Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Vučić i Arapin da naprave Beograd na vodi, Bogoljub Karic da napravi Teslagrad u Borči, Miša Beko da izgradi Libeskindov Dorćol, i za deset godina Menhetn, LondonCiti, i Hong Kong će da propadnu. :kafa:
 
Zuma":3two2qlu je napisao(la):
Igor":3two2qlu je napisao(la):
Brine me kada vidim da ozbiljan dnevni list objavi ovakvu vest u rangu njuz

Možda je to i čitava ideja? Intenzivno reklamiranje BNVa u ovako ranoj fazi i na ovakav način je sasvim očigledno (za sada) isključivo politička propaganda, a ne promocija namenjena kupcima. Oni niti kupuju niti se opredljuju kad je nešto ovako daleko i ovako nesigurno. Otuda se Beograd "slavi" i po untrašnjosti (što je pogrešna procena, ali dobro, računa se namera). Ovo je verovatno neko naručio kao političku propagandu sa druge strane, pošto osećaju da moraju da odgovore istom merom inače će izgubiti previše "poena". Cilj je verovatno da se obesmisle političko-marketinški slogani BNVa, i da im se ponavljanjem u besmislenom i neostvarivom kontekstu ukine emotivna snaga kod običnog naroda.

Investicije,projekti,milijarde dolara,avioni,kamioni, beg od realnosti...
a realnost je da se zadužujemo milion i po evra dnevno
20.06.2014. 12:36 Politika 0
http://www.novaekonomija.rs/sr/vesti-iz ... vra-dnevno

Srbija se zadužuje više od milion i po evra svakog dana. Najnoviji podaci pokazuju da je u toku maja naš javni dug povećan za oko 54 miliona evra.

Goran Nikolić, ekonomista Instituta za evropske studije, smatra da su najnoviji podaci o stanju našeg javnog duga samo nastavak trenda koji imamo već godinama.

"Od početka 2009. Srbija u proseku ima prirast duga od 2,4 milijarde evra godišnje. Tako će biti i ove godine. To je iznos koji ostane kada od novih zaduženja oduzmemo onu sumu koju kreditorima vraćamo na ime starih dugova. Jer, deo novca koji zajmimo uvek ode i na vraćanje dugova", objašnjava Nikolić, dodajući da te 2,4 milijarde pokazuju koliko svake godine više potrošimo nego što proizvedemo, piše Politika.

"Toliko nam zapravo nedostaje da održimo ovaj nivo standarda i moramo da ih pozajmimo. Ukoliko više ne želimo da se zadužujemo, za toliko bismo morali da smanjimo javnu potrošnju ili da izlaz nađemo u obaranju kursa", zaključuje Nikolić.

Nenad Gujaničić iz brokerske kuće „Vajzbroker” ocenjuje da je i tokom ove godine nastavljen trend nepovoljnih makroekonomskih pokazatelja naše zemlje.

"Izvesno je da situacija ne bi bila mnogo bolja i da nas nisu zadesile nedavne poplave. Vlada još nije donela ozbiljne ekonomske mere koje bi srednjoročno mogle uticati na stabilizaciju javnih finansija i u perspektivi na smanjenje javnog duga. Umesto toga, očito je da se okleva sa smanjenjem javne potrošnje uz pogubnu politiku subvencionisanja koja je odnela velike žrtve među domaćim preduzetnicima", navodi Gujaničić.

Dodaje dase naše zaduživanje i dalje odvija na krilima povoljne globalne monetarne klime, jer postoji višak novca na svetskom tržištu.

"Zabrinjava, međutim, što će ovaj „medeni mesec” pre ili kasnije proći pa će i prinosi biti znatno nepovoljniji. U kolikoj se teškoj makroekonomskoj situaciji nalazimo, govori i nedavno zaduživanje na domaćem tržištu gde je prinos na desetogodišnje obveznice nominovane u evrima iznosio 5,5 odsto. Dostizanje ovakvih stopa rasta BDP-a trenutno je nezamislivo", zaključuje Gujaničić.

