Ma koliko to neverovatno zvučalo mnogim članovima ovog foruma, medijima i gradskoj vlasti, u centru Beograda i dalje živi i radi ogroman broj ljudi. Istina, sumanuta zamisao o pražnjenju centra se polako obestinjuje, sa postepenim isterivanjem ljudi iz istog. Ali to ne znači da u ovom momentu, i u narednih 5 godina, on neće biti druga najmnogoljudnija sredina posle Novog Beograda i da neće generisati veliki broj vozila ka i iz njega.
Elem, dugoročni plan (opet, nešto što datira iz 70ih) je da se deo saobraćaja koji preko Brankovog mosta i Terazijskog tunela putuje ka pravcu Pančevca, skloni iz Brankove i Despota Stefana. Za to je neophodan tunel od Ekonomskog fakulteta do Gradskog SUPa. A za to je neophodna brza i velika saobraćajnica u vidu Novog savskog mosta i bulevara koji će voditi od Hajata do njega.
Dakle nije pitanje da li postoji nešto od sadržaja u centru što će da generiše toliki saobraćaj. Apsolutno postoji. Nego je pitanje kako taj most i tunel mogu da poboljšaju saobraćajnu situaciju. A mogu dosta. Za početak, sa izgradnjom tog koridora, Brankova bi se rasteretila dovoljno da može da postane 2+2, i time se napokon smanje zagađenje, buka i gužve, a sama ulica da se oplemeni drvoredima, sadržajem i biciklističkim stazama.
Sad, za budući tok novog mosta, raskrsnice i poziciju tunela nisam siguran kako će izgledati, pa ne mogu da pričam. Bilo je ovde priča o tome, ali mislim da se još ništa ne zna definitivno. Ali koliko je bitno da veza sa Nemanjinom bude što bolja, toliko je bitno i da novi most ''udara'' direktno na novi tunel. Inače se opet pravi zagušenje. Zato krak mosta ne ''gađa'' na Nemanjinu nego će verovatno pratiti stari i završavati se kružnim tokom odnosno ulaskom u tunel.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585667#p585667 je napisao(la):
dejjan » Ned Dec 02, 2018 11:39 pm[/url]":18vpc77l]Evo ovako. Čudi me da to neko nije već nacrtao, čak i deluje na mapi da je to prirodna veza Nemanjine i Zorana Đinđića
Pa neki planovi su predviđali i takvo rešenje. Nažalost, izgradnjom Inter Kontinentala skoro posred trase budućeg (kraka) bulevara, ta ideja je de facto odbačena. Ipak, pre par meseci je rečeno da će Bulevar ZĐ da se produži tuda, s tim što će tok malo da krivuda, upravo zbog ćoška IK.
Međutim, ono što jeste odbačeno u odnosu na starije planove jeste njegovo nadovezivanje na most ka Palati pravde. Sa izgradnjom BnV, ideja o takvom mostu je očigledno odbačena ili se bar ne razmatra do daljnjeg. To je, na primer, nešto što neki ljudi zameraju tom projektu. Što je sasvim razumljivo.