Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

stf":1o9kx5bz je napisao(la):
Искористио бих тренутак да подсетим људе на те светске домете наше "струке" која критикује нечију архитектуру у фази скице као "кутије за ципеле" ...

Белвил:
8573312115229c9a544cb6549342941_orig.jpg


Војводе Степе:
bgd-naselje-vojvoda-stepa5-1604.jpg


Блок 72:
IMG_5453.jpg


Блок 67а:
130726-BLOK67a-10.jpg


Дунавске терасе:
slide2.jpg


итд, итд, итд ....

Јел доста?

Meni je dosta, idem da se ispovracam ko covek...
 
Zadruga se nazire:
IMG_20140511_184637.jpg


kružni tok se dobrim delom ne poštuje, i ako je ceo sada u upotrebi (može pun krug da se napravi) i rade semafori.
IMG_20140511_184631.jpg


IMG_20140511_184406.jpg
 
stf":2fwziz03 je napisao(la):
Искористио бих тренутак да подсетим људе на те светске домете наше "струке" која критикује нечију архитектуру у фази скице као "кутије за ципеле" ...

Do sada smo imali ne jednu, nego više skica. Treba li iz ovakve tvrdnje da razumemo da su njima zajednički, i verovatno još davno dogovoreni i nepromenljivi urbanistički elementi ovih skica sasvim dobri? Da je ovde jedini problem kakav će oblik imati zgrade koje će se tek projektovati?
 
Mair":2ab0bosq je napisao(la):
@Zuma

Dobar ti je ovaj primer sa grafikonima gde se vidi kako su rastojanje od vozila i brzina kretanja vozila u istoj vezi sa propusnošću puta odnosno mosta. Jednostavno naučno dokazano.

Slika je uvek bolja od opisa. Poenta je bila da propusna moć mostova i puteva ima maksimum. Ako smo blizu njega, čak i utisak da na mostu ima malo vozila može biti varljiv (zato što onda voze brže nego kad je gužva, pa je protok verovatno opet isti, a sigurno ne veći od maksimalnog koji most omogućuje). Što bi predstavljalo jednostavan matamatički dokaz da nam je novi automobilski most na Savi neophodan. A nemamo gde drugde da ga stavimo nego u Savski Amfiteatar.

Da li smo stvarno blizu maksimalnog mogućeg protoka za naša dva mosta na Savi možemo grubo proceniti na prilično jednostavan način. Treba u špicu saobraćaja posmatrati trenutak kada se na semaforu menja zeleno svetlo u crveno. Ako zeleno svetlo traje dovoljno dugo da isprazni sva vozila koja su se nagomilala tokom crvenog svetla, onda put ima još slobodnih kapaciteta (gledaju se svi semafori raskrsnice). Ako crveno svetlo redovno prekida kolonu koja i dalje teče, onda nema. Između dva crvena svetla je jednostavno nemoguće progurati više vozila nego što je prošlo. U slučaju da ova poslednja situacija u špicu traje dovoljno dugo, vreme je za uzbunu i planiranje novog mosta. Ako neko ima na raspolaganju prostor na kome se novi automobilski most može napraviti, a to ne radi iako ZNA da će to u jednom trenutku biti neophodno, onda je to više nego obična nemarnost.
 
Da li postoje egzatni podaci koliko je Most na Adi rasteretio Gazelu ?
 
Večeras je gosp. Vučić najavio tokom gostovanja na TV-u formiranje zajedničkog preduzeća sa Arapima u toku sledeće nedelje i završetak radova na kuli za kraj 2016g.
 
За мене, као непоправљивог оптимисту, одлазак Рупара би био знак да су и у окружењу ПВ-а (више није ППВ) схватили да је време да у игру уђу озбиљнији играчи од раковичких генијалаца. Самим тим, да би неке од најбизарнијих глупости, попут ниског пешачког моста на стотину стубова и недостатка шинског система, могле бити исправљене.

Иако се слажем с већином онога што пише Белка, мислим да ће неке градње ипак бити, па чисто за сваки случај, желим да упозорим:

Према овом "пројекту" руши се зграда Поште поред Железничке станице. Мислим да је неопходна превентивна јавна акција која би за циљ имала очување зграде и њено враћање у првобитно стање, онакво какво је пројектовао Момир Коруновић. Поред зграде Београдске задруге, она је још један бисер архитектуре који би у додиру са, надам се квалитетним, новим здањима сведочио о томе да нисмо тиква без корена.

Наравно, ми смо фактички без тог бисера већ 70 година, али постојање соцреалистичког сурогата нам макар даје наду да ће штета кад-тад бити исправљена. Овако, ако дозволимо да се на том месту направи нешто друго, штета ће бити непоправљива и то ће нам бити поуздан знак да смо као народ потонули у јаловост, да смо изгубили временску компоненту и да треба да се стидимо пред својим прецима.

