Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Meni je Benoy's koji grade u Begoradu mnogo bljak. To vam dodje kao kad kupite u radnji televizor Paanasonic. Ili na svadbu doneste poklon- plasticni luster sa venitilatorom u ogromnom kutiji za 20e. Ili napravite u Krnjaci bespravno zgradu na kanalu i otvorite banku (uspust ispustite kanalizaciju u kanal) Zapravo pojmovi kao sto su> Sinisa Mali, mega trzni centar, Arapski investitori, Benoy, Vucic, Velja itd - savrseno pripadaju jednoj istoj mentalnoj prici. Samo sto je geografska sirina i duzina radnje treba da bude pomerena za par hiljada kilometara u pravcu jugo-istoka. Rekao bih vise u pravcu juga.
 
dosen":162ugd9o je napisao(la):
Meni je Benoy's koji grade u Begoradu mnogo bljak. To vam dodje kao kad kupite u radnji televizor Paanasonic. Ili na svadbu doneste poklon- plasticni luster sa venitilatorom u ogromnom kutiji za 20e. Ili napravite u Krnjaci bespravno zgradu na kanalu i otvorite banku (uspust ispustite kanalizaciju u kanal) Zapravo pojmovi kao sto su> Sinisa Mali, mega trzni centar, Arapski investitori, Benoy, Vucic, Velja itd - savrseno pripadaju jednoj istoj mentalnoj prici. Samo sto je geografska sirina i duzina radnje treba da bude pomerena za par hiljada kilometara u pravcu jugo-istoka. Rekao bih vise u pravcu juga.

Ok, na sta bi onda trebala da lici prica?
 
Delija":2odwbory je napisao(la):
:D Ја немам партијску књижицу и потпуно сам аполитичан. Ја ово све критикујем из угла здравог националисте за каквог себе сматрам.

Па немам је ни ја ако си на то алудирао. И стварно је постало досадно давати партијске етикете на основу ставова са форума. Значи, ако не пљујем шлајмарицом по БнВ ја сам напредњак .... ок, што се мене тиче ...

И чисто реалности ради, ти не критикујеш из угла здравог националисте већ из угла параноичног националисте ... :D
 
Ти си мени покушао да прилепиш политичку етикету.

Ево, данас објављена вест да је кувајтски кредит ипак одобрен. Питам се зашто су Кувајћани тако омекшали изненада? :roll:

Ако сам ја параноичан зато што на основу низа необоривих чињеница тврдим да су једноставно лупили цифру од 3.1 милијарде нека буде. Они не знају ни какав тип превоза ће бити у наводном Београду а из очигледних разлога и да хоће не могу да знају колико ће се уложити у наводни Београд. Они су ту цифру лупили на основу количине планираних квадрата а све зграде сем ТЦ-а и куле су инстант 3Д модели које су насумично разбацали по СА.

А имају:

- 0 (нула) потписаних уговора
- 0 (нула) инвеститора са којим су потписали било какв макар и формални уговор о намерама
- 0 (нула) грађевинских парцела
- 0 (нула) пројектних докумената
 
Vesić: Ubrzano stvaramo uslove za Beograd na vodi
Beta | 19. 05. 2014. - 18:59h | Komentara: 47

Gradski menadžer Beograda Goran Vesić izjavio je danas da grad ubrzano stvara uslove za početak realizacije projekta "Beograd na vodi", koji se sprovodi sa kompanijom iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.

"Kada krene njegova realizacija, to će biti najveći građevinski projekat u Evropi naredne godine. Očekujemo da ćemo u martu 2015. početi sa izgradnjom prvog objekta u okviru projekta Beograd na vodi. Taj projekat je primer kako naše zemlje mogu uspešno da sarađuju na boljoj budućnosti", preneo je Vesić državnoj privrednoj delegaciji iz UAE, koj boravi u poseti Srbiji do 22. maja.



Delegacija je prisustvovala prezentaciji nekoliko gradskih javnih i preduzeća u restruktuiranju, navodi se u saopštenju Gradske uprave.



Projekte i potencijale za ulaganja, gostima iz Emirata su predstavili Direkcija za izgradnju grada Beograda, Javno preduzeće Parking servis i Keramika Mladenovac.



Gradski menadžer se zahavalio gostima iz UAE, jer su došli u Srbiju i pored teške situacije u kojoj se nalazi naša zemlja.



"Srbija je pogođena velikim talasom poplava. Čitavi gradovi se nalaze pod vodom, kao i delovi Beograda. Šteta je velika, ali tek kada spasemo sve ljude bićemo u prilici da je tačno procenimo", rekao je Vesić.



