Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842875#p842875:zkg8ycyi je napisao(la):
astrodule » Sun Apr 18, 2021 3:52 pm[/url]":zkg8ycyi]Pošto postoji obaveza da mlađi razredi lično budu dopraćeni (i da se preuzmu) do nastavnice onda bi se morao i parking obezbediti.

Nisam znao za tu obavezu, hvala na pojašnjenju.
U tom slučaju bi bilo korektno obezbediti neki prostor za zaustavljanje, ali znamo i sami da je to teško izvodljivo za dobar deo škola u gradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842808#p842808:839rlh2h je napisao(la):
boca-ica » Ned Apr 18, 2021 11:37 am[/url]":839rlh2h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842747#p842747:839rlh2h je napisao(la):
wexy » 18 Apr 2021 09:32[/url]":839rlh2h]Sta su, nesposobni da hodaju malo?
Obe škole su u centru Zemuna tako da nema na par bloka unakolo slobodnog mesta za parkiranje
Što nije ni bitno
jer ni jedan roditelj nema potrebe za parkiranjem vec samo za krace zaustavljanje . Nije isto zaustaviti se radi pljeskavice i radi deteta. :!:

Tačno se zna u minut, kad zvoni školsko zvono tj kad deca izlaze iz škole. tako da ZAUSTAVLjANjE radi prihvata deta traje 5 min. ...ajd i 10
Ne zaboravi da je stajanje vozila do 15 min zaustavljanje
a više od toga jeste parkiranje.

Očigledno ovde je u pitanju zloba, pakost,
a ne ne stručnost. jer razlika izmedju ta dva saobraćajna znaka je očigledna i jasna i duduku, blago poremecenom a kamoli obićnom čoveku.
Pride ,,oko Sokolovo,, je redovno i vrlo učestlo u svojoj ruti kod obe škole.
Slučajno ?
Jok bre rekoh razlog pakost i čista zloba. Na širem planu iz Bgda je istisnut , izbačen saobraćakni znak
zabranjeno parkiranje,
vec seju samo jedan
zabranjeno i zaustavljanje i parkiranje.
iz čiste zlobe i pakosti.
:twisted:

Zaustavljanje je kraće nije 15 min.

Zaustavljanje i parkiranje vozila
Zaustavljanje vozila – je svaki prekid kretanja vozila na putu u trajanju do tri minuta(stari zakon : 15 minuta), pri čemu vozač ne napušta vozilo, osim prekida radi postupanja po znaku ili pravilu kojim se reguliše saobraćaj.

Parkiranje vozila – je svaki prekid kretanja vozila, osim prekida radi postupanja po znaku ili pravilu kojim se reguliše saobraćaj, koje se ne smatra zaustavljanjem (zaustavljanje duže od 3 min ili ako vozač napusti vozilo bez obzira na trajanje; stari zakon : duže od 15 minuta).
Obzirom kakav haos prave roditelji sa kolima i koliko ometaju, ugrožavaju saobraćaj sasvim logičan je sledeći postupak nadležnih.
O haosima je i ovde na forumu pisano a opet da li moguće da su se svi rodili u kolima i ne mogu da se poršetaju par stotina metara.
 
,,, Obzirom kakav haos prave roditelji sa kolima i koliko ometaju, ugrožavaju saobraćaj sasvim logičan je sledeći postupak nadležnih.... ,, :shock:

Pa njihovo mesto za zaustavljanje
prekoputa ulice svaki milimetaar iznajmljuje parking servis za pare. :dil:
I ko onda pravi haos ?
Uka buka na vuka a lisica meso pojede.
ili savremeno rečeno
ovde se radi o direktnoj zameni teze,
jasno
Peva se lisičija pesma :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842875#p842875:24dw27ut je napisao(la):
astrodule » 18 Апр 2021 02:52 pm[/url]":24dw27ut]Pošto postoji obaveza da mlađi razredi lično budu dopraćeni (i da se preuzmu) do nastavnice onda bi se morao i parking obezbediti.

Pa ta obaveza ne znaci da ih morate dopratiti/preuzeti KOLIMA.

:bash:
 
Znam, samo kažem da nije dovoljno "izbaciti" dete ispred škole iz kola.

Negde zaista nema parking u blizini, ali u većini slučajeva parking postoji 100-tinjak metara dalje, pa čak i da se tamo neko zagradi, nije problem jer to traje do 10 minuta.

Iskreno, kažnjavao bih strogo sve koje parkiraju na ulici i odu po dete. Ako nema parkinga u blizini, neka se roditelji organizuju i pošalju neku peticiju. Ako im se ne udovolji neka glasaju za nekog drugog na sledećim izborima.
 
