Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Samo bih rekao da je se potpuno slažem sa ovim o preseljenju Zarićevog mosta. Potpuno neboluzno loženje javnosti. Zar je sramota nešto baciti, tj, pretopiti.

Kao oni ljudi što skupljaju razno đubre.

Most je utisnut u istoriju Beograda, ali rastavljanje i prenos na drugu lokaciju je potpuna besmislica, a uz to i skupa.
 
Jel ima negde mapa tih interceptora ili jel može neko bar da mi kaže njihove trase? Nađoh na Beobuild sajtu Igorovu mapu za potez od Karaburme do Velikog sela, ali ne i ove druge što se pominju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586299#p586299:9w3pys3d je napisao(la):
spatiotecte » 05 Dec 2018, 13:17[/url]":9w3pys3d]
Zasto nije nijedna opstina u Srbiji htela da uzme Zaricev most kad im se nudilo za dzabe?
Pa zato sto znaju da u startu moraju da plate pola cene tog mosta na naprave nove stubove u vodi.

Kome je nudjeno nisam u toku? Sto se stubova tice morace u Savi ponovo da ih prave samo kod Ade. A u Srbiji ima dovoljno manjih reka, koje mogu da se premoste samo sa ovim rasponima koji su bili, bez da prave stubove u vodi, dok bi sa jednim stubom, koji ponavljam mora i ovde da se pravi, mogla da se premosti skoro svaka reka u srbiji.

Nekadasnji planovi mosta su predvidjali most neposredno pored postojeceg, tj 10-tak metara od ovog. To bi omogucilo da se postojeci most koristi dok traje gradnja novog, a ne da grad ostane bey mosta na 3 godine - ako se rokovi budu postovali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586324#p586324:11kw6usp je napisao(la):
Bender Rodriguez » Today, 14:10[/url]":11kw6usp]Jel ima negde mapa tih interceptora ili jel može neko bar da mi kaže njihove trase? Nađoh na Beobuild sajtu Igorovu mapu za potez od Karaburme do Velikog sela, ali ne i ove druge što se pominju.

Evo nađoh ovo iz 2015. Zamisli, Vesić pričao...

PRVA DEONICA: Od Kanalizacione crpne stanice (KCS) Ušće na Novom Beogradu do ukrštanja Vojvode Bojovića i Tadeuša Košćuška. Dužina je 1.520 metara sa prolazom ispod Save i kolektorom duž Bulevara Bojovića.

DRUGA DEONICA: Otvoren iskop kolektora, ulicama Cara Dušana i Venizelosove do ulaza u tunel Karaburma, dužine 2.800 metara.

TREĆA DEONICA: Tunel Karaburma. Dužina je 1.320 metara, a tokom 1990. izvedeno je 523 metra.

ČETVRTA DEONICA: Od tunela Karaburma do tunela Višnjica. Dužina je 1.729 metara

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... akolektora
 
Baš nije pametno što su potpuno preskli obaloutvrdu. Nijedna obaloutvrda nakon poplava 2014. nije izdržala naredne 2 godine. Odneće reka sve to...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586299#p586299:3kgckt2e je napisao(la):
spatiotecte » Wed Dec 05, 2018 2:17 pm[/url]":3kgckt2e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585731#p585731:3kgckt2e je napisao(la):
Пантограф » 03 Dec 2018 11:45 am[/url]":3kgckt2e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585698#p585698:3kgckt2e je napisao(la):
spatiotecte » 03 Dec 2018 09:48 am[/url]":3kgckt2e]Ne znam zasto neki hoce da menjaju raspored mostova u Beograd sa gradnjom novog mosta par desetina metara uzvodno kad su mostovi savrseno rasporedjeni skoro na svakih 500 metara ako se izuzme most koji je trebao da se gradi u produzetku Zorana Dzindzica.

Zašto se ne bi "menjao raspored mostova" za koju desetinu metara?! Opet geometrijske dogme?