Gradski menadžer je izrazio očekivanje da će tokom 2014. godine, za oko 50 odsto porasti ekonomska razmena između UAE i Srbije, kao i da će ova poseta doprineti realizaciji tih planova.
 
II nagrada na konkursu za generalni urb plan bgd 1922g, savski amf i prolazna glavna zel stanica

dsc02985.jpg
 
Opet nerazumevanje. Ne negiram ništa. Ne verujem im, to je sve. Samo neka rade, samo neka nešto, bilo šta rade, pa makar i loše. Problem je što ništa pod milim Bogom ne rade, a vreme prolazi uzalud.
 
Karađorđeva ulica 1937.

Karadjordjeva-ulica-1.jpg


Karađorđeva ulica 1981.

miroslav-predojevic-poplava-iii-beograd-1981.jpg


2006. Godina

979074_kese.jpg


Bulevar Vojvode Mišića, 2006. godina

24d2ee7c.jpg

1995225723443921d0617557783473.jpg


I naravno (takođe 2006.),

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ouWvit5W9XU[/youtube]
 
Zuma":11whj96o je napisao(la):
Karađorđeva ulica 1937.

Karadjordjeva-ulica-1.jpg


Karađorđeva ulica 1981.

miroslav-predojevic-poplava-iii-beograd-1981.jpg


2006. Godina

979074_kese.jpg


Bulevar Vojvode Mišića, 2006. godina

24d2ee7c.jpg

1995225723443921d0617557783473.jpg


I naravno (takođe 2006.),

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ouWvit5W9XU[/youtube]

Dopuna

193X?

karaoreva141241f_zpsdebbd6ab.jpg


Maj 1941

Brace-Krsmanovic-street-1941_o_zps054f1ff9.jpg
 
relja":2qf36ukw je napisao(la):
Zuma":2qf36ukw je napisao(la):
Karađorđeva ulica 1937.

Karadjordjeva-ulica-1.jpg


Karađorđeva ulica 1981.

miroslav-predojevic-poplava-iii-beograd-1981.jpg


2006. Godina

979074_kese.jpg


Bulevar Vojvode Mišića, 2006. godina

24d2ee7c.jpg

1995225723443921d0617557783473.jpg


I naravno (takođe 2006.),

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ouWvit5W9XU[/youtube]

Dopuna

193X?

karaoreva141241f_zpsdebbd6ab.jpg


Maj 1941

Brace-Krsmanovic-street-1941_o_zps054f1ff9.jpg


Obedska je sta a "Venecija" ocigledno nista? Mi smo mladi majmuni pa ne znamo na cemu su gradili.

Nemar. Izbegavanje gradnje odbrambene infrastrukture pri cemu se ugrozava bezbednost gradjana je odlican primer istog. Za nemar postoje kaznene mere u ovoj zemlji ili ne?
 
Malo istorije. Obratite pažnju da je ovaj deo bivšeg plavnog područija Save nasipan prilično stihijski, vrlo različitim vrstama često otpadnog i ne naročito kompaktnog materjala. Nema sumnje da i to doprinosi krajnje nepovoljnom režimu podzemnih voda koje su ovde tik ispod površine.

Bara Venecija

Kraj od ušća Topčiderske reke pa do Malog pijaca u Karađorđevoj ulici pokrivale su močvare i bare. Na starim planovima Beograda te su bare bile i ucrtane i obeležene imenom Ciganska bara ili Ciganka. Bara se nazivala Cigankam zato što su u tom siromašnom kraju stanovali Cigani. Sreta L. Popović (1820—1890) u svojoj knjizi „Putovanje po Novoj Srbiji" daje dra-gocene podatke o tom kraju:

„... Ciganska je bara ona kaja se nalazi kraj današnje, odskora prozvane „Venecija", počev od Male pijace (gde je Kovačevića han). Tu su bile za moga detinjstva ribarske kolibice i ciganske čerge. U tome prostoru sada od Hercegovačke ulice pa zapadno k Savi i uza Savu bile su po većoj časti ćeramidžinice. Zbog kopanja zemlje za pravljenje ćeramida tu su doskora bile mnoge i velike rupčage, skoro svagda pune vode, gde su se deca kupala. Tek od nekoliko godina, kad je regulacijom Beograda i uravnjavanjem bivšeg šanca i reduta (gde je sada restoran „Zagreb" — primedba autora) odatle mnoga zemlja snašana, popunjene su ove jaruge, a tim je dobiveno i zemljište za smeštanje drva, peska i druge građe. Sava od nekoliko godina strašno roni ovaj kraj obale. Za moje pamćenje, od kamenite ćuprije, koja se i sada naći može zatrpana u zemlji prema kupatilu kod mehane „Bosna" pa onamo k Savi, iza bivše Čika-Dimitrijeve magaze, bio je toliki prostor da si do vode mogao dobro potrčati s konjem dok dođeš do obale savske. I svuda tuda bile su ćeramidžinice. I na ovo ronjenje Save niko i ne haje. A i na isušenje bare još se i ne pomišlja, te zbog toga nas davi letag groznica ..."

Prema tome Ciganska bara ili, kako je krajem prošlog veka jedan duhoviti Savamalac nazvao „Bara Venecija" zahvatala je ceo onaj prostor od današnjeg hotela „Bristol", zatim deo između Karađorđeve ulice i Gavrila Principa, ceo park kod Železničke stanice, Železiičku stanicu, pa duž Save do ušća Topčiderske reke.

Voda iz ove bare, kada se u proleće razlije Sava, napravi čitavo jezero po kome se saobraćalo čamcima. Bara Venecija je do pirala čak do Bosanske ulice (danas Ulica Gavrila Principa) i plavila Šopovićevo kupatilo (danas zgrada Ekonomskog fakulteta).

Bara Venecija je tokom vremena nasipana. Posle predaje gradova 1867. godine kad je srušena Stambol-kapija i otpočelo regulisanje Beograda, sva zemlja i kamenje koje je opasivalo varoš od Savskog pristaiišta do dunavske obale prenošeno je volujskim i taljigaškim kolima i bacano u baru. Tom zemljom su ispunjavane i one rupčage koje su gradili ćeramidžije praveći ćeramidu. Docnije su nasipali baru i pojedinci, naročito sopstvenici imanja iz okolnih ulica. Posao nasipanja produžila je država gradeći Železničku stanicu i železničku prugu 1884. godine.

Kako je Ciganska bara tokom XIX veka bila u predgrađu, to su karavani kamila, koji su navraćali u Beograd noseći robu iz dalekih krajeva, noćivali u polju kraj bare. Poslednji karavan došao je pre više od sto godina 1854. i doneo iz Sereza duvan u balama Anastasu Hristodulu, trgovcu. Tom prilikom je jedna kamila uginula. U Savamali nazvana je i jedna kafana u kojoj su odsedali trgovci iz unutrašnjosti „Venecija" po Bari Veneciji.

Obrasla u travu i ševar, blatnjava i prljava Bara Venecija bila je zgodno mesto za prenoćište raznih kockara, obijača i špekulanata. Preko leta, zbog bujne vegetacije, hiljade rabadžija napasalo je tamo svoje konje, a zimi kad se uhvati led bara je služila za tociljanje dece iz okolnih ulica. Tek oko 1930. go-dine bara je skoro sva nasuta i na jednom njenom delu sagrađen je novi Beogradski Sajam.

http://www.staribeograd.com/tekstovi/iz ... necija.htm
 
Poplave su ovde manje više redovne. Mislio sam da napravim malu zbirku fotografija o vodenoj istoriji "Beograda na Vodi", ali ih je veoma teško naći pa sam odustao. Sad je prava prilika da se ta tužna priča prekine, i to, ako je ikako moguće nasipanjem čitave oblasti, a ako nije, dovoljno visokim i pre svega širokim nasipom.

Tokom perioda nasipanja Bare Venecije čitav posao je očigledno zahtevao ogroman napor, pa je sasvim razumljivo da su se zbog štednje zadovoljili nasipanjem do nivoa koji je, u odnosu na ondašnje troškove, bio dovoljno dobar. Ali to više ne važi za odnos važnosti onoga što će ovde graditi i trenutne cene nasipanja terena (a pogotovo zbog neizvesnih posledica promene klime i budućeg ponašanja vodenih tokova u Srbiji). Nešto sam računao, pa ispada da je površina peska koju su naneli ovi što prave put u nastavku Kineskog mosta sasvim uporediva sa površinom koju bi ovde trebalo nasuti. I to su sve domaće firme koje su sav pesak do puta donosile kamionima, a opet su završili u tako kratkom roku da smo, fascinirani Kineskim mostom, jedva stigli da primetimo brzinu kojom su to izveli. Ovde bi to međutim moglo da se, umesto kamionima, izvede cevima kroz koje prolazi mešavina vode i peska koju uzimaju direktno sa šlepova. Već imamo onaj brod koji žele da uzmu Ivanu Milutinoviću, pa bi ceo posao bio apsolutno trivijalan, jeftin i brz. U svakom slučaju bi se završio pre nego što se ovi, ili neki drugi, pripreme za ozbiljniju gradnju u ostatku SA. I nikad više ne bi smo morali da razmišljamo koji je nivo Save, i gde će šta biti probijeno. Pa makar u vreme visokih voda u gradu bili haos, revolucija, rat ili sledeće bombardovanje. Novi lokalni centar grada bi bio siguran od svega.

