bi mogli stvari da dovlace u radnju (kao sto restorani i kafici moraju da dovlace flase, hranu itd). A ako hoces da ljudi kupuju i njima treba veca pogodnost od onih koji bi samo da prosetaju. JG, treba vuci kese nazad do kola i ma koliko to bila dobra vezba za misice, to bi vecina radje izbegla i zbog toga isla u Usce. Plasim se da je Knez MIhajlova leti puna iz istih razloga kao sto je pun i Zemunski kej - samo radi setnje. Ali ako hoces da ljudi pazare, treba dobar pristup bez mucenja i radnjama/biznisima a i ta klijentela koja kupuje jednostavno nece da tolerise da je teras da parkira u Savskoj ili da ceka i klacka se autobusom. A ako oni ne dodju (bez obzira sta mi mislili o njima) i radnje propadaju, onda imamo ovo sto imamo - radnje u Knezu se gase jer ih ubija Usce.

Ne treba mi da pravimo stvari ni za sebe niti za neke idealizovane ljude (sto u krajnjoj liniji znaci da bi ih radje zamenili robotima) nego za ove koje imamo. I da ih ucinimo malo boljim u meri u kojoj mozemo, a sto nikada necemo moci da promenimo drustvo bas onoliko koliko bi hteli, Boze moj, pa KOME je to ikada i uspelo? Nemamo mi luksuz slikara kojima je dovoljno da nadju par bogatih ekscentrika kojima se svidjaju njihove slike (ok, arhitekti kao Gaudi za takve mogu da naprave par kuca, a ponekome se pozlati da neka korporacija hoce jako prepoznatljivu zgradu), arhitektura i POGOTOVO urbanizam jednostavno operisu sa mnogo sirom publikom i moraju da se uklope u mnogo ekonomskih i drustvenih ogranicenja. Ko ih ignorise jednostavno rizikuje da stalno udara glavom o zid, zalosno ali je tako...
 
razgradjevinar":1xyva3ri je napisao(la):
stf":1xyva3ri je napisao(la):
Чак и у аутобусу не волим да путујем са неким кога знам, јер волим да ћутим и уживам у вожњи.
:) isti ja. a najveci maler je kad naletim na pricljivog taksistu

mene kod price "silaska na reku' najvise raduje prilika da se iskoriste reke kao novi bulevari. blokovi, ada, savamala, dorcol, zemun, bez semafora i guzvi. nadovezati autobuskim mini kruznim linijama u lokalu oko stanica na reci..zvuci kao primamljiva opcija svima koji budu radili i ziveli na 200-300m od obale
WOW, citas mi misli! O ovome sam poceo da razmisljam pre dva leta (zaglavivsi se na Gazeli putujuci autobusom u blok 45). Da se vratim i otvorim preduzece "Gradska Ladja" koje bi se bavilo recnim transportom putnika. :) Tri kraka, nesto kao Beovoz, jedan do Gardosa, drugi do Blokova, treci do Dorcola/luke, mozda cak i do Visnjicke Banje. Da imamo to plus da proradi Beovoz, silno bi se smanjila gungula po gradu tako da bi ti umesto velikog i preskupog posluzio mnogo manji metro da porkijes ostatak.

Eh kad bi covek znao da ga ne bi reketirali na svakom koraku, pri svakoj dozvoli, lokaciji za recnu stanicu, lakom pristupu/precici do autobuskih linija, recimo kod Sajma, ispod Mosta, itd... :rolleyes:
 
JohnyBgood":cp8eurbn je napisao(la):
O ovome sam poceo da razmisljam pre dva leta (zaglavivsi se na Gazeli putujuci autobusom u blok 45). Da se vratim i otvorim preduzece "Gradska Ladja" koje bi se bavilo recnim transportom putnika. :)
Da si ti meni živ i zdrav, još 2003. g. je moja bivša radila intervju sa grupom diplomaca (sećam se samo da su sa FON-a bili neki momci) predstavila biznis-plan gradskim vlastima. Čak su ušli i u pregovore za zakup plovila. Na sastanku je bilo: sjajna ideja momci, baš lepo kada mladi ljudi pokazuju inicijativu, itd. i to je bilo to, više nikada ni sa kim nisu uspeli da se vide, a za dozvole i dalje da ne pričam. Koliko sam kasnije čuo, situacija je ista kao i u toliko drugih stvari: 80% klanje ko će od mafijaša da uzme posao, 20% čista runska nesposobnost da se posao uopšte pokrene.

