Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

stf":3ihm8t6x je napisao(la):
Карђорђева улица је преуска и превише вредна да би обављала улогу саобраћајне артерије. Осим тога, она то и није. Много пута сам седео на Калишу и посматрао НБГ, као и вероватно, сви остали на форуму. Обратите пажњу следећи пут на Карађорђеву, односно на процентуално коришћење те улице за саобраћај.
Моја паушална визуелна процена је да 70% саобраћаја чине шлепери, 20% трамвај, 5% такси и само 5% приватна возила.
Гледајући на тај начин, неће се много изгубити претварањем те улице у пешачку. Иако сам ја пре за идеју о претварању у интегрисану улицу.

Моје неко мишљење је да од Карађорђеве треба направити уздужни трг, којем би наставили да саобраћају трамваји и таксисти. Тиме та улица не би умрла због недостатка наших вољених аутомобила.
Karadjordjeva menja sirinu i apsolutno se slazem sa taksijima i tramvajima na najuzem delu. Pominjao sam u radionici na temi Savamala da bi za taj deo nekakav dobar uzor bila zagrebacka Ilica. No taj uzi deo se moze zaobici bajpasom za automobile dalje prema reci i da se to onda ponovo ulije u Karadjordjevu koja je vecim delom sasvim lepe sirine.

Ulicu i jeste unistilo to sto njome tutnje kamijoni, kad smo toliki moroni da su na Dunavu najblizi mostovi Pancevackom TEK onaj u Novom Sadu (100km!) i onaj nizvodno u Kovinu (koji ti sluzi necemu jedino ako ides za Vrsac iz centralne Srbije). Tako da je neophodan uslov da ovo uopste zazivi onaj kineski most uzvodno, koji bi omogucio da se teretni saobracaj za Banat najzad izmesti iz grada.

Ali, ako ce to da postane jedna ziva zona koja ce da privlaci ljude u centar broj privatnih vozila i taksija ce se vrlo brzo uvisestruciti. Drugo, ako tu bude stambene i poslovne izgradnje samo ljudi koji tu zive i rade (bez posetilaca) ce s lakocom da uvisestruce promet. Ako se to ne desi, zona ce zamreti pre nego sto zaista zivne. A bez Karadjordjeve je JAKO tesko prici bilo gde blizu, sa jedne strane ti brani Knez Mihajlova, sa druge je tesko preseci Brankovu, sa trece reka, sa cetvrte Kalemegdan. Uzgred, Karadjordjeva je i takva kakva je puno sira od drugih ulica u tom krau, recimo Gavrila Principa, tako da drugih kandidata da ponese sav taj (odnosno bilo kakav ozbiljniji) saobracaj zapravo nema...
 
Заправо, цела Карађорђева је уска. На који шири део си мислио? Од Савског трга до Бристола? Ту је 2+2. Даље је 1+1.
Међутим, заборављаш да су тротоари целом дужином улице криминално уски. На неким местима су ужи од пола метра.

Мислим да у случају Карађорђеве нема места за све. Околико се у њој задржи саобраћај, нити ће то бити саобраћајно битна улица, нити ће бити пешацима атрактивна. Била би закржљала у сваком погледу.
 
stf":1vx385u9 je napisao(la):
Заправо, цела Карађорђева је уска. На који шири део си мислио? Од Савског трга до Бристола? Ту је 2+2. Даље је 1+1.
Међутим, заборављаш да су тротоари целом дужином улице криминално уски. На неким местима су ужи од пола метра.

Мислим да у случају Карађорђеве нема места за све. Околико се у њој задржи саобраћај, нити ће то бити саобраћајно битна улица, нити ће бити пешацима атрактивна. Била би закржљала у сваком погледу.
Ima taj uzani ali potencijalno jako lep deo 1+1 blizu mosta koji je stvarno zeznut. Mozda da se tu pretvori u jednosmernu (ka Kalemegdanu) samo za tramvaje i taksije da bi se prosirili trotoari. A suprotni smer izmestiti ka reci. Nije idalno ali neko resenje da moze da se prodje prema beton-hali a i da se trasa dvojke ne prekine jednostavno mora da se nadje, sve drugo mi se cini neozbiljnim.

