Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Evo da metnem ovde kako bi trebala izgledati posle rekonstrukcije posta

3182posta1a.jpg
 
Bilo bi dobro da se pored obnove ove velelepne zgrade izgradi preko puta zgrada u istom stilu, cime bi se ovaj nepravedno odbaceni i zanemareni stil naseg izvornog graditeljstva vratio najzad u Beograd !
 
...sta ces, covek samo ima ozbiljan pristup zadatku , ne shvata ovo kao zabavu, za razliku od drugih.
 
Ne znam za vas,ali da sam otisao na arhitekturu,verovatno bih upao u manicnu depresiju kada bih video sta se radi sa ovim gradom :violina:
 
Ja upadnem u depru i bez dipl.arh! Sta se radi po gradu to je dipl.aaaaaargh!

Glas prirode, preko puta se ''doradjuje'' hotel Posta a bilo bi dobro izgraditi jednu elegantnu kruznu zgradu da se konacno kompletira taj deo.
Ne mora da bude stilski kao Posta, vec malo jednostavnija da Posta dominira a i da se ne ode iz sivila u sarenilo.
 
@ JohnyBgood Mи причамо о неком будућем времену, а ти о сутрадан.
Б,Говоримо о времену, када метро линија буде готова, и када се изгради нови друмски мост.

Што се тиче твоје опаске да метро не смањује гужве, ја ћу питати: А што онда да га џабе градимо?
Затварањем саобраћаја без нуђења алтернативе у граду би настао хаос. Али, метроом добијаш ту могућност, јер ћеш натерати људе, да се у неким случајевима одрекну приватног превоза.

Ево, ја нпр. када бих желео нешто да купим у Карађорђевој и мало прошетам њоме, ауто бих паркирао у гаражи у ширем центру града, и онда сео на метро. И, прођем, ем јефтиније, ем дођем и вратим се дупло брже.

Нико овде не прича о утопијском граду без иоле саобраћаја, али натерати људе да се одрекну свог аутомобила....е, ТО је утопија.
 
Ljudi koji su zaista toliko privrzeni svojim cetvorotockasima da ne pomisljaju da bi mogli da prevale pesice i nekoliko kilometara i time osim kupovine stvari kupe i malo zdravlja za svoje telo, posebno ako bi to pesacenje bilo u nezagadjenim ulicama, tj. bez motornih prevoznih sredstava, e takvi ljudi koje sve to ne zanima i najvise vole da vreme provode u svom pokretnom metalnom kuferu, bolje bi im bilo da se nasele u nekom mestu odakle bi do grada putovali sa svojim ljubimcem na cetiri tocka i tako provodili sa njim i u njemu jos vise vremena, zar ne !

Inace veci deo Beograda je izgradjen na racun unistavanja prirode da bi danas tu ziveli ljudi koji su ostavili svoja rodna mesta , pa je tako priroda tamo ostala bez ljudi, a ova u gradu je nestala zbog istih, pa bi najbolje bilo da se razmislja o povratku prirodi u mestima zavicaja ili o povratku prirode u gradu gde god je to moguce.
 
Johnest_Hon":11ekmwlq je napisao(la):
Ja upadnem u depru i bez dipl.arh! Sta se radi po gradu to je dipl.aaaaaargh!.
Hahaha, dobro si me nasmejao sa ovim Johnest_Hon! Evo +1 za ovu recenicu na racun arhitekata kojim i ja pripadam! :)
 
stf":11dyh3n2 je napisao(la):
@ JohnyBgood Mи причамо о неком будућем времену, а ти о сутрадан.
Б,Говоримо о времену, када метро линија буде готова, и када се изгради нови друмски мост.

Што се тиче твоје опаске да метро не смањује гужве, ја ћу питати: А што онда да га џабе градимо?
Затварањем саобраћаја без нуђења алтернативе у граду би настао хаос. Али, метроом добијаш ту могућност, јер ћеш натерати људе, да се у неким случајевима одрекну приватног превоза.

Ево, ја нпр. када бих желео нешто да купим у Карађорђевој и мало прошетам њоме, ауто бих паркирао у гаражи у ширем центру града, и онда сео на метро. И, прођем, ем јефтиније, ем дођем и вратим се дупло брже.

