Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Зума, ставови су ти језиво површни, погрешни и контрадикторни. Мучно ми да читам.

А фасцинира ме колико се интересујеш за урбанизам па опет скоро све погрешно капираш. Овде има толико људи који нису из струке па ипак имају смисла и за простор и за естетику и за потребе града а ти - ни у траговима.
 
Samo još da kažeš koji stavovi i zašto, pa da i ostali imaju neke koristi od toga.
 
dedinje":apz4xepd je napisao(la):
Hvala Bogu da su odlučili da sačuvaju stari železnički most. Ne treba ništa menjati na njemu osim skidanja rđe i koloseka i postavljanja staze za pešake i bicikliste. To je prvi most preko Save i deo istorije Beograda. Ne znam kako će se sve ovo završiti pošto železničari insistiraju da on ostane u funkciji kao železnički što je u ozbiljnoj koliziji sa projektom BNV. Ipak, problem nije nerešiv
mada je komplikovan. Dva železnička koloseka pored Savske ulice ukopana u zemlju mogla bi sasvim lepo da se uklope.

Уз сво поштовање према ставу о неопходности заштите историјске баштине Београда, не бих се сложио да се то мора по сваку цену, нарочито уколико је у питању овакав објекат.
Наиме, постоје грађевине које носе аутентичан архитектонски израз, у чему је њихова вредност, за разлику од оних који су настали по дефинисаном обрасцу, као што је овај мост.
Друго, железнички мост је део првобитне железничке инфраструктуре и њеним потпуним измештањем (у последњој фази изградње Бнв) би и он потпуно изгубио своју сврху, а и ометао би речни саобраћај.
И треће, када је у питању историјска вредност, његова конструкција је неколико пута уништавана па обнављана, уметани су нови елементи, чак је добијао и близанца, тако да није у потпуности аутентичан. Једини који углавном нетакнут сеже у период пре завршетка Другог Светског рата је тзв. Зарићев, па је и он "виђен" за замену новим.
Спомен-плоча са причом о старом железничком мосту на кеју би била сасвим довољна да чува историјско сећање. Што се тиче пешака бициклиста, Газела је довољно близу, па би се изградњом степеништа (и лифтова) у равни кеја са обе стране реке решио и тај проблем. То улагање је свакако мање него комплетна реконструкција старог железничког за исту сврху.

Што се тиче Моста на Ади, који је поменут у другом посту, постоји конкретна тема о њему (коју сам и сам од самог почетка пратио) која нуди комплетну слику о лошим и добрим странама УМП чији је дотични мост део и прилику да се износе ставови у вези са њим.
 
Ponavljam - to je prvi most preko Save u Srbiji i treba ga sačuvati i to baš ovakvog kakav je. Nikakvo "kinđurenje" koje bi od njega napravilo kič. Tačno je da od prvobitne konstrukcije iz 1884 nije ostalo mnogo ali to je ipak taj most. Svi gradovi na rekama imaju više mostova - neki su stariji, neki mlađi, neki su veličanstveni a neki prosečni. Pa ipak gradovi ih čuvaju. Već više generacija beograđana koji putuju vozom na zapad prelaze preko tog mosta. Sigurno su se i mnogi emotivno vezaliza njega. I NJujork ima jedan stari most s kraja XIX veka. To je stari "Bruklinski most". Šta misliš, ima li predloga da se on sruši? Ili poznati u Škotskoj "Firth of forth". Nadam se da će ovde u Beogradu sačuvati "tramvajski most".
 
Most_pored_tramvajskog_mosta_zps775ef583.jpg


Predlog za most pored tramvajskog mosta.

Na skici možete videti prognozirani tok saobraćaja posle prelaska novog mosta, intezitet saobraćaja je označen prema brojevima. Sa Novobeogradske strane je od 1 do 4, a sa Savskog Venca i Vračara od 1 do 5.
Tačka 1 i tačka 2 sa obe strane reke Save predstavljaju ukrštanje saobraćaja sa većim intezitetom dok ostale tačke predstavljaju smerove rasipanja saobraćaja.

Najveća inovacija kod ovog predloga je što se na teritoriji opštine Savski venac most uključuje u Nemanjinu ulicu u visini današnje Sarajevske ulice tj. nema kontakta sa Savskom ulicom, primer kao kod Brankovog mosta koji nema direktan kontakt sa Karađorđevom ulicom. Takođe nije predviđeno da se iz Savske ulice uključi sabraćaj u Nemanjinu ulicu niti na novi most samo bi tramvaj išao svojom trasom kao i danas posle Sarajevske ulice u Savsku ulicu i dalje redovnom trasom dok bi drumski saobraćaj nastavljao pravo na novi most posle Sarajevske ulice preko današnje Železničke stanice i više ne bi imao kontakta sa saobraćajem iz Savske koja bi u tom trenutku bila ispod njega. Verovatno bi moralo, a možda i ne bi da se ruši Železnička stanica sve zavisi od dalje razrade predloga? Ujedno je gubitak Železničke stanice i najveća cena izgradnje ovog mosta jer direktno i nepovratno menja današnji izgled u ovom delu grada.