Sa druge strane onaj deo 2+2 koji bi se ulio u kruzni tok oko zgrade stranice je sasvim ok. Ne vidim da bi se tu sta dobilo pretvaranjem toga u pesacki trg, ali bi se saobracajno suvise izgubilo, ipak je to jedini pravi pristup i starom mostu i celom tom delu grada.
 
Како према реци? А пруга?

Коначним уређењем тог дела града, стари Савски мост постаје сувишан за дрзмски саобраћај, па нема потребе да се тај део оставља као саобраћајни.
Друга чињеница је та, да иако је тај део улице,шири за саобраћај,за пешаке није. Тротоар је и ту бедан. Мој предлог је овакав:
Пун обим саобраћаја кроз Карађорђеву би био од Савског трга до Личке улице, којом би се преусмеравао на Гаврила Принципа и даље у центар. Остатак, само за трамвајски и такси превоз.
Друга опција је да се транзитна собраћајница трасира суз садашње пруге, а цела Карађорђева да буде пешачка. То је и најбоља опција, али наши драги интелигентни урбанисти су оставили пругу око Калиша и тиме затрпали и овакву могућност (поред много других). :bash:
 
JohnyBgood":mwsh04s0 je napisao(la):
JohnnyLee":mwsh04s0 je napisao(la):
izbaciti saobraćaj iz Karađorđeve!
GDE?
vi ovde pišete kako treba ovo, ono i sl. ja samo kažem da bi se saobraćaj trebao izbaciti iz Karađorđeve. da se ostavi samo tramvajska pruga i da ostatak bude pešačka zona. to ne može da se uradi dok se luka ne skloni odatle gde je. a to će se desiti limburga meseca, jer ne mogu da odluče šta će sa tim zemljištem
 
Pesacka ili ne. potpuno je nestvarno stanje u kome najlepsa ulica u gradu, imajuci u vidu njen polozaj u blizini reke i niz izuzetnih graditeljskih dela, istorijsko trajanje i usluzne i umetnicke mogucnosti . pristaniste na koje po prvi put stupaju gosti grada iz svih delova Evrope. lagume i terasu na Kosancicevom vencu, pa Tvrdjavu, jedinstveno Usce i najveci vrt u gradu sa jedne strane i jedan od retko izgradjenih trgova, za malo pa sasvim, sa vekovnom Zeleznickom stanicom , sa druge strane - izgleda tako kako izgleda, pa to je primer unistenja zivog tkiva grada, a ne stvaranje ulica bez vozila !

Ako ostavimo kljucno pitanje kamiona i autobusa, koji bi trebalo da nadju svoje mesto na obilaznici , novom Dunavskom mostu i novoj autobuskoj stanici, sam prilaz vozilima zavisi od pitanja, ko i gde zeli da dodje ?

Za stanovnike Savamale je sasvim dovoljna Principova ulica, a za posetioce - garaze koje bi trebalo izgraditi u toj inace prilicno neizgradjenoj ulici.Savska, Nemanjina, Balkanska - Principova, sasvim jasno, siroke i dovoljne ulice za pristup celom ovom delu grada.

Do dvadesetih godina proslog veka Karadjordjeva je imala znacaj danasnje Knez Mihajlove , bila je ziva trgovacka ulica sa puno radnji i ljudi i pijacom kod Velikih stepenica koje su povezivale Pristaniste i Varos.A sve do odlaska Turaka iz grada Savska strana Beograda je bila srpski deo grada. Znam ko ce sad da se ukljuci u raspravu, pogodite.
 
JohnyBgood":384i9bo1 je napisao(la):
Wile E. Coyote":384i9bo1 je napisao(la):
JohnyBgood":384i9bo1 je napisao(la):
На обилазницу.
Koja ide dnom Save, i ima tunele napolje da se izadje kod beton hale i ekonomskog fakulteta?
Не, него која иде од иза Панчева до Батајнице.
 