Нико овде не прича о утопијском граду без иоле саобраћаја, али натерати људе да се одрекну свог аутомобила....е, ТО је утопија.
Pa to da nijedan grad nije osetio veliko olaksanje ili smanjenje saobracaja je empirijska cinjenica. No ekonomisti imaju teoriju, kad nesto postane dostupnije ili jeftinije (u novcu i/ili vremenu) onda za time raste i traznja (u ovom slucaju kretanje gradom). Gungula u saobracaju jednostavno demotivise mnoge da negde krenu, sto sam i sam iskusio kad sam bio u Beogradu prosla dva leta. Pri pomisli da predjem na Novi Beograd mi se jednostavno smrkne tako da sam se cak i manje vidjao sa prijateljima koje tamo imam, ili sam spajao posete u vece "prekorecne" izlete pa onda kad vec jednom predjes obavis vise poseta. Tako kako se gradi metro i neki iz automobila prelaze u javni saobracaj, oni koji su odustajali od putovanja "uskacu", sto u taj metro, sto u kola umesto ovih koji su se prebacili na metro, i na kraju ne vidis neko smanjenje u saobracaju. No grad postane zivlji jer vise ljudi ima sansu da se mota okolo, iako je gungula u saobracaju nepromenjena. ;) Naravno isplati se graditi, ako nesto ljudi koriste kad se napravi znaci da je za tim bilo potrebe, jedino je prvobitna nada da ces smanjiti ulicni saobracaj bila malo nerealisticna.

Inace potpuno postujem tvoju samodisciplinu i zelju da se setas, ali arhitekti i urbanisti uvek moraju da zadovolje mnogo siru publiku nego sto su oni sami, pogotovo u demokratskom drustvu (koje recimo ne moze jednostavno da zabrani svaki oblik privatnog prevoza). Ako ljude pokusas previse da odguras u jednom pravcu u kome oni ne zele da idu, a MIskovic i tajkuni im u medjuvremenu nude podzemni parking i toapao ili hladjen soping mol iznad, onda i-hi-hi treba da se potrudis, jer imas ozbiljnog takmaca. Ne treba te pesacke zone shvatati samo kao lepe ambijente u koje bi "svako morao da voli da dodje" jer se tebi kao arhitekti/ljubitelju grada to cini kao nesto ocigledno, treba shvatiti da si u zestokoj utakmici sa alternativama (Usce, Delta, ostanak kod kuce ili u svom predgradju) i da je velika vecina spremna na mnogo manju zrtvu od tebe (hoce vise pogodnosti i vise su razmazeni, a ma koliko voleli lepe ulice ne vole ih bas kao ti). Opet, ne govorim ovo napamet, nego zato sto je to vidjeno u ogromnom broju gradova, a sada se vidja u nasoj ljubljenoj Knez MIhajlovoj. A ako se opametimo na vreme da se ona spasi pre nego sto utone u dekadenciju shvaticemo da jednostavno ne vredi ljude gurati vise nego sto su oni spremni da prihvate, nisam ja slucajno trazio da mi se navede primer grada sa ogromnim pesackim zonama, a pogotovo takvih gde je prvi parking udaljen kilometar ili vise od tih nekih pesackih delova. Postoji dobar razlog zasto sve ptice izgledaju slicno, par krila, noge, kljun. Isto tako postoji i dobar razlog zasto nema nijednog grada "sa tri krila" - odnosno nekakvim ogromnom pesackom zonom sa udaljenim parkingom, a pogotovo vise takvih zona.

Dobra arhitektura i urbanizam oplemenjuju i unapredjuju zivot ali ako preteraju u skoku na koji pokusaju da nateraju drustvo, onda to postaje kontraproduktivno. Samo to hocu da kazem, najvise zato sto mi se cini da ovde ima mladih talentovanih ljudi koji sto pre pocnu da dodaju i zrelost , realnost, i razumevanje konteksta svom kreativnom razmisljanju, to ce biti bolji i uspesniji arhitekti. A i grad ce nam biti bolji, jer cemo biti u manjem iskusenju da udaramo glavom kroz zid pokusavajuci nemoguce. Mozes ti naterati par urbanih fanatika da se parkiraju u Savskoj da bi isli peske do velikih stepenica ili zgrade zadruge, ali velika vecina ce onda zavrsiti u Uscu. Ali onda what's the point? A i te radnje u Karadjordjevoj ce se onda brzo ugasiti.
 