Evo, da ti kažem zašto: zato što milion i po ljudi živi u Beogradu, od toga je mnogo njih osuđeno da mora da prelazi, dnevno, preko mostova, i život će im, tokom tri godine (20 i neki deo prosečnog ljudskog veka u Srbiji) biti pretvoren u haos. Takođe, grad će isključivanjem kraka tramvajske mreže od Karađorđeve do buvljaka imati poveliki trošak.

A sto bi potrosili dva put a vise novca za most koji ce biti na istoj poziciji skoro i za koji vec postoje fundirani stubovi u vodi?

Kako god okrenuli nama sledi 3 godine haosa, sa novim postom pored Zaricevog ili sa prepravkom postojeceg.
A taj novi most sto predlazete da se gradi par desetina metara uzvodno mora da se gadja sa nekom ulicom, a u varijanti koju prelazete to nije slucaj ni sa jedna ni sa druge strane reke.

I trece pitanje, sta uraditi sa postojecim stubovima Zariceovg mosta koji ce morati da se pocupaju, dakle, jos dodatni trosak koji uopste nije mali.

Nisu mostovi lego kockice pa da se premestaju tek tako.
Zasto nije nijedna opstina u Srbiji htela da uzme Zaricev most kad im se nudilo za dzabe?
Pa zato sto znaju da u startu moraju da plate pola cene tog mosta na naprave nove stubove u vodi.
Veliko pitanje je da li će se uopšte koristit stari stubovi. Novi most je širi 3 puta od starog a samim tim i dosta teži, vozilo za koja se dimenzioniše most je danas mnogo teže nego pre. Prema starom pravilniku za mostove iz 1949 (a naši pravilnici su uglavnom prepisani nemački) vozila za koja su se proveravali uticaji su bili guseničar od 60t, parni valjak od 13 t, kamioni od 20ak tona sa jednaokopodeljenim opterećenjem ispred i iza, kasnije sedamdesetih se računalo i na teško vozilo M25 od 84t, sad se računa sa teškim vozilom od 60t plus jednakopodeljeno opterećenje ispred i iza vozila u glavnoj + jednakopodeljeno opterećenje u sporednoj traci. Sve u svemu, za ovaj most novo vozilo bi, a radi se novi most pa mora po njemu da se dimenzioniše, davalo jedno dva puta veće uticaje od vozila za koje su šipovi dimenzionisani plus jedno 2-3 puta teži most plus je veliko je pitanje u kakvom su stanju drveni šipovi postojećeg mosta. U svakom slučaju trebalo bi da se prošire stubovi ili ojačaju a to ne bi koštalo puno jeftinije od novog stuba. Donji stroj mosta nikad ne košta pola mosta, to su uglavnom najjeftiniji radovi osim ako su stubovi jako visoki. Čak i kad se rade stubovi u reci. Dva nova stuba ne verujem da bi koštala više od 10ak posto ukupne cene mosta a dobilo bi se trajno rešenje.
 
Beograd na vodi: Prodat hiljaditi stan
Beta | 06. decembar 2018. 12:22 | Komentara: 8
Kompanija "Beograd na vodi" danas je saopštila da je na lokaciji na obali Save, gde gradi stambene zgrade, prodala hiljaditi stan.

Prodaja stanova na toj lokaciji je počela u oktobru 2015. godine, a planirano je ukupno bude izgrađeno 6.000 stanova.

Projekat "Beograd na vodi" realizuje komanija Igl hils iz Ujedinjenih Arapskih Emirata koja je sa Vladom Srbije osnovala zajedničko preduzeće, gde inostrana kompanija ima udeo od 68 odsto.

Osim stambenih zgrada, "Beograd na vodi" obuhvata i luksuzne hotele, najveći tržni centar u regionu BW Galeriju, te Kulu Beograd gde će biti hotel St. Regis Belgrade, kao i uređene prostore na otvorenom kao što su Sava Promenada i BW Park.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... aditi-stan
 
Након завршетка градње, Београд на води ће бити модерна урбана целина, која ће са 6.000 стамбених јединица бити дом за 14.000 људи, наводи се у саопштењу,преноси Танјуг.
 