Glas prirode":3fxc06pt je napisao(la):
Do dvadesetih godina proslog veka Karadjordjeva je imala znacaj danasnje Knez Mihajlove , bila je ziva trgovacka ulica sa puno radnji i ljudi i pijacom kod Velikih stepenica koje su povezivale Pristaniste i Varos.A sve do odlaska Turaka iz grada Savska strana Beograda je bila srpski deo grada. Znam ko ce sad da se ukljuci u raspravu, pogodite.
bila je mnogo više od Kneza. bila je kao današnje Dedinje
 
Wile E. Coyote":2he0isad je napisao(la):
JohnyBgood":2he0isad je napisao(la):
Wile E. Coyote":2he0isad je napisao(la):
На обилазницу.
Koja ide dnom Save, i ima tunele napolje da se izadje kod beton hale i ekonomskog fakulteta?
Не, него која иде од иза Панчева до Батајнице.
Pa necu ja ni u Pancevo ni u Batajnicu, hocu na koncert u begon-halu ispod Kalemegdana. Hocu do znaka pitanja, do Saborne crkve, kafica na velikim stepenicama...
 
Glas prirode":a65iyznm je napisao(la):
Pesacka ili ne. potpuno je nestvarno stanje u kome najlepsa ulica u gradu, imajuci u vidu njen polozaj u blizini reke i niz izuzetnih graditeljskih dela, istorijsko trajanje i usluzne i umetnicke mogucnosti . pristaniste na koje po prvi put stupaju gosti grada iz svih delova Evrope. lagume i terasu na Kosancicevom vencu, pa Tvrdjavu, jedinstveno Usce i najveci vrt u gradu sa jedne strane i jedan od retko izgradjenih trgova, za malo pa sasvim, sa vekovnom Zeleznickom stanicom , sa druge strane - izgleda tako kako izgleda, pa to je primer unistenja zivog tkiva grada, a ne stvaranje ulica bez vozila !

Ako ostavimo kljucno pitanje kamiona i autobusa, koji bi trebalo da nadju svoje mesto na obilaznici , novom Dunavskom mostu i novoj autobuskoj stanici, sam prilaz vozilima zavisi od pitanja, ko i gde zeli da dodje ?

Za stanovnike Savamale je sasvim dovoljna Principova ulica, a za posetioce - garaze koje bi trebalo izgraditi u toj inace prilicno neizgradjenoj ulici.Savska, Nemanjina, Balkanska - Principova, sasvim jasno, siroke i dovoljne ulice za pristup celom ovom delu grada.

Do dvadesetih godina proslog veka Karadjordjeva je imala znacaj danasnje Knez Mihajlove , bila je ziva trgovacka ulica sa puno radnji i ljudi i pijacom kod Velikih stepenica koje su povezivale Pristaniste i Varos.A sve do odlaska Turaka iz grada Savska strana Beograda je bila srpski deo grada. Znam ko ce sad da se ukljuci u raspravu, pogodite.
Sve ovo sto kazes stoji i prihvatam ali ovo boldano je cista halucinacija, face it, dude.

Sve te garaze koje pominjes u Nemanjinoj i Balkanskoj (pitam se samo GDE bi ih tamo udenuo?!) a POGOTOVO u Savskoj (OK tamo ce citava strana ulice biti slobodna kad se dignu sine ali je to NAJDALJE od ove vase halucinogene pesacke zone, tako da je to jednostavno smesno kao resenje, KO ce da hoda 2 km samo da bi dosao do necega gde treba kao da se seta?!) bi bile na 1-2 km od najlepse zgrade u toj pesackoj zoni - zgrade zadruge. A do velikih stepenica ili beton-hale (prosetaj se malo pa vidi sta sve tamo ima i kakva je gungula na parkinzima okolo, imam utisak da ja vise izlazim po gradu kad dodjem u Beograd nego mnogi ovde) jos dodatnih 600-800 metara. Znaci vise od pola sata sipcenja tek da bi dosao do necega sto te zanima i gde kao "treba da se setas", plus pola sata nazad do kola, pa da vidimo koliko ljudi ce tu da dolazi, pogotovo da nesto kupuje, ako to treba vuci nazad. Najzad, ako mislis da aktiviras trgovinu i restorane, kako bi im dovozio robu i zalihe? Mislis da vlasnici biznisa nece zahtevati RAZUMNO lak pristup, da recimo mogu da pridju negde na 50-100 m kamionetom?