vucko":1lu60pfm je napisao(la):
Evo da metnem ovde kako bi trebala izgledati posle rekonstrukcije posta

http://hosting02.imagecross.com/image-hosting-13/3182posta1a.jpg
Plus za model! Lepa zgrada koji bi jako voleo da vidim jednog dana u gradu. Kao sto sam drugde pisao, mislim da ne treba onu modernizovanu rasturati da bi se uradila ovako, bilo bi to nasilje nad prethodno pocinjenim nasiljem i mi taj lanac jednostavno treba da prekinemo. Najvise bi voleo nekakvu vizuelnu igru u kojoj se ova zgrada napravi tik uz ovu, mozda simetricno, kad se dignu sine oko Savske.

Ili mozda jos bolje, sagraditi je sa druge strane zgrade stanice koji treba obnoviti i mozda na neki nacin zaokruziti (pisao sam u radionici na temu "na mestu zeleznicke stanice", tako a opet bude neka vizuelna igra i dve zgrade istih gabarita i rasporeda masa, sa totalno razlicitim interpretacijama fasade. A to bi mozda dobro selo u kontekst oko (pocetka) Karadjordjeve, koji je sada prilicno haotican ali sa ogromnim potencijalom.
 
stf":qht5lq4e je napisao(la):
Ево, ја нпр. када бих желео нешто да купим у Карађорђевој и мало прошетам њоме, ауто бих паркирао у гаражи у ширем центру града, и онда сео на метро.
Pa i ja isto. I još dvadeset-trideset ljudi sa foruma, siguran sam. Jedini problem su ostalih milion i po ljudi koji bi ako je moguće da uteraju automobil u radnju u Karađorđevoj i da kupe šta im treba kroz prozor. Moraš biti malo više svestan sredine u kojoj se nalaziš.:)
 
@ JohnyBgood Наравно да урбанизам мора водити рачуна о томе. Свестан сам ја и последице компјутерске цивилизације, којој је најосновнији орган гузица.

Градови су одавно почели да изумиру због филозофије урбанизације, која гласи: "све на једном месту". Ево, у Токију граде зградурину-град, из којег никада нећеш морати да изађеш, јер у њој имаш све. Па какав је то живот? Наравно да је персонални избор у томе, да ли ћеш живети као чаура, или ћеш пре свега, поштовати свој живот, и заиста га живети.

Урбанизму, стога, по мом мишљењу, није циљ да се прилагођава, већ да подучава, и афирмише здравије вредности, цивилизацијске. Нимало није цивилизацијски, отићи у Шопинг мол, и тамо провести 12 сати. То је истоветно Фејсбуку, само није виртуелно. То је губљење живота. Њуде треба образовати, а не ићи филозофијом Пинк-а, која каже: понуди маси ста жели, битно је да ја зарадим.

Слажем се ја са тобом, да нам не требају пешачке авеније од пар километара. Ево, све сам сигурнији, и чак мењам мишљење да потез: Славија-Теразије треба да буде пешачки. Све више сматрам да не треба, управо из разлога које ти наводиш.

Основни разлог, зашто се залажем за пешачку Карађорђеву, а насупрот томе, сматрам да Краља Милана не треба да се претвара у пешачки је управо архитектонски, урбанистички, логични. Краља Милана има довољно широке тротоаре и представља савршени компромис између друмског и пешачког саобраћаја. Такође, нема саобраћајну алтернативу.
Насупрот тој улици, Карађорђева није довољно широка да прими све кориснике, уз то је далеко вреднија. Такође, узео сам у обзир да постоји сасвим довољна саобраћајна алтернатива.

Као што би претварање Краља Милана у пешачку, било сулудо, тако би и остављање друмског саобраћаја кроз Карађорђеву било једнако лоше.
 
JohnyBgood":3j2ov79r je napisao(la):
Wile E. Coyote":3j2ov79r je napisao(la):
JohnyBgood":3j2ov79r je napisao(la):
Koja ide dnom Save, i ima tunele napolje da se izadje kod beton hale i ekonomskog fakulteta?
Не, него која иде од иза Панчева до Батајнице.
Pa necu ja ni u Pancevo ni u Batajnicu, hocu na koncert u begon-halu ispod Kalemegdana. Hocu do znaka pitanja, do Saborne crkve, kafica na velikim stepenicama...
Ја причам о транзитном хаосу у Карађорђевој. Кад би се за почетак то отерало одатле, већ би се осетила разлика.
 
