[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586299#p586299:9w3pys3d je napisao(la):spatiotecte » 05 Dec 2018, 13:17[/url]":9w3pys3d]
Zasto nije nijedna opstina u Srbiji htela da uzme Zaricev most kad im se nudilo za dzabe?
Pa zato sto znaju da u startu moraju da plate pola cene tog mosta na naprave nove stubove u vodi.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586324#p586324:11kw6usp je napisao(la):Bender Rodriguez » Today, 14:10[/url]":11kw6usp]Jel ima negde mapa tih interceptora ili jel može neko bar da mi kaže njihove trase? Nađoh na Beobuild sajtu Igorovu mapu za potez od Karaburme do Velikog sela, ali ne i ove druge što se pominju.
PRVA DEONICA: Od Kanalizacione crpne stanice (KCS) Ušće na Novom Beogradu do ukrštanja Vojvode Bojovića i Tadeuša Košćuška. Dužina je 1.520 metara sa prolazom ispod Save i kolektorom duž Bulevara Bojovića.
DRUGA DEONICA: Otvoren iskop kolektora, ulicama Cara Dušana i Venizelosove do ulaza u tunel Karaburma, dužine 2.800 metara.
TREĆA DEONICA: Tunel Karaburma. Dužina je 1.320 metara, a tokom 1990. izvedeno je 523 metra.
ČETVRTA DEONICA: Od tunela Karaburma do tunela Višnjica. Dužina je 1.729 metara
Veliko pitanje je da li će se uopšte koristit stari stubovi. Novi most je širi 3 puta od starog a samim tim i dosta teži, vozilo za koja se dimenzioniše most je danas mnogo teže nego pre. Prema starom pravilniku za mostove iz 1949 (a naši pravilnici su uglavnom prepisani nemački) vozila za koja su se proveravali uticaji su bili guseničar od 60t, parni valjak od 13 t, kamioni od 20ak tona sa jednaokopodeljenim opterećenjem ispred i iza, kasnije sedamdesetih se računalo i na teško vozilo M25 od 84t, sad se računa sa teškim vozilom od 60t plus jednakopodeljeno opterećenje ispred i iza vozila u glavnoj + jednakopodeljeno opterećenje u sporednoj traci. Sve u svemu, za ovaj most novo vozilo bi, a radi se novi most pa mora po njemu da se dimenzioniše, davalo jedno dva puta veće uticaje od vozila za koje su šipovi dimenzionisani plus jedno 2-3 puta teži most plus je veliko je pitanje u kakvom su stanju drveni šipovi postojećeg mosta. U svakom slučaju trebalo bi da se prošire stubovi ili ojačaju a to ne bi koštalo puno jeftinije od novog stuba. Donji stroj mosta nikad ne košta pola mosta, to su uglavnom najjeftiniji radovi osim ako su stubovi jako visoki. Čak i kad se rade stubovi u reci. Dva nova stuba ne verujem da bi koštala više od 10ak posto ukupne cene mosta a dobilo bi se trajno rešenje.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586299#p586299:3kgckt2e je napisao(la):spatiotecte » Wed Dec 05, 2018 2:17 pm[/url]":3kgckt2e][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585731#p585731:3kgckt2e je napisao(la):Пантограф » 03 Dec 2018 11:45 am[/url]":3kgckt2e][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585698#p585698:3kgckt2e je napisao(la):spatiotecte » 03 Dec 2018 09:48 am[/url]":3kgckt2e]Ne znam zasto neki hoce da menjaju raspored mostova u Beograd sa gradnjom novog mosta par desetina metara uzvodno kad su mostovi savrseno rasporedjeni skoro na svakih 500 metara ako se izuzme most koji je trebao da se gradi u produzetku Zorana Dzindzica.
Zašto se ne bi "menjao raspored mostova" za koju desetinu metara?! Opet geometrijske dogme?
Evo, da ti kažem zašto: zato što milion i po ljudi živi u Beogradu, od toga je mnogo njih osuđeno da mora da prelazi, dnevno, preko mostova, i život će im, tokom tri godine (20 i neki deo prosečnog ljudskog veka u Srbiji) biti pretvoren u haos. Takođe, grad će isključivanjem kraka tramvajske mreže od Karađorđeve do buvljaka imati poveliki trošak.
A sto bi potrosili dva put a vise novca za most koji ce biti na istoj poziciji skoro i za koji vec postoje fundirani stubovi u vodi?
Kako god okrenuli nama sledi 3 godine haosa, sa novim postom pored Zaricevog ili sa prepravkom postojeceg.
A taj novi most sto predlazete da se gradi par desetina metara uzvodno mora da se gadja sa nekom ulicom, a u varijanti koju prelazete to nije slucaj ni sa jedna ni sa druge strane reke.
I trece pitanje, sta uraditi sa postojecim stubovima Zariceovg mosta koji ce morati da se pocupaju, dakle, jos dodatni trosak koji uopste nije mali.
Nisu mostovi lego kockice pa da se premestaju tek tako.