Treba, međutim, reći da problem sa ogromnim dugovima i stalnim novim zaduživanjem države nije samo naš. Od početka svetske ekonomske krize, pa sve do sredine prošle godine dug svih država sveta uvećan je za gotovo 40 odsto i dostigao je neverovatnih 100.000 milijardi dolara. Reč je o podacima koje je nedavno saopštila Banka za međunarodna poravnanja u Bazelu.
 
Требали су ове билБодере "Славимо Београд" да поставе у Подгорици, тамо би сви били одушевљени :D
 
БК је у Кану потписала извођење 1,5 милиона м2, а ово овде још не знамо ни ко плаћа слављеничке рекламе. Нема још конкретних папира, информација поузданих. Само нам је реч премијера остала, а он је говорио свашта.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d2PW7LiZuQo[/youtube]


Верујем да ће се бар делови СА изградити, само не верујем речима политичара. Хоћу јасну слику што пре. Време је да се диже притисак на кловнове. А и да изађем Белки у сусрет. :) Време је да због својих поступака неко закаже сусрет са говњивом мотком. Тачније да конкретно изађу са планом и папирима детаљним шта ће да се ради. Довољно је времена било да се договоре са финансијерима. А не да се презентују толико а да немају одговоре за питања везана за ту презентацију.
 
Čudna smo mi zemlja, umesto da se traži izručenje Karića iz Rusije i da odgovara za višegodišnje malverzacije i milionske krađe, ovde u novinama prenose neke njegove nebuloze, a ni reči da je na poternici.

Umesto da je pripadnicima njegove seljačke dinastije oduzeta imovina, oni se stalno mogu videti po štampi koja ih
veliča kao pripadnike našeg džet seta.

Taj ni centa nikada nije uložio u proizvodnju, a puna su mu usta bila investicija. Muzo je pare iz mobtela i muzo,
i nikom ništa. Jedinu grešku koju je napravio jeste odluka da uđe u politiku. Greška u koracima što bi rekli.

Kako god, slabo nam je pamćenje, veoma slabo!
 
@bivis Kako da se traži izručenje, kada su oni svi povezani? To bi značilo da pohapse mnoge bivše i sadašnje ministre, političare, generale... nemamo mi snagu kao društvo da preduzmemo takav korak, nažalost.
 
brdjanin":3kihm76q je napisao(la):
Gotovo! Pukao BnV.

http://www.pravda.rs/2014/07/04/karici-grade-tesla-siti-u-beogradu/

БК Група саопштила је данас да је осмислила пројекат за изградњу пословно-стамбеног комплекса „Тесла Сити“ у Београду, површине око два милиона квадратних метара, на чијој изградњи би било ангажовано око 43.000 радника и по завршетку обејкта би било запослено око 18.000 људи, а у средишту комплекса био би изграђен Међународни финансијски центар, који би буџету Србије доносио најмање 20 милијарди евра годишње.

Мада се у саопштењу БК компанија не помиње тачна локација где би у Београду тачно изграђен многофункционални комплекс „Тесла Сити“, та компанија је предочила да би тај комплекс, заједно са Међународним финансијским центром могао се упореди са највећим светским пројектима, као што је Макао у Кини, „Венеција“ у Лас Вегасу, „Дубаи Интернешенел фајненшел центер“ у Дубаију и „Москва Сити“ у Москви.

......

20 milijardi evra budzetu :laugh: , ajde da licitiramo do 10.000 milijardi :lool:
 
Ja mislim da je sve ovo samo nastavak prekinute konferencije za štampu.
Na pitanje što se ne pridržava zakona i propisa je AV odgovorio glasno u mikrofon:
"A jel ima neko od vas 3 milijarde dolara?"
(i onda tiše u sebi "E onda tišina fukaro")
E pa, Bogoljub se osetio prozvanim, i ovo je njegov odgovor na gore postavljeno pitanje.
Argumentacija je iste vrste tako da ne vredi racionalno argumentovati bilo šta.
 