Svi ostali segmenti ovog predloga su najjeftiniji i najekonomičniji za izradu saobraćajnog rešenja koji će rasteretiti most "Gazela" sa njegove (njene) severne strane grada iz opštine Savski venac i Vračar, a delimično i Brankov most zato što će se sa Slavije moći ići direktno na Novi Beograd. Naravno zahvaljujući mostu na Adi koji svoj deo raterećenja preuzima na sebe most "Gazela" će zagarantovano biti rasterećeniji novim mostom iz Nemanjine ulice.

Saobraćaj u Savskom amfiteatru (Beograd na vodi) bi u ovoj situaciji mogao sa mnogo manje brige i opterećenja u špicu usmeriti ka mostu "Gazela" i Brankovom mostu u zavisnosti od potrebe korisnika s tim što će 70% saobraćaja ići na most "Gazela" iz Savskog amfiteatra (Beograd na vodi), zbog lakšeg uključenja nego na Brankov most.

Nemanjina01_zpse67d8524.jpg


Nemanjina02_zps5d30963d.jpg


Možete videti nagib (uspon) Nemanjine ulice naspram Savske ulice.


Nemanjina03_zps00728ad8.jpg



Procenjujem da bi cena bila 80.000.000,00 € sve sa pristupnim saobraćajnicama, most bi imao jedan raspon preko reke Save tj. ne bi se oslanjao u reci Savi.
 
Готов пројекат, готово истраживање тла, зна се цена моста,позиција и његов изглед

1.jpg


2.jpg


3.jpg
 
Јовинов мост се просто сам намеће као природна потреба за коначно формирање Амфитеатра. Будући да су рекли да метро мора на ревизију да би укључио Београд на води у свој систем, смеши нам се коначно трачак разума који је до сад игнорисан и силован у овом граду још од Ђинђићевог столовања истим ...

Ако се овај мост не изгради по изворној замисли, могу комотрно цео Београд на води одмах да баце у ђубре.
 
Niko ne spori potrebu da metro po nekom mostu pređe Savu. Taj most može biti kombinovan, poseban, na jednom ili drugom mestu. Sporno pitanje je sasvim drugačije. Da li vi tvrdite da nam, u slučaju da imamo metro, između Gazele i ušća Save u Dunav nikada više neće trebati još jedan automobilski most? To je vrlo jednostavno. Da ili ne?
 
Koliko ja vidim na delijinim crtezima na metro mostu postoji 6 traka za kola ,2 za metro ,2 pjesacko biciklisticke a nalazi se izmedju gazele i usca save u dunav
 
У принципу, исто нам се вата, изградили друмски мост по средини СА или не. Ако га не изградимо и спречимо саобраћај управан на обалу имаћемо већи паралелни саобраћај ка Газели, Бранковом и евентуалном "Јовиновом" мосту.

Но, тај мост не би смео бити више од 1+1 и понајмање би смео бити "опслужен" којекаквим петљама.

Иначе, ја не знам ко је овде неке слагао да су семафори лошије решење од бетонских петљо-монструма (у ствари знам ко и о њима пишем овде годинама) али то је урбанизам средине 20. века и то је нешто што се у централним зонама европских престоница једноставно није десило нити ће икада.

И још нешто, последњих 20 година по целој Европи протерују аутомобиле из центра града и ни у једном граду се није изградило ново насеље са друмским саобраћајем као основом превоза осим можда пар гета.
 
Ne vidim zašto bi ovoliko krivudanje automobilskog saobraćaja da bi se došlo do Nemanjine ulice (prvo skretanja da bi se došlo do Jovinovog mosta, pa onda još malo iza njega), bilo bolje od najkraće i najbrže veze koja od Zorana Đinđića bez usporavanja nastavlja pravo, skreće samo malo levo, i zatim se uliva u Nemanjinu, koja nastavlja maltene u istom pravcu.