Sto se tice Gavrila principa, o njenoj sposobnosti da primi bilo kakav dodatni saobracaj govori to da je ona vec jednosmerna. Samo je pretvori i dvosmernu pa ces da vidis veselje. A ako pogledamo projekte za Savamalu, svi oni ukljucuju visestruko dodatne sadrzaje i gradnju na celom tom prostoru do Kelemegdana. Mislis da to nece generisati dodatni saobracaj? Cak da Principova moze kao da primi ovo sada, za taj dodatni nema sanse. Na kraju i ono najvaznije, Principova se penje na most i ne da mi da lako stignem ni do beton hale, ni do velikih stepenica, ni do znaka pitanja. Zatvaranjem Karadjordjeve bi veliki deo ljudi koji ide tamo, ako nekako uspe da presece Brankovu, protutnjao izmedju Saborne Crkve i Patrijarsije, super resenje, ubilo se.

No dobro, ja sam rekao sta imam, od sada si na "ignore" dok ne vidim dokaze racionalnog rezonovanja. Cak ni na gluposti "neko vise voli miris benzina" ili provokacije tipa "a sad ce neko da odgovori" nemam nameru da odgovaram. Have a nice life, sto bi rekli Ameri.
 
stf":1t1w9u7w je napisao(la):
Како према реци? А пруга?

Коначним уређењем тог дела града, стари Савски мост постаје сувишан за дрзмски саобраћај, па нема потребе да се тај део оставља као саобраћајни.
Друга чињеница је та, да иако је тај део улице,шири за саобраћај,за пешаке није. Тротоар је и ту бедан. Мој предлог је овакав:
Пун обим саобраћаја кроз Карађорђеву би био од Савског трга до Личке улице, којом би се преусмеравао на Гаврила Принципа и даље у центар. Остатак, само за трамвајски и такси превоз.
Друга опција је да се транзитна собраћајница трасира суз садашње пруге, а цела Карађорђева да буде пешачка. То је и најбоља опција, али наши драги интелигентни урбанисти су оставили пругу око Калиша и тиме затрпали и овакву могућност (поред много других). :bash:
Po meni tesko da cemo imati visak mostova! Okvirno gledano, Brankov most i ulica mogu da servisiraju teret iz Nikole Tesle, stari most je ako ista preuzak da bi servisirao teret iz Mihajla Pupina, a treci most bi sasvim dobro dosao da se ona ulica kod Genexovih apartmana poveze sa Savskim Amfiteatrom . Pa ako tu bude novi poslovni centar grada bice i-hi-hi saobracaja i za nju, recimo iz Bulevara Djindjica i od blokova preko Milentija Popovica. Pototovo sto su mnoge banke i hoteli na Novom Beogradu a ovo ce biti finansijski centar. Na kraju, valjda su nas ove gungule naucile koliko je imati jedan rezervni most dragoceno.
 
Slazem se da postoje ogranicenja kad je rec o potencijalnim pesackim zonama i da treba objektivno sagledati sve posledice do kojih doslo.
Nerealno je celu Karadjordjevu pretvarati u pesacku zonu , ali zasto da ne, jedan njen segment (onaj najlepsi , od ugla sa Crnogorskom do Bristola).

Saobracaj ne bi trpeo jer bi se samo preusmeravao u novu saobracajnicu uz samu reku i potom vracao na staru trasu kod izlaza sa Starog savskog mosta.
Ako bi se produzilo starom trasom Karadjordjeve posle mosta bi se ulazilo/izlazilo iz podzemne garaze.
Takodje realno bilo pretvoriti u pesacke zone i 2 male krivudave ulice Svetozara Radica i Kraljevica Marka...