Pa Karici nisu mogli ni onu nedovrsenu zgradu u Prizrenskoj da zavrse kako treba, vec 15g. i vise pravi ruglo u centru grada .
 
subota 5.07.2014. | 10:41
Evo šta Arapi prvo kupuju u Srbiji
Izvor: Beta
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=872674

Beograd -- Srpska vlada i kompanija Al Ravafved iz Ujedinjenih Arapskih Emirata potpisali su u Beogradu ugovor o zajedničkom ulaganju.

Predstavnici Ministarstva privrede Srbije i kompanije Al Ravafved (Al Rawafwed) iz Ujedinjenih Arapskih Emirata potpisali su u petak ugovor o zajedničkom ulaganju, kojim je predviđeno osnivanje zajedničkog preduzeća za investiranje u poljoprivredu Srbije.

Ugovor su potpisali ministar privrede Srbije Dušan Vujović i izvršni direktor kompanije Al Ravafved iz Abu Dabija Mahmud Ibrahim Al Mahmud, saopštilo je Ministarstvo privrede Srbije.

Istaknuto je da će Srbija u zajedničkoj kompaniji imati 20 odsto vlasničkog udela i neće imati obavezu investiranja, dok je partner iz UAE na sebe preuzeo obavezu ulaganja u visini od 140 miliona evra u naredne četiri godine.

Prvo ulaganje novoosnovanog preduzeća predstavljaće kupovina dela imovine dva poljoprivredna društva u restrukturiranju AD Bačka iz Sivca i Jadran AD iz Nove Gajdobre u iznosu od 22 miliona evra.

Iz Ministarstva privrede poručuju da će se time omogućiti otplata dugovanja tih privrednih društava, što će ih spasiti, kako je navedeno, neizvesne sudbine i stečajnog postupka koji bi ih očekivao u novembru, odmah po prestanku važenja zabrane prinudne naplate.

Od 160 radnika trenutno zaposlenih u ta dva privredna društva u restrukturiranju, nova kompanija će odmah po osnivanju obezbediti radna mesta kako za 80 zaposlenih, tako i za 20 novih stručnjaka.

Preostalim zaposlenima biće ponuđen ili socijalni program ili mogućnost nastavka rada na starom radnom mestu.

Pored toga, u naredne četiri godine, u skladu s investicionim planom, planirano je otvaranje dodatnih 300 radnih mesta na teritorijama opština Kula i Bačka Palanka, u kojima se ta preduzeća nalaze.

Planirana investicija uključuje i izgradnju postrojenja za sortiranje, pakovanje, skladištenje i obradu proizvoda.
 
stf":2m1om385 je napisao(la):
milos.tro":2m1om385 je napisao(la):
essentialprincipals01.jpg
Гледам ову презентацију и видим целокупни парадокс Београда. Видим селендру ушушкану у сред новог и модерног дела града и модеран пословни кластер у сред старог градског језгра ...

Београд у свој својој суштини. :gobb:

Zato ce biti bolje kupovati nekretninu u selendri jer ce pogled biti mnogo lepsi od onih koji budu kupovali nekretninu u Beogradu na vodi.
 
Петак, 04. јул 2014.
Градоначелник у здању Беогрaдске задруге угостио екипу „Nаtionаl Geogrаphic Trаveler”

Градоначелник Синиша Мали и директор Туристичке организације Београда Миодраг Поповић угостили су данас у обновљеном здању Београдске задруге новинарску екипу „ Nаtionаl Geogrаphic Trаveler”, којој су представили пројекат „Београд на води” и друге туристичке потенцијале наше престонице.
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1610814
 
milos.tro":131z1ljg je napisao(la):

I naravno novinari opet lazu narod i daju lazne informacije. Ovaj projekat nema nikakve veze sa ,,Tesla City'' to je samo jedan od pristiglih radova na medjunarodnom konkursu za Minsk City!

http://news.21.by/economics/2013/10/30/839432.html

I posle se cude kada neko ,,napadne'' novinare a to sto oni svakodnevno plasiraju dezinformacije pocevs od kuira, alo, blica i sl nikom nista. Sto je najgore ljudi veruju svemu sto je napisano.
 
tragac":3ltlj2fj je napisao(la):
Sve postove o Tesla Sitiju prebaciti u Smehoteku.