dsc05938.jpg

BnvTrAMosta1_resize.jpg


Zašto odlaziti ka Starom Sajmištu, pa ulaziti u gužvu u Karađorđevoj sa ovolikim novim saobraćejem? Iako se VEĆ planira most u sredini SA, iako će baš ovuda, ukoso, ionako ići novi bulevar unutar SA? I nikave petlje koje zauzimaju prostor u SA nisu neophodne jer se rampe ne moraju praviti odmah na obali. Ne moraju se praviti uopšte, ako ne želite vezu sa automobilskim delom mosta bilo gde unutar SA. Dovoljno je da se kolovoz postepeno ili naglo spusti na zemlju na bilo kojoj tački između kružnog toka kod bivše železničke stanice i tačke koju određuje maksimalni mogući nagib. Takođe, glavni saobraćaj u gradu ide po po pravcu severozapad - jugoistok, normalno na Savu, a ne paralelno njoj, pa je očigledno i pristup mostu korisniji iz tog pravca. Pogotovo ne posle gradnje mosta na Adi. Jovin je mislio da zadrži aktivnu železničku stanicu, pa nije ni mogao da razmišlja o ovoj varjanti. Međutim sada planiraju da šine potpuno izmeste, pa se otvaraju nove mogućnosti koje on nije imao.

Što se tiče metroa, uvek sam apsolutno podržavao potrebu da se on što pre pravi. Ali višegodišnje priče njegovih najvećih pobornika stalno spominju kako nećemo "automobilski Beograd". Ako svako jasno ne objasni da li to za njega znači da DODATNI razvoj osnovne mreže puteva većeg kapaciteta i potrebnih mostova za njih Beogradu treba ili ne treba, pomalo je teško shvatiti šta ko o tome misli. Pogotovo da li ima na umu most samo za metro jer on ne zauzima puno mesta, pa Beograd tako ne postaje "automobilski". Ako sam nekoga pogrešno razumeo, izvinjavam se. O ovome pričam samo zato što se sa toliko strasti o metrou priča kao o magičnom rešenju za sve, i zato što se usvajanjem plana SA u kome nema još jednog mosta i za automobile, a ne samo za metro, gubi poslednja šansa da saobraćaj u Beogradu trajno ne zavisi od jedinog mosta koji postoji u centru grada.
 
Mair":q53bi95h je napisao(la):
Predlog za most pored tramvajskog mosta.

Nažalost, rušenje zgrade stare železničke stanice teško da će biti dozvoljeno.
 
Rušenje stare železničke stanice uopšte ne dolazi u obzir i to niko nije pominjao. U stvari pre mnogo godina to je jednom pomenuo Branko Pešić (rekao je da će biti dovoljno da je slikamo sa svih strana za uspomenu) Branko je bio političar ogromne energije, zemunac koji je obožavao Beograd ali i njemu su nekad padale napamet nemoguće stvari.
 
Zuma":d1343roz je napisao(la):
Ne vidim zašto bi ovoliko krivudanje automobilskog saobraćaja da bi se došlo do Nemanjine ulice (prvo skretanja da bi se došlo do Jovinovog mosta, pa onda još malo iza njega), bilo bolje od najkraće i najbrže veze koja od Zorana Đinđića bez usporavanja nastavlja pravo, skreće samo malo levo, i zatim se uliva u Nemanjinu, koja nastavlja maltene u istom pravcu.

Зато што ништа не постижеш а цепаш матрицу Амфитеатра. Каква је разлика у томе да ли градити Јовинов мост или мост по сред Амфитеатра када саобраћај и са једног и са другогог иду у - Немањину?

Као што Делија написа, једини прихватљив друмски прелаз преко реке по сред Амфитеатра би смео да буде у профилу 1+1 и да служи као интерна веза између две стране Амфитеатра а не као уливна саобраћајница.
 
Zuma":1luf47re je napisao(la):
Nažalost, rušenje zgrade stare železničke stanice teško da će biti dozvoljeno.

Delija":1luf47re je napisao(la):
Зума, ставови су ти језиво површни, погрешни и контрадикторни. Мучно ми да читам.

А фасцинира ме колико се интересујеш за урбанизам па опет скоро све погрешно капираш. Овде има толико људи који нису из струке па ипак имају смисла и за простор и за естетику и за потребе града а ти - ни у траговима.
 
Za staru železničku stanicu može se uraditi njena kopija tj. replika pored sadašnje zgrade pošte, da bi mogao da prođe most. Zvuči malo jezivo, ali će sve ovce biti na broju i vuk sit, ako smem tako da se izrazim. Mlade generacije će nam oprostiti ako napravimo repliku stare železničke stanice par metara od postojeće da bi srušili sadašnju železničku stanicu.
Ne bi nam smetalo da danas imamo barem replike nekih zgrada koje su postojela u Beogradu. Pijaca Zeleni venac je kao što znate morala biti srušena i danas imamo higijenski objekat sa garažom koji je nadzemna kopija stare pijace.

