Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Возио сам пре неки дан Вилсоновим булеваром па опет указујем на неусклађеност три-четири семафора од улаза у ТЦ до недовршене раскрснице код колског улаза у Сајам.
Једно зелено се отвори да би дошли до следећег црвеног, и тако редом, на растојању од неколико стотина метара.
:bash:

И даље ми представља загонетку зашто дуж Булевара нису направили кружне токове уместо обичних раскрсница са семафорима. Сем равномерног и сталног тока саобраћаја, мање загађења ваздуха, мање буке, мање визуелне засићености стубовима и светлима у боји, кружни ток с уређеним острвом у средини неупоредиво је лепши.
 
Zeleni talasi su prekinuti u mnogim ulicama gde su normalno funkcionisali. Već sam pričao o Bulevaru Mihaila Pupina, a primetio sam sličnu stvar i za Bulevar Nikole Tesle.
Ne vozim, ali često ujutru trčim i na semaforu sa Aleksinačkih rudara su uvek gužve u oba smera. Bukvalno celu kolonu iz Zemuna preseče taj semafor.

Tu je skoro završena instalacija novih semafora i svi su oni valjda spojeni u onaj novi sistem koji neko očigledno ne zna da se podesi.
 
Kad sam već kod tog semafora kod Juge. Naime, prilikom te zamene semafora, uklonjen je semafor na razdelnom ostrvu. Zaštitno vreme je sada podešeno (produženo) tako da pešak ima vremena da pređe celu raskrsnicu ako ga crveno uhvati na prvom delu.

E sad, pošto tu imamo vozila kod dolaze iz bočne ulice i skreću levo (kojima je zeleno, ali bez strelice), juče mi je vozač pokazivao na crveno svetlo za mene dok sam bio na razdelnom ostrvu i nastavljao sa prelaskom. Po mom mišljenju, ja imam pravo da nastavim do kraja bez obzira što mogu da sačekam na razdelnom ostrvu.

prelay-kod-juge.jpg
 
ако је један аутомобил, ја га увек пустим, буквално ми ништа не значи секунд, али ако је иза њега цела колона... е онда баш нећу толико да се цимам, још да крену ови што иду право па да чекам ко кр**** док се упали ново зелено, зезни ту причу

нажалост пешаци јако јако ретко обраћају пажњу на то да ли неког ометају или просто малтретирају, ако је нека улица где се иде полако а има доста пешака, иду један по један, таман овај пређе а појави се нови, и прави се колона аутомобила, а ја узмем па сачекам да се појави још бар двоје троје људи који хоће да пређу, да се не зауставља 6 трака због мене једног

не знам да ли је то менталитет "ја сам пешак, имам право првенства, идем да се иживљавам" или недостатак образовања, али свакако бих увео обавезну теоријску обуку за возача у оквиру основне или средње школе, и бар неколико практичних часова, јер велики број људи апсолутно нема представи колико треба аутомобилу да се заустави, излете на пешачки кад јуре две колоне 60 на сат као "па мора да ми стане", па супер што је тако по закону, ал ако си му дао 20 метара да се заустави са 60, немој да се чудиш кад се пробудиш у болници цео у гипсу
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864106#p864106:prg9kmb3 je napisao(la):
astrodule » Уто Јул 13, 2021 12:46 pm[/url]":prg9kmb3]Kad sam već kod tog semafora kod Juge. Naime, prilikom te zamene semafora, uklonjen je semafor na razdelnom ostrvu. Zaštitno vreme je sada podešeno (produženo) tako da pešak ima vremena da pređe celu raskrsnicu ako ga crveno uhvati na prvom delu.