Evo i moja baba hoće da osnuje Baba City, baš ga je noćas sanjala, širok je 700 a dugačak ist toliko (samo da je veći od Karićevog).
Nije baš sigurna gde bi ga smestila (deda je hrkao pa san u tom delu nije precizno dosanjan).
Nemamo pare al pozivamo sve firme sa Zemlje i Marsa da nam se pridruže i novinare da objave članak o babinom snu.
Slike nemamo ali baba je sa Kosova pa je stil baš takav, malo lugovi malo turska mahala malo vizantijski...divota zaposlićemo 100.000 ljudi kad skoči natalitet pošto ih sad ni nema toliko slobodnih u Srbiji a babin lik će se videti na nebu iznad City-ja iz cele Evrope
(vlada, 5. jul 2014 14:01)
http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=872669
 
brdjanin":f2bn9uu6 je napisao(la):
A plate im otprilike špricer i kavurmu.

Nego zar Karićeva nije i ona bivša apoteka pored Moskve na Terazijama?

Jel na toj lokaciji koliko se sećam sada prodavnica SPC ?
 
Spominjati 20 milijardi drzavnih prihoda godisnje u zemlji koja ima uopla manji budzet od toga i koja uvodi solidarni porez da bi prikupila tek 100 miliona evra, sto je mnogo, smesno je. Ponovio bih post od ranije, bilbordi i sirenje "slavlja" prestonije po ostatku zemlje ocigledan su politicki manevar a ne trzisni. Nek nam je sa srecom.
 
Zuma":1j01hv0w je napisao(la):
stf":1j01hv0w je napisao(la):
Треба имати у виду да се уопште не ради о нових 14 000 људи у систему превоза већ о далеко боље распоређеној истој цифри становника. Зашто боље распоређеној? Па зато што концентрисање што већег броја људи у географском центру града смањује оптерећење на попречним комуникационим везама.
Nije bolje nego lošije raspoređenoj. To što kažeš bi važilo kada bi u čitavom gradu postojala homogena mreža saobraćajnica koja u svakoj njegovoj tački ima približno iste propusne kapacitete (u svim pravcima). Onda bi srednja vrednost pređenog puta od raznih tačaka do cilja bila najmanja ako je cilj u centru. Pošto nije tako, cela teorija pada u vodu. Jedini relevantan faktor ostaje da je u stari deo grada (koji po defaultu ima najlošije ulice), preraspodelom dovučeno mnoštvo ljudi koji tu inače ne bi dolazili. Ako BNVa nema, dakle trenutno stanje, saobraćaj (manji nego što će biti) prolazi kroz centar grada bez prevelikog skretanja i zadržavanja U NJEMU. Pre svega duž auto puta, deo ide Brankovim mostom pa kroz tunel, a deo starim železničkim pa u Nemanjinu. Posle gradnje BNVa mnogo VEĆI saobraćaj će baš u samom centru grada morati da SKRENE sa ovih pravaca (za 90 stepeni) u Savsku ulicu ili druge koje su paralelne reci. To će vrlo verovatno proizvesti pravi haos, a u najboljem slučaju znatno usporenje.

Трудим се, али стварно не контам шта ти пишеш и на основу које логике засниваш такве тврдње?

Морам изгледа да банализујем причу до ове мере да би била јаснија ... :

Дакле, урбанизација географског центра града и преузимање људи са шире периферије смањује се оптерећење на попречним везама. Шта то значи? То значи да ће се смањити транзит типа Медаковић-Земун или Блокови-Карабурма који су ресурсно највеће оптерећење по основним урбанистичким логикама. Тај попречни транзит свакако оптерећује центар а сам центар није дестинација, тј. непотребно је оптерећен. Будући да немамо УМП и СМТ а камоли метро, тај попречни транзит је погубан по економију града. БнВ би преузео добар део становништва и пословања шире периферије или макар преузео потенционално становање и пословање и тиме директо умањио оптерећење уличног система попречним тразитом.