JohnyBgood":4dqzcnd9 je napisao(la):
Postoji dobar razlog zasto sve ptice izgledaju slicno, par krila, noge, kljun. Isto tako postoji i dobar razlog zasto nema nijednog grada "sa tri krila" - odnosno nekakvim ogromnom pesackom zonom sa udaljenim parkingom, a pogotovo vise takvih zona.
Velike delove centra Praga i Firenze cine pesacke ili polu-pesacke ulice. Nigde nije zapisano da moramo da se ugledamo iskljucivo na velike ruzne gradove.

EDIT: Dodao bih i sledece: http://en.wikipedia.org/wiki/Strøget
 
@COTOHA

Da je tako razmisljano,ni knez mihajlova ne bi bila pesacka zona,tako ce biti i sa karadjordjevom,ljudi ce se pitati kako je bilo moguce da su uopste isli automobili tuda.
 
Wile E. Coyote":1ye5d1i9 je napisao(la):
JohnyBgood":1ye5d1i9 je napisao(la):
Wile E. Coyote":1ye5d1i9 je napisao(la):
Не, него која иде од иза Панчева до Батајнице.
Pa necu ja ni u Pancevo ni u Batajnicu, hocu na koncert u begon-halu ispod Kalemegdana. Hocu do znaka pitanja, do Saborne crkve, kafica na velikim stepenicama...
Ја причам о транзитном хаосу у Карађорђевој. Кад би се за почетак то отерало одатле, већ би се осетила разлика.
A ja pricam o pristupu bilo cemu u prostoru omedjenim Knez Mihajlovom, Brankovom, i rekom, a tu ima puno sadrzaja koji privlace ljude iz drugih delova grada. NARAVNO da taj tranzitni haos mora da se izmesti (gradnjom BAR jos jednog mosta na Dunavu), ali problem pristupa tom prostoru ostaje, pogotovo stu treba popuniti dosta urbanih rupa novim sadrzajima koji ce da privlace dodatni saobracaj (znaci automobili umesto kamiona, "fala" Bogu!). I ljudi da dodju u soping, i radnje da se snabdeju da bi imale sta da im prodaju. Zbog TOGA mi se zatvaranje Karadjordjeve cini nerealisticnim. Principova nije alternativa jer se penje na most a druge ulicice tipa carice Milice (ako covek nekim cudom uspe da lako presece Brankovu) su premale i idu kroz isto tako lep deo grada koji ne treba zagusiti time sto se izmesti iz Karadjordjeve, pa necemo valjda da nam taj saobracaj prolazi izmedju Saborne crkve i Patrijarsije?
 
ink":19jv12p4 je napisao(la):
JohnyBgood":19jv12p4 je napisao(la):
Postoji dobar razlog zasto sve ptice izgledaju slicno, par krila, noge, kljun. Isto tako postoji i dobar razlog zasto nema nijednog grada "sa tri krila" - odnosno nekakvim ogromnom pesackom zonom sa udaljenim parkingom, a pogotovo vise takvih zona.
Velike delove centra Praga i Firenze cine pesacke ili polu-pesacke ulice. Nigde nije zapisano da moramo da se ugledamo iskljucivo na velike ruzne gradove.

EDIT: Dodao bih i sledece: http://en.wikipedia.org/wiki/Strøget
Ovo u Kopenhagenu je primer pesacke zone za kakve se zalazem, znaci tgovi, tipa onoga sto je Rascian predlozio u Kneza Milosa, i po koja povezana poprecna ulicica, tipa Skadarlije koja ne preseca nikakvu vaznu arteriju. Eto i u Kopenhagenu koji je grad velicine Beograda i ima super i nov metro ljudi se cuvaju da ne preseku neku veliku i vitalnu dzadu (ovo velika zona je upravo omedjena takvima i nije im padalo na pamet da se preko toga prelivaju, sekuci te arterije), jer se to jednostavno ne radi... zato sto to cini vise stete nego koristi.

