belka":1x3md8ld je napisao(la):
Uh bre s kakvim budalama mi živimo, kukala nam majka.....
I ja kažem...eto, ti i ja živimo u istom gradu...eto sa kojom budalom živim u istom gradu, kukala mi majka.
Kad možeš ti tako da se obraćaš po forumu, mogu onda i ja.
belka":1x3md8ld je napisao(la):
...prodaji Telekoma, EPS-a, Dunav osiguranja, Komercijalne banke, Aerodroma i ostalih trica i kučina koja se zovu našim javnim preduzećima.
Samo dva primera (nije tema za ostala nabrojana preduzeća, ako hoćeš otvori posebnu temu o tome u nekom Off delu foruma, pa ćeš dobiti o svakom nabrojanom preduzeću zašto treba ići u pravcu koji je naveden).
>>> Telekom Srbija je akcionarsko društvo u kome država trenutno ima većinski deo vlasništva.
Telekom Srbija funkcioniše tako što daš mito 10.000 evra i dobiješ radno mesto u njemu.
Telekom Srbija funkcioniše tako što 50% iskazane dobiti daje državi u budžet. Time mu ostaje manje para (u odnosu na konkurenciju, tj. Telenor i VIP) da investira, a zbog delatnosti kojom se bavi MORA konstantno, mnogo da investira. Takva mu je priroda posla, ako propusti par godina investiranja, gotovo je...beznadežno počinje da kasni u delatnosti (izrazito zavisnoj od brzog razvoja tehnologije) i propada (postaje gubitaš).
Npr. zakasnili su da uđu u posao sa kablovskom...i ko je zato danas najveći operater kod nas? SBB. Sad pokušavaju da se bore sa njima, umesto da budu najveći.
Kasne sa uvođenjem optike do krajnjih korisnika (do ulaza u stan).
Gde je 4G mreža, pričaju li uopšte o tome?
Telekom Srbija već danas nema dovoljno novca iz svoje dobiti da investira. Nema jer država ne zna da upravlja preduzećima. Postaju partijska svojina i onda je fajront. Čak i da dođe na vlast neko ko neće da radi tako...taj neko je na vlasti 2, 3 ili 5 godina, onda dođe neko drugi....i onda si opet prepušten tome da li predsednik te druge stranke hoće ili može da se suprostavi svojim partijskim drugarima, ili im popušta kako bi mu ljubili dupe i daje im takva preduzeća za partijsko zapošljavanje, lopovluke.
Zato je trajni lek da država tu ne upravlja, NAROČITO u onim delatnostima gde već imamo ekonomske cene (nije kao sa gasom ili strujom gde se cenom tih energenata sprovodi socijalna politika). Dobiješ drugoga da investira, dobiješ razvijanje infrastrukture, građani nemaju skok cena tih usluga jer su već sada ekonomske cene i postoji konkurencija u toj delatnosti...svi na dobitku, pa i budale. Ako se Telekom ne uda lepo, eto nam nove Galenike za par godina.
Ali šta ćeš, ti to sve ne vidiš...lek za glupost još nije izmišljen.
>>> Aerodrom Beograd je takođe AD, slike od pre neki dan:
Najveći broj putnika na aerodromu generiše nacionalni avioprevoznik koji je u veeeeelikoj ekspanziji. Plan razvoja Air Serbia se ne oslanja samo na putnike kojima je krajnje ili početno odredište putovanja Srbija, već i na veliki broj tranzitnih putnika. Tranzitni putnik, dok čeka svoj sledeći avion, treba da npr. prespava negde. Treba napraviti Hotel u sklopu, odmah pored Aerodroma. Onaj koji je vlasnik nema pare da ga napravi.
Čak i da ima pare da ga napravi, ne zna time da upravlja. Opet će da zapošljava po partijskoj liniji u tom hotelu, od Mike (
pašenoga sestrine zaove) portira, do Pere kuvara i Jelene (
one dobre sisate iz stranke što mi je dala par puta jer sam joj obeć'o posao) recepcionerke, koja ima i jednu dobru drugaricu,
pa ću i nju da ubacim negde da radi u tom Hotelu, npr. biće deseta pomoćnica PR-a.
Kao što vidiš sa slika, već sada su ozbiljne gužve, a inače mesec April nije udarna sezona. Ona nam tek dolazi, letnji meseci. Treba još prostora, treba novi terminal. Treba ga napraviti. Onaj koji je vlasnik nema pare da ga napravi.
Čak i da ima pare da ga napravi, opet će, kao ranije, da plaćaju pepeljaru 100.000 dinara po komadu, čiviluke od jedno 200.000 dinara po komadu, drugim rečima, opet će da kradu. A, kad ga naprave i ugradi se gomila njih u to, onda će opet partijsko zapošljavanje.