Људииз Земуна ће свакако прелазити Газелу, али неће непотребно оптерећивати уличну мрежу старог града да би дошли до Медака, као што ни људи са Карабурме неће оптерећивати Бранков да би стигли до Зеумна јер им је циљ-БнВ.

Zuma":1j01hv0w je napisao(la):
Ponavljam da je osnovna greška čitavog projekta ubacivanje (preraspodela ako baš želiš, ali razlike u praksi nema) previše ljudi i previše novih kvadrata u najstariji deo jednog starog grada Evropskog tipa (sa POSEBNO LOŠOM mrežom ulica). Da su ambicije manje, da su bar samo malo više u skladu sa gustinom stanovanja i biznisa u najbližem okruženju, to bi nekako i prošlo. Ovako će se zbog ogromne neusklađenosti gustina unutar i izvan nečega što je po svim karakteristikama poslovno i stambeno ostrvo, stalno pojavljivati sve novi i novi problemi.
И овде немам појма о чему причаш и на основу чега?
Прво, улична мрежа се наставља на уличну мрежу старог града, тј. околну уличну матрицу а густина блокова је једнака густини околних блокова старог града. Очигледно те буне кластери, али када би уместо кластера изградили шестоспратнице а елеминисали централни парк, опет би добили урбану матрицу старог дела града, а мени се чини да је боље имати један велики централни парк а квадрате "изгубљене" због њега надокнадити кулама.

Дакле, планирана густина градње и број становника се не разикује од густине градње околних блокова старог града а имајући у виду да је Београд чини ми се једини стари европски град са урбаном рупом у центру, бојазан од "убацивања квадрата у центар" је беспредметна и демантована у праски у свим поменутим и непоменутим европским градовима.
 
@stf,

saobracajno resenje navodnog beograda, a pogotovu njegov los uticaj na grad su toliki da ga je prosto nemoguce braniti. Prosto je nemogu ocekivati, izgraditi 1.8mil kvadrata, sa novim korisnicima a da se to saobracajno ne oseti.
Na prostoru SA trenutno imas 100 automobila maksimum za potrebe firmi koje tamo posluju. Na tom mestu, ako se ista ostvari od ovoga, biti naajmanje 20.000 novih automobila (stanovanje + poslovanje). Da li treba govoriti, koliko saobracajno opterecenje i pritisak generise shopping mol?

Imas prilike da vidis na Novom Beogradu koliko se pojacao saobracaj, koliko je opterecenje mostova poraslo, od izgradnje poslovno -stambenog fonda. Prosto nemoguce zdravorazumski ovde ocekivati da ce biti drugacije.

Saobracajni pritisak na Gazelu i Brankov most ce biti ogromni i neizdrzivi, ukoliko se ovakav prezentirani projekat realizuje. To su dva uska grla, koja su inace pod velikim opterecenjem, do duse malo manje od izgradnje mosta na Adi, ali ce vrlo brzo se taj efekat ponistiti. Ali, to nije sve, jer guzva na Gazeli, stvara guzvu i na Autokomandi, koja se reflekuje na bul. vojvode misica, kneza Milosa, itd. Sve te analize imaju u saobracajnom master planu Beograda iz 2006.

Direktor Urbanistickog zavoda je pre par dana gostovao u Beogradskoj hronici, i rekao je da ce po izradi plana posebne namene, biti izlozen 30 dana na uvidu gde ce svi imati pravo da daju primedbe (redovna procedura uzvajanja plana). Jedva cekam to, jer cu, ukoliko i u planu bude izbacen most u SA uloziti prigovor na to, sa svim potrebnim podacima i procenama koje imam.
 
Vrh