2ustnk0.jpg


Uostalom zamilite ovo obnovljeno, poplocano kaldrmom, sa lepim kandelabrima i prilagodjeno pesacima :)

2nw2xxj.jpg
 
JohnyBgood":1jjphz47 je napisao(la):
Po meni tesko da cemo imati visak mostova! Okvirno gledano, Brankov most i ulica mogu da servisiraju teret iz Nikole Tesle, stari most je ako ista preuzak da bi servisirao teret iz Mihajla Pupina, a treci most bi sasvim dobro dosao da se ona ulica kod Genexovih apartmana poveze sa Savskim Amfiteatrom . Pa ako tu bude novi poslovni centar grada bice i-hi-hi saobracaja i za nju, recimo iz Bulevara Djindjica i od blokova preko Milentija Popovica. Pototovo sto su mnoge banke i hoteli na Novom Beogradu a ovo ce biti finansijski centar. Na kraju, valjda su nas ove gungule naucile koliko je imati jedan rezervni most dragoceno.
Ниједан мост није вишак.
Стари Савски је за друмски саобраћај, већ данас смешан. Изградњом моста који ће преко кружног тока наставити Немањину на НБГ. са профилом мин 2+2, Савски тек онда постаје бескористан. На крају крајева, он је на јако незавидном месту, и његови приступни путеви више сметају, него што користе. Бранков је ту да оплужује и Николу Теслу и Михаила Пупина. Проблем је што на укрштању та два булевара фали нормална петља.
Стари Савски једноставно делује углављено и привремено. Иглом добијамо нови трамвајски прелаз преко реке, па бих Стари Савски претворио у пешачки, са циљем да наставља пешачки потез: Теразије-Теразијска тераса-Економски-Старо сајмиште (које је ревитализовано као уметнички центар града). Наравно, шине се не би вадиле, већ би мост служио као трамвајска резерва.
 
Tako je stf.

Dodao bih da stari savski msot ima setaliste za pesake samo sa jedne strane sto je nedovoljno da bude bilo sta osim klasicnog pesackog mosta.Zamislite veliki intenzitet pesackog saobracaja preko msota a da i dalje idu tramvaji ili automobili preko njega?
 
Pesacka oblast oko Karadjordjeve bice moguca tek kada se izmesti autobuska stanica i kamionski saobracaj, kako to izvesno nece biti sutra ma koliko to bilo dobro za dobrobit grada, njegovih posetilaca i za sve nas, za to vreme moze da se izgradi bar prvi deo prve metro linije od Vuka do Ekonomskog fakulteta.

Upotreba metroa bi znacajno smanjila potrebe za pristupom vozila, sem onih za snabdevanje, a zna se kako se njihovo pristupanje resava, primer imamo na Savskoj obali od bl. 45 do bl. 70.

Saobracaj na samoj obali Save koja treba da bude kruna ove pesacke oblasti, svakako nije resenje.

Znaci da bi Principova ulica jedino i sasvim dovoljno mogla da zadovolji potrebe stanara i posetilaca, ali ne danas nego u nadajmo se bliskoj buducnosti kada se stvore neophodni preduslovi koji su nam svima poznati i jasni.
Nemanjina i Balkanska su ulice kojima je moguce doci od Savske do Principove, a mesto za garaze je moguce u Principovoj i ispod Savskog trga, kao i izmedju Poste i Zeleznicke stanice, zatim izmedju Zelenog venca i Principove.

Hvala ti Rascijane za prikaz, jer to je to, samo bez saobracajnice na obali !

CENIM i doprinos Jovana Bgd, ali nisam ni pomislio na tebe nego na jednog naseg prijatelja koji se pri pomenu odredjenog pojma ukljucuje,. inace kakav izazov bi imala rasprava da se svi slazemo , tvoj iskren i vatren pristup mi se vrlo svidja, jedino bi trebalo da malo pazljivije citas pre nego sto odgovoris, jeste da ima puno toga za citanje pa svi previdimo po nesto, ali npr. ja nisam pominjao nikakve garaze u Nemanjinoj i sl., a sto se benzina tice i to sam razjasnio, ali ti kao da nisi procitao, svi mi koji smo odrasli u srcu Beograda, nismo mogli da osetimo miris cveca koje ne raste na asfaltu, pa nam zato miris benzina izaziva u trenutku radost jer ga negde povezujemo sa automobilima koje smo voleli, a ne sa cvecem koga na ulici nismo ni mogli da vidimo, ma kako to bilo nenormalno, ali govori o tuznoj stvarnosti savremene civilizacije i naseg zivota u njoj.