Ne znam da li ima čovek sa bar tri grama mozga kome u poslednjih 50 godina nije pala ista ideja na pamet. Ahhhh, pusti snovi… :violina:
 
COTOHA":2eo3sdps je napisao(la):
JohnyBgood":2eo3sdps je napisao(la):
O ovome sam poceo da razmisljam pre dva leta (zaglavivsi se na Gazeli putujuci autobusom u blok 45). Da se vratim i otvorim preduzece "Gradska Ladja" koje bi se bavilo recnim transportom putnika. :)
Da si ti meni živ i zdrav, još 2003. g. je moja bivša radila intervju sa grupom diplomaca (sećam se samo da su sa FON-a bili neki momci) predstavila biznis-plan gradskim vlastima. Čak su ušli i u pregovore za zakup plovila. Na sastanku je bilo: sjajna ideja momci, baš lepo kada mladi ljudi pokazuju inicijativu, itd. i to je bilo to, više nikada ni sa kim nisu uspeli da se vide, a za dozvole i dalje da ne pričam. Koliko sam kasnije čuo, situacija je ista kao i u toliko drugih stvari: 80% klanje ko će od mafijaša da uzme posao, 20% čista runska nesposobnost da se posao uopšte pokrene.

Ne znam da li ima čovek sa bar tri grama mozga kome u poslednjih 50 godina nije pala ista ideja na pamet. Ahhhh, pusti snovi… :violina:
Da li su zapeli oko finansiranja i da li su ista trazili od grada, u smislu infrastrukture ili da to cak bude gradsko preduzece?

Jedini nacin je da to bude privatna investicija, i u brodove i infrastrukturu/stanice, a i dobrano podmazivanje svih koji treba ne nesto da urade nego samo da odobre. A kako su alavi, toliko traze da niko ocigledno nece da zagazi. Sta, kupis brodove pa te onda ucenjuju kad te imaju u saci.

Srpska posla, zato je tu tako kako je. Mi nemamo slobodan trzisni kapitalizam nego reketizam. KO GOD ima neku vlast (opstina, inspekcija, grad, republika, agencija) gleda da to unovci na najbezobzirniji nacin, guseci tako i mnoge dobre ideje, ali to ta st*** jednostavno ni ne vidi, vide samo da neko nesto hoce da radi pa se ostrve i kozu sa ledja da mu skinu. I onda nikome naravno ne pada na pamet da nesto pametno krene da radi... :rant:
 
@ Razgradjevinar А који таксиста није причљив? :lol:

Можда сам ја и много реалнији него што се види на први поглед.

Размислите о овоме..... Лети, је Кнез препун, људи се сударају, као што рече Инк. Да су сви дошли колима, на шта би личио центар града? Колико је то стотина, па и хиљада визила? Осим тога, за обичну шетњу Кнезом треба издвојити од 500-1000 динара, зависно од типа аутомобила, по једном дану. То је цифра коју већина не може себи да приушти.

Елем, поента је да ја нисам у мањини, већ у већини. Јако мали проценат људи долази колима до центра само да би се шетао. Већина долази јавним превозом, а они из ширег центра (око 2мк у пречнику) долазе пешке.
 
stf":s76xe6w8 je napisao(la):
@ Razgradjevinar А који таксиста није причљив? :lol:

Можда сам ја и много реалнији него што се види на први поглед.

Размислите о овоме..... Лети, је Кнез препун, људи се сударају, као што рече Инк. Да су сви дошли колима, на шта би личио центар града? Колико је то стотина, па и хиљада визила? Осим тога, за обичну шетњу Кнезом треба издвојити од 500-1000 динара, зависно од типа аутомобила, по једном дану. То је цифра коју већина не може себи да приушти.

Елем, поента је да ја нисам у мањини, већ у већини. Јако мали проценат људи долази колима до центра само да би се шетао. Већина долази јавним превозом, а они из ширег центра (око 2мк у пречнику) долазе пешке.
Moja poenta je da bez tih kojima 500-1000 nije nista ne mozes da odrzis dobre radnje i biznise, ukljucujuci i restorane. Zalosno je, ali tako, JG ne zivimo u idealnom svetu. Bez njih se lokali u Knezu gase (empirijska cinjenica), i onda ce to u najboljem slucaju biti poluprazna dzada za setnju koja se ne razlikuje puno po nedostatku vestackih, od ljudi stvorenih sadrzaja (sto je gradsko tkivo po definiciji) od svog produzetka na Kalemegdanu ili zemunskog keja. I to u najboljem slucaju. Jer setnja pored ugasenih i isaranih lokala brzo prestaje da bud fun u odnosu na setnju kroz park ili pored reke. Naravno, ima i prelazna faza u kojoj se "fine" radnje prvo zamene radnjama sa majicama i drugim glupostima za turiste (tresizacija), a onda i to krene nizbrdo, ovo prvo se trenutno desava na Las Ramblas u Barceloni a ovo drugo je vec zahvatilo Bourbon St. u Nju Orleansu. A sve u biti divne ulice, cuvajmo se. I samo bez onoga "kod nas je drugacije" jer mi to suvise mirise na ono, mi smo "nebeski narod"...
 
Velika vecina ljudi ce na prvo mesto po vaznosti , ispred svega drugog , staviti Z D R A V LJ E !

Pa ko su onda ti ljudi, taj narod , koji se ovde neprestano pominje , kome pesacke i vrtne ulcice , smetaju da ne hoda i da moze kolima da dodje do svake radnje i svake zgrade ?