Pored obe skole postoji parking.
Pored Pinkija, pa dalje uz ulice, iza robne kuce, pored pijace i duz celog keja.
Da... placaju se. I? Sta je problem? Hoces kolima,... plati. Niko ti ne brani da dodjes peske.

Zaustavljanje na 5 sekundi je sasvim dovoljno da zaklonis dete koje ce istrcati iza tvog auta pod drugi auto koji te obilazi.
Ili... tudja deca nisu uopste bitna, vazno je samo tvoje?

Tako da taj znak tu i te kako treba da stoji, sa sve okom sokolovim, a licno bih "ugradio" policajca na licu mesta da ti odmah uruci kaznu.

Meni samo nije jasno kako cela moja generacija i n njih pre i posle prezive bez odvodjenja/dovodjenja, a kamoli odvozenja/dovozenja.
Prvi dan prvog razreda me je cale odve do skole i: evo ovo ti je skola, sad mars u skolu :)
Ne pomisljaj da je ni tog prvog dana dosao po mene bilo on, bilo majka. Nisu mogli sve i da su hteli.
A uz to, bio je neopisiv blam da mama ili tata dodju po tebe. Dupe bi ti pomerali mesecima posle toga.

Zaustavljanje je do 3 minuta, a ne do 15:
Clan 7
...
71) zaustavljanje vozila je svaki prekid kretanja vozila na putu u trajanju do tri minuta, pri čemu vozač ne napušta vozilo, osim prekida radi postupanja po znaku ili pravilu kojim se reguliše saobraćaj,
 
Паркинга има али места нема. Свакако није у питању плаћање јер се и онако не плаћа до 15 мин. Моје мишљење да би поред школа требало обезбедити места за 5-минтуна паркирања (можда и краће), као што су на аеродрому 1-минутна паркинг места. За десу старију од другог разреда је довољно и 10-ак секунди.
 
Neki ljudi ovde bi samo da nekome naplaćuju nešto.
 
fefa72fb9e262ee872cc41f94128e623.jpg



koja je priča na kraju za ovaj semafor...jel ostaje ovako zaklonjen ovom banderom?

ne mogu da shvatim da službe kod svake rekonstrukcije nisu iskoordinirane sa ovom postavlom nosača za semafor, rasvetu, kamere....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Мени је пало на памет да би родитељи могли да се сами међусобно организују. Један родитељ из улаза/зграде/улице води четворо-петоро деце до школе, и тако сваки родитељ по један дан у недељи. Или једну недељу у месецу, а друге три је слободан.
Родитељи би били слободнији и имали мање обавеза, гужве и кола испред школе би било четири пута мање, а места за паркирање четири пута више ...
За то је потребно нешто самодисциплине, истина.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843224#p843224:je6ils0p je napisao(la):
paradox polje » Pon Apr 19, 2021 3:40 pm[/url]":je6ils0p]Паркинга има али места нема. Свакако није у питању плаћање јер се и онако не плаћа до 15 мин. Моје мишљење да би поред школа требало обезбедити места за 5-минтуна паркирања (можда и краће), као што су на аеродрому 1-минутна паркинг места. За десу старију од другог разреда је довољно и 10-ак секунди.
Jos mi se nije desilo da na ta dva mesta ne nadjem parking.
Ne uvek "na prvu", ne uvek "na 20 metara", nekada mora krug unaokolo ali uvek sam ga nasao.
U svako doba dana, i u spicu i ujutru i uvece...

A relativno cesto tu dolazim, na obe lokacije (na jednoj mi je banka, na drugoj imam musteriju).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843289#p843289:2pazffhi je napisao(la):
Bulbulderac17 » Today, 19:06[/url]":2pazffhi]
fefa72fb9e262ee872cc41f94128e623.jpg



koja je priča na kraju za ovaj semafor...jel ostaje ovako zaklonjen ovom banderom?

ne mogu da shvatim da službe kod svake rekonstrukcije nisu iskoordinirane sa ovom postavlom nosača za semafor, rasvetu, kamere....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Plavi znak za pešački prelaz je okrenut na pogrešnu stranu.
 
Јавно-приватно партнерство за финансирање саобраћајне сигнализације у зонама школа приградских општина

Одборници Скупштине града усвојили су Предлог концесионог акта за финансирање редовног одржавања хоризонталне саобраћајне сигнализације и делова саобраћајне опреме, пешачких ограда и саобраћајних стубића у зонама школа у седам градских општина.

