Šta je novo?

Savada 3

Da li neko zna kakav je postupak oko prijave info stana i ostalih procedura nakon primopredaje stana? Šta je prvo potrebno uraditi i kada kreću da stizu prvi računi?
Pozdrav
 
Zdravo svima, mislim da su mnogi već primetili da je prolaz za kola kod parking rampe dosta uzak. Postoji realna mogućnost da će malim trenutkom nepažnje ili u jutarnjoj gužvi ljudi često očešati kola u prolazu i time oštetiti i rampu i kola.. Mislite li da postoji način da se ovo poboljša?
 

Prilozi

  • 20220321_183748.jpg
    20220321_183748.jpg
    104,3 KB · Pregleda: 394
Malo deluje uzano sa tim desnim granicnikom gde pesaci prolaze. Nije toliko strasno, ali malo da covek nije koncentrisan bice grebanja rampe ili ivicnjaka (koji je prilicno visoko sa ovim plocicama).
 
Ja sam sakupio spisak problema koje su postojale prilikom primopredaje i neke generalne smernice kako proveriti stan. Dokument se nalazi na linku. Ako imate nesto da dodate, napisite u ovoj grupi (ili na privatnu poruku) pa cu dodati u dokument.
 
Ja sam sakupio spisak problema koje su postojale prilikom primopredaje i neke generalne smernice kako proveriti stan. Dokument se nalazi na linku. Ako imate nesto da dodate, napisite u ovoj grupi (ili na privatnu poruku) pa cu dodati u dokument.
Komsija vidim da ste detaljni, a vidim i da imamo dosta zajednickih problema sa stanovima. Ja svoj stan jos nisam primio ali sam bio u inspekciji.
Pod neravan kao i kod vas. Izgleda da je ravnajuci sloj radjen iz ruke i od oka, sto utice da parket onda i ne moze da bude ravan. Ako je ova moja pretpostavka istina, gde je bio nadzor Neimara kada je ovo radjeno?
Kod mene su plocice dobro uradjene, cak i slaganje. Izgleda kako se kome koji majstor zalomio.
Kakva je ovo "Rupa na parketu" ?
Kod mene primetno pucanje na vertikalnim spojevima obloga od gips kartona i zidova od masivnog materijala. Dilatacija?
Primetio sam i par pukotina u hodnicima, a nisam zagledao...

NAJVAZNIJE PITANJE:
Da li je realno da sada Neimar kaze ok, podovi su neravni, skidamo, izlivamo ravnajuci sloj i lepimo novi parket?
Primer je parket ali vazi i za druge nedostatke.

Ljudi sa kojima sam pricao su hvalili Savadu 2. Ako je ovo dobro, sta je lose? Niko nam te stanove nije poklonio, vec su papreno placeni.

Jel treba da budemo srecni sto je zgrada uopste gotova, a za pod cemo lako... Mislim stvarno...
 
Komsija vidim da ste detaljni, a vidim i da imamo dosta zajednickih problema sa stanovima. Ja svoj stan jos nisam primio ali sam bio u inspekciji.
Pod neravan kao i kod vas. Izgleda da je ravnajuci sloj radjen iz ruke i od oka, sto utice da parket onda i ne moze da bude ravan. Ako je ova moja pretpostavka istina, gde je bio nadzor Neimara kada je ovo radjeno?
Kod mene su plocice dobro uradjene, cak i slaganje. Izgleda kako se kome koji majstor zalomio.
Kakva je ovo "Rupa na parketu" ?
Kod mene primetno pucanje na vertikalnim spojevima obloga od gips kartona i zidova od masivnog materijala. Dilatacija?
Primetio sam i par pukotina u hodnicima, a nisam zagledao...

NAJVAZNIJE PITANJE:
Da li je realno da sada Neimar kaze ok, podovi su neravni, skidamo, izlivamo ravnajuci sloj i lepimo novi parket?
Primer je parket ali vazi i za druge nedostatke.

Ljudi sa kojima sam pricao su hvalili Savadu 2. Ako je ovo dobro, sta je lose? Niko nam te stanove nije poklonio, vec su papreno placeni.

Jel treba da budemo srecni sto je zgrada uopste gotova, a za pod cemo lako... Mislim stvarno...
Ovo nisu samo moji problemi nego generalno neki spisak sta je ko sve imao od problema. Pokusavam sve da skupim na jedno mesto kako bi smo zajedno uspeli sve to da popravimo posto ce za Neimara biti los PR ako ne budu korektni. Za sada su ljudima sve popravljali korektno a videcemo kako ce biti.

Neko od stanara je na primopredaji primetio rupu, sad nisam siguran kakvu tacno ali kao da im je nesto ispalo na parket pa napravilo rupu.

Dodacu pukotine u zidovima u dokument, stvarno nije okej da to tako bude...