Zasto nije nijedna opstina u Srbiji htela da uzme Zaricev most kad im se nudilo za dzabe?
Pa zato sto znaju da u startu moraju da plate pola cene tog mosta na naprave nove stubove u vodi.
Након завршетка градње, Београд на води ће бити модерна урбана целина, која ће са 6.000 стамбених јединица бити дом за 14.000 људи, наводи се у саопштењу,преноси Танјуг.
KALENIC;154772012 je napisao(la):
Vrsi se ispitivanje zemljista za novi most.
Postavili su filc i na njega nasipaju sljunak.
Beograd na vodi: Pod radnikom pukla daska, teško povređen posle pada
Jedan radnik (46), teško je povređen na gradilištu Beograda na vodi.
Kako N1 nezvanično saznaje, radnik je sa visine od oko šest metara pao na beton, kada je pukla daska na kojoj je stajao.
Hitna pomoć je teško povređenog radnika prevezla u Urgentni centar.
Policija je izašla na mesto nesreće.
Da podsetimo, dva radnika su u septembru ove godine poginula nakon što su pala sa 17. sprata, a ministar rada, zapošljavanja, boračkih i socijalnih pitanja Zoran Đorđević izjavio je tom prilikom da se to ministarstvo i Inspektorat za rad nisu oglašavali povodom pogibije radnika na gradilištu jer je sam investitor izneo sve podatke o slučaju i to bi onda bilo samo ponavljanje istih podataka.
A sada iz Kalenićevog posta imamo i podatke ispitivanja tla:"Most koji spaja Autobusku stanicu i Staro Sajmište izgradili su Nemci u Drugom svetskom ratu (1942), nameravajući da ga postave na Tisi kod Žablja. Most je obnavljan od 1964. do 1969. godine. Stubove, od oko 40 šipova od hrastovine, dužine deset, a prečnika oko 30 santimetara su postavili Danci. Oko šipova su pobijene čelične šipke Larsen talpe, a između šipova je uliven beton."
https://opusteno.rs/grad-beograd-f88/sv ... 12067.html
Dakle, verovatno već odavni truli drveni šipovi su dugački 10 metara, u vodi su već 76 godina, a do čvrstog tla ima neverovatnih 55 METARA!Uzimaju uzorke zemlje za novi most koji ce se graditi.Dubina za buduci sip ili dubina do krecnjaka na kopnu je 30 m.Pet vise od obliznjih zgrada.Dubina vode kod prvog stuba je 15 m sto je se inzenjer geologije iznenadio, a do krecnjaka je do neverovatnih 55 m.Sreca je sto ce se raditi dva nosaca mosta ili stuba.Most ce ici na desno ka vec izgradjenim zgradama, kako zbog mnogih stvari, kanalizacija, Magnolija i trafo stanica.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587463#p587463:s2lh9z7v je napisao(la):Zuma » 09 Дец 2018 11:00 pm[/url]":s2lh9z7v]O stubovima mosta smo već opširno pričali u Avgustu 2015. Još sam još tada rekao da se stari drveni šipovi nikako ne mogu iskoristiti, što je kasnije i potvrđeno.
Dakle, verovatno već odavni truli drveni šipovi su dugački 10 metara, u vodi su već 76 godina, a do čvrstog tla ima neverovatnih 55 METARA!
Tj temelje ovog mosta čini trulo drvo koje pliva u nekom mulju ispod koga ima još čitavih 55-15-(10-3)=33 metra istog tog mulja. Pa ćemo se valjda složiti da je još 2015. bilo jasno da "pomalo" glupo jedan nov, skup i težak most osloniti na tako nešto?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587511#p587511:1uj06pr4 je napisao(la):Zuma » 10 Dec 2018 08:00 am[/url]":1uj06pr4]Venecija nema ni statičko ni dinamičko opterćenje koje će imati ovoliki most, a i veliko je pitanje i kakvo je tamo tlo. Za Savski amfiteatar znamo kakvo je. Deo je otklizao u rupu jer je sve puno podzemne vode i blata. Okamenjeno ili obično, drvo je u tlu samo 10 metara minus deo u betonu, a napisao sam koliko je duboko do čvrstog tla. To nije osnova za novi veliki most.
Trentno most ima 1+1 saobraćajnu traku. A imaće 2+2, što je proširenje za 1+1. To znači da ćemo posle čitavog truda i posle par godina rada za prelaz preko Save imati samo JEDNU automobilsku traku po smeru više nego sada, što bi kao trebalo trajno da bude dovoljno, jer zbog BNV-a više nema dobrog mesta za novi most. Poseban deo za tramvaj će pomoći samo tramvaju, a neće imati bitnog uticaja na smanjenje automobilske gužve na mostu jer je broj tramvaja zamenarljiv u odnosu na broj automobila, pa će njihovo buduće eliminisanje iz automobilskih traka proizvesti samo vrlo malo povećanje automobilskih kapaciteta mosta. Dakle, povećanje je zaista samo jedna traka po smeru, a to NIJE dovoljno.