Znate da u nekim delovim sveta istoka i zapada postoje kopije Evropskih građevina, a mi bi ovu sačuvali za sebe.
Čisto sam došao na ideju po principu između dva zla manje kada je u pitanju stara železnička stanica, jer saobraćajni dobici su nemerljivi novcem od činjenice da možete pravo na most iz Nemanjine ulice i obratno.
 
Nije u redu da me neko naziva graničnim psihijatrijskim slučajem, zato što ne razume moju skepsu i nepoverenje prema ovom projektu i ljudima koji ga promovišu i treba da ga realizuju. Dedinje nije korektno postupio, a inače ovde je u pitanju veliko nerazumevanje: ja se izuzetno radujem Beogradu na vodi i mislim da nema čoveka koji bi više od mene voleo da se tako nešto izgradi. Ovo je najiskrenije rečeno, ja se ne razumem u arhitekturu i urbanizam i ne mogu da komentarišem ravnopravno arhitektonsko-rešenja, ali mogu da izražavam sumnju da se ovo može realizovati. Na to sam non-stop ukazivao, još uvak ukazujem i još uvek se samo naziru obrisi neke da je nazovemo "mape puta realizacije". Jedva se pomaljaju obrisi konkretnih radnji i koraka u postupku realizacije. I to sam lepo objasnio tako što je Siniša Mali pomenuo prvi put pre neki dan iyradu Plana detaljne regulacije, ali sam isto tako rekao da o tome nema neke zvanične odluke.

S tim u vezi je odmah u nepotrebnoj i ishitrenoj koliziji ovo usvajanje zaključka ili rešenja Vlade o utvrđivanju Beograda na vodi kao projekta od javnog značaja ili interesa. Ako se krenulo redovnim putem: usvajanje PDR, eksproprijacija, parcelacija, fomrianje yahedničkog preduzeća, formiranje gradjevinskih parcela, lokacijska dozvola, ugovor o naknadi za uređenje građevinskog zemljišta, građevinska dozvola, gradnja, upotrebna dozvola, ne znam čemu sad vanredost cele priče? Šta će sad poseban javni značaj i slično? Osim, ako to ne treba da dovede do donošenja leks specijalisa za eksproprijaciju kao za Južni tok, pa da se eksproprijacija ubrza maksimalno? Možda u tom grmu leži zec?

Drugo, ovo oko mosta kroz SA. Dobro se sećam da sam desetine puta slušao Jovina, najviše u vreme kada je građen Most na Adi, koji je tada i sada neprestano kao papagaj ponavljao jedno te isto: najpotrebnije i jedino potrebna jetse gradnja metro mosta koji iz Nemanjine ide diirektno u Bulevar Zorana Đinđića. On je to uporno ponavljao kao suštinski bitan razlog radi izgranje metroa i to teškog, pravog metroa u Beogradu a ne lakog šinskog sistema, tj tramvajskog sistema metroa, koji je isfurala Đilasova vlast. Đilas je na kraju priznao da je on prelomio da nama ne treba pravi metro, nego je dosta i taj tramvajski metro ili LRT ili laki šinski sistem, jer za pravi metro nemamo para, pa je davao primer Beča, kako je lep tramvaj u Beču i tako dalje, šta mi sad imamo da se bunimo.

A radi se i u tom slučaju i u slučaju Beograda na vodi o čistom političkom oportunitetu: ako će to da mi donese mandat i vlast onda vredi uložiti i imamo dovoljno para, a ako neće, onda nemamo. Vidi se jasna nedoslednost kod Đilasa: kada se gradi most na Adi, para ima koliko treba, iako može i 3 puta jeftinije, jer je procena da kad naspemo i počnemo da gradimo, možemo i da završimo i da se pohvalimo i da dobijemo glasove. A kad treba da se uradi metro, koji treba graditi bar 5 godina, e onda para nema, nego može i tramvaj, jer mora da se sipa i sipa, a ništa se ne vidi, niti neko vidi neku opipljivu korist, samo prašinu, pesak, zagušenje, buku. I onda što da se pomučim i izgradim metro (ili veliki deo metroa, a pa neka završi neko iza mene)?

Eo vidite kakav je ološ Đilas. I debil, prvorazredni. A misli siroma, da je neki biznismen i menadžer. A sad mu se gaće tresu svaki dan hoće li da uđe policija i da pita: po kojoj ceni i u kojim terminima i na koji način ste kupovali i preprodavali sekunde na RTS-u? Pa se nada spasiće ga strane ambasade, jer im treba sutra da smeni Vučića? A oni jeva čekaju takvu budalu pa da ispostave uslove ya dolayak na vlast: uradićeš ovo, uradićeš ono. Žao mi ga onako žutog.