Како је истакао секретар за саобраћај Душан Рафаиловић, предмет концесије подразумева редовно одржавање хоризонталне и вертикалне сигнализације, делова саобраћајне сигнализације, опреме пешачких ограда и саобраћајних стубића у зонама школа у седам градских општина: Барајеву, Гроцкој, Лазаревцу, Младеновцу, Обреновцу, Сопоту и Сурчину, као и израду недостајућих пројеката зона школа на период од 25 година.

– У приградским општинама имамо укупно 46 матичних основних школа и 97 истурених одељења, што укупно чини 143 зоне школе. Концесионар има обавезу да у седам приградских општина уради зоне школе, уреди их, одржава хоризонталну и вертикалну сигнализацију бар једном годишње, а ти радови морају бити завршени до 1. септембра. Такође, концесионар има обавезу одржавања делова саобраћајне опреме, пешачких ограда и саобраћајних стубића, као и израде недостајућих пројеката за зоне школа у року од шест месеци од увођења у посао. Заузврат, концесионар ће имати могућност набавке, изградње и постављања одређених елемената урбаног мобилијара, 50 ЛЕД дисплеја на територији седам приградских општина које нису обухваћене Генералним урбанистичким планом и каталогом урбане опреме. Град Београд би без накнаде у процењеној вредности од 200.000 евра годишње, односно пет милиона евра за период трајања концесије, користио део времена на дисплејима за информације од општег значаја – рекао је Рафаиловић.

Градски одборници су усвојили и Решење о давању сагласности на коначни Нацрт јавног уговора о јавно-приватном партнерству о обављању делатности експлоатације и одржавања система за наплату карата и управљање возилима у јавном линијском превозу путника у Београду. Такође, усвојени су и Извештај о степену реализације, програму уређења и додели грађевинског земљишта у периоду од 1. јануара до 31. децембра 2020. године, као и Извештај о раду Градског правобранилаштва Града Београда за период од 1. јануара до 31. децембра 2020. године. Одборници су усвојили Предлог решења о давању сагласности на Статут Апотекарске установе „Апотека Београд”, Предлог решења о давању сагласности на Одлуку о допуну Статута јавног предузећа за обављање делатности од општег интереса за Град Београд – „Београдска тврђава”, као и Предлог одлуке о спровођењу јавног конкурса за изборе директора ЈКП „Инфостан технологије”, чији је оснивач Град Београд.

izvor: beograd.rs
 
Sad stavljajuje one "pametne" semafore na uglu Brankove i Pop Lukine, gužva je od jutros.

I kako sam razumeo njihova svrha uopšte nije pravljenje zelenog talasa, nego kažnjavanje. Daje zaštitno vreme kada prebaci sa žutog na crveno i nakon tog vremena automatski slika vozilo koje prođe.

izvor: gspbeograd.net
 
Ovo što si napisao, uz dužno poštovanje, nema veze s mozgom. Molim te da ne deliš ove poluinformacije. Upravljački uređaj i oprema na pomenutoj lokaciji su zamenjeni još prošle godine. Suština adaptivnog (tzv. "pametnog") režima rada je prilagođavanje trenutnim uslovima u saobraćaju, bilo na nivou raskrsnice ili zone. Koliko ja znam, a veruj mi da znam dosta o ovom projektu, nije se pominjalo ni k od kažnjavanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852597#p852597:2bbe3so6 je napisao(la):
winstonsmith » Ned Maj 23, 2021 7:04 pm[/url]":2bbe3so6]Ovo što si napisao, uz dužno poštovanje, nema veze s mozgom. Molim te da ne deliš ove poluinformacije. Upravljački uređaj i oprema na pomenutoj lokaciji su zamenjeni još prošle godine. Suština adaptivnog (tzv. "pametnog") režima rada je prilagođavanje trenutnim uslovima u saobraćaju, bilo na nivou raskrsnice ili zone. Koliko ja znam, a veruj mi da znam dosta o ovom projektu, nije se pominjalo ni k od kažnjavanja.

Zašto ukidaju treptuće zeleno ?
 
Mislim da su procenili da to umesto "uspori, uskoro će crveno", kod nas znači "daj gas da prođem pre žutog".

Između ostalog i zbog toga što nemaju svi semafori to trepćuće zeleno, pa u zavisnosti od toga prolazak kroz žuto se drugačije tretira.

