Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Postoji problem sa semaforima za pešake koji ne uključe zeleno svetlo za pešake ukoliko niko od pešaka nije pritisnuo taster. Takvi semafori su u Ruzveltovoj ulici u zoni groblja.
 
Tačno, uz dodatak da na takvim semaforima sve češće čujem zvučno obaveštenje da treba pritisnuti taster da bi se prešlaq ulica.
Samo što to nije jedina situacija koja je (potencijalno) problematična ili sporna. Na dosta mesta po gradu viđam da semafor za pešake drži crveno i u situacijama kada se kreću samo vozila koja ni na koji način ne ometaju prelazak pešaka. Takođe, pojedini pešački drže predugo crveno svetlo, pa ljudi dolaze u situaciju da pretrčavaju ulicu. Jedan od takvih semafora je bio onaj kod Metroa na Ibarskoj. Nakon rekonstrukcije tog dela, ne čćeka se više toliko dugo. Pored bolje organizacije semafora, kako za pešake, tako i za vozila, ne bi bilo loše da je više semafora za pešake sa brojačem vremena.
Evo recimo jedne zanimljive situacije. Na raskrsnici Džordža Vašingtona i Drinčićeve su nakon rekonstrukcije postavili razdelno ostrvo i semafororizovali raskrsnicu. Sigurno jedno mesec dana ima kako su ti semafori van funkcije i semafor za pešake blinka plavi znak uzvičnika.
 
Fali edukacija ljudima. Mnogi očekuju da se na semaforima odmah upali zeleno čim se pritisne dugme. To važi samo na nekim semaforima koji nisu u "sistemu". Na većini (svi novi) se čeka redovan interval i tada se upali zeleno. Ako niko ne pritisne, zeleno se ne pali.

I možete me nazivati glupim, ali uopšte nije jasno gde treba pritisnuti dugme. Svi gledaju gore ili onaj kao katadiopter, a uglavnom je dugme dole. Verujte mi da sam više puta pokazivao ljudima gde je dugme.

Takođe sam više puta (2) skrenuo pažnju vozačima da stanu iznad induktivne petlje ako su prvi na semaforu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882512#p882512:2lb2ede1 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Today, 16:59[/url]":2lb2ede1]Poduža (i retko temeljna) reportaža Blica o stanju semafora i signalizacije u gradu:

PAMETNI SEMAFORI NAPRAVILI OPŠTU POMETNJU Neki izbegavaju da pritisnu dugme, drugi to rade ali efekta nema, pa moraju da PRETRČAVAJU prometne ulice

https://www.blic.rs/vesti/beograd/pamet ... to/0syy8tj

Odlična reportaža. upravo ono što novinarstvo treba da bude.

Komentari su na žalost, ono što je poražavajuće. Evo, jedini ispravan komenar je dobio 6 minusa i 0 pluseva (dok ja nisam pohvalio)

Bgd
16:19 22.09.2021
Takvi pametni semafori rade već deceniju na Bulevaru od kada je rekonstruisan.Pešaci pritiskom na dugme obaveštavaju semafor da žele da predju ulicu i on posle izvesnog vremena upali zeleno. Problem je u pesacima koji misle da semafor odmah mora da upali zeleno
 
Slažem se sa komentarom koji si citirao, samo bih dodao da mi se nekoliko puta desilo da semafori "zakucaju" na crveno za pešake, pa da moramo na kvarnjaka da prelazimo / pretrčavamo. Najgore mi je bilo kada se to desilo na raskrsnici Bulevara i Gospodara Vučića. Na sve četri strane. Na kraju sam prešao ulicu na pešačkom kod zadnjem ulasza u pijacu, kod skretanja u Živka Davidovića.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882583#p882583:2jizo57l je napisao(la):
astrodule » 22 Sep 2021 08:00 pm[/url]":2jizo57l]Svi gledaju gore ili onaj kao katadiopter, a uglavnom je dugme dole. Verujte mi da sam više puta pokazivao ljudima gde je dugme.
Ukoliko nema nacrtana meta sa šakom ispod, svi ostali dugmići su samo informativnog karaktera. To ispod nije dugme već strelica koja pokazuje pravac i smer prelaza, ujedno osetljiva na pritisak kako bi se, ukoliko je neko opipa, sa zvučnika čula informativna poruka. Pošto je kod nas nema, čuje se isti zvuk kao za zahtev za prelaz pa ljudi pogrešno misle da je to isto.
"Kadadiopter" je zapravo indikator zahteva, kada on svetli znači da je neko već zahtevao prelaz.
izvor: sajt i uputstvo proizvođača
 
Primetio sam da masovno otpadaju "kačketići" iznad svetala na novim semaforima.
 
Jel to nešto poput onog "plavog kita" gde su deca izvršavala samoubistvo pred web kamerama?
 
