Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Evo visina mostova. Bilo bi divno kad bi administratori aktivirali komandne kodove za crtanje tabela.

No. "Naziv mosta" Stacionaža Bpl NPN VPN DIK Hvpn H0 "Merodavna vod. stanica"
No. "Naziv mosta" (km) (m) (m.n.m) (m.n.m) (m.n.m) (m) (m) "Merodavna vod. stanica"

1 "Drumski most Beograd - Brankov most" 1 100 69.9 73.89 83.83 9.94 15.55 Beograd
2 "Drumsko - tramvajski most Beograd" 1.43 90 69.9 73.9 84.17 10.27 15.89 Beograd
3 "Drumski most Beograd - Gazela" 2.52 200 69.91 73.93 84.58 10.65 16.3 Beograd
4 "Stari železnički most Beograd" 2.73 90 69.91 73.94 80.9 6.96 12.62 Beograd
5 "Novi železnički most Beograd" 3 120 69.91 73.94 90 16.06 21.72 Beograd
6 "Drumski most Beograd - Ada Ciganlija" 3.8 - 69.91 73.97 - - - Beograd
7 "Drumski most Ostružnica" 15 150 69.95 74.3 84.86 10.56 16.58 Beograd
8 "Železnički most Ostružnica" 15.43 2x27 69.95 74.31 82.72 8.41 14.44 Beograd
9 "Drumsko - toplodalekovodni most Obrenovac" 42.53 1x80 1x120 70.06 75.11 86.11 11 17.83 Beograd
10 "Drumski most Šabac" 104.53 80 71.89 77.32 86.74 9.42 14.13 Šabac
11 "Železnički most Šabac" 106.96 75 71.98 77.41 83.87 6.46 11.26 Šabac
12 "Drumski most Sremska Mitrovica" 136.6 150 72.54 78.36 86.73 8.37 14.51 S. Mitrovica
13 "Pešački most Sremska Mitrovica" 139.24 100 72.59 78.44 86.81 8.37 14.59 S. Mitrovica
14 "Drumsko - železnički most Rača" 183.31 140 - - 89.64 - - -

NAPOMENA:
Bpl – slobodna širina plovidbenog otvora mosta
NPN – niski plovidbeni nivo u profilu mosta
VPN – visoki plovidbeni nivo u profilu mosta
DIK – najniža kota mostovske konstrukcije u plovidbenom otvoru
Hvpn – slobodna visina u plovidbenom otvoru mosta pri visokom plovidbenom nivou
Ho – slobodna visina u plovidbenom otvoru mosta pri koti ”0” merodavne vodomerne stanice

Izvor je ovde http://www.plovput.rs/file/mostovi_na_r ... istike.pdf

Ja sam podebljao najvažniji parametar. Najkritičniji je stari Savski most sa 7 metara slobodne visine pri visokom vodostaju. Visina jarbola sa antenom kod nekih prilično uobičajenih klasa jedrilica je 9 metara. Tako da je Sava već problem što se tiče razvoja jedriličarskog sporta u Beogradu. Ironično je da su bogataši koji odvoje tolike pare za stanove na samoj obali verovatno ljubitelji vodenih sportova, inače bi valjda išli na Dedinje ili u mirnije i mnogo zdravije krajeve grada. A upravo oni sa svojim jedrilicama često ne mogu da prođu ni ispod postojećeg mosta, da ne spominjemo sad ovaj novi koji na renderu deluje još niže. Na jedriličarskim forumima se tvrdi da moraju da broje kocke na stubu da bi videli mogu li da prođu. Naprimer, jedan citat

"Kapetane nemas problem sa mostovima, tvoj jarbol od 7-7,5m ladno prolazi svuda. To je visina skoro kao kod mikraca a oni nemaju problem. Jedino stari zeleznicki most, onaj na koji nailazis posle Gazele ploveci uzvodno Savom, je problematican kod visokog vodostaja, ali leti voda dovoljno padne za tebe. Na levom stubu tog mosta ploveci uzvodno, imas kamene kocke koje su mera za jedrilicare. Moja mera, za jarbol 8,5m je voda malo iznad osme kocke. Mislim da je za mikrace 5-6 kamenih kocki."