Ali, za razliku od priče sa Telekomom gde imaš konkurenciju, ovde imaš jedan međunarodni aerodrom. Šta ako novi vlasnik krene da podiže cenu u nebesa za svoje usluge, ako zato mnoge aviokompanije počnu da zaobilaze naš aerodrom zbog toga? Onda mu ga nemoj prodati, nego mu daj u koncesiju. Ali, trebaju velika ulaganja, da bi vratio ta ulaganja i zaradio pare koncesionar opet mora da bude skup. Ok, onda mu daj na par decenija koncesiju kako bi imao dovoljno vremena da povrati svoju investiciju i zaradi.
Valjalo bi aerodrom povezati sa železnicom, naročito ako računamo i na veeeeliko povećanje kargo saobraćaja, ne samo putničkog. Sve ovo ne treba u ovom obimu i tom brzinom kada imaš jadan i bedan JAT, koji iz godine u godinu ima sve manje putnika i aviona. Ali, takav JAT više ne postoji, sad je drugačije.
Promenom upravljanja nad Aerodromom Beograd svi su na dobitku, pa i budale.
Ali šta ćeš, ti to sve ne vidiš...lek za glupost još nije izmišljen.
---------------------------
Mada, živim u gradu sa još jednom budalom. Ovom koja izjavljuje o nekakvom veeeelikom, nerešivom problemu pumpanja vode u višespratnicama, o tome kako treba prati prozore, fasadu (valjda to ne treba raditi ako zgrada ima 5 spratova)...i nad izjavom te budale ti ovde po forumu svršavaš kao da je Isus Hrist sišao sa neba posle 2014. godina i izjavio nešto.
Investitorski urbanizam, investitorski urbanizam, ne može tako, nego bato ovo je parcela, mi hoćemo toliko para za nju, ako pristaješ super, ako ne pristaješ idi, ko te j***, mi ćemo i dalje da bacamo otpad tu i da nam ljudi žive u vagonima, baš nam je super tako, tako volimo.
Uključen si u međunarodnu podelu posla, konkurentan si i može ti se da uslovljavaš. Ali, šta ako nisi konkurentan? Uključen si u međunarodno tržište, ali nisi konkurentan? Šta ako si jadan, bedan, i na par stotina kilometara od tebe u bilo kom geografskom pravcu postoji neko drugi ko nema stav
ako ti se ne sviđa idi investitoru ko te j***??? Svako ko misli da bi svi, počev od Fiata investirali kod nas da nije bilo povlađivanja investitoru (oslobađanja od poreza, subvencije, sve može...) je bu****. Nema potrebe biti previše pametan...pogledaj primer Slovačke, ona ima nekoliko Fiata kod sebe i svaki od tih proizvođača je došao zbog podsticaja, zbog povlađivanja koje mu je učinjeno. Pogledaj Škodu danas...nju je VW kupio zato što je Češka država preuzela na sebe gooomilu dugova i spremila podsticaje za VW, itd, itd.
Kako to nekim čudom samo u građevinarstvu možemo da se ponašamo po strogo tržišnom principu
imamo parcelu, košta toliko i toliko, ako nećeš za te pare marš napolje iz Srbije, 'ebo te onaj koji te doveo?
Što nismo rekli Kinezima da nećemo most koji je kopija nekog njihovog mosta koji su već pravili negde kod sebe, u tamo nekom njihovom selu? Što im nismo rekli da nećemo konstrukciju koja je faktički dva mosta jedan pored drugog, nego hoćemo nešto drugačije, modernije, lepše?
Nismo rekli ništa, nego opravdano ćutimo jer smo jadni, bedni, nemamo pare za taj most koji nam treba...i onda smo samo pokušali da što više naših uključimo u izgradnju tog mosta da ne bude da baš sve kineske pare oni daju svojima, nego da nešto plate i nama, da deo novca ostane u Srbiji kad ćemo ionako otplaćivati taj most.
To što nismo u poziciji da uslovljavamo ne znači da treba otići u drugu krajnost i dopustiti investitoru da pravi šta hoće, gde hoće. Građevinarstvo kao privredna grana i urbanizam nisu jedno te isto.
To znači da treba gledati da što više javnog interesa uskladiš sa interesima investitora. I tako projekat po projekat...godinu po godinu, deceniju po deceniju...i onda jednog lepog dana tamo neke godine kada se posao ne bude dobijao jer si dobar sa nekim u stranci, kada budeš imao normalnu državu, dakle kada postaneš konkurentan...e, tek tada možeš da se ponašaš po principu
imam ovu parcelu, minimalna cena toliko, mora da se izgradi nekomercijalnih sadržaja to to i to, izvolite javite se.
Do tada gledaš da što pre postaneš konkurentan, a usput da ostvariš što je više moguće svojih interesa. Ali, ne možeš da ostvariš sve jer nisi u toj poziciji.
E, ako već nismo u idealnoj situaciji, onda je bolje da ostane SA ovakav kakav je, neka sačeka bolja vremena.
Jeste, nek' sačeka...a privreda će da raste bez građevinarstva? Građevinarstvo i dalje treba da bude zasnovano na onakvoj pojedinačno-privatnoj-mini izgradnji po Borči...to nam je baš super, vrhunski urbanizam u praksi.