Jesam za jednobraznost, i u principu podržavam (naravno, u tom slučaju žuto mora uvek isto da traje)
 
Još besmislenije je jer se isto dešava i sa žutim, čim se upali oni po gasu pa nek bude i crveno jer opet ima onaj zaštitni period kad pali zeleno sa bočne strane. A ako idemo tom logikom onda bolje žuto da ukinemo i da se na svakoj raskrsnici postave oni izranjajući sutbići.
- Bezbednije i vaspitnije od toga nema. Uništi auto i još ga sačeka debela kazna.

Žuto ne može isto da traje jer je programira zavisno od ograničenja brzine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853071#p853071:3lnua9vw je napisao(la):
Žika » Uto Maj 25, 2021 12:56 pm[/url]":3lnua9vw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852597#p852597:3lnua9vw je napisao(la):
winstonsmith » Ned Maj 23, 2021 7:04 pm[/url]":3lnua9vw]Ovo što si napisao, uz dužno poštovanje, nema veze s mozgom. Molim te da ne deliš ove poluinformacije. Upravljački uređaj i oprema na pomenutoj lokaciji su zamenjeni još prošle godine. Suština adaptivnog (tzv. "pametnog") režima rada je prilagođavanje trenutnim uslovima u saobraćaju, bilo na nivou raskrsnice ili zone. Koliko ja znam, a veruj mi da znam dosta o ovom projektu, nije se pominjalo ni k od kažnjavanja.

Zašto ukidaju treptuće zeleno ?

Zato što ograničava fleksibilnost sistema u adaptivnom režimu rada signala, što naravno u fiksnom režimu (koji je maltene bio primenjen svuda do skoro) nije slučaj, ali da ne zalazim u detalje. Ukoliko se poštuje ograničenje brzine i vozač je koncentrisan na vožnju, mislim da je tri sekunde žutog na kraju zelenog intervala sasvim dovoljno vremena da reaguje i bezbedno se zaustavi.
 
Tri sekunde dovoljno autobusu sa 50 km/h da se zaustavi bez padanja putnika ?
Odnosno dve jer vreme reakcije i vreme dok kočioni sistem krene da usporava prođe minimum 1 sekunda negde i 1,3 sekunde.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853804#p853804:1vve8ww6 je napisao(la):
Žika » Čet Maj 27, 2021 9:10 pm[/url]":1vve8ww6]Tri sekunde dovoljno autobusu sa 50 km/h da se zaustavi bez padanja putnika ?
Odnosno dve jer vreme reakcije i vreme dok kočioni sistem krene da usporava prođe minimum 1 sekunda negde i 1,3 sekunde.

Da.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853755#p853755:zvjvyo23 je napisao(la):
winstonsmith » Čet Maj 27, 2021 7:08 pm[/url]":zvjvyo23]

Zato što ograničava fleksibilnost sistema u adaptivnom režimu rada signala, što naravno u fiksnom režimu (koji je maltene bio primenjen svuda do skoro) nije slučaj, ali da ne zalazim u detalje. Ukoliko se poštuje ograničenje brzine i vozač je koncentrisan na vožnju, mislim da je tri sekunde žutog na kraju zelenog intervala sasvim dovoljno vremena da reaguje i bezbedno se zaustavi.

Ajde malo u detalje :)
Stvarno me zanimaju detalji, to jest sta to ogranicava fleksibilnost?

Jedino sto mislim da je "vozac koji je skoncentrisan na voznju i postuje ogranicenje brzine" imaginarna kategorija :)

U realnom svetu, inzinjeri imaju "stepen sigurnosti". Kao sto gradjevinci prave stub 1.5 puta deblji nego sto je neophodno, kao sto masinci stave sajlu koja je 2 puta deblja od proracuna, tako i saobracajci treba da racunaju sa barem 20% prekoracenja brzine i barem 30% "neskoncentrisanosti".
Realno... vozaca koji su potpuno skoncentrisani na voznju, ima mozda i ispod 5%
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853823#p853823:2bto6rcx je napisao(la):
winstonsmith » Čet Maj 27, 2021 9:26 pm[/url]":2bto6rcx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853804#p853804:2bto6rcx je napisao(la):
Žika » Čet Maj 27, 2021 9:10 pm[/url]":2bto6rcx]Tri sekunde dovoljno autobusu sa 50 km/h da se zaustavi bez padanja putnika ?
Odnosno dve jer vreme reakcije i vreme dok kočioni sistem krene da usporava prođe minimum 1 sekunda negde i 1,3 sekunde.

Da.
Skoro ( prosečnih ) 7 m/s usporenja mogu stariji ljudi da se zadrže ?
 
Vrh