[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587525#p587525 je napisao(la):
direktor » 10 Dec 2018 09:08 am[/url]":mms3rb41]Zuma sad je most 1+1 sa tramvajem djeljeno
Novi most ce biti 3+3 da ti bude jasnije ili ciste 2+2 za kola nece dolaziti do zastoja tramvaja
Pantograf je u pravu sto se tice kapaciteta odredice ga lose odradjeni prilazi na zalost sa nbg strane mislim da je moglo bolje
Tačno, tramvaji će saobraćati brže, ali mi problem totalnog zastoja saobraćaja oko i sa obe starna Save imamo već sada, ali sa automobilima. Pa je kritično povećati ukupne kapacitete (broj kola na čas) za prelazak Save i za AUTOMOBILE. A za njih novi most znači tek mizerno povećanje od 1:1 trake na 2:2 (a ne na 3:3, kao što kažeš), pa je povećanje samo jedna traka po smeru. I tek na to skromno povećanje sada ide problem o kome priča Pantograf, što će ovo teorijsko povećanje protočnosti od jedne trake po smeru još smanjiti. Ili, da situaciju izložim u intuitivnijim, relativnim brojevima, tj kao procentualno povećanje.
Beograd je Savom podeljen na dva dela koja su automobilskim saobraćajem povezana sa svega 4 mosta, a zbog BNV-a će tako i ostati. Trenutno tri mosta imaju 3:3, a jedan 1:1 trake. To znači da kad automobilista ima posla sa druge strane Save, ima na raspolagnju
samo 10 traka po smeru za prelaz reke. Drugačije rečeno, u jednom trenutku samo deset kola naporedo mogu da je pređu u jednom smeru. Kad se posle silnih radova i novca poruši stari i napravi novi most, biće 11 traka. Što predstavlja
povećanje trenutnih automobilskih kapaciteta za prelazak Save
od samo 10%. A to dalje znači da treba zamisliti sadašnju užasnu gužvu u toku radnog vremena, i to na svim Savskim prelazima, pa onda zamisliti da se te sadašnje gužve zbog novog mosta mogu smanjiti samo za 10%. Ili možda tek nešto malo više od toga zbog efekta malog nelineranog poivećanja kapaciteta u prelasku sa 1 da 2 trake i eleminisanje tramvaja iz automobilskih traka. I tako dobijamo
teorijsku granicu poboljšanja saobrajanih gužvi. U praksi naravno postoji čitav niz nezavisnih faktora koji će takođe da utiču (prilazi mostu, novi tunel, BNV i druga nova gradnja izrazitio predimenziniranih zgrada za ulice starog grada itd) ali ovako bar imamo neki osećaj za približni red veličine olakšanja saobraćaja kad se taj most napravi. A to je samo 10%. Zato sam još odavno insistirao da će nam jednog dana (koji nije previše daleko pošto je neoliberalni napad iz pomoć ovdašnjih autoriteta kolektivno ukinuo sva ogrančenja iz studije o visokim objektima i u starom delu grada), biti apsolutno NEOPHODAN još jedan most koji sada, zbog BNV-a, više ne možemo da napravimo. Pa imamo veliki problem.