Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Tako je, ali koja je verovatnoća da se baš ta jedna ne aktivira....
Ovaj most je imao mnogo sreće... do danas.
 
Svi mostovi su redovno bili jedna od najvažnijih meta, pa je verovatnoća da baš oko njihovih stubova ima puno bombi veoma velika. Neke od njih nisu eksplodirale. Druge jesu, često tik pored stuba pošto je upravo on i gađan, smanjujući tako prirodnu sabijenost i nosivost zemljišta, pa je i to jedan od razloga za sumnju mogu li se stari drveni šipovi i zemljište oko njih dodatno opteretiti teškim savremenim mostom. Uz loše i podvodno zemljište, kratke 10 metarske šipove od drveta, i na kraju ovo, kombinovani rizik oslanjanja na njih se jednostavno ne isplati, i to je bar trebalo biti svima očigledno od početka, i pre pisanje prostornog plana. Pa se most mogao pomeriti jer od starih stubova nema koristi. A zašto to piscima PP-a nije bilo jasno ne znam.

Jedan primer koncentracije bombi (ukupno 68) oko železničkog mosta, u jednom naletu. Isto je bilo i oko ovog.

 
relja":mn0rvg15 je napisao(la):
Tako je, ali koja je verovatnoća da se baš ta jedna ne aktivira....
Ovaj most je imao mnogo sreće... do danas.
... do Vesića :)

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588326#p588326:1f3b99b7 je napisao(la):
Zuma » Čet Dec 13, 2018 5:12 pm[/url]":1f3b99b7]Svi mostovi su redovno bili jedna od najvažnijih meta, pa je verovatnoća da baš oko njihovih stubova ima puno bombi veoma velika. Neke od njih nisu eksplodirale. Druge jesu, često tik pored stuba pošto je upravo on i gađan, smanjujući tako prirodnu sabijenost i nosivost zemljišta, pa je i to jedan od razloga za sumnju mogu li se stari drveni šipovi i zemljište oko njih dodatno opteretiti teškim savremenim mostom. Uz loše i podvodno zemljište, kratke 10 metarske šipove od drveta, i na kraju ovo, kombinovani rizik oslanjanja na njih se jednostavno ne isplati, i to je bar trebalo biti svima očigledno od početka, i pre pisanje prostornog plana. Pa se most mogao pomeriti jer od starih stubova nema koristi. A zašto to piscima PP-a nije bilo jasno ne znam.

Jedan primer koncentracije bombi (ukupno 68) oko železničkog mosta, u jednom naletu. Isto je bilo i oko ovog.


file.php

Kako ste došli do ovih slika? Tj gde se mogu naći? Inače piše da je bačeno 108 bombi, a samo 68 udara je ucrtano. Gde su 40 njih otišle ko će znati. Po kraterima oko železničke se vidi da je bombardovanje već trajalo neko vreme.
 
Ih, ova i slične su objavljene na internetu odavno, ja sam bio ubeđen da je to opšte poznato.
Neke su bile i na ovom forumu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588338#p588338:2hihynzv je napisao(la):
dejjan » 13 Dec 2018 07:04 pm[/url]":2hihynzv]
relja":2hihynzv je napisao(la):
Tako je, ali koja je verovatnoća da se baš ta jedna ne aktivira....
Ovaj most je imao mnogo sreće... do danas.
... do Vesića :)

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Čovek je jači od RAFa i USAAFa zajedno... :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588341#p588341:1q72dyxb je napisao(la):
unedfined » 13 Dec 2018 07:25 pm[/url]":1q72dyxb]
Kako ste došli do ovih slika? Tj gde se mogu naći? Inače piše da je bačeno 108 bombi, a samo 68 udara je ucrtano. Gde su 40 njih otišle ko će znati. Po kraterima oko železničke se vidi da je bombardovanje već trajalo neko vreme.
Negde na Internetu, ne sećam se više. Ova je malo ređa zbog dobre rezolucije. Tragovi starih kratera su inače na svakih par metara. Gustina eksplozija oko mosta se bolje vidi na povećanom delu oko njega. Pa možemo zamisliti i kako je tada izgledalo zemljište oko stubova. Nažalost voda prekriva sve tragove, pa se ne vide u reci, ali očekujem progresivno povećanje gustine kratera od bombi što se više približavamo centru mosta, tamo gde je krstić.

 
Ebem ti USAAF I RAF kad od 108 bacenih bombi nijedna nije uspela da pogodi most...
 
Možda ne u tom talasu i u tom napadu, ali most je bio teško oštećen u bombardovanjima 1944. Nije to baš bilo ni tako jednostavno u to vreme.

A ovde se zapravo vide dva mosta, ne jedan. Od drugog su ostali samo stubovi na obalama, malo nizvodno.
 
Evo još dve. Ova ima preciznije upakovanu oblast rasturanja bombi. 1944.

Pogledajte prilog 2
A ovo je baš most o kome pričamo i obalski krateri oko njega. 1944.

Pogledajte prilog 1
Obratite pažnju na krater tik pored drugog stuba, na samoj obali, i njegovih šipova.