Pomalo je glupo na renderu crtati marine i reku koja maltene ulazi u sam hotel, dakle planirati grad na rekama u kome se moraju brojati kocke da bi se videlo da li ćeš završiti kao ova dvojica na slici koji su se sudarili zato što je jednom jarbol zapeo za most.

jarbolima-opet-zapeli-za-most-gotovo-sat-i-pol-su-ih-izvlacili-400x600-20130833-20130819165254-35ed68fb0fc5fa503c2f69e434779be1.jpg
 
Sinoć sam se šetao i gledao jednu baržu koja se provukla ispod starog železničkog za možda pola metra, baš su usporili! Baterijske lampe, opšte stanje uzbune, vika, dreka i prođoše... Na renderu se vidi da će most koristiti i dalje za nešto, hoće li ga prethodno podići?
 
Јел то изводљиво? Сви се слажемо да би био савршен као бици-пешачки :gobb:
 
Стари железнички је планиран за демонтирање све до чувеног ГУП 2021 ... од те 2003 године ниједан план га не уклања, што наравно, не ваља.
 
Ma bar da ga podignu, a može da se podigne. I on je žestoko korodirao koliko se da primetiti sa staze ispod, makar da ga očiste i prefarbaju.
 
Реално, када престане потреба за старим железничким, треба га демонтирати и на кеју поставити плочу на којој ће бити исписана његова богата историја.
 
stf":1krh2cdj je napisao(la):
Стари железнички је планиран за демонтирање све до чувеног ГУП 2021 ... од те 2003 године ниједан план га не уклања, што наравно, не ваља.

Prosiriti Stari savski i pretvoriti ga u neki drumski mozda?
 
Mair":1x1gbgnh je napisao(la):
Tabela_visine_mostova_zps0677060e.jpg


@Zuma
Svaka čast za podatke.

Jos za most preko Ade ni ne pise sve.

Isekao sam Gazelu sa delom petlje "Mostar" kako bi se videlo koliko bi osnovni prilazi zauzeli.

0a1towerblockfloorplanbe.jpg
 
@Express
Dobar prikaz, slika govori sama od sebe.
Petlje bi oduzele ogroman prostor tako da bi trebalo naci neko drugo resenje.
 
Kao što sam pre par poruka napisao, samo taj crni deo gde je petlja pomeriti do Savske ulice, pa će biti mnogo bezbolnije. Ako može na Gazeli, može i ovde. Sem toga puna petlja se koristi kad put istog reda nastavlja dalje, pa se tako obezbeđuje da oni koji idu pravo ne moraju da usporavaju. Ovde bi se široka ulica ulivala u uže ulice centra grada, pa je usporavanje ionako neizbežno. Zbog toga petlja može biti samo delimična, ili kružni tok, a možda čak i obična raskrsnica. U svim slučajevima bi zauzimala manje zemljišta.
 
О каквим ви петљама фантазирате? УМП вам тотално помутио разум.
 
Zuma":zmfuaatv je napisao(la):
Kao što sam pre par poruka napisao, samo taj crni deo gde je petlja pomeriti do Savske ulice, pa će biti mnogo bezbolnije. Ako može na Gazeli, može i ovde. Sem toga puna petlja se koristi kad put istog reda nastavlja dalje, pa se tako obezbeđuje da oni koji idu pravo ne moraju da usporavaju. Ovde bi se široka ulica ulivala u uže ulice centra grada, pa je usporavanje ionako neizbežno. Zbog toga petlja može biti samo delimična, ili kružni tok, a možda čak i obična raskrsnica. U svim slučajevima bi zauzimala manje zemljišta.

Mislis na "ukidanje direktnog pristupa priobalnom bulevaru"?

Nema nista od toga. Kruzenje, stani kreni, zastoji, zagadjenje. Tunel sa podzemnim pristupima ne samo sto je skup vec primorava i metro pod zemlju tako da bi na kraju i on bio podzeman. Metro je upravo jeftiniji kada je nadzeman tako da ni od tog resenja nema nista iako je estetski najpogodnije.

Sreca u nesreci je to da raskrpetlja bude na pola puta izmedju keja i dvokolosecne pruge za gradsku zeleznicu tako da bi upravo visoki oblakoderi imali direktan pristup sto je i logicno jer oni imaju najvise kvadrata/korisnika.

Na taj nacin se ublazava zastoj, usporavanje saobracaja i zagadjenje koje bi nastalo pomeranjem pristupa dalje ka pruzi/Savskoj, kej lisi sume stubova pri cemu bi ambijentalna celina bila sacuvana.
 