A da li treba da pričamo kako razmišljaju Vučić i Siniša Mali? I Goran Vesić? Hoćemo li od njih videti i pomisao ideje o metrou? E tugo naša...
 
Белка, само мало да те исправим: Јовин је причао о мосту у близини старог (трамвајског) моста, којим би метро, уз поприличне кривине, ишао ка Булевару Зорана Ђинђића, али аутомобили не, већ ка Булевару Михајла Пупина. Директна веза Бул З. Ђ. - Немањина је укинута у плановима почев од 1976.

Уз то, Ђиласова власт је, заправо, поништила идеју о ЛРТ-у. Оно што су на крају договорили са "Ежисом" је прави метро (по мени, са поприлично лошом трасом). Можемо да се кладимо у хиљаду евра да ће, врло брзо, Мали и екипа поново лансирати тај пројекат - чим им први француски мнистар дође у госте (или, не дај Боже, ако Вучић оде у Париз). Пропаст пројекта "Београд на води" биће додатни разлог да се промени плоча и пажња са бесмислених арапских кула преусмери ка метроу.
 
Ok, znači nisam dobro razumeo, ali suština je bila na insistiranju na pravom metrou. I ovo mi sad nije jasno da je Đilas odustao od lakog šinskog sistema, svojim ušima sam to čuo, ali ja naravno verujem tebi i odmah ću korigovati svoje stavove. Ja sam stvarno razumeo da Đilas odustaje od metroa i da će isforsirati tramvaj.
 
dedinje":5pnhj29k je napisao(la):
Ponavljam - to je prvi most preko Save u Srbiji i treba ga sačuvati i to baš ovakvog kakav je. Nikakvo "kinđurenje" koje bi od njega napravilo kič. Tačno je da od prvobitne konstrukcije iz 1884 nije ostalo mnogo ali to je ipak taj most. Svi gradovi na rekama imaju više mostova - neki su stariji, neki mlađi, neki su veličanstveni a neki prosečni. Pa ipak gradovi ih čuvaju. Već više generacija beograđana koji putuju vozom na zapad prelaze preko tog mosta. Sigurno su se i mnogi emotivno vezaliza njega. I NJujork ima jedan stari most s kraja XIX veka. To je stari "Bruklinski most". Šta misliš, ima li predloga da se on sruši? Ili poznati u Škotskoj "Firth of forth". Nadam se da će ovde u Beogradu sačuvati "tramvajski most".

Може се рећи да је најстарији делимично сачуван мост преко Саве у Србији, али не и први. Forth Bridge и Brooklyn Bridge који су узети као пример, имају аутентичан архитектонски израз, имају употребну вредност (и даље се користе и користиће се у пуном капацитету и не ометају функционисање саобраћаја на води), имају историјску вредност (сачувана им је оригинална конструкција у целини). За разлику од нашег старог железничког, који ће када (или уколико) Бнв. буде завршен бити:
- објекат мале естетске вредности,
- објекат који нема употребну вредност јер ће железничка инфраструктура бити исељена, а у непосредној близини је Газела, (надам се са лифтом за бициклисте и пешаке у близини кеја). Поред свега наведеног, омета речни саобраћај
- неаутентичан историјски, јер је мало од оригинала остало.
Због наведеног ће постати сувишан, нарочито јер би његов ремонт и одржавање изискивао одређена не мала средства, а једина његова сврха била би да буде споменик самом себи. Налазити му некакве друге функције и правити од њега Ponte Vecchio, слажем се, био би кич.

Што се тиче "Зарићевог" моста, надам се да ће га заменити нови, са већим капацитетом, а који би визуелно био парафраза старог.

У случају старе железничке станице, у потпуности се слажем да је треба сачувати (евентуално повратити аутентичан изглед ), претворити у железнички музеј, који би чувао успомену на богату историју српске железнице.
 
444994_beograd-na-vodi12-foto-promo_f.jpg


Izvor slike: Blic

^^^Beograd na vodi.

0a1towerblockfloorplanbe.jpg


^^^Cisto da se vidi gde su neki ljudi postavili desetak Beogradjanki. :bash:

Tamo gde mogu stati objekti duplo vece visine nema fakticki nista sto se iole istice. Udavise centar visokim objektima nizvodno od P+50 kule.

Gabarit kula na slici je 40x50x216m u pribliznoj razmeri koliko sam mogao da izmerim parking preko puta Eurosalon Home Marketa.
 
Vrh