Stvar je u tome da se takvo pitanje i ne postavlja u siroj javnosti, pa o tome retko ko i razmislja , a kada bi se i postavilo , obican narod bi to podrzao, jer ne znam coveka koji na ovu temu ne odgovara sa odobravanjem i radoscu , ali naravno da ima uvek dezurnih za vezivanje krila svemu sto je korisno i dobro za vecinu istih tih obicnih i jos uvek dovoljno pametnih ljudi, uprkos svemu, koji znaju da cene zdrave i vredne namere.

Kako izgleda setnja pesackom ulicom kojom se razliva vazduh koji mirise na svezu travu i cvece , neka saceka april i na dan beogradskog maratona , kada je prilican deo grada zatvoren za motorna vozila , oseti i dozivi kako je malo potrebno da se ponovo zadobije nesto sto je na tom mestu bilo hiljadama godina , nesto tako vazno i vredno, a bezmerno i sasvim jeftino i prirodno kao sto je cist, nezagadjen, mirisan i svez vazduh . Najbolje mesto da se to shvati je ZELENI VENAC u jutro i vece istog tog dana beogradskog maratona.

Evo dragi moji prijatelji sa Trga, mi smo trku zapoceli , bice teska i duga poput maratona , ali kao toliko puta do sada Beograd i Beogradjani ce pobediti uprkos svemu, jer su dostojni bar , cistog vazduha !

Ukoliko neko zeli da nastavi razgovor na ovu temu neka mi se javi na PM, a ja ovim postom zavrsavam raspravu o pesackoj Karadjorjevoj , hvala svima na paznji i izazovnim odgovorima.
 
A zar se nismo dogovorili da stari zeljeznicki ostavimo kao pjesacki :kafa: moze izmedju ade i nbg ili usca i ratnog ostrva :kafa:
 
direktor":1ghxdazh je napisao(la):
A zar se nismo dogovorili da stari zeljeznicki ostavimo kao pjesacki :kafa: moze izmedju ade i nbg ili usca i ratnog ostrva :kafa:
До Великог ратног острва никако! И сада се много људи мува тамо, само би још требао и мост.
 
Most ka ratnom ostrvu bi podrazumevao da poteraju jos jedan do 25 maja i dobili bi samo brdo saobracaja preko ratnog ostrtva i opstu betonizaciju.U ovakvoj sredini sto se tice struke to se ne sme raditi bar jos 10-20 godina,
 
zexland":210f9zuv je napisao(la):
JohnnyLee":210f9zuv je napisao(la):
Johnest_Hon":210f9zuv je napisao(la):
Ko bre sirotinja, tri pesacka mosta! :laugh:
ili 5 ili nšta! :laugh:
:laugh:

Stari zeleznicki bi bio idealan kao pesacko-biciklisticki most :) taman da spojimo NBGD staze sa Adom i Dorcolom ovde :)
И пешаке спустити на Старо сајмиште које би требало ревитализовати.
 
stari železnički most je najniža tačka na savi i ometa plovidbu rečnih brodova na savi. kad bi se on uklonio rečni saobraćaj na savi bi bio prohodniji.

tako da njemu ne vidim neku budućnost.
 
stf":dcyg4j1a je napisao(la):
zexland":dcyg4j1a je napisao(la):
JohnnyLee":dcyg4j1a je napisao(la):
ili 5 ili nšta! :laugh:
:laugh:

Stari zeleznicki bi bio idealan kao pesacko-biciklisticki most :) taman da spojimo NBGD staze sa Adom i Dorcolom ovde :)
И пешаке спустити на Старо сајмиште које би требало ревитализовати.
To je sledeci projekat ! :lol:

Milisave,

Stari zeleznicki bi morao svakako da se rekonstruise, i da se podigne upravo zbog tog problema oko prlovidbe. Ja ga recimo vidim poput mosta Duga u Novom Sadu :) lep, elegantan i jednostavan a sluzi svrsi :)
 
Jedan potpuno neocekivani tender:

Понедељак, 10. октобар 2011.
Град Београд – Акција за инвестиције и становање

Јавни позив за извођење радова на уређењу Савског трга у Београду, са спомен обележјем жртвама рата

На основу члана 72. став 1. тачка 1. Закона о јавним набавкама
ГРАДСКА УПРАВА ГРАДА БЕОГРАДА
Агенција за инвестиције и становање
Београд, Трг Николе Пашића 6

упућује

ЈАВНИ ПОЗИВ
за подношење понуда у отвореном поступку за јавну набавку радова
ИЗВОЂЕЊЕ РАДОВА НА УРЕЂЕЊУ САВСКОГ ТРГА У БЕОГРАДУ, СА СПОМЕН ОБЕЛЕЖЈЕМ ЖРТВАМА РАТА
(јавна набавка број 61/11)

...

Ceo oglas mozete procitati na sajtu Grada Beograda.

Konkurs za Savski trg odrzan je 2006. godine, a pobedili su tadasnji studenti Arhitektonskog fakulteta u Beogradu - Jelena Pančevac i Žarko Uzelac.

1258779_Savski_trg_v.jpg


Celu vest mozete naci u arhivi sajta Grada Beograda, ali i u arhivi Beobuilda.
 
Vrh