Po meni nije ovo okej da ovako bude a opet ovo mi je prvi stan pa ne znam kako je inace na drugim mestima. Najbitnije je da oni svoje greske isprave, moramo se drzati zajedno. Nisam davno bio u svom stanu, videcemo kako ce sve ispati (imam primopredaju u toku iduce nedelje).
 
Pozdrav,
Juce sam primio stan i namecu nam ponudu za odrzavanje od firme City Facility, gde se odrzavanje placa 37,77€ + PDV. Cena je za sve ista bez obzira na kvadraturu stana ili lokala koji imaju preko 300 kvadrata. U Belvilu je odrzavanje 0,40€ po kvadratu stana i pruzaju iste uslove odrzavanja. Mislim da nije korektno i da bi trebalo pogledati altermative.
 
Postovani, takodje sam kupila stan u Savadi 3 a trenutno zivim u Savadi 1 gde naselje odrzava City Facility i nisam zadovoljna njihovim uslugama. Neimar ima neki dogovor sa njima i on nam namece njih. Cena njihovih usluga ne prati kvalitet odrzavanja kompleksa. Moramo se svi raspitati o drugim firmama koje se bave odrzavanjima naselja. Ja trenutno u Savadi 1 placam po kvadratu i to je po meni najbolja opcija.
 
Pozdrav,
Juce sam primio stan i namecu nam ponudu za odrzavanje od firme City Facility, gde se odrzavanje placa 37,77€ + PDV. Cena je za sve ista bez obzira na kvadraturu stana ili lokala koji imaju preko 300 kvadrata. U Belvilu je odrzavanje 0,40€ po kvadratu stana i pruzaju iste uslove odrzavanja. Mislim da nije korektno i da bi trebalo pogledati altermative.
Jel bilo nekih problema oko stana?
 
Nisam pregledao detaljno al sutra idem do stana da pogledam i da napravim spisak sta nije uredu pa javljam.
 
Ova cena od 45€ znači da se održavanje naplaćuje po posebnoj jedinici, a ne po kvadratu stana ili lokala. Skupština stambene zajednice glasanjem odlučuje na koji način će se naplaćivati usluga održavanja.

Tražite od firme za održavanje da vam izračuna kolika bi vam bila cena održavanja po kvadratu, pa ako vam se taj drugi način naplate više isplati, pokrenite glasanje na nivou cele zgrade. Generalno, stanari sa većim stanovima ili lokali sa puno kvadrata će uvek glasati za opciju naplate održavanja po posebnoj jedinici, a manji stanovi po kvadratu.

I na kraju, proverite sa firmom koje sve usluge su uključene u ovu cenu. Možda Belvil nema portira, a vi imate, ili održavanje zelenila recimo, itd.
 
Da upravo sam obavestijo da naplacuju fiksno 45€ po stanu a u savadi 1 i 2 naplacuju po kvadratu,u belvilu da ima portir i odrzavanje zelenila i lifta i pratećih stvari po 0,40€ sa pdv
 
Zdravo,
Evo jos par stavki za listu "Obratiti paznju":

1. Pregledati stok vrata od kupatila u donjoj zoni. Vrata za kupatilo bi trebalo da budu vlagootporna. Kod mene je stok nabubreo sa jedne strane, jer je nesto curilo dok su radili, ili od obilatog pranja kupatila. I bolje sada nego posle.

2. Spaletne kod ulaznih vrata lose uradjene. Krivo, vijugavo. Vrata od susednog stana bila otvorena - jos gore.
Evo nek obrazuju majstore:

3. Posto u stanu nema svetla, pod nije ni moguce detaljno pregledati jer je mracno i pride nije opran temeljno. Neka vas ne mrzi, povezite sijalice ili ponesite reflektor. Kod mene fleka na parketu - lak nagrizen necim agresivnim u precniku od 20tak cm. Ne bih primetio da nije bilo dodatnog svetla.

///
Ako neko prati iz Neimara. Nista licno - Samo poslovno.
Pohvalno je sto su zidovi od opeke(masivni) prilicno ravni i vertikalni. Za to je potrebna veca vestina nego da postavite gips karton.
Uticnice i prekidaci na slicnim visinama - odstupanje od max 0,5 - 0,7cm. Znaci ima i ko vodi racuna.
 
Da li neko moze da napise koja je tacno procedura prilikom tehnickog prijema - primopredaje?
Da li postoji neki dokument? Koja su prava i obaveze, rokovi...
Da li je investitor duzan da navede na koji nacin planira da otkloni nedostatak? Neke se stvari mogu zamazati, ali to nije otklanjanje.
Kada se dobija kljuc? Da li majstori smeju da ulaze u stan radi otklanjanja nedostataka bez saglasnosti vlasnika, odnosno van dogovorenog termina(ako to uopste postoji)?

