Poznata mi ta prica, jadni svi daju sve od sebe da to naprave kako treba, a pojavljuju se neki hejteri koji to sve ne vole iz ko zna kojih razloga…Koga god sam doveo na promnadu iz inostranstva a da nije "nas" je rekao WOW kako je dobro.
Samo maliciozne osobe, bolesne ili neko sa politickim interesom ce reci da je lose uradjeno. Ovi svi primeri koji se postavljaju su u krajnju ruku degutantni i stvarno bi bio zesci promasaj da su tako uradili. Ovo kod nas je za 3 klase bolje uradjeno od mnogih ovde resenja ukljucujci i retardirane arhitekte iz Moskve koji su provukli autoput do reke.
Beograd na vodi je definitivno u klasi najboljih projekata na svetu. Daleko je bolje uradjeno od mnogih mesta gde sam imao prilike da budem.
Bravo Vradovicu! Jedan vrhunski komentar! Stranci odusevljeni, jedino nama Srbima sve smeta ( uvek nezadovoljni )... Promenada je jedna od boljih i lepsih u evropi, kula Beograd je jako zanimljiva i zgrada Terase! Jedino sto je lose uradjeno po meni je mnogo istih solitera tipa Aurore... Misljenja sam da fale jos 2 kule od 150-200m pored sadasnje. Inace Beograd na vodi je oziveo Beograd! Beograd koji je do pre samo 10 godina bio zaostao u svemu, postao je glavna turisticka destinacija u tom delu evrope.Koga god sam doveo na promnadu iz inostranstva a da nije "nas" je rekao WOW kako je dobro.
Samo maliciozne osobe, bolesne ili neko sa politickim interesom ce reci da je lose uradjeno. Ovi svi primeri koji se postavljaju su u krajnju ruku degutantni i stvarno bi bio zesci promasaj da su tako uradili. Ovo kod nas je za 3 klase bolje uradjeno od mnogih ovde resenja ukljucujci i retardirane arhitekte iz Moskve koji su provukli autoput do reke.
Beograd na vodi je definitivno u klasi najboljih projekata na svetu. Daleko je bolje uradjeno od mnogih mesta gde sam imao prilike da budem.
Већи део БНВ је ништа посебно, неки би рекли и крш, мени се свиђа само уређење простора између зграда,Може ли неко да да слику на шта се мисли јер ја ама баш ништа позитивно не налазим кад тражим Хафен Хамбург и по свему осим висини ми делује лошије и од БНВ
Jao hajde de, kao da je teško selektivno birati fotografije sa interneta zarad poente. Evo sasvim slučajno i ovo su fotografije iz Hafena:
Pogledajte prilog 140668Pogledajte prilog 140669Pogledajte prilog 140671Pogledajte prilog 140673
Niko nigde ne tvrdi da je Hafen prašuma, tvrdimo da je principijalno bolji, kvalitetnije arhitekture i bogatijih sadržaja. Ponoviću: Hafen ima filharmoniju, desetinu muzeja, univerzitetski centar, i tako dalje. Šta ima Beograd na vodi? Praznu železničku stanicu. U ostalom, vi branite Beograd na vodi kao da je ne znam ni ja kakvo ekološko dostignuće. Plan za Beograd na vodi je morao da proguta susednu obalu Save, sa kojom nikakve veze nema, da bi ispunio goli minimum kvote zelenih površina u okviru projekta. "Najveći zeleni krov u regionu" na Galeriji je ogoljen već koliko dugo? Promenada je, priznajem bez ikakvog problema, lepa, i svakako bolja nego pre. To ne menja činjenicu da je preuska i da se, kao i druge javne površine u okolini, redovno raspada i zahteva krpljejne pošto je kvalitet gradnje na nezavidno lošem nivou. MADA, u odbranu Beograda na vodi, poslednjih godina je tako sa svim novorenoviranim javnim prostorima u Beogradu, a ne samo tu
Kad smo kod Beograda na vodi, zanimljivo je da ste mogli da budete i direktor tog projekta...
Pregovarao sam sa našom političkom elitom o tome pre osam ili devet godina, kad je postojala samo ideja o projektu i preliminarna urbanistička studija. I bio sam vrlo zainteresovan, jer bi za mene to bio projekat sa emotivnom komponentom. Nismo se dogovorili na kraju, ali mi je drago što je tu funkciju preuzeo Nikola Nedeljković. Nakon što je prošle godine otišao sa tog mesta, usko sarađujem s njim na jednom projektu u Beogradu.
Kako vam se čini Beograd na vodi, sad kad se projekat uveliko realizuje?