Размишљам нешто, о овом градилишту се причало како ће препородити српску грађевинску оперативу, да ће много наших људи радити на њему, а сада видимо да се доводе грађевинари из Македоније, Албаније, Турске, да ли ми то из буџета потпомажемо страну привреду?
 
Код нас нема ко да ради, одоше добри мајстори на запад за боље услове. То је бар лако објаснити.
 
KALENIC;154772012 je napisao(la):
48146578_1943757792410928_6792583661586743296_n.jpg


47686970_1943757945744246_4795480734313742336_n.jpg


48370116_1943758085744232_1137723994758184960_n.jpg


47572248_1943762732410434_6582796924611461120_n.jpg


Vrsi se ispitivanje zemljista za novi most.

48146578_1943758239077550_7919957180298559488_n.jpg


47575071_1943758375744203_6160497812875247616_n.jpg


47575658_1943758569077517_6870326284791054336_n.jpg


48178726_1943758739077500_2436012919515774976_n.jpg


48200261_1943759669077407_3760686833395040256_n.jpg


Postavili su filc i na njega nasipaju sljunak.

47576264_1943759689077405_8335055461535449088_n.jpg


48228880_1943759812410726_1356320895068536832_n.jpg


48053203_1943759765744064_1691862844246589440_n.jpg


48360225_1943759829077391_1448027719672528896_n.jpg


48272851_1943759885744052_3498911278238269440_n.jpg


48374265_1943760045744036_3042984226136784896_n.jpg


47684681_1943760015744039_8369727907882336256_n.jpg


47580695_1943761259077248_9036904524165414912_n.jpg


48212743_1943762695743771_1493461447097712640_n.jpg


47682096_1943763599077014_6050038564056465408_n.jpg

Kalenić sa SSC
 
Danas je povredjen jos jedan radnik na gradilistu:

Beograd na vodi: Pod radnikom pukla daska, teško povređen posle pada
Jedan radnik (46), teško je povređen na gradilištu Beograda na vodi.


Kako N1 nezvanično saznaje, radnik je sa visine od oko šest metara pao na beton, kada je pukla daska na kojoj je stajao.

Hitna pomoć je teško povređenog radnika prevezla u Urgentni centar.

Policija je izašla na mesto nesreće.

Da podsetimo, dva radnika su u septembru ove godine poginula nakon što su pala sa 17. sprata, a ministar rada, zapošljavanja, boračkih i socijalnih pitanja Zoran Đorđević izjavio je tom prilikom da se to ministarstvo i Inspektorat za rad nisu oglašavali povodom pogibije radnika na gradilištu jer je sam investitor izneo sve podatke o slučaju i to bi onda bilo samo ponavljanje istih podataka.

https://www.danas.rs/beograd/beograd-na-vodi-pod-radnikom-pukla-daska-tesko-povredjen-posle-pada/
 
O stubovima mosta smo već opširno pričali u Avgustu 2015. Još sam još tada rekao da se stari drveni šipovi nikako ne mogu iskoristiti, što je kasnije i potvrđeno. Da potsetim:

"Most koji spaja Autobusku stanicu i Staro Sajmište izgradili su Nemci u Drugom svetskom ratu (1942), nameravajući da ga postave na Tisi kod Žablja. Most je obnavljan od 1964. do 1969. godine. Stubove, od oko 40 šipova od hrastovine, dužine deset, a prečnika oko 30 santimetara su postavili Danci. Oko šipova su pobijene čelične šipke Larsen talpe, a između šipova je uliven beton."
https://opusteno.rs/grad-beograd-f88/sv ... 12067.html
A sada iz Kalenićevog posta imamo i podatke ispitivanja tla:

Uzimaju uzorke zemlje za novi most koji ce se graditi.Dubina za buduci sip ili dubina do krecnjaka na kopnu je 30 m.Pet vise od obliznjih zgrada.Dubina vode kod prvog stuba je 15 m sto je se inzenjer geologije iznenadio, a do krecnjaka je do neverovatnih 55 m.Sreca je sto ce se raditi dva nosaca mosta ili stuba.Most ce ici na desno ka vec izgradjenim zgradama, kako zbog mnogih stvari, kanalizacija, Magnolija i trafo stanica.
Dakle, verovatno već odavni truli drveni šipovi su dugački 10 metara, u vodi su već 76 godina, a do čvrstog tla ima neverovatnih 55 METARA!