 
Ta bomba je eksplodirala, ali ova koju su sada pronašli očigledno nije. Most je zaista bio žilav i svašta je preživeo, ali mu BnV poduhvat ipak dođe glave. Preveliku buku im prave tramvaji preko metalnog mosta...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588352#p588352:28mlj7z0 je napisao(la):
spatiotecte » Čet Dec 13, 2018 7:05 pm[/url]":28mlj7z0]Ebem ti USAAF I RAF kad od 108 bacenih bombi nijedna nije uspela da pogodi most...

Tako je bila preciznost bombardovanja tada. Zato su i "Saveznicki" gradivu naje*******ali od saveznika kada su gadjali Svapsku infrastrukturu po njima i logistiku. I isto tako zasto je sama Nemacka opstala pod stotinama hiljada tona bombi dok Rusi nisu usetali.
 
Odlične slike. Hvala svima.

Sami smo sebi najveći neprijatelji.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588383#p588383:11lo0zf0 je napisao(la):
Bukira » 13 Дец 2018 10:14 pm[/url]":11lo0zf0]Ta bomba je eksplodirala, ali ova koju su sada pronašli očigledno nije. Most je zaista bio žilav i svašta je preživeo, ali mu BnV poduhvat ipak dođe glave. Preveliku buku im prave tramvaji preko metalnog mosta...
Колико само пута треба поновити да је тај мост планиран за замену далеко пре БнВ-а ...
 
Pa, bio je planiran za zamenu sedamdesetih i pre, dok smo mislili da smo mnogo bogati (sa prosečnom platom od 70$ 1968. godine) a naši planovi reflektovali to samouverenje. Kasnije nije bio planiran za zamenu. Od 2003. pa do izmena GUP-a negde 2010-2011. nije uopšte ni bio planiran novi most. Onda su ga docrtali - pored Starog mosta, što je ispravno.

A zatim je, u razradi plana BnV, rešeno da se gradi novi most - na mestu starog.
 
Tehnička osnova te greške je bilo uverenje da se sadašnji most verovatno može proširiti kačenjem bočnih nosača na istu metalnu konstrukciju, a ako ipak ne može, onda bar na stare stubove. To je fiksiralo poziciju mosta. A motiv koji je stajao iza tog nepromišljenog izbora je verovatno žestok pritisak na projektante da se BNV radi što brže, a da most grad manje košta. Tj da se predviđeni saobraćajni haos u starim ulicama oko BNVa reši što brže, pre nego što ga tempo, za ovo mesto drastično predimenzionirane gradnje, učini baš svima primetnim, a pri tome ipak što bezbolnije po gradsku kasu, budući da je i budžet grada uveden kao bitan politički faktor. Tako su se poklopile dve težnje koje su gurale u istom smeru. Želja investitora, ko god on bio, da se uradi što više pre neke buduće smene vlasti, i želja da se što pre uberu politički poeni i stekne utisak velike, brze i sveobuhvatne rekonstrukcije grada. Zbog te potrebe za brzinom su se desili i fantomi koji ruše, a nije urađena ni detaljna tehnička analiza realnosti opcije takvog "jeftinog i brzog" proširenja mosta pre nego što je ona ugrađena u realno nepromenljivi prostorni plan fiksiran međunarodnim ugovorom i obezbeđen mogućim penalima.

Ovo je zanimljiv komentar. Gradonačelnik Zoran Radojičić kaže:

Prema prognozama, u narednih 15 godina Beograđana će biti za oko 250.000 više nego danas, pa je potrebno da na vreme pripremimo i organizujemo naš grad kako bi mogao da odgovori na izazove gradova koji rastu, zaključuje gradonačelnik.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1482885
Prema statističkom godišnjaku grad Beograd je 30. Juna 2017. imao 1.687.132 stanovnika. Što znači da će mu se 15 godina stanovništvo povećati za čak 15%. Procenat godišnje. Recimo, hipotetički, da standarad života ostane mali kao i danas i da se ništa od novih velikih zgrada i naselja ne izgradi do tada (tobože zamrznemo gradnju svega u gradu, BNV-a, Skyline-a itd.). Svejedno će, čak i u za po saobraćaj tako povoljnim uslovima (bez povećanja broja automobila po tom osnovu), svejedno bi očekivani broj automobila na ulicama bio za 15% viši, samo po osnovu povećanja stanovništa grada, bez povećanja zbog veće gustine u centru i većeg životnog standarda. Ulice bi znači samo zbog tog jednog faktora bile za 15% zakrčenije nego što su danas. Doduše bez olakšanja zbog tunela i metroa. Ali koliko je stvarno realan metro, pa čak i tunel za manje od 15 godina? A, čak i SA NJIMA se u Smart planu se svejedno predviđa SMANJENJE prosečne brzine kretanja privatnih vozila, samo što će ono biti manje nego bez njih.

Pa sad treba, baš u BNVu, ozbiljno razmisliti kako ćemo bez još jednog mosta preko Save, jer će baš na Savi biti usko grlo i fokusna tačka ovog bitnog pogoršanja automobilskog saobraćaja koje nas izgleda čeka u svim varjantama. Možda javni saobraćaj sa metroom i drugim predviđenim poboljšanjima i bude bolji (jednog dalekog dana), ali privreda grada se nažalost u dobroj meri zasniva na transportu drugim vozilima, a ne toliko na metrou, ili biciklima, ili samo na efkasnom transferu radnika na radno mesto.
 
