veliki ti mnogo tekst za citat.JohnyBgood":3th6epim je napisao(la):
Hahaha, dobro si me nasmejao sa ovim Johnest_Hon! Evo +1 za ovu recenicu na racun arhitekata kojim i ja pripadam!Johnest_Hon":11ekmwlq je napisao(la):Ja upadnem u depru i bez dipl.arh! Sta se radi po gradu to je dipl.aaaaaargh!.
Pa to da nijedan grad nije osetio veliko olaksanje ili smanjenje saobracaja je empirijska cinjenica. No ekonomisti imaju teoriju, kad nesto postane dostupnije ili jeftinije (u novcu i/ili vremenu) onda za time raste i traznja (u ovom slucaju kretanje gradom). Gungula u saobracaju jednostavno demotivise mnoge da negde krenu, sto sam i sam iskusio kad sam bio u Beogradu prosla dva leta. Pri pomisli da predjem na Novi Beograd mi se jednostavno smrkne tako da sam se cak i manje vidjao sa prijateljima koje tamo imam, ili sam spajao posete u vece "prekorecne" izlete pa onda kad vec jednom predjes obavis vise poseta. Tako kako se gradi metro i neki iz automobila prelaze u javni saobracaj, oni koji su odustajali od putovanja "uskacu", sto u taj metro, sto u kola umesto ovih koji su se prebacili na metro, i na kraju ne vidis neko smanjenje u saobracaju. No grad postane zivlji jer vise ljudi ima sansu da se mota okolo, iako je gungula u saobracaju nepromenjena. Naravno isplati se graditi, ako nesto ljudi koriste kad se napravi znaci da je za tim bilo potrebe, jedino je prvobitna nada da ces smanjiti ulicni saobracaj bila malo nerealisticna.stf":11dyh3n2 je napisao(la):@ JohnyBgood Mи причамо о неком будућем времену, а ти о сутрадан.
Б,Говоримо о времену, када метро линија буде готова, и када се изгради нови друмски мост.
Што се тиче твоје опаске да метро не смањује гужве, ја ћу питати: А што онда да га џабе градимо?
Затварањем саобраћаја без нуђења алтернативе у граду би настао хаос. Али, метроом добијаш ту могућност, јер ћеш натерати људе, да се у неким случајевима одрекну приватног превоза.
Ево, ја нпр. када бих желео нешто да купим у Карађорђевој и мало прошетам њоме, ауто бих паркирао у гаражи у ширем центру града, и онда сео на метро. И, прођем, ем јефтиније, ем дођем и вратим се дупло брже.
Нико овде не прича о утопијском граду без иоле саобраћаја, али натерати људе да се одрекну свог аутомобила....е, ТО је утопија.
Plus za model! Lepa zgrada koji bi jako voleo da vidim jednog dana u gradu. Kao sto sam drugde pisao, mislim da ne treba onu modernizovanu rasturati da bi se uradila ovako, bilo bi to nasilje nad prethodno pocinjenim nasiljem i mi taj lanac jednostavno treba da prekinemo. Najvise bi voleo nekakvu vizuelnu igru u kojoj se ova zgrada napravi tik uz ovu, mozda simetricno, kad se dignu sine oko Savske.vucko":1lu60pfm je napisao(la):Evo da metnem ovde kako bi trebala izgledati posle rekonstrukcije posta
http://hosting02.imagecross.com/image-hosting-13/3182posta1a.jpg
Pa i ja isto. I još dvadeset-trideset ljudi sa foruma, siguran sam. Jedini problem su ostalih milion i po ljudi koji bi ako je moguće da uteraju automobil u radnju u Karađorđevoj i da kupe šta im treba kroz prozor. Moraš biti malo više svestan sredine u kojoj se nalaziš.stf":qht5lq4e je napisao(la):Ево, ја нпр. када бих желео нешто да купим у Карађорђевој и мало прошетам њоме, ауто бих паркирао у гаражи у ширем центру града, и онда сео на метро.