Tj temelje ovog mosta čini trulo drvo koje pliva u nekom mulju ispod koga ima još čitavih 55-15-(10-3)=33 metra istog tog mulja. Pa ćemo se valjda složiti da je još 2015. bilo jasno da "pomalo" glupo jedan nov, skup i težak most osloniti na tako nešto? Tj SVE se ovde ruši i uklanja, a zatim se SVE pravi ispočetka. Naravno da postoji mogućnost da se stari šipovi prosto okruže novima, ali to ne menja činjenicu da su oni neupotrebljivi, i da bi mogli ostati samo zato što ih se možda ne isplati vaditi i tako pravljenjem rupa dodatno slabiti ionako malu nosvost okolnog tla, mada nisam siguran koliko je pametno ostavljati trulo drvo blizu novih nosećih šipova. No to su detalji. Novi most se dakle mogao praviti pored ovog pošto se ništa njegovo na ovom mestu ne može upotrebiti ponovo.

Takođe, uopšte nema sumnje da će Beogradu uz sve tunele biti neophodan još jedan most preko Save, uz ovaj, prošireni. Negde po sred BNVa. Potpuno je nemoguće da grad bude poslovno uspešan ako se reka prelazi minimalno pola sata tokom polovine radnog vremena. To ja samo karikatura uspešne biznis okoline. Tunel će samo malo i samo privremeno pomoći, pošto uz BNV, Skyline, naslednika Zahinog projekta i izgradnju čitave desne Dunavske obale tek predstoji i niz drugih velikih objekata i čitavih naselja. SAMO JEDNA dodatna traka po smeru na novom mostu NIJE dovoljna pošto kolaps postoji već sada, pre svega toga i sa nikakvim intenzitetom privrede, dok je ukupni kapacitet prelaska Save ograničen ukupnim brojem saobraćajnih traka na svim mostovima. To nema previše veze sa budućim tunelima budući da automobili baš ne mogu da idu 100 km/h po tim mostovima, a njihov je kapacitet sa nekih normalnih 50km/h već sada sasvim popunjen i onda kad nema kolona i zastoja. Čitava ideja da će samo JEDNA traka viška po smeru biti dovoljna je smešna kad se zamisli jedan izgrađeni, uspešni i relativno bogati budući Beograd, sa razvijenom privredom i turizmom.
 
To drvo se okamenilo i nie trulo cijela venecija na drevetu mojne pravis populizam gdje ne trebe i senzacjonalizam...
Most ce imati 2+2 za kolai tramvaj pa ti racunica losa
 
Nevezano za ovaj most, postavlja se pitanje gde će biti metro most, za buduću metro liniju Bg-Nbg-Zemun?

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
Venecija nema ni statičko ni dinamičko opterćenje koje će imati ovoliki most, a i veliko je pitanje i kakvo je tamo tlo. Za Savski amfiteatar znamo kakvo je. Deo je otklizao u rupu jer je sve puno podzemne vode i blata. Okamenjeno ili obično, drvo je u tlu samo 10 metara minus deo u betonu, a napisao sam koliko je duboko do čvrstog tla. To nije osnova za novi veliki most.

Trentno most ima 1+1 saobraćajnu traku. A imaće 2+2, što je proširenje za 1+1. To znači da ćemo posle čitavog truda i posle par godina rada za prelaz preko Save imati samo JEDNU automobilsku traku po smeru više nego sada, što bi kao trebalo trajno da bude dovoljno, jer zbog BNV-a više nema dobrog mesta za novi most. Poseban deo za tramvaj će pomoći samo tramvaju, a neće imati bitnog uticaja na smanjenje automobilske gužve na mostu jer je broj tramvaja zamenarljiv u odnosu na broj automobila, pa će njihovo buduće eliminisanje iz automobilskih traka proizvesti samo vrlo malo povećanje automobilskih kapaciteta mosta. Dakle, povećanje je zaista samo jedna traka po smeru, a to NIJE dovoljno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587463#p587463:s2lh9z7v je napisao(la):
Zuma » 09 Дец 2018 11:00 pm[/url]":s2lh9z7v]O stubovima mosta smo već opširno pričali u Avgustu 2015. Još sam još tada rekao da se stari drveni šipovi nikako ne mogu iskoristiti, što je kasnije i potvrđeno.
Dakle, verovatno već odavni truli drveni šipovi su dugački 10 metara, u vodi su već 76 godina, a do čvrstog tla ima neverovatnih 55 METARA!