Значи, верујем да би свако од нас, ко наравно дели ово мишљење, требало где год може да подсећа на потребу да Савски амфитеатар или Београд на води није комплетан без једног од највреднијих здања која су подигнута на његовом ободу.
 
Zuma":2g3tw1mt je napisao(la):
stf":2g3tw1mt je napisao(la):
Искористио бих тренутак да подсетим људе на те светске домете наше "струке" која критикује нечију архитектуру у фази скице као "кутије за ципеле" ...

Do sada smo imali ne jednu, nego više skica. Treba li iz ovakve tvrdnje da razumemo da su njima zajednički, i verovatno još davno dogovoreni i nepromenljivi urbanistički elementi ovih skica sasvim dobri? Da je ovde jedini problem kakav će oblik imati zgrade koje će se tek projektovati?

Главни пројекат се од идејног јако често разликује и преко 50% а изведени од главног у нашој средини за још 10% .... ПОдсетићу да су се овде људи ложили на прву скицу мастерплана као да је то готова прича па се он у следећој фази доста изменио ....

Уосталом, и да се изведе до у детаљ према макети, то је и даље урбанистички план за пар деценија напреднији од свега што су наши "стручњаци" саградили за предходних 25 година.
 
sizif":25yd1wfu je napisao(la):
За мене, као непоправљивог оптимисту, одлазак Рупара би био знак да су и у окружењу ПВ-а (више није ППВ) схватили да је време да у игру уђу озбиљнији играчи од раковичких генијалаца. Самим тим, да би неке од најбизарнијих глупости, попут ниског пешачког моста на стотину стубова и недостатка шинског система, могле бити исправљене.

Иако се слажем с већином онога што пише Белка, мислим да ће неке градње ипак бити, па чисто за сваки случај, желим да упозорим:

Према овом "пројекту" руши се зграда Поште поред Железничке станице. Мислим да је неопходна превентивна јавна акција која би за циљ имала очување зграде и њено враћање у првобитно стање, онакво какво је пројектовао Момир Коруновић. Поред зграде Београдске задруге, она је још један бисер архитектуре који би у додиру са, надам се квалитетним, новим здањима сведочио о томе да нисмо тиква без корена.

...

Što se Rupara tiče, mislim da se već sada sa sigurnošću može reći da on neće biti direktor preduzeća "Beograd na vodi". To je na neki način i Vučić potvrdio u intervjuu "Nedeljniku" gde je rekao kako je jurio nekog našeg stručnjaka (nije hteo da kaže koga) da bude diša "Navodnog Beograda", ali da ga je taj lik odbio. Čim traže nekoga za direktora, znači da Rupar ispada iz kombinacije za tu funkciju. Elem, vidim da je neko iznad napisao da je Vučić najavio da će sledeće nedelje biti formirano zajedničko preduzeće sa Arapima, pa ćemo verovatno saznati i ko će rukovoditi.

Što se same Pošte tiče - tu ima dosta nejasnoća. Kada je predstavljen prvi put predstavljen masterplan, rekli su da će četiri zgrade biti obnovljene i sačuvane u svom izvornom obliku - Zadruga, Bristol, Železnička stanica i fabrika kartona prekoputa Bigza. Međutim, Vučić je više puta u javnim nastupima rekao kako će Pošta biti obnovljena i kako će joj biti vraćen predratni izgled. Tako da verovatno da već postoji ta ideja i da nije isključena mogućnost njene realizacije. To što na maketi ne stoji Korunovićeva zgrada Pošte, ne mora da znači da je neće biti, jer za masterplan je bitno da pokaže samo da će tu stajati neka zgrada (a moguće je, je l' te, da to bude i obnovljena Zgrada pošte).
 
To što vi niste videli master plan ne znači da nije gotov.

I kad će beobuild da napiše teks o BNV? Ako ste mogli o svakakvim projektima i bajkama možete i o BNV.
Realno ako je od ikog sajta za očekivati da će napisati sve vezano za ovaj projekat onda je to beobuild.
To što možda osoba koja vodi ovaj sajt ne veruje u ovaj projekat treba staviti iza sebe.
 
milos.tro":27bgrqyz je napisao(la):
Da li postoje egzatni podaci koliko je Most na Adi rasteretio Gazelu ?
Немам податке, али не постоје више гужве из правца Сајма. Чак и када се нешто деси на Газели, па се успори саобраћај, или је невреме нема гужве са Сајма. Пре изградње моста су биле колоне скоро до аутобуске станице преко пута Сајма.
Јужни Београд растерећен.
 
nombre":q0p44j5n je napisao(la):
To što vi niste videli master plan ne znači da nije gotov.