E sad, pošto tu imamo vozila kod dolaze iz bočne ulice i skreću levo (kojima je zeleno, ali bez strelice), juče mi je vozač pokazivao na crveno svetlo za mene dok sam bio na razdelnom ostrvu i nastavljao sa prelaskom. Po mom mišljenju, ja imam pravo da nastavim do kraja bez obzira što mogu da sačekam na razdelnom ostrvu.


file.php
У Бул. НТ је до пре неколико година био прави зелени талас, додуше морао си да возиш преко ограничења, тј око 65 на сат. У задњих неколико година су више пута мењали режим, тако да си повремено поново могао да ухватиш зелени талас, а било је дана када си буквално имао црвени талас, поготово из правца Земуна ка Бранковом мосту. Дакле црвено, пали се зелено, крећеш и после неких 5-6 секунди се на следећем семафору пали црвено тако да ни при пуном гасу не можеш да стигнеш на зелено, и тако све док не прођеш Југу.
Сад су ваљда увели ове паметне семафоре, али се изгледа они нису сасвим опаметили. Није толико лоша ситуација, обично када прођем на првом зеленом даље ме ухвати само једно црвено. Али то црвено сада дуже траје, а поготово се то дешава са овим семафором на твојој слици. пре неки дан сам стајао најмање минут и по а можда и дуже, када су људи у аутомобилима прво почели да свирају када се створио солидан ред, а затим смо сви прошли на црвено. Сад да ли се семафор правио паметним или је дошло до неког квара нисам сазнао.
 
Upravo se to desilo pre par dana oko 7 ujutru. Čekao sam svoje zeleno (kao pešak). Kolone su bile sigurno preko 50m sa obe strane. Počeli ljudi da trube i čini mi se da su krenuli na crveno, ali nisam mogao da vidim iz mog ugla.
 
Da li neko gleda realno stanje pre nego što da nalog za crtanje pešačkog prelaza. Ne mora da izlazi na teren kad ima earth.


viber_slika_2021-07-20_17-57-24-077.jpg
 
тако стоји већ годинама, да не кажем деценијама, буквално од кад се сећам да сам туда први пут прошао

ултранебулозан прелаз, возачи не виде пешака испод брда, поготово кад је трамвај у станици, пешацима је много јак успон, прелази се практично преко 2 улице истовремено, а сам пешачки се налази на таквом месту да није нешто нарочито потребан ту, ко оће са пијаце доле у живка давидовића, има следећи који води нормалнијим и хуманијим путем

иако сам туда доста пута пролазио, никад га нисам користио јер је ултранебезбедан, али нажалост људи ха масовно користе, а у комбинацији са перверзном раскрсницом са господара вучића пре, и следећим прелазом који је несемафоризован после, прави агонију од живота трамвајима и колима
 
Danas sam išao putem Paraćin Zaječar. Pored neočekivano velikog saobraća za ovu deonicu, primetio sam da dosta ljudi greši kod isključivanja sa ovog puta na autoput u pravcu BG, tako što skreću na lokalnu saobraćajnicu nekih 50m pre pravog skretanja. Ispred mene danas tri BG i jedan Crnogorac BD i svi skreću pogrešno staju i vraćaju se u rikverc.
1.jpg

2.jpg


znak sam obeležio žutom strelicom, pogrešno sretanje crvenom a pravo zelenom.

Prvo, ne shvatam kako može da postoji lokalni put u zoni petlje, a drugo, da li stvarno nisu mogli da nađu način da bolje obeleže. Baš dosta ljudi greši.

Slika 1 je Google iz 2014, ali je znak isti, koji zaista pokazuje prvo desno.
 
Jednostavno znak pomeriti da bude između lpkalnog puta i petlje i problem rešen. Isto tako loše je obeleženo i skretanje za Prokop (iz pravca Gučevske), jer stoji tik ispred starog skretanja, pa dopbar deo ljudi po automatizmu tu skrene, ali čim skrenu, mortaju da stanu, jer ne mogu da idu dalje, pa okretanje u rikverci i obilaženje oko razdelnog ostrva između novog i starog skretanja, kako bi se došlo do pravog skretanja. Ozgleda da ni to nisu u stanju da nauče ljude koji izrađuju i obe koji postavljaju saobraćajne znake.
 
u principu je precizno obeleženo jer piše da je skretanje za 200m (barem ja tako tumačim).