To je bila jedinstvena prilika da se Beograd spusti na reku i da se napravi jedan novi deo grada, ali mislim da ta prilika nije najbolje iskorišćena. Trebalo je da arhitektonska rešenja budu atraktivnija, što ne znači nužno da bi bilo skuplje. Novi deo grada urbanistički je trebalo da se više prilagodi starom delu grada i njegovim reprezentativnim simbolima, poput zgrade Beograđanke ili hrama Svetog Save. Taj miks starog i novog za mene bi bio fantastičan izazov. Kako god, Beograd na vodi je svakako veliko osveženje za Beograd, i povrh svega je dao veliki impuls stanogradnji.
Ekspanzija građevinskog sektora, koju upravo pominjete, privukla je u međuvremenu veliki broj čeških investitora u Srbiju...
Da, u Srbiju je poslednjih godina, po mojim procenama, ušlo oko 40-ak čeških developera, odnosno investitora, što je vrlo zanimljivo, jer Česi nisu mnogo proaktivni van Češke i Slovačke. Glavni razlog je taj što je postupak dobijanja građevinskih dozvola i lokacijskih uslova u Srbiji mnogo brži nego u Češkoj. Investitori su pod pritiskom da što pre vrate uložena sredstva, a ako neko treba da čeka 10 godina na građevinsku dozvolu i onda još dve da realizuje projekat, dakle ukupno 12 godina dok ne povrati kapital i ostvari profit – onda ta investicija nije vredna. Češki investitori našli su u Srbiji jednu sigurnu nišu za poslovanje i to je za nas kompliment. Ja sam mnogim češkim firmama pomogao svojim savetima i ličnim kontaktima da uđu u Srbiju, ne samo u sektoru nekretnina, nego i u energetici, komunalnom otpadu i reciklaži, bankarstvu, građevinarstvu, itd... Često volim Česima da kažem da su jedan od retkih naroda koji u Srbiju ulazi na otvorena vrata i da im ne treba nikakav marketing jer su od početka 20. veka jedan od najvećih investitora kod nas, tako da mi vrlo dobro znamo šta su češki proizvodi.
Ipak, vi kao srpski investitor iz Češke još niste ušli u Srbiju. Zašto?
Ja sam tek 2007. krenuo da budem aktivan na real estate tržištu u Srbiji. Tada sam sa svojim partnerima učestvovao na aukciji robnih kuća Beograd i pregovarao sam da kupimo udeo u MPC-u, u oba slučaja bez uspeha. Moram da priznam da su to bili neki od najboljih poslova koje nismo realizovali. Međutim, ušli smo u treći projekat i trenutno smo na 12 meseci od početka realizacije. Reč je o zemljištu od oko 30 hektara na autoputu Beograd-Zagreb, između aerodroma Nikola Tesla i centra grada, za koje već imamo spreman projekat velikog retail parka. Vrednost ove investicije je oko sto miliona evra.
Gde vidite investicioni potencijal Beograda u perspektivi?
Često me kolege i prijatelji iz Srbije pitaju kako ja vidim real estate tržište spolja, kažu: „Zar se već ne gradi dovoljno, šta nam fali?“ Kod mene to isprovocira vrlo emotivnu reakciju, pa im odgovorim: „Pa sve nam fali! Sve je u kvadratima, nema zajedničkih prostorija u okviru projekata, nema osmišljenog prostora između projekata, nema pejzažne arhitekture, nema ni arhitekture.“ U Beogradu nije angažovan nijedan strani arhitekta, osim Stanislava Fiale koji projektuje za SEBRE. Mislim da treba dati šansu svetskoj arhitektonskoj mašini da osveži Beograd, jer strane arhitekte nemaju predrasude kakve postoje kod nas u Srbiji.
Град треба да служи својим грађанима и омогући им максималан економски, психолошки и телесни развој. Људи нису еволуирали да живе и просперирају у условима који им се намећу мимо воље као "савремени стандард" без сунца и зеленила нити је то здраво окружење за хомо сапиенса као што је научно и доказано.Kvalitet i arhitekture i urbanizma u ova dva slučaja je neuporediv, besmisleno je stavljati ih u istu ravan.
Vi ljudi još to sve merite modernističkim (korbizijanskim) merilima - 'zbijeno' je i sl. - a to je mrtvo već pola veka.
Grad treba da je zbijen - onako kako je Libeskind nacrtao beogradski Grad na vodi. Šumadijsko selo je razuđeno.
Pa dobro, sad već ustaljeni scenario u Beogradu na vodi:Ovo je na predhodnim renderima prikazano kao skup niskih zgrada.Očigledno je boj kvadrata jedino bitan što je i razumljivo, šta briga arapina za estetiku Beograda.
Pogledajte prilog 140829Pogledajte prilog 140830