U Parizu je ista prica, ta njihova pesacka zona od Bobura do Hala je MANJEG DIJAMETRA nego nasa Knez Mihajlova (mi 750m oni nekih 600m), i uz to je jos preseca Bul. Sebastopol! A ako ces u Knezu da predjes jednu ulicu eto te na jos par kilometara setalista po Kalemegdanu. A u Parizu im je i tih 600 metara sa jednim prekidom puno pa su prokopali DVA TUNELA za saobracaj isopd kompleksa Hala, iako u toj zoni imaju veliku metro stanicu kojom se omogucuje lak pristup metroom iz vise pravaca. Znaci veci grad i jos sa metroom a manja pesacka zona od ove nase! U svetlu toga jos jedna kilometarska zona na manje od pet blokova u Karadjordjevoj ima jos manje smisla.
 
može se spojiti gavrila principa sa ulicom pop lukine. tako bi te dve ulice mogle da preuzmu dobar deo saobraćaja iz karađorđeve. čak je i pop lukina šira i ima 3 trake za razliku od principove koja ima dve. mana je što bi dobar deo tranzita primile veoma lepe ulice.

znam da ovo možda zvuči "čudno" ali mislim da je izvodljivo. čak bi se mogao i ukloniti semafor na raskrsnici pop lukine i brankove.

mislim da bi moglo da prokopa deo ispod mosta i tako se spoje ove dve ulice. e sad ne bi bila moguća samo dva pravca kretanja koja i sad nisu moguća, a to je da neko ko se kreće pop lukinom skrene levo u brankovu, kao i neko ko se kreće principovom da skrene desno u brankovu. mada to ni sad nije moguće tako da nije neka šteta. a dobili bi se pravci koji sad nisu mogući i to osnovni pravac g.principa - pop lukina, i zatim skretanje levo sa brankovog mosta u pop lukinu. vozači koji bi sa brankovog mosta skretali levo u pop lukinu isključivali bi se sa mosta i zatim skretali levo. ovaj deo već postoji i služi samo zato da ako neko želi da se vrati na nbgd to uradi., druga stvar je to što neko ko ide iz pravca pop lukine više neće čekati semafor da se uključi na most nego će ispod podvožnjaka da se uključi na uključenje za most. znači dobila bi se jedna denivelisana raskrsnica.


sad za parking. kod brankovog mosta, odnosno u samom mostu postoje gomile nekog zapuštenog prostora, magacina hangara i slično. ne znam koliki je taj prostor i da li bi mogao da se proširi ali mislim da bi u mogao da se napravi jedan parking za posetioce buduće reprezentativne ulice. ako vas interesuje mogu to da slikam pošto sam često u tom kraju.
 
Tacno je da mnogi veliki gradovi nemaju bas previse pesackih ulica , ali to zavisi i od oblika grada, polozaja njegovog centra, zatim od broja stanovnika i njihovih shvatanja, najzad i strukture stanovnistva, drustvenih vrednosti i mnogo toga jos.

I kapitalisticka i komunisticka drustva bila su ujedinjena u ljubavi prema istom shvatanju progresa i industrijske civilizacije, zasto i kako to je duga prica koja se razvijala nekoliko vekova, ali je u 20,. veku dobila oblik apokalipticne negativne utopije u kojoj milioni ljudi odredjenim mehanizmima bivaju saterani u milionske mravinjake u kojima se osecaju bezbedno i nadaju svojoj sreci u izobilju mogucnosti, a pre svega mnostvu ljudi , ali koji cesto nisu tako druzeljubivi koliko se pridoslice nadaju i cesto ostaju usamljeniji nego u svojim malim mestima.

Ulice kojima vlada strah i trepet masina koje jure, nisu gostoljubiva mesta za setnju i susrete, pa ti mravinjaci od gradova postaju turobna mesta za zivto u kojima radnici dremaju u metrou koji juri tamnim tunelima da bi posle rucka potrazili drustvo sa tv ekrana. I tako su industrijski dizajnirani milioni istih ljudskih zivota sirom planete.

21. je doneo malo drugaciju strukturu stanovnistva u kome usluge zaposljavaju vise ljudi nego industrija nekad, malo vise sarenisa reklama i zvukova muzike na ulicama i radnjama i poneka pesacka oaza, ali sustinski nije se mnogo toga izmenilo, grad ostaje mesto usamljenih , nezadovoljnih i nesrecnih ljudi.Pogledajte i oslusnite ljude oko sebe i videcete koliko je to stvarno.