Nisam siguran da sam te razumeo. Ja polazim od toga da će i pored postojanja metroa jedan jedini automobilski most u centru biti nedovoljan za buduće potrebe i očekivani razvoj grada, i da zato MORAMO ostaviti mesta za još jedan. Dakle, u ovoj varjanti se štedi skup prostor pored obale i zato put sa mosta nastavlja da ide po stubovima, bez rampi, polako se spuštajući do Savske, gde se na neki način uključuje u postojeće ulice. Na kom mestu u Savskoj ulici on treba da uđe, i kako taj ulaz treba da izgleda je pitanje za raspravu. Recimo, bilo bi lepo uključiti se u kružni tok kod železničke stanice i dalje u Nemanjinu. To bi bitno uticalo na odgušivanje saobraćajnog čepa u centru koji će progresivno postajati sve gori i gori. Tu metro, čak i kad ... ako ... se jednog dana napravi, neće zadugo biti od pomoći.
 
Hvala Bogu da su odlučili da sačuvaju stari železnički most. Ne treba ništa menjati na njemu osim skidanja rđe i koloseka i postavljanja staze za pešake i bicikliste. To je prvi most preko Save i deo istorije Beograda. Ne znam kako će se sve ovo završiti pošto železničari insistiraju da on ostane u funkciji kao železnički što je u ozbiljnoj koliziji sa projektom BNV. Ipak, problem nije nerešiv
mada je komplikovan. Dva železnička koloseka pored Savske ulice ukopana u zemlju mogla bi sasvim lepo da se uklope.
 
Ne znam zašto dižete toliku paniku oko BNV. Pa ovo što sada vidimo samo je pretprojekt i uslediće mnoge izmene i ispravke onog što je sada predviđeno. Kula je izrazito ružna i treba joj drukčiji izgled. Ne sviđa mi se rečenica "šta nas briga za Hrvate". Kanal Šamac - Vukovar grade da bi skratili put a ne da bi nas zaobišli.
 
Људи, Мост на Ади сте критиковали јер је "преблизу Газели" а сада предлажете скоро па паралелан мост .... Никакав друмски мост по сред Амфитеатра (било Београда на води или не) не долази у обзир јер га је намогуће уклопити у урбану матрицу ни старог ни новог Београда на прихватљиво квалитетан начин. Ајд са НБГ-а и некако, али шта кад се мост пређе? Где ће та кола? Па опет на аутопут са једне и Немањину са друге стране. Или сте за то да се поруши цела падина и провуче булеварчина поред Храма и наравно, поруши пола Врачара?

Тај мост би више запушио Савску, него што би то учинило повећано оптерећење бочних мостова (јовинов и Газела).

Понављам да је Јовинов мост једини прихватљив друмски мост јер се природно наставља на матрице са обе стране реке без икаквог рушења.
 
Treba nazad prekinuti diskusiju o potrebi izgradnje mosta preko špica ade pogotovu što je most već završen. Svi koji su bili protiv tog mosta pojma nemaju o saobraćaju. Taj most (na tom mestu ili blizu) je u svim planovima Beograda od 1920. Koliki saobraćaj on prima da ne nabrajam: Ibarsku, Banovo Brdo, Rakovicu, Dedinje, Senjak, Žarkovo, Vidikovac itd. Na njemu je još nešto slabiji saobraćaj zbog toga što nisu gotovi pristupni putevi pogotovu sa novobeogradske strane. Most je naravno skup ali je i veoma uspeo arhitektonski i ulepšao je Beograd. Interesantno bi bilo izračunati koliko je prosečno rastojanje između mostova počevši od onog u Brankovoj pa do onog na Ostružnici (to su 4 mosta, železničke ne računam).
 
Zuma je napisao: "Ružnog li pejzaža ljudi moji..."
i pri tom je priložio lažnu sliku BNV koja je zaista izrazito ružna i nezamislivo je da se tako nešto izgradi. Na slici koju je dao Zuma (a koja se razlikuje od one koju je pokazao Vučić) zgrade su bez ikakvog reda nagurane oko kule tako da to grozno izgleda. Mislim da to nije slučajna greška već namerna podvala da bi se kompromitovao ceo projekat. Neverovatno je koliko se digla negativna dreka oko mosta na Savi i BNV. Izgleda da se mi plašimo uspeha. Davno je jedan francuz kazao:"Jugosloveni se osećaju dobro samo u katastrofi"
Trebalo bi da se svi radujemo Beogradu na Savi. Reakcije onog Belke su ono što se u psihijatriji naziva "granični slučaj"
 
stf":10ts0sx0 je napisao(la):
Људи, Мост на Ади сте критиковали јер је "преблизу Газели" а сада предлажете скоро па паралелан мост .... Никакав друмски мост по сред Амфитеатра (било Београда на води или не) не долази у обзир јер га је намогуће уклопити у урбану матрицу ни старог ни новог Београда на прихватљиво квалитетан начин. Ајд са НБГ-а и некако, али шта кад се мост пређе? Где ће та кола? Па опет на аутопут са једне и Немањину са друге стране. Или сте за то да се поруши цела падина и провуче булеварчина поред Храма и наравно, поруши пола Врачара?