IMG_7224_resize.jpg

IMG_7224c1_resize.jpg


Jedna cev u parkirani šlep sa peskom upacuje vodu iz reke pod pritiskom, a druga izvlači mešavinu peska i vode, koju zatim jake pumpe šalju kroz cevi direktno do mesta koje se nasipa (a ovde samo do šljunkare):

IMG_7224c2_resize.jpg


Bar bi ovaj prizop bio poslat u istoriju:

IMG_7239_resize.jpg

IMG_7245_resize.jpg
 
Zaboravio sam da kažem da će daljom regulacijom obala u slivu reke Save plavne vode imati sve manje mesta da se razlivaju po poljima i gradovima uzvodno od Beograda. Ili da bilo gde probijaju nasipe. Ko zna šta bi se danas u Beogradu dešavalo da Sava nije probila nasip u Hrvatskoj pa su morali da je hvataju po šumama. Ili da nije bilo neophodno vodom napuniti, novo, treće po veličini jezero u Srbiji. Loših nasipa će biti sve manje. Kako vreme prolazi stari sistem smanjivanja vrha plavnog talasa više neće biti upotrebljiv. Urbanizovana oblast postaje sve veća, a ni polja ni seoske kuće više nisu tako jeftine da bi se čitave oblasti smele ostavljati bez nasipa, ili sa niskim nasipima, u pokušaju da se plavni vrh proširi i tako smanji. Samo po tom osnovu, ne računajući druge, moramo u budućnosti u Beogradu očekivati veće vodostaje.
 
Ne znam da li je uopšte ovo zvaničan projekat za delić "Beograda na vodi", ali naravno da se ovo mora podeliti sa kolegama sa Beobuilda :) Sudeći po renderima, ove dve kule bi se nalazile odmah pored "krastavca"...

BELGRADE WATERFRONT RESIDENTIAL

The primary inspiration for the design of this residential development is the site itself, which sits at the heart of the Belgrade waterfront master plan. Existing site, river, and rail-line geometries have influenced the sculpting of a new human-scale urban geometry that divides the site into two. The resulting new urban street will draw people through to a riverfront plaza. The two 26-storey residential towers follow this simple flowing concept, curving gently away from one another to maximise river views and create a landmark with presence but without excessive gestures. The sculpted podium will rise from a single-level restaurant facade to a double-height retail facade. The aspiration is to deliver Belgrade’s most exclusive riverfront address.

belgrade-waterfront-residential--1-.jpg


belgrade-waterfront-residential--2-.jpg


belgrade-waterfront-residential--3-.jpg


belgrade-waterfront-residential--4-.jpg


belgrade-waterfront-residential--5-.jpg



Izvor: SPARK Architects
 
Веома, веома лепо и одмерено.

Браво Хомере за "ископ".
 
I ja sam zadovoljan resenjem ali ova obala deluje da je vise morska nego recna
 
Имам утисак да је под наслов теме (БГД на H2O) привремен и додат без неког ваљаног разлога. Тема треба да остане уређивање СА и да изазива размишљања и идеје на ту тему. Досадашњи хаос у расправи би можда могао да буде избегнут да су то две одвојене теме, чини ми се.
 
Homer hvala sto si podelio slike.
Izgleda stvarno jako dobro. Mozda su to one 2 zgrade koje su se spominjale da ce prve biti izgradjene zajedno sa kulom i trznim centrom. Na projektu sam izbrojao 26 spratova to dodje oko 100m .

To su ove dve bele zgrade. Prvo sto se primeti jeste da je poprilicno povecana spratnost.

Maketa-Beograd-na-vodi.jpg
 
Што би рекао наш "стручњак" ... кутије за ципеле ... ?
 
Ovo je odlicno kakve kutije :) Delija je pohvalio resenje ovo tako da mi je to dobar znak ;) :p
 
Vrh