Pogled u budućnost. Predviđeno smanjenje prosečne brzine kretanja privatnih vozila od 2015. do 2033. godine (ne javnog gradskog saobraćaja u Do Maximum scenariju koji bi TADA trebao da bude bolji), u SmartPlanu.

Scenario Do Minimum je da se ne uradi ni jedan projekat predviđen za smanjenje saobraćajnih gužvi.
Scenario Do Maximum je da se uradi svi predloženi projekti predviđeni za smanjenje saobraćajnih gužvi (predložene metro linje, itd).

Automobili

- Do Minimum: sa 32 na 16 km/h
- Do Maximum: sa 32 na 22 km/h

Za teška teretna vozila

- Do Minimum: sa 34 na 19 km/h
- Do Maximum: sa 34 na 25 km/h

BEOGRAD SMARTPLAN
KONAČNI IZVEŠTAJ, Maj 2017.
http://mapa.urbel.com/publish/IZMENA%20 ... E%20v4.pdf



Naravoučenije iz prethodnih podataka.

Metro čekamo decenijama i ko zna kada ćemo ga dočekati. A neophodan je. Međutim čak i kad ga dočekamo, gužve i haos na ulicama će biti BITNO gori nego sada, jedino manje loši nego što bili bez njega. Pa možemo zaključiti da je zbog loše mreže ulica saobraćaj u gradu daleko najveći pojedinačni faktor koji može blokirati čitav razvoj grada. Privreda od koje svi živimo MORA imati dovoljno dobar transport, i on se ne može oslanjati samo na javni saobraćaj čak i kad bi bio veoma dobar, a neće biti. Niti ta privreda može biti samo negde po širem obodu grada gde će, nadajmo se, gužve biti manje zbog nekih budućih širokih saobraćajnica. Što znači da čitav koncept razvoja grada u ovom trenutku mora da ima najveće težište na rešavanju stalnog saobraćajnog kolapsa u koji polako ulazimo. A to znači: novi tuneli (pre svega drugog novi tuneli), novi mostovi na obe reke, metro i dovršenje UMP-a i SMT-a. Sa svim ovim više NE SME da bude čekanja.

U tom smislu je drastično povećanje građevinske površine u starom centru tragična greška, isto kao i ukidanje studije visokih obejekata bez njegove zamene nečim drugim. Iz ovoga se vidi i to da, sem niza drugih problema sa Beogradom na vodi, njegova možda i najgora i najdugotrajnija posledica će biti onemogućavanje pravljenja dodatnog velikog saobraćajnog mosta u produžetku ulice Zorana Đinđića. Ako bi se odmah zaustavila gradnja ove centralne kule, još bi i bilo neke nade. Ali kako je krenulo, duboko sumnjam u to. A upravo ćemo se zbog toga gorko pokajati.
 
Molim Vas budite realni, tuneli su predizborna naučna fantastika. A za SMT i UMP mi deluje da su sve vlasti odgovorne za stav "mi smo to nacrtali, nećemo ga graditi naravno, nema para, ali pošto smo nacrtali to znači da je problem saobraćaja rešen".

Beograd čekaj zatvaranje starog železničkog mosta, rekonstrukcija Kneza Miloša zbog garaže (parking servis štancuje lovu), rekonstrukcija Kralja Milana i kad tad će biti neophodno zatvoriti Pančevac zbog održavanja.

Bog da nam je svima na pomoći.
 
Upravo objavise.
https://bit.ly/2Bp9GN7

Kompanija "Beograd na vodi doo" potpisala je Ugovor o zastupanju u prodaji nekretnina sa firmom Universal Commercial Capital iz Kalifornije. Sada konacno mozete kupiti stan u Beogradu na vodi a kvalifikovati se za kredit u USA! Idealna prilika za investicije u nekretnine u Beogradu. Pozovite broj telefona: 888-334-9039 ili na adresi: 8907 Warner Avenue, #145 Huntington Beach, CA 92647
https://universalcommercialcapital.com/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589016#p589016:1492mmvj je napisao(la):
vradovic » 17 Dec 2018 06:56 am[/url]":1492mmvj]Upravo objavise.
https://bit.ly/2Bp9GN7

Kompanija "Beograd na vodi doo" potpisala je Ugovor o zastupanju u prodaji nekretnina sa firmom Universal Commercial Capital iz Kalifornije. Sada konacno mozete kupiti stan u Beogradu na vodi a kvalifikovati se za kredit u USA! Idealna prilika za investicije u nekretnine u Beogradu. Pozovite broj telefona: 888-334-9039 ili na adresi: 8907 Warner Avenue, #145 Huntington Beach, CA 92647
https://universalcommercialcapital.com/

https://www.google.rs/maps/@33.7159258, ... 8192?hl=hr



:laugh:
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=--5ZVUb_zQc[/youtube]
 
Vrh