Тај мост би више запушио Савску, него што би то учинило повећано оптерећење бочних мостова (јовинов и Газела).

Понављам да је Јовинов мост једини прихватљив друмски мост јер се природно наставља на матрице са обе стране реке без икаквог рушења.

Evo ovako. Direktnim spajanjem Zorana Đinđića i Nemanjine. Time bi se spojili i sa Kneza Miloša i sa Slavijom. To je jedino logično i, ustvari, jedino moguće rešenje za rešenje sadašnjeg i budućeg haosa u centru grada.

BnvTrAMosta_resize.jpg


Mislim da ljudi jako malo vode računa o nešto daljoj budućnosti, kao da ona ne postoji. Vreme potrebno da se prođe kroz centar je već sada tako dugačko da ozbiljno narušava njegove ekonomske i razvojene potencijale. A, uz Savsko priobalje, tek nas čeka razvoj Dunavskog priobalja. Sudeći po trendovima i tu treba očekivati veoma visoke zgrade i ogromnu iskorišćenost prostora. Da ne spominjem ponovo Zahin poslovno stambeni centar na Kalemgdanu, pa tako čak i samo Ušće, a ne samo nizvodni deo obale Dunava. U čitavom tom potezu postoji zapuštena površina potencijano bitno veća od Savskog Amfiteatra (1). Dakle i ovde treba računati sa čitavim novim gradom koji će imati ogromne potrebe da komunicira sa budućim poslovno administrativnim središtem u Novom Beogradu. Sve je to na prirodan način usmereno na prolaz kroz sam centar grada, pri čemu će se čak i on sam razvijati u smeru usluga i turizma. Posledica će biti bitno veći obim saobraćaja. Imate li ikakvu ideju na šta će to da liči ako je već sada ovako?

Takođe, skorim završetkom Kineskog mosta počeće ubrzana transformacija dela Zemuna pored Dunava (2). Isto važi za levu obalu. A sudeći po strasti koja prati ukidanje studije o visokim objektima, očigledno postoje i strahoviti ekonomski pritisci tajkuna, ali i stručni razlozi za gradnju veoma visokih zgrada. To znači još veće iskorišćenje prostora i još veću gustinu stanovanja, NAROČITO u najpoželjnijem delu uskog kruga centralne zone grada oko Ratnog Ostrva. Uporni pritisci vezani za NADGRADNJU Hotela Jugoslavija su do sad već trebali svima da pokažu da ni stari deo Novog Beograda neće trajno biti imun na nove apetite za zaradom, pa tako i dogradnju i povećanje gustine neseljenosti. Da li vi stvarno mislite da će JEDAN most na Savi to moći trajno da izdrži? Pa čak i kad uzmemo u obzir Gazelu. Tu će tek biti cirkus. Gazela i auto put, koji je JEDINA stvarno neprekidna transverzala, bi bez još jednog mosta trebali da prime daleko najveći deo saobraćaja iz trećeg Beograda sa leve strane Dunava, kao dobar deo čitave industrijske zone oko grada? Obilaznica će pomoći samo za tranzit, ali Beograd je ipak ili izvor ili odredište znatnog dela roba i transporta čitave Srbije.

Tako da zaista ne vidim na koji to način možemo da prođemo bez još jednog mosta na Savi u centru grada. A ako se za njega SADA i ovde ne ostavi mesto, onda će kvalitetno rešenje trajno biti nemoguće. Nemanjina ulica jedina ima dovoljnu širinu i dobre veze. Eventualno bi se novi most mogao napraviti na mestu Starog Savskog, ali to je daleko inferiornije rešenje. I zbog ubacivanja ogromnog saobraćaja u Karađorđevu ulicu, i zbog veza na Novom Beogradu. Drugih varjanti uopšte nemamo. Zbog toga ogromna odgovornost leži na projektantima saobraćaja u Savskom amfitetru. Greška koja se ovde napravi se više ne može ispraviti, a to će imati tragične posledice po Beograd.
 