A do Saborne crkve i ne treba da se ide kolima jer i ovaj deo grada ima izuzetne istorijske i graditeljske vrednosti zbog kojih bi trebalo kada se stvore uslovi da bude takodje pesacki.
Urbanisti su davno jos razmatrali sirenje pesackih delova grada i to nije samo fantaziranje dokonih ljudi na Trgu, ali sva ta razmatranja su uvek dovodjena u vezu sa izgradnjom metroa, a posto ga cekamo i dalje onda moraju da stoje i pesacke oaze.
 
stf":1ek225sj je napisao(la):
JohnyBgood":1ek225sj je napisao(la):
Po meni tesko da cemo imati visak mostova! Okvirno gledano, Brankov most i ulica mogu da servisiraju teret iz Nikole Tesle, stari most je ako ista preuzak da bi servisirao teret iz Mihajla Pupina, a treci most bi sasvim dobro dosao da se ona ulica kod Genexovih apartmana poveze sa Savskim Amfiteatrom . Pa ako tu bude novi poslovni centar grada bice i-hi-hi saobracaja i za nju, recimo iz Bulevara Djindjica i od blokova preko Milentija Popovica. Pototovo sto su mnoge banke i hoteli na Novom Beogradu a ovo ce biti finansijski centar. Na kraju, valjda su nas ove gungule naucile koliko je imati jedan rezervni most dragoceno.
Ниједан мост није вишак.
Стари Савски је за друмски саобраћај, већ данас смешан. Изградњом моста који ће преко кружног тока наставити Немањину на НБГ. са профилом мин 2+2, Савски тек онда постаје бескористан. На крају крајева, он је на јако незавидном месту, и његови приступни путеви више сметају, него што користе. Бранков је ту да оплужује и Николу Теслу и Михаила Пупина. Проблем је што на укрштању та два булевара фали нормална петља.
Стари Савски једноставно делује углављено и привремено. Иглом добијамо нови трамвајски прелаз преко реке, па бих Стари Савски претворио у пешачки, са циљем да наставља пешачки потез: Теразије-Теразијска тераса-Економски-Старо сајмиште (које је ревитализовано као уметнички центар града). Наравно, шине се не би вадиле, већ би мост служио као трамвајска резерва.
Ako ces da radis u produzetku Nemanjine onda ti ta osa udara o pocetak Brankovog mosta a ako spojis Nemanjina-Mihajla Pupina preseca sredinu savskog mosta, znaci ili ga treba rusiti ili napraviti jos jedan pored njega kao sto su 70tih prosirili most u Brankovoj, pa da tako nekako dobijes 2+2. I da tu imas 2+2 to bi bilo tek adekvatno za danasnje potrebe, jer su Brankova i Terazijski tunel preoptereceni (dva velika novobeogradska bulevara se tu ulivaju sa samo malim odlivom na Savski most). Izgradnjom poslovnog centra (znaci visespratnice na jednoj ogromnoj povrsini) se stvara i ogromna dodatna potreba, samo za komunikaciju i tog novog dela sa drugom stranom, tako da tu sigurno na duzi rok treba jos jedan most izmedju mesta gde je sada stari i "Gazela", recimo na liniji Genex apartmani - Milosa Pocerca.

Ja bih samo nase ostrascene zagovornike ogromnih pesackih zona pitao, GDE su to oni videli da funkcionise?! I cuvene Las Ramblas u Barseloni nisu puno duze od Knez MIhajlove, i zapravo su setaliste sredisnjim ostrvom i vecim delom otvorene za saobracaj po rubovima (JG, ljudima i radnjama treba pristup)! Ovo sto je bilo big deal u Nju Jorku je samo 400 metara, pa jos na sredini preseceno jednom prometnom avenijom. A tek to da imas ogromne pesacke zone (1) reka-Kosancicev Venac-Knez Mihajlova-a valjda i Studentski Trg, pa onda jos (2) Karadjordjeva-Stari Most, a da ti izmedju kao za pristup sluzi nesto tipa Gavrila Principa ili Carice Milice je jednostavno lakrdija. Ili mi navedite primer grada koji tako nesto ima, ili mi objasnite kako to urbanisti u hiljadama gradova sirom sveta nisu ranije dosli na tu vasu briljantnu ideju i sproveli je? Ili zaista mislite da ste toliko pametniji od celog sveta?
 