I kad će beobuild da napiše teks o BNV? Ako ste mogli o svakakvim projektima i bajkama možete i o BNV.
Realno ako je od ikog sajta za očekivati da će napisati sve vezano za ovaj projekat onda je to beobuild.
To što možda osoba koja vodi ovaj sajt ne veruje u ovaj projekat treba staviti iza sebe.

Ne razumem čemu ovakav ton!? Beobuild se ne bavi prepisivanjem informacija iz drugih medija, već isključivo objavljuje informacije do kojih su sami došli ljudi koji vode sajt. Veruj mi da će sve relevantne informacije u vezi sa Beogradom na vodi biti adekvatno propraćene.
 
stf":l05fp0b5 je napisao(la):
Уосталом, и да се изведе до у детаљ према макети, то је и даље урбанистички план за пар деценија напреднији од свега што су наши "стручњаци" саградили за предходних 25 година.
Е, извини, али сада си лупио само тако! Прави се блок гушћи од најгушћих блокова, које смо до сада имали у Београду, а у делу града који је већ саобраћајно и комунално у великим проблемима.

Ми последњих пар деценија ни нисмо имали урбанизам, односно довољно јаку државу и град, која ће управљати простором у складу са општим интересом. Док смо до сада имали случај да се непоштовање општих интереса приликом високоградње сматра девијантним понашањем, Наводни Београд по садашњим плановима је специјалан случај, у којем се противљење плану супротном општим интересима сматра девијантним понашањем.

ГУП 2003-2021 је најмање 5 пута обзирније и паметније третирао овај простор него они који црткају "Наводни Београд".

Дакле, и "Београд на води" и 100.000 станова представљају дивљу градњу, овај пут организоване од стране државе. :| Данас како би санирали последице дивље градње, морамо не смањивати, него повећавати накнаде за грађевинско земљиште, нарочито на скупим "ексклузивним" локацијама.
 
Karlo del Ponte":2ompuvmr je napisao(la):
ГУП 2003-2021 је најмање 5 пута обзирније и паметније третирао овај простор него они који црткају "Наводни Београд".
Е сад си ти лупио. Званични ГУП је само бојанка за обданиште без идеје и плана. Савски амфитеатар је "нови градски центар" о обојен црвеном бојицом ... врло обзирно и паметно ...

... а шта ћемо са њим? Па на конкурс ... и то наравно намештен у режији ДАБ-а ...

Паметније свакако ...
 
[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=PnXDJqbfvLw#t=5610[/YouTube]

250 radnika za prvi maj?
 
Велики коефицијент изграђености или како ви кажете густина није уопште лоша ствар,напротив. Само је потребна одговарајућа инфраструктура за толики коефицијент изграђености и паметно организван јавни простор.

Наводни Београд има пар бесмислених момената као што је тц поред реке а наводна опера покрај савске и газеле што је... Па смешно аматерски потез. Као што рекох,ако не планирају да основа транспорта у СА не буду метро и трамвај мастер план није вредан ни критике. Онда је то један аматерски цртеж направљен за изборе.
 
pre bombardovanja je imala drugaciji izgled :) ne znam dal onog 41 ili 45 :)
 
beograd-zgrada-poste-6-0.jpg


Palata je pretrpela velika oštećenja u nacističkom i savezničkom bombardovanju, da bi nakon Drugog svetskog rata doživela potpunu rekonstrukciju. Arhitekta Pavle Krat, napravio je novi projekat, po kome je zdanje skraćeno za dva sprata, a sa fasade su skinuti svi dekorativni elementi i ornamentika. Na zaprepašćenje mnogih tadašnjih Beograđana, najlepše zdanje u savskom amfiteatru nakon rata je pretvoreno u bezličnu četvrtastu građevinu pravih linija, koja se nikako nije uklapala u postojeći ambijent.

sa http://opusteno.rs/grad-beograd-f88/od- ... 15151.html
 
Homer Jay":3f3emqpo je napisao(la):
Beobuild se ne bavi prepisivanjem informacija iz drugih medija, već isključivo objavljuje informacije do kojih su sami došli ljudi koji vode sajt. Veruj mi da će sve relevantne informacije u vezi sa Beogradom na vodi biti adekvatno propraćene.

Ko je uopšte spominjao prepisivanje informacija o drugih?
Bilo bi lepo da se kontaktiraju ljud iz BNV i da se o tome napiše dobar tekst, slično kao što je bilo sa hotelom “Jugoslavija”.
 
Vrh