Konkretno, a posto imam iskustva sa majstorima, moze se desiti da jedno otklone-zamazu, a druge dve stvari ostete...
 
Poslednja izmena:
Cena održavanja je 37.5e po stanu fiksna, a za garažno mesto 4e u SavAda 3. U cenu su uključena i dva portira. Jedan koji je tu u toku radnog vremena, a drugi tokom dana i noći.

Mislim da je glupo meriti površinom stana jer su u pitanju javne površine koje se održavaju. Samim tim jedina validna računica ovde za meru je koliko ljudi stanuje u stanu. Ako 2 ljudi živi u 50m2, a 1 u 100m2 nije validno da se naplacuje po kvadratu jer je površina javna. Naravno da dvoje prlja više nego jedno.

Uvek će onom ko ima manji stan da odgovara jedna računica, a onom ko ima veći fiksa cena. Kokoška ili jaje. Sve u svemu broj ljudi koji stanuju određuje koliko se površine prljaju a ne kvadrati.
 
Da li neko moze da napise koja je tacno procedura prilikom tehnickog prijema - primopredaje?
- Sednes da potpises zapisnik o primopredaji
- Objasne ti proceduru oko toga kada se prijavljuje porez, EPS, infostan itd.
- Objasne kako ide formiranje stambene zajednice
- Predstave ti City Facility firmu, malo te ubedjuju da su oni jedna od retkih firmi u BG koja dobro radi taj posao itd.
- Dodje predstavnik City Facility-ja da ti odrzi prezentaciju par minuta sta sve ulazi u tu koliko sam ja razumeo maksimalnu ponudu koja kosta kao sto neko rece 37e + 4e za garazu (na skupstini stanara kada se bude donosila odluka, postoji mogucnost da stanari kazu, ok necemo tu i tu uslugu, hocemo samo 1 portira ili tako nesto i da se ta cena umanji)
- Traze punomocje (City Facility) da nam gratis uzeli mi njih ili ne, prijave zgradu kao pravno lice i sve ostalo sto mora da se odradi zakonski
- Odvedu te u neki od lokala, gde preuzmes kljuceve, garancije za uredjaje, daljinski od klime, garaze itd.
- Tu se upoznas sa "predstavnikom prodavca" koji je od tog momenta zaduzen za tebe i on te onda vodi u stan
- Svuda nosas sa sobom taj zapisnik o primopredaji koji ti daju i koji ima deo za zamerke da se unesu
- Taj predstavnik te sprovede kroz stan, malo hvali kako je sve super, demonstrira kako rade roletne, spomene da mozes da se zalis ako naidjes na neki problem itd.
- Bitan deo: Ne moraju sve zamerke da se dostave u momentu preuzimanja stana
- Ja sam ostao u stanu, prosao malo detaljnije, popisao, slikao sve sto mi se nije svidelo i poslao mail-om, sutradan su me zvali, dosli sa odstampanim mail-om, prosli stavku po stavku, isti dan poslali molera i keramicara da sredi neke stvari, nije sve otklonjeno, neke stvari se cekaju zamenske, ali fleke po zidovima, naprsle plocice itd su jako brzo resene, tako da sve pohvale za responzivnost

Da li postoji neki dokument? Koja su prava i obaveze, rokovi...
- Postoji ugovor koji ste potpisali gde ove stvari pisu :)

Kada se dobija kljuc? Da li majstori smeju da ulaze u stan radi otklanjanja nedostataka bez saglasnosti vlasnika, odnosno van dogovorenog termina(ako to uopste postoji)?
- Ja sam ostavio bio par dana i dalje taj gradjevinski kljuc, da stoji kod kljucara, jer onda ti majstori koji popravljaju te zamerke mogu da ulaze bez vas i resavaju te stvari, u suprotnom morate uvek doci vi licno, tako da najbolje dok ne unesete neke vredne stvari, da ostavite i dalje taj tehnicki kljuc
- Vas kljuc aktivirate tako sto ga ubacite u bravu i okrenete, od tog momenta taj gradjevinski kljuc vise ne vazi, moze da se baci i samo vi imate pristup stanu

Konkretno, a posto imam iskustva sa majstorima, moze se desiti da jedno otklone-zamazu, a druge dve stvari ostete...
Tacno, i ovde sam imao tu situaciju, covek koji je na terasi popravljao plocicu, je upropastio kvaku od terase, pa se sada ceka zamena...To se desilo jos pre primopredaje, ovi koji su dolazili posle da popravljaju nisu isti ljudi koji su radili te zavrsne radove, vec ljudi koji su zaposleni za te potrebe popravki.