Rascian":2dzy2m2p je napisao(la):
Slazem se da postoje ogranicenja kad je rec o potencijalnim pesackim zonama i da treba objektivno sagledati sve posledice do kojih doslo.
Nerealno je celu Karadjordjevu pretvarati u pesacku zonu , ali zasto da ne, jedan njen segment (onaj najlepsi , od ugla sa Crnogorskom do Bristola).

Saobracaj ne bi trpeo jer bi se samo preusmeravao u novu saobracajnicu uz samu reku i potom vracao na staru trasu kod izlaza sa Starog savskog mosta.
Ako bi se produzilo starom trasom Karadjordjeve posle mosta bi se ulazilo/izlazilo iz podzemne garaze.
Takodje realno bilo pretvoriti u pesacke zone i 2 male krivudave ulice Svetozara Radica i Kraljevica Marka...

http://i51.tinypic.com/2ustnk0.jpg

Uostalom zamilite ovo obnovljeno, poplocano kaldrmom, sa lepim kandelabrima i prilagodjeno pesacima :)

http://i52.tinypic.com/2nw2xxj.jpg
Plus ko vrata, treba biti realan i gledati na gde se puno dobija ambijentalno a gubi minimum saobracajno ili se moze nadoknaditi. Ova ulicica koja gleda na mozda i najlepsu zgradu u gradu je jednostavno "must".

Mozda da se Karadjordjeva na delu od malog pjaca do Brankovog mosta ostavi samo za tramvaje i taksije u jednom smeru i sa jednom trakom, kako bi se mogli prosiriti trotoari, a da iz pravca Kalemegdana tramvaj ide (opet jednosmernom) Travnickom. Mozda bi se takvim udvajanjem na najtezem delu izbeglo da neka prevelika dzada skroz ostro podeli taj ambijent na dva ili ga potpuno odsece od reke.

Vise puta sam rekao da mi je Karadjordjeva slicna Ilici u Zagrebu i oni su tako nesto i izveli, a i ulva se u njihov Trg Republike u koji ulaze tramvaji iako je on naravno najvecim delom pesacki trg. Uostalom i pesackim Leidsestraatom u Amsterdamu idu tramvaji.
 
Kada razmatramo pitanje Karadjorjeve i njenog moguceg buduceg izgleda, treba imati u vidu da se sa njom zavrsava Terazijsa terasa, jos jedan izuzetan dragulj Beograda koji ceka resenje, zato je odlicna primedba Stf-a koji povezuje pitanje tramvajskog mosta koji vidimo kao most bez motornog saobracaja u buducnosti, Karadjordjeve pesacke ulice i Terazijske terase koja bi povezivala vrtne ulice i trgove na Terazijskom tj. Vracarskom grebenu,to jest tri trga Terazije, Trg Republike i Pasicev, sa nastavcima u ul. Kralja Milana, Vasinoj i Bulevaru do Vuka, sa novobeogradskom stranom, Starim sajmistem kao uredjenim vrtno - muzejskom celinom i dalje pesackim bulevarem M. Popovica, pored Sava centra, na jednoj strani i prirodnom celinom sa setalistima i biciklistickim stazama na Uscu i obalama Save i Dunava.

Stvaranje ovih velikih celina bez motornog saobracaja ce naravno biti moguce tek sa zavrsetkom prve metro linije koja ce povezivati upravo sve te ulice i trgove, cime bi znatno bila umanjena potreba za licnim prevoznim sredstvima, ma koliko neko ne voli javni prevoz, ali i grad nije licna nego javna vrednost. A bezbednost i zdravlje su najveca briga i potreba svakog coveka, pa i Beogradjana.

A vrtno uredjene ulice sa usluznim, umetnickim i zabavnim sadrzajima i istorijskim vrednostima ucinile bi Beograd jos privlacnijim, jer bi vrednosti izgleda njegovog lica zasijale u pravom svetlu kada budu ociscene od svega sto vise smeta i naruzuje nego sto naglasava lepotu gradskih ulica i trgova.