Ја причам о транзитном хаосу у Карађорђевој. Кад би се за почетак то отерало одатле, већ би се осетила разлика.JohnyBgood":3j2ov79r je napisao(la):Pa necu ja ni u Pancevo ni u Batajnicu, hocu na koncert u begon-halu ispod Kalemegdana. Hocu do znaka pitanja, do Saborne crkve, kafica na velikim stepenicama...Wile E. Coyote":3j2ov79r je napisao(la):Не, него која иде од иза Панчева до Батајнице.JohnyBgood":3j2ov79r je napisao(la):Koja ide dnom Save, i ima tunele napolje da se izadje kod beton hale i ekonomskog fakulteta?
Velike delove centra Praga i Firenze cine pesacke ili polu-pesacke ulice. Nigde nije zapisano da moramo da se ugledamo iskljucivo na velike ruzne gradove.JohnyBgood":4dqzcnd9 je napisao(la):Postoji dobar razlog zasto sve ptice izgledaju slicno, par krila, noge, kljun. Isto tako postoji i dobar razlog zasto nema nijednog grada "sa tri krila" - odnosno nekakvim ogromnom pesackom zonom sa udaljenim parkingom, a pogotovo vise takvih zona.
A ja pricam o pristupu bilo cemu u prostoru omedjenim Knez Mihajlovom, Brankovom, i rekom, a tu ima puno sadrzaja koji privlace ljude iz drugih delova grada. NARAVNO da taj tranzitni haos mora da se izmesti (gradnjom BAR jos jednog mosta na Dunavu), ali problem pristupa tom prostoru ostaje, pogotovo stu treba popuniti dosta urbanih rupa novim sadrzajima koji ce da privlace dodatni saobracaj (znaci automobili umesto kamiona, "fala" Bogu!). I ljudi da dodju u soping, i radnje da se snabdeju da bi imale sta da im prodaju. Zbog TOGA mi se zatvaranje Karadjordjeve cini nerealisticnim. Principova nije alternativa jer se penje na most a druge ulicice tipa carice Milice (ako covek nekim cudom uspe da lako presece Brankovu) su premale i idu kroz isto tako lep deo grada koji ne treba zagusiti time sto se izmesti iz Karadjordjeve, pa necemo valjda da nam taj saobracaj prolazi izmedju Saborne crkve i Patrijarsije?Wile E. Coyote":1ye5d1i9 je napisao(la):Ја причам о транзитном хаосу у Карађорђевој. Кад би се за почетак то отерало одатле, већ би се осетила разлика.JohnyBgood":1ye5d1i9 je napisao(la):Pa necu ja ni u Pancevo ni u Batajnicu, hocu na koncert u begon-halu ispod Kalemegdana. Hocu do znaka pitanja, do Saborne crkve, kafica na velikim stepenicama...Wile E. Coyote":1ye5d1i9 je napisao(la):Не, него која иде од иза Панчева до Батајнице.
Ovo u Kopenhagenu je primer pesacke zone za kakve se zalazem, znaci tgovi, tipa onoga sto je Rascian predlozio u Kneza Milosa, i po koja povezana poprecna ulicica, tipa Skadarlije koja ne preseca nikakvu vaznu arteriju. Eto i u Kopenhagenu koji je grad velicine Beograda i ima super i nov metro ljudi se cuvaju da ne preseku neku veliku i vitalnu dzadu (ovo velika zona je upravo omedjena takvima i nije im padalo na pamet da se preko toga prelivaju, sekuci te arterije), jer se to jednostavno ne radi... zato sto to cini vise stete nego koristi.ink":19jv12p4 je napisao(la):Velike delove centra Praga i Firenze cine pesacke ili polu-pesacke ulice. Nigde nije zapisano da moramo da se ugledamo iskljucivo na velike ruzne gradove.JohnyBgood":19jv12p4 je napisao(la):Postoji dobar razlog zasto sve ptice izgledaju slicno, par krila, noge, kljun. Isto tako postoji i dobar razlog zasto nema nijednog grada "sa tri krila" - odnosno nekakvim ogromnom pesackom zonom sa udaljenim parkingom, a pogotovo vise takvih zona.
