JohnyBgood
Advanced
Slazem se, to su sasvim legitimne dileme.vucko":p38o2qer je napisao(la):Johnny,ima samo jedna dilema,a to je da li da po starom planu metroa bude bulevar zorana djindjica pesacka zona, ili i automobilska.Po tvojoj ideji bi bila automobilska,dok koliko vidim ja i stf nismo za to.
Ako je bulevar Zorana Djindjica pesacka zona onda se brankov most preusmerava na Bulevar Nikole Tesle,a drumski saobracaj sa metro mosta na bulevar Mihajla Pupina.Time bi i stari savski most bio suvisan sto se tice drumskog saobracaja.
Dobra je ideja za most,ne bih pravio nov,ali bi bilo lepo da se makar deo Brankovog mosta preoblikuje kao sto je bio most Kralja Aleksandra,recimo oni lavovi na obalama i.t.d. Previse mi je most ravan i brutalisticki da bi bio pored Kalemegdana i usca Save u Dunav. I ja bih zeleo da ga vidim u originalnom stanju sa onim metalnim delovima koji nose uzad ali to ne verujem da ce ikada biti.
Kao sto rekoh ranije,most Kralja Aleksandra je bio nas Golden Gejt most.
No kao sto sam napisao na inace odlicnoj Rascianovoj ideji za Savamalu, ma koliko moja pocetna reakcija na pesacke zone bila, "super, raj za pesake i manje saobracaja!", u vecini slucajeva postoji i velika negativna strana, pogotovo kad se blokira cela jedna velika i vazna ulica. Realno, ukupna kolicina saobracaja se tako ne smanjuje nego uvecava, zato sto mnogi umesto kracim putem moraju da voze okolo. Stvaranje oaze na jednom mestu tako stvara efekat Terazijskog tunela ili Brankove na dva-tri druga mesta. I grad realno postaje "tezi za zivot" a i za biznis, tako da se plasim efekta umetanja jedne takve ogromne pesacke zone. Da ne pricam i da parking i dolazenje do svog ulaza postaje mucenje tako da se zona time moze zapravo i ubiti ili uci u dekadenciju, jer ni ljudi ni biznisi ne vole onda da tu zive.
U Novom Beogradu mi se ideja cini dodatno problematicnom iz vise razloga. Moze se zatvoriti bul. Djindjica ali sta cemo sa poprecnim ulicama? Ako ce tu biti prekidi te pesacke zone onda imamo po blok duzine pesackog raja ali onda svejedno treba da se prelazi ulica. A svi su novobeogradski blokovi na neki nacin pesacki u svojoj unutrasnjosti, tako da ne vidim sta se dobija time da se dva takva bloka sa dve strana bulevara spoje u jednu zonu. I trotoari su i takvi kakvi su sasvim dovoljni i lepo siroki za setnju i dovoljno udaljeni od saobracaja malim travnjakom. Jednostavno ne vidim sta bi tu dodatno trebalo, i mozda bi bilo nesto nalik (preteranoj) sirini fudbalskog igralista i prazni tako da se i plasim nicanja kioska po sredini i pravljenja nekakvog vasarista od nadstresnica itd jer bi to bi jedini nacin da se razdaljine humanizuju (ulica je toliko siroka da nije ni tako lako preci sa jedne strane na drugu, cak i da nema saobracaja). Zasto te pesacke sadrzaje i parkicko-igralisne stvari ne forsirati tamo gde im je i namenjeno - u unutrasnjosti blokova?
Jednostavno ne vidim sta se pretvaranjem jednog ogromnog bulevara u korbizijeovskom Novom Beogradu dobija. Lepe pesacke oaze u unutrasnjosti blokova, DA! Lepe plaze tipa one kod Genexa, Arene, ili Sava centra, DA! Ali zatvoriti bulevar sa jedne strane ne bi nista kvalitativno donelo ali bi od saobracaja napravilo gungulu. Laka prohodnost i peske i kolima je jedna od glavnih prednosti Novog Beograda u odnosu na stari, cemu se sa time kockati?