Naravno da može bolje, npr, da u zoni te "pogrešne" reskrsnice stave još jedan znak, sličan kao prvi.
 
Ili samo dodati lokalni put na znak.

Mora znak da dude ranije, tu je pravac i vozi se brzo.

Kad smo kod tog puta, par km ispred, pre neke petlje, postoje znaci koji pokazuju na prvo iskljucenje za Paraćin, ali tek kad se dođe do samog skretanja stoji znak da je put zatvoren.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869761#p869761:13dgle35 je napisao(la):
astrodule » 06 Avg 2021 08:06[/url]":13dgle35]u principu je precizno obeleženo jer piše da je skretanje za 200m (barem ja tako tumačim).

Naravno da može bolje, npr, da u zoni te "pogrešne" reskrsnice stave još jedan znak, sličan kao prvi.
Pa čim ljudi masovno skreću na taj lokalni put, meni govori da to što piše da je udaljeno skretanje 200m ne znači ama baš ništa, jer ljudi nemaju predstavu koliko je tih 200m u realnosti, ili možda ni ne konstatuju da piše udaljenost.
 
Di su moleri za pešačke prelaze i linije ?
Kolektivni G.O. ili na novim koridorima ?
 
Od jutros (sreda, 1. septembar 2021.) je nešto pokarabašeno sa semaforom na uglu Bulevara deposta Stefana i Braće Jugovića, tako da su kolone u obe saobraćajne trake u Dečanskoj ulici, od Terazijskog tunela. Čak sporadičnmo dolazi i do blokiranja pomenute raskrsnice.

Naravno famozni prvi septembar što se itekako oseti u saobraćaju i što se vozila tiče, a i pešaka.

izvor: gspbeograd.net
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=870059#p870059:2pz2torb je napisao(la):
boca-ica » Sat Aug 07, 2021 2:55 pm[/url]":2pz2torb]Di su moleri za pešačke prelaze i linije ?
Kolektivni G.O. ili na novim koridorima ?
Da izgleda. Po celoj Srbiji ove godine horizontalna signalizacija se slabo radi.
Na temi o Karađorđevoj ulici sam napisao da dole kod Ekonomskog nema više strelica.
 
Novi Siemens semafori vise usporavaju saobracaj nego obratno. Dakle sada velike raskrsnice imaju poseban semafor sa vozila koja skrecu, on je crven sve dok se ne ugasi zeleno za one koje idu pravo. To je dobro sa strane bezbednosti, ali dosadasnje resenje je davalo mogucnost samoregulacije raskrsnice od strane vozaca. Vozaci su bili slobodni da skrenu ukoliko nema vozila iz suptrotne trake, sada su u obavezi da cekaju svoj signal bez obzira na saobracaj koji se odvija pravo. Ovo stvara ozbiljne probleme na vec problematicnim raskrsnicama. npr. Dusanovac i skretanje kao autoputu. Sada je van spica guzva prakticno do parka Sumica. Isti slucaj sam primetio na jos nekoliko mesta.
Ne verujem da ce biti moguce tako fino stelovanje u realnom vremenu koje ce ovaj problem resiti.
 
Valjda se svaki semafor programira na osnovu projekta saobraćajne signalizacije, a koji se radi prema građevinskom i saobraćajnom stanju.

Inače, ja volim kada je levo skretanje posebno rešeno. Baš mi se danas desilo da sam bio prvi u redu za levo, dobijem zeleno i čekam ceo ciklus (60 sek) jer je uz suprotnog pravca bila gužva. A onda je već i bočna dobila zeleno, kad sam prošao i iza mene još dvojca, kojima su baš je@#$i kevu svi.
Ostali su čekali novo zeleno.

Žena mi kaže da po pravilima ne smeš da uđeš u raskrnicu ako vidiš da ne možeš da izađeš, što naravno i ja poštujem kad idem pravo, ali mi nije jasno kako da skrenem, ako ne izađem do pola i čekam trenutak da se provučem?!
Drugo, bočna nije bila zakrčena.
 
Vrh