Dedinje, mislim da preterujes. Nisam Belkin advokat, on sam sebe zastupa, ali covek je surovo realan. Nas je iskustvo naucilo na pesimizam i oprez.
 
Vucic je ispunio jos jedno obecanje :D Rekao je da cim se formira vlada da ce BNV biti projekat od znacaja.

BG na vodi - projekat od značaja

Beograd -- Vlada Srbije donela je zaključak kojim se Projekat uređenja dela priobalja Beograda – "Beograd na vodi" utvrđuje kao projekat od značaja za Republiku Srbiju.

"Beograd na vodi" je infrastrukturni projekat koji bi trebalo zajedno da realizuju Vlada Srbije i kompanija Igl hils iz Dubaija.

Ukupna površina "Beograda na vodi“, uključujući stambeni i poslovni prostor, iznosiće 1.850.000 metara kvadratnih. Dužina bulevara iznosiće 1,8 km, a širina 40 metara. Gradiće se u tri velike faze, a prva u pet etapa.

Zasada je počelo raščišćavanje i uklanjanje pruge, kao i raseljavanje porodica na lokaciji budućih objekata, planirano je da prvo bude izgrađena Kula Beograd.

b92
 
Зума,

Таквом трасом приступне саобраћајнице ниси решио ниједан саобраћајни проблем а упропастио си цео СА уврнутом саобраћајницом. Уцртана траса доводи сав саобраћај на кружни ток код Железничке станице, а исто то се постиже Јовиновим мостом који има далеко смисленију позицију.

Никакав мост друмског типа по сред Амфитеатра није урбанистички оправдан јер га је немогуће везати на уличну мрежу старог града без великих и данас потпуно немогућих рушења.

Саобраћај и урбанистичко решење Амфитеатра треба конципирати према капацитетима Јовиновог моста и Газеле. Јавне гараже будућег комплекса треба позиционирати дуж Савске улице и тиме потпуно обесмислити завлачење аутомобилима у сам Амфитеатар. Тако се добија могућност да се улице профилишу као на неком од рендера (1+1). Такве улице имају довољан капацитет за хитне службе и такци возила. Приватни аутомобили заиста немају потребу да се завлаче у Амфитеатар. Јавни превоз конципирати према метроу, регионалној железници и ЛШС-у .
 
Stalno previđate da metro ima smisla samo kao jedna od dve komponente saobraćaja. Obe su neophodne. Transport robe i ljudi koji ne mogu da koriste metro mora da koristi mrežu ulica. Metro se oslanja na elementarno razvijenu automobilsku infrastukturu, a Beograd čak ni to nema. On sprečava da intenzitet automobilskog saobraćaja i potrebne širine ulica postanu preterani, ali osnovna i POTPUNA (dobro povezana) mreža ulica dovoljnog kapaciteta MORA da postoji. Mi taj korak u transformaciji ulica jedne "turske kasabe" ne možemo preskočiti. Čak i kad uzmeš deo grada koji je maksimalno prilagođen metrou, gde ljudi idu bez ičega, naprimer turističko središte, kulturna i zabavna zona, opet moraš nekako nahraniti i napojiti ogromne mase ljudi koji se jako brzo međusobno zamenjuju i cirkulišu. To opet znači ulice. A ovde ćemo, uz to, imati još i novih 150.000 ljudi u Savskom amfitatru i bar još toliko u Dunavskom priobalju i Ušću. To će jednog dana značiti 300.000 dodatnih ljudi u centru grada. I još, uprkos mom zalaganju da se u centru ne razvija klasični veliki biznis i stanovanje izrazito velike gustine, vi insistirate da je i to neophodno, pa time uvodite još jednu veliku komponetu u saobraćaj. Sada će biti potrebni i dodatni transportni kapaciteti za prevoz robe i mušterija za sav taj biznis, ali i sve uobičajene kućne potrepštine za stambenu zonu, za velike tržne centre, itd. Metro neće pomoći u bilo kojoj od tih stvari. Ovde je potreban proračun broja ljudi koji će u budućnosti imati potrebu da prelaze Savu. Uzevši u obzir planove i postojeće trendove, nema šansi da samo Brankov most (i Gazela koja je dosta dalje) ostanu dovoljni čak i kad se metro bude napravio. Izbrojte prosečan broj mostova u velikim Evropskim gradovima, onima koji imaju metro, pa mi recite da li oni trenutno njima predstavljaju višak? Zatim uporedite taj broj sa brojem iz Beograda. Cifre su neuporedive.
 
Vrh