Koliko sam shvatio, nazalost nije sjajna situacija sa radnicima, vidjam po hodnicima u 95% slucajeva ili klince ili penzionere, sto mi govori da ne placaju dovoljno prave majstore, vec da radi ko mora, ali sta je tu je, bili su ok ljudi koji su dolazili i eto pripremite se, neke stvari ce vas iznervirati jer kao sto neko rece stanovi su papreno placeni i ocekujete da dobijate nesto "novo" i "bez greske", ali nemojte se na njih ljutiti, jer nisu oni ti koji su napravili greske na prvom mestu :)
 
Cena održavanja je 37.5e po stanu fiksna, a za garažno mesto 4e u SavAda 3. U cenu su uključena i dva portira. Jedan koji je tu u toku radnog vremena, a drugi tokom dana i noći.

Mislim da je glupo meriti površinom stana jer su u pitanju javne površine koje se održavaju. Samim tim jedina validna računica ovde za meru je koliko ljudi stanuje u stanu. Ako 2 ljudi živi u 50m2, a 1 u 100m2 nije validno da se naplacuje po kvadratu jer je površina javna. Naravno da dvoje prlja više nego jedno.

Uvek će onom ko ima manji stan da odgovara jedna računica, a onom ko ima veći fiksa cena. Kokoška ili jaje. Sve u svemu broj ljudi koji stanuju određuje koliko se površine prljaju a ne kvadrati.
A kod nas ljudi baš vode računa da broj prijavljenih oslikava pravo stanje. Možda se malo više vodi računa u novogradnji, ali na primer kod izdavanja, vlasnici često ne prijavljuju prebivalište, a u tom slučaju će vlasnih da bude prijavljen na adresi svakako, da plaća manji porez. Možda je neko povremeno u stanu. Sigurno ima i drugih sluičajeva. ali jedna stvar je sigurna - ne kupuje niko 100 kvadrata da tu živi sam. To je jedina sigurna brojka oko koje niko ne može da mulja. U teoriji ima smisla, ali mislim da je u praksi neizvodljivo, bar ne u Srbiji.
 
A kod nas ljudi baš vode računa da broj prijavljenih oslikava pravo stanje. Možda se malo više vodi računa u novogradnji, ali na primer kod izdavanja, vlasnici često ne prijavljuju prebivalište, a u tom slučaju će vlasnih da bude prijavljen na adresi svakako, da plaća manji porez. Možda je neko povremeno u stanu. Sigurno ima i drugih sluičajeva. ali jedna stvar je sigurna - ne kupuje niko 100 kvadrata da tu živi sam. To je jedina sigurna brojka oko koje niko ne može da mulja. U teoriji ima smisla, ali mislim da je u praksi neizvodljivo, bar ne u Srbiji.

Pričamo o javnim površinama i njihovom korišćenju od strane stanara, shodno tome i naplata treba da bude po broju stanara. Sad ko šta radi da bi izbegao porez i manje platio, to nije tema nit me zanima zaobilaženje zakona. Jednostavno računica fiksna nije validna, kao ni po m2, jer se niko ne čisti stan nego javnu površinu koju svi koriste podjednako. Takodje ta dva čuvara svima čuvaju podjednako stan.
 
Poslednja izmena:
Pričamo o javnim površinama i njihovom korišćenju od strane stanara, shodno tome i naplata treba da bude po broju stanara. Sad ko šta radi da bi izbegao porez i manje platio, to nije tema nit me zanima zaobilaženje zakona. Jednostavno računica fiksna nije validna, kao ni po m2, jer se niko ne čisti stan nego javnu površinu koju svi koriste podjednako. Takodje ta dva čuvara svima čuvaju podjednako stan.
U teoriji ti je ispravan stav, ali u praksi teško primenjiv. Prvo, neko mora konstantno da proverava koliko je stanara prijavljeno na stan i da shodno broju to prijavi firmi za održavanje kako bi pravilno rasporedila trošak održavanja zgrade. To bi trebao da radi upravnik, ali sumnjam da bi iko normalan to proveravao svakih par meseci. Drugo, evo ti dve situacije koje ne možeš da kontrolišeš, a koje imaju veze sa brojem ljudi koji fluktuiraju po zgradi - imam primer u mom ulazu da je otvoren vrtić u stanu. Svaki dan dolazi bar deset roditelja sa svojom decom, drndaju lift gore dole, a prijavljan samo jedan stanar na taj stan. Druga situacija, firma - radi ih nekoliko u stanu, i pošto im je zabranjeno pušenje unutra, svaki čas koriste taj isti lift da bi išli nekoliko puta ispred zgrade i tamo pušili, a na njihov "poslovni prostor", tj. običan stan prijavljen jedan ili dva stanara.

Obračun po posebnoj jedinici ili po kvadratu nema tu "pravičnost" o kojoj pričaš, ali su konstanta, nešto što se definiše, izglasa i nema mnogo glavobolje oko obračuna kasnije.
 
Vrh