Ma koliko preterani zahtevi za ulicama bez motornih vozila izgledaju sada, to je buducnost svih gradova o kojoj se sada razmislja i radi mnogo vise nego u proslosti, a postoji i grad u kome nikada pa ni danas nije bilo cetvorotockasa - Venecija, pa ko voli da oseti blagodeti pesackog grada koji ima i pijacu na mostu , puno vode kao i Beograd, nije toliko daleko, neka je poseti i oseti.

Savski amfiteatar su Beogradjani prozvali jos pre vise od sto godina Venecijom, pa neka to bude putokaz buducim graditeljima ovog dela Beograda, a to znaci novi deo grada na vodenim povrsinama, sa puno prirodnih sadrzaja bez mirisa benzina i buke motora !
 
JohnyBgood":37e33izb je napisao(la):
Pa necu ja ni u Pancevo ni u Batajnicu, hocu na koncert u begon-halu ispod Kalemegdana. Hocu do znaka pitanja, do Saborne crkve, kafica na velikim stepenicama...
pa parkiraš se lepo u Masarikovu ili Narodnog fronta i prošetaš se k'o čovek
 
dusan":2hzyo5zc je napisao(la):
Evo jedne varjante gde bi se zadrzao stari tramvajski most na istom mestu, i sluzio bi iskljucivo za tramvaje, dok bi novi, u produzetku bul. mihajla pupina bio za metro i automobilski saobracaj:
http://img38.imageshack.us/img38/3329/bgcopycopy.jpg
ljubicasto: staro sajmiste
zeleno: zelene povrsine
plavo: ostalo
može da se napravi i novi most i da se zadrži stari železnički. odnosno ne moraju da se seku.
 
JohnnyLee":2sjamjx8 je napisao(la):
JohnyBgood":2sjamjx8 je napisao(la):
Pa necu ja ni u Pancevo ni u Batajnicu, hocu na koncert u begon-halu ispod Kalemegdana. Hocu do znaka pitanja, do Saborne crkve, kafica na velikim stepenicama...
pa parkiraš se lepo u Masarikovu ili Narodnog fronta i prošetaš se k'o čovek
Odlican primer kako je put u pakao poplocan najboljim namerama! Kilometar-dva hoda do zone u kojoj bi tek trebao da se setam, a valjda u njoj i nesto kupujem pa vucem nazad, bravo! Urbicid iz najboljih namera, unistiti grad da bi ga "spasili" od automobila i saobracaja. Momci, imam vest za vas, i Knez Mihajlova takva i tolika kolika je u opasnosti, sta mislite zasto ima toliko praznih lokala? Pa nije valjda da se tamo gase radnje zato sto i Karadjordjeva nije pesacka zona?

Dzaba je neke krstiti, navalili da prde pa to ti je. Ajde stvarno da izbacimo sve automobile iz grada i napravimo "vrtne ulice" (whatever that means) od Omladinskih brigada, bulevarom Djindjica pa preko Terazija do domova iza Vuka, naravno sa krakom Kalemegdan-zeleznicka stanica, ukljucujuci i Karadjordjevu i sve poprecne ulice. Samo jos cekam odgovor na pitanje GDE ste ista i slicno tome videli a kamoli da funkcionise? Ili su nasi nebeski (nabedjeni, jer ne verujem da to stvarno i jeste) urbanisti i arhitekti, potekavsi iz nebeskog naroda provalili nesto sto niko na drugih 6 kontinenata nije, izgleda su stvarno svi osim nas id***.

A i uzdanje u "carobnog gospodina Metroa" (koga ni u minimalnoj verziji nikako da dodje) je nesto cemu najbolje odgovara engleska rec pathetic. Pa GDE je to metro uopste znacajno umanjio a kamoli eliminisao potrebu za saobracajem po povrsini? Kako to da se nijedan grad sa velikom mrezom (a ima ih puno!), ili jedan Kopenhagen koji je velicine Beograda a ima odlican i nov metro, nije pretvorio u grad sa "vrtnim ulicama" i ogromnim pesackim zonama?

Ako cete da pricate o utopijskom projektu grada bez saobracaja, radite to brate u radionici. Savski amfiteatar bi valjda trebao da bude ovosvetski projekat sa ovosvetskim i realnim resenjima, ovo se sad pretvara u nebesko trolovanje bez ikakvog uporista u realnosti.
 
Vrh