Tj temelje ovog mosta čini trulo drvo koje pliva u nekom mulju ispod koga ima još čitavih 55-15-(10-3)=33 metra istog tog mulja. Pa ćemo se valjda složiti da je još 2015. bilo jasno da "pomalo" glupo jedan nov, skup i težak most osloniti na tako nešto?

Дрво уколико није било труло пре постављања на речно дно када га вода и муљ импрегнира јаче је, стабилније и дуговечније од армираног бетона. Не мењају се стубови зобг тога већ због другачије статике новог моста.

Уосталом, Зарићев мост је немачки привремени крпеж, и као такав је и грађен.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587511#p587511:1uj06pr4 je napisao(la):
Zuma » 10 Dec 2018 08:00 am[/url]":1uj06pr4]Venecija nema ni statičko ni dinamičko opterćenje koje će imati ovoliki most, a i veliko je pitanje i kakvo je tamo tlo. Za Savski amfiteatar znamo kakvo je. Deo je otklizao u rupu jer je sve puno podzemne vode i blata. Okamenjeno ili obično, drvo je u tlu samo 10 metara minus deo u betonu, a napisao sam koliko je duboko do čvrstog tla. To nije osnova za novi veliki most.

Trentno most ima 1+1 saobraćajnu traku. A imaće 2+2, što je proširenje za 1+1. To znači da ćemo posle čitavog truda i posle par godina rada za prelaz preko Save imati samo JEDNU automobilsku traku po smeru više nego sada, što bi kao trebalo trajno da bude dovoljno, jer zbog BNV-a više nema dobrog mesta za novi most. Poseban deo za tramvaj će pomoći samo tramvaju, a neće imati bitnog uticaja na smanjenje automobilske gužve na mostu jer je broj tramvaja zamenarljiv u odnosu na broj automobila, pa će njihovo buduće eliminisanje iz automobilskih traka proizvesti samo vrlo malo povećanje automobilskih kapaciteta mosta. Dakle, povećanje je zaista samo jedna traka po smeru, a to NIJE dovoljno.

Situacija je, zapravo, gora po nas. U određivanju kapaciteta mosta, raskrsnice na prilaznim putevima igraju najveću ulogu. Pogotovo u konkretnom slučaju, gde su, tokom obnove 2007/08. veoma smisleno napravljena proširenja na obe strane.
Sada se na novobeogradskoj strani planira da most izbije na ćetvorokraku raskrsnicu, a na drugoj - postavlja se ista takva raskrsnica znatno bliže mostu (novi bulevar), pa odmah raskrsnica sa Karađorđevom...

Ako za 30% bude veći kapacitet novog mosta u odnosu na stari, na konju smo...
 
Истини за вољу, чињеница да трамваји деле траку са аутомобилима и аутобусима + упитна реконструкција од пре 10 година + одсуство битнијег одржавања довела је до данашњег стања да асфалта са десне стране шина више и нема. На бар два места морате се точком попети/спустити прегазити шине, што је врло неугодно већ при брзини од 20 км/час. Раздвајање шинског и колског саобраћаја свакако ће имати свој позитиван ефекат.
 
Zuma sad je most 1+1 sa tramvajem djeljeno
Novi most ce biti 3+3 da ti bude jasnije ili ciste 2+2 za kola nece dolaziti do zastoja tramvaja
Pantograf je u pravu sto se tice kapaciteta odredice ga lose odradjeni prilazi na zalost sa nbg strane mislim da je moglo bolje
 
Vrh