Сад је хит имати што више прегледа и пратилаца на тик току због неког дебилног "изазова" типа лежи на улици док не дођу кола и сл. идијотлуци.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882878#p882878:iiwysmhl je napisao(la):
Дошљак » 23 Sep 2021 19:32[/url]":iiwysmhl]Сад је хит имати што више прегледа и пратилаца на тик току због неког дебилног "изазова" типа лежи на улици док не дођу кола и сл. идијотлуци.
Sama činjenica da imaš "tik tok" nalog te smešta u debilnu kategoriju. Pogotovu što već duže imamo izazov "što više pojedinačnih naloga na različitim društvenim mrežama, sa što više kačenja gluposti (od fotografija iz svih javnih klonji, preko komentara i izjava koje ni samom autoru nisu jasne šta je hteo da kaže i dobijanja što više lajkova na iste) i što više pratilaca".
 
да се као становник коњарника (коњ?) огласим на тему семафора устаничка/в. илића, јесте неупоредиво боља ситуација, међутим, опет нису ставили како је раније било, прво из устаничке одозго зелено свима, па кад сви што скрећу лево, тек онда се пали овима одоздо из устаничке право, тренутно се пали свима истовремено за право, а и овима одозго из устаничке лево, што је и даље лоше јер осим ако неко не нагрува гас ко манијак, једва да ико може да прође лево пре него што ови одоздо крену, а то прави проблем јер је лева трака устаничке, у раскрсници средња, само за лево, тако да се прави хаос онима који иду право (да не спомињем кад пешаци заблокирају колону при скретању десно)



не разумем ове генијалце, очигледно је лево приоритетни правац чим су му дали две посебне траке, а третирају га као неко споредно лево скретање где прођу 3-4 возила по циклусу, слична је ситуација и горе на бањици кад се скреће лево с бањице у бахтијара вагабзаде, то је главни правац, тако стоји чак и на знаковима, али не, две траке за лево стоје док ови из правца ВМА шибају право, а што је најгоре, раскрсница је дизајнирана за брзине 5-10 километара на сат, аутобуси који скрећу лево у том главном правцу, трасом СМТа, пројекта од државног значаја, нема шансе да скрену ни 5 на сат јер је толико све некако уско и оштро, а таква је геометрија да сви који ту скрећу лево толико уђу у раскрсницу да плаше ове који иду право из правца ВМА па успоравају до 10ак на сат буквално, а кад сви иду тако споро, када постоји веће одстојање у колони, не можеш да провалиш да ли се њима упалило црвено па да скренеш или није, тако да возачи аутобуса (а вала и ја) скрећу лево на силу, секу ове што иду право

тоталне небулозе праве, буквално су довели тим стручњака и рекли им "ајде испројектујте раскрсницу тако да је проток што је мањи могући, али опет да је шанса за удес што већа", а пошто сам теоретичар завере не би ме чудило да је то намерно урадио неки анти-брмбрм лоби не би ли се повећао број удеса па да нам забране да се возикамо и спаљујемо диносаурусе


дугмићи на семафорима за пешаке су дилетантни, сви знамо да на 90% раскрсница нису повезани ни на шта (осим на наранџасту ЛЕД да засветли катадиоптер) и представљају плацебо да се мање нервираш док чекаш, а онда неки малоумник смисли да направи такав семафор да има нормалне циклусе зелено црвено за кола али за пешаке држи црвено осим ако не притиснеш дугме, а пто је најјаче уопште не скраћује време чекања пешацима, значи код таквих семафора имамо две ситуације: 1. не стиснеш дугме, свакако се аутомобили заустављају на црвено, без икаквог скраћења црвеног ил продужења зеленог њима, или 2. стиснеш дугме, и семафор само почне да функционише нормално

е такви дилетантски семафори су били у борској код станице станка пауновића и доле код надвожњака код станице ГО раковица, сада су овај доле (за овај код станка не знам) преправили тако да се црвено колима никада не пали, а кад пешак стисне дугме, чека 20 секунди и онда му се пали зелено, то има смисла и логично је, мада не видим разлог за то јер само стотинак метара даље је семафор код надвожњака који нема дугмиће него је на тајмер, тако да се овај на дугме може лепо подесити да држи талас зеленог, и неће бити проблема аутомобилима, а неће ни пешацима, да морају да стискају дугме за које већина интуитивно зна да не раде ништа па ни не покушава да стисне
 
Da li će ovo pomoći da se spreči ova gužva?