EDIT: Dodao bih i sledece: http://en.wikipedia.org/wiki/Strøget
Ovakvo razmisljanje je sve sto sam od pocetka hteo da vidim , eksplicitno ukljucenje resenja saobracaja i pristupa kao deo projekta bilo kakvog zatvaranja ulica, pogotovo vecih. :kk:MilisaV":xk9pvjnd je napisao(la):može se spojiti gavrila principa sa ulicom pop lukine. tako bi te dve ulice mogle da preuzmu dobar deo saobraćaja iz karađorđeve. čak je i pop lukina šira i ima 3 trake za razliku od principove koja ima dve. mana je što bi dobar deo tranzita primile veoma lepe ulice.
znam da ovo možda zvuči "čudno" ali mislim da je izvodljivo. čak bi se mogao i ukloniti semafor na raskrsnici pop lukine i brankove.
mislim da bi moglo da prokopa deo ispod mosta i tako se spoje ove dve ulice. e sad ne bi bila moguća samo dva pravca kretanja koja i sad nisu moguća, a to je da neko ko se kreće pop lukinom skrene levo u brankovu, kao i neko ko se kreće principovom da skrene desno u brankovu. mada to ni sad nije moguće tako da nije neka šteta. a dobili bi se pravci koji sad nisu mogući i to osnovni pravac g.principa - pop lukina, i zatim skretanje levo sa brankovog mosta u pop lukinu. vozači koji bi sa brankovog mosta skretali levo u pop lukinu isključivali bi se sa mosta i zatim skretali levo. ovaj deo već postoji i služi samo zato da ako neko želi da se vrati na nbgd to uradi., druga stvar je to što neko ko ide iz pravca pop lukine više neće čekati semafor da se uključi na most nego će ispod podvožnjaka da se uključi na uključenje za most. znači dobila bi se jedna denivelisana raskrsnica.
sad za parking. kod brankovog mosta, odnosno u samom mostu postoje gomile nekog zapuštenog prostora, magacina hangara i slično. ne znam koliki je taj prostor i da li bi mogao da se proširi ali mislim da bi u mogao da se napravi jedan parking za posetioce buduće reprezentativne ulice. ako vas interesuje mogu to da slikam pošto sam često u tom kraju.
ОК, онда се нисмо разумели. Идемо даље.JohnyBgood":1zkroeg8 je napisao(la):A ja pricam o pristupu bilo cemu u prostoru omedjenim Knez Mihajlovom, Brankovom, i rekom, a tu ima puno sadrzaja koji privlace ljude iz drugih delova grada. NARAVNO da taj tranzitni haos mora da se izmesti (gradnjom BAR jos jednog mosta na Dunavu), ali problem pristupa tom prostoru ostaje, pogotovo stu treba popuniti dosta urbanih rupa novim sadrzajima koji ce da privlace dodatni saobracaj (znaci automobili umesto kamiona, "fala" Bogu!). I ljudi da dodju u soping, i radnje da se snabdeju da bi imale sta da im prodaju. Zbog TOGA mi se zatvaranje Karadjordjeve cini nerealisticnim. Principova nije alternativa jer se penje na most a druge ulicice tipa carice Milice (ako covek nekim cudom uspe da lako presece Brankovu) su premale i idu kroz isto tako lep deo grada koji ne treba zagusiti time sto se izmesti iz Karadjordjeve, pa necemo valjda da nam taj saobracaj prolazi izmedju Saborne crkve i Patrijarsije?Wile E. Coyote":1zkroeg8 je napisao(la):Ја причам о транзитном хаосу у Карађорђевој. Кад би се за почетак то отерало одатле, већ би се осетила разлика.JohnyBgood":1zkroeg8 je napisao(la):Pa necu ja ni u Pancevo ni u Batajnicu, hocu na koncert u begon-halu ispod Kalemegdana. Hocu do znaka pitanja, do Saborne crkve, kafica na velikim stepenicama...
Е сад си ме разочарао за медаљу.JohnyBgood":15sfhtsv je napisao(la):Parking u samom mostu, ako je moguc u nekakvom znacajnom broju, bi bila super ideja, ako me pustis tu da parkiram onda pristajem da hodam do velikih stepenica i beton hale, od Savske ili Balkanske ne dolazi u obzir. ..