Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Мени се не свиђају ознаке на аутопутевима и улазне табле. Иста боја и фонт као и у ХР, БиХ итд. Увек та жуто-зелена комбинација. Могли би се угледати мало на Мађарску.
Pogledajte prilog 204531Pogledajte prilog 204532








Kod Italijana i Slovaka su zelene.
Screenshot 2025-07-26 at 4.17.11 PM.png
 
Zelena je većinski usvojena kao standard označavanja auto-puteva u da kažemo istočnom delu Evrope, dok plavu koriste na zapadnom delu.

Mnogo veći problem od boje i fonta, nama predstavlja odsustvo standarda označavanja auto-puteva, počev od jasnog isticanja broja autoputa, kvalitetnijeg obeležavanja i standardizovanja odmarališta, kvalitetnijeg označavanja izlaza sa auto-puta, gde će pred samim izlazom biti označena i ostala mesta do kojih se može doći, rekao bih da nam fale i turistički "braon" znakovi, led displeji fale na dobrom delu auto-puteva, a i tamo gde ih ima, ispisuju "kre*enske" poruke poput: "Srbija, ponosni domaćin EXPO 2027"...

Evo me ponovo u Hrvatskoj i svaki put se oduševim, kad vidim koliko se oni brinu o "udobnosti" korišćenja auto-puta. Naši da uzmu i da uče od njih kako treba da izgleda sistem informisanja na auto-putu.

A i AMSS može da se posrami, jer je njihov komšijski kolega HAK, pokrio apsolutno sve ključne tačke na auto-putevima kamerama, tako da u svakom doba dana možete videti kakva je situacija na putu. AMSS se jedva smilovao da ubaci kamere na graničnim prelazima.
 
Poslednja izmena:
Из године у годину је све боље стање путоказа, али нпр. у Хрватској су страшно запостављени последњих пар година.
 
Из године у годину је све боље стање путоказа, али нпр. у Хрватској су страшно запостављени последњих пар година.
Ja nisam stekao taj utisak.
Drugo, oni imaju sistem aktivnog upravljanja saobraćem, sa stanicama na oko 5km, već nekih 15 godina, a displeji su u