RADOVI~1.jpg
guzva-frans.jpg


Verovatno može malo da se pomogne, ali bez proširivanja rampi - teško
 
не, ни проширивање рампи не би помогло јер би се онда уместо у 2 колоне чекало у 3 за укључење на аутопут, што генерише све проблеме од јужног булевара преко франша до аутокоманде, а аутопут је наравно пренатрпан и ни на који начин се не може поправити ситуација док се не уради обилазница

а и кад се уради обилазница, овај аутопут кроз центар је превише слабог протока у односу на потребе грађана, обилазница је супер за турке који иду из немачке за турску, али за мене који идем од коњарника до НБГ је практично бескорисна, велики је проблем што људи не умеју да користе аутопут, десном се вози, левом се претиче, чак и да има десет трака, десном се вози, једном лево се претиче, левојом се претиче још брже и тако даље, и онда имаш практично само једну траку протока, што јесте боље од садашњег стања слалома између леве и десне, али је опет премало за такву саобраћајницу, тако да можда и није толико лоша идеја да аутопут претворе у булевар
 
Rešenje za auto-put je uvođenje besplatnog MetroBusa koji će ići na svakih 3 minuta i koji će učiniti besmisleno čekanje u automobilu dok je pored tebe prošlo 10 takvih autobusa. Za tu potrebu bi mogla da se kupe i dvozglobna vozila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884082#p884082:32oh4w88 je napisao(la):
nekianonimnilik » 27 Sep 2021 16:33[/url]":32oh4w88]не, ни проширивање рампи не би помогло јер би се онда уместо у 2 колоне чекало у 3 за укључење на аутопут, што генерише све проблеме од јужног булевара преко франша до аутокоманде, а аутопут је наравно пренатрпан и ни на који начин се не може поправити ситуација док се не уради обилазница
Pa spominjali smo više puta kakvo bi to bilo proširenje. Trake koje bi se dodale bi bile zasebe, tj. zasebni pravci. Recimo napravi se rampa koja bi se već pri usponu odvajala za Južni bulevar / Ustaničku. Ovako kako je sada, svako svakog preseca i ometa, te samim tim i usporava.
 
то би дефинитвно било добро, и сваки пут када пролазим туда покушавам да смислим како најједноставније и најјефтиније направити да свако иде тачно куда жели без иједног пресецања
 
Čini mi se da su promenili režim semafora na raskrsnici ustaničke i južnog bulevara. Ranije se crveno palilo po sledećem redosledu: onima koji dolaze iz pravca 1) ustaničke (nisam siguran za nebojšinu), 2) auto komande, 3) južnog.
A sada je 1) 3) 2).
Jel ispratio neko ima li nekog pomaka, manjih gužvi?
 
Јутрос сам прошао потез Аутопут, В. Илића, Устаничка, Булевар ослобођења. Целом трасом сам имао зелени талас. Одушевљен сам.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883629#p883629:1jer3keu je napisao(la):
nekianonimnilik » Sun Sep 26, 2021 1:00 am[/url]":1jer3keu]
...
не разумем ове генијалце, очигледно је лево приоритетни правац чим су му дали две посебне траке, а третирају га као неко споредно лево скретање где прођу 3-4 возила по циклусу, слична је ситуација и горе на бањици кад се скреће лево с бањице у бахтијара вагабзаде, то је главни правац, тако стоји чак и на знаковима, али не, две траке за лево стоје док ови из правца ВМА шибају право, а што је најгоре, раскрсница је дизајнирана за брзине 5-10 километара на сат, аутобуси који скрећу лево у том главном правцу, трасом СМТа, пројекта од државног значаја, нема шансе да скрену ни 5 на сат јер је толико све некако уско и оштро, а таква је геометрија да сви који ту скрећу лево толико уђу у раскрсницу да плаше ове који иду право из правца ВМА па успоравају до 10ак на сат буквално, а кад сви иду тако споро, када постоји веће одстојање у колони, не можеш да провалиш да ли се њима упалило црвено па да скренеш или није, тако да возачи аутобуса (а вала и ја) скрећу лево на силу, секу ове што иду право

тоталне небулозе праве, буквално су довели тим стручњака и рекли им "ајде испројектујте раскрсницу тако да је проток што је мањи могући, али опет да је шанса за удес што већа", а пошто сам теоретичар завере не би ме чудило да је то намерно урадио неки анти-брмбрм лоби не би ли се повећао број удеса па да нам забране да се возикамо и спаљујемо диносаурусе

...
Izgleda da su danas na Banjici pokušali da poprave sranje koje su napravili za levo skretanje ka Kanarevom brdu: poništili su znak koji označava pružanje puta sa pravom prvenstva a dodali su i lanternu za levo skretanje.
Nisam uspeo da utvrdim da li su i zaštitili ovaj signal, nisam se dugo zadržao u raskrsnici:
https://twitter.com/SaobrKamera/status/ ... 74240?s=19
 
видех данас прелепљене знаке за главни пут, и сад ми тек није јасно шта је писац хтео да каже, ко куда има првенства
 
Vrh