Pesacke ulice ne mogu da izmene takav grad, ali mogu znacajno svojim umnozavanjem, da budu ventili kojima se gradovi provetravaju i dobijaju malo svezeg vazduha ne samo u stvarnom nego i u smislu raspolozenja gradjana.

Najzad neka svako obrati paznju na izraz lica i raspolozenje ljudi u Skadarskoj ili obliznjoj ulici Despota Stefana i bice mu jasno u cemu je vaznost, lepota i prednost pesacke ulice, a svako zna da Knez Mihajlovom i njenim nastavkom na Kalemegdanu leti jedva moze da se prodje, to nije bilo tako, cak i kada je pre 20, 15 godina ta ulica vec bila pesacka, navika dolaska u nju se postepeno povecavala i povecava, a koliko bi tek bila posecena Karadjordjeva koja izlazi na obalu , ima niz vrtova i zavrsava takodje svoj put na Kalimegdanu !

Sam oblik Beograda je poseban i ide u korist ulica bez motornih vozila, jer istorijsko jezgro grada sa vrednim graditeljskim nasledjem i brojnim uslugama je u stvari - poluostrvo i fizicka periferija, a ne centar grada ! Za razliku od Pariza, Londona i Moskve gde se istorijsko srediste podudara sa fizickim, a time ima mnogo veci znacaj saobracajnog cvorista,

Tacno je i da usluge u mnogim starim gradovima u centru gube bitku u borbi za hipermarketima i molovima na periferiji, ali ce uvek postojati usluge koje ce naci mesto u jezgru grada s obzirom na njegov znacaj, a time i posetioce. Tako da ta pojava nema nikakve veze sa pesackim ulicama. Inace Minhen je jedan od gradova koji u svom sredistu ima veliku pesacku oblast koja ima garaze i metro stanice na svom obodu.
 
Grad je mesto bezbrojnih usamljenih, nezadovoljnih i nesrecnih ljudi koji nece to da priznaju i beze od svakog ko pokusa da im na to ukaze. I da se sve o cemu se ovde pise sredi i uredi nikog to nece uciniti zadovoljnim, ako ne resi svoju licnu pricu !
 
MilisaV":xk9pvjnd je napisao(la):
može se spojiti gavrila principa sa ulicom pop lukine. tako bi te dve ulice mogle da preuzmu dobar deo saobraćaja iz karađorđeve. čak je i pop lukina šira i ima 3 trake za razliku od principove koja ima dve. mana je što bi dobar deo tranzita primile veoma lepe ulice.

znam da ovo možda zvuči "čudno" ali mislim da je izvodljivo. čak bi se mogao i ukloniti semafor na raskrsnici pop lukine i brankove.

mislim da bi moglo da prokopa deo ispod mosta i tako se spoje ove dve ulice. e sad ne bi bila moguća samo dva pravca kretanja koja i sad nisu moguća, a to je da neko ko se kreće pop lukinom skrene levo u brankovu, kao i neko ko se kreće principovom da skrene desno u brankovu. mada to ni sad nije moguće tako da nije neka šteta. a dobili bi se pravci koji sad nisu mogući i to osnovni pravac g.principa - pop lukina, i zatim skretanje levo sa brankovog mosta u pop lukinu. vozači koji bi sa brankovog mosta skretali levo u pop lukinu isključivali bi se sa mosta i zatim skretali levo. ovaj deo već postoji i služi samo zato da ako neko želi da se vrati na nbgd to uradi., druga stvar je to što neko ko ide iz pravca pop lukine više neće čekati semafor da se uključi na most nego će ispod podvožnjaka da se uključi na uključenje za most. znači dobila bi se jedna denivelisana raskrsnica.


sad za parking. kod brankovog mosta, odnosno u samom mostu postoje gomile nekog zapuštenog prostora, magacina hangara i slično. ne znam koliki je taj prostor i da li bi mogao da se proširi ali mislim da bi u mogao da se napravi jedan parking za posetioce buduće reprezentativne ulice. ako vas interesuje mogu to da slikam pošto sam često u tom kraju.
Ovakvo razmisljanje je sve sto sam od pocetka hteo da vidim :), eksplicitno ukljucenje resenja saobracaja i pristupa kao deo projekta bilo kakvog zatvaranja ulica, pogotovo vecih. :kk:

Parking u samom mostu, ako je moguc u nekakvom znacajnom broju, bi bila super ideja, ako me pustis tu da parkiram onda pristajem da hodam do velikih stepenica i beton hale, od Savske ili Balkanske ne dolazi u obzir. :)

Ovo sa mini petljom iz Pop Lukine je mozda dobra ideja u svakom slucaju i nevezano sa Karadjordjevom. No i dalje se plasim saobracaja izmedju Patrijarsije i Saborne crkve ako se zatvori Karadjordjeva, cak i sa izmestenim tranzitnim saobracajem preko novog mosta na Dunavu, no dobro, to je pitanje o kome ce misljenja biti razlicita u svakom slucaju.

Svaki projekat zatvaranja ulica treba da ukljuci pitanje: kako ce se radnje koje ce tu biti snabdevati robom za prodaju? Ako ne mozes da konstruises neku putanju kojom ces kamionetom da pridjes na bar 100-200 m, i onda odatle imas ravan put za rucna kolica do same radnje onda nemas dobro resenje. A posetioci treba da mogu da pridju bar na 400-500 m i onda imaju relativno prijatan pristup, niko nece da sipci vise od kilometra, pogotovo ako je neka pustara i neprijatan ambijent da bi dosao do tamo gde si krenuo. Kao sto kad gradis objekat moras da napravis adekvatan krov da se nigde ne uliva voda, tako pesacka zona mora da ima dobru vezu sa svetom i nikako da prekida vezu izmedju dva dela sveta...
 
JohnyBgood":1zkroeg8 je napisao(la):
Wile E. Coyote":1zkroeg8 je napisao(la):
JohnyBgood":1zkroeg8 je napisao(la):
Pa necu ja ni u Pancevo ni u Batajnicu, hocu na koncert u begon-halu ispod Kalemegdana. Hocu do znaka pitanja, do Saborne crkve, kafica na velikim stepenicama...
Ја причам о транзитном хаосу у Карађорђевој. Кад би се за почетак то отерало одатле, већ би се осетила разлика.
A ja pricam o pristupu bilo cemu u prostoru omedjenim Knez Mihajlovom, Brankovom, i rekom, a tu ima puno sadrzaja koji privlace ljude iz drugih delova grada. NARAVNO da taj tranzitni haos mora da se izmesti (gradnjom BAR jos jednog mosta na Dunavu), ali problem pristupa tom prostoru ostaje, pogotovo stu treba popuniti dosta urbanih rupa novim sadrzajima koji ce da privlace dodatni saobracaj (znaci automobili umesto kamiona, "fala" Bogu!). I ljudi da dodju u soping, i radnje da se snabdeju da bi imale sta da im prodaju. Zbog TOGA mi se zatvaranje Karadjordjeve cini nerealisticnim. Principova nije alternativa jer se penje na most a druge ulicice tipa carice Milice (ako covek nekim cudom uspe da lako presece Brankovu) su premale i idu kroz isto tako lep deo grada koji ne treba zagusiti time sto se izmesti iz Karadjordjeve, pa necemo valjda da nam taj saobracaj prolazi izmedju Saborne crkve i Patrijarsije?
ОК, онда се нисмо разумели. Идемо даље.
 
@MilisaV wrote:....,, mislim da bi moglo da prokopa deo ispod mosta i tako se spoje ove dve ulice. ,, ...

Odlićna ideja :kk: bez obzira na sadašnje i buduce projekte

Zaslužuje pažnju stručnih lica radi davanja procene izvodljivosti
 
JohnyBgood":15sfhtsv je napisao(la):
Parking u samom mostu, ako je moguc u nekakvom znacajnom broju, bi bila super ideja, ako me pustis tu da parkiram onda pristajem da hodam do velikih stepenica i beton hale, od Savske ili Balkanske ne dolazi u obzir. :)..
Е сад си ме разочарао за медаљу.
За људе, који размишљају на овај начин, мислим да треба да испод Калиша направимо једну гаражу, и наравно, лифт до површине, да не би сличајно пешачили двадесетак степеница. :o

Обакви ставови ме не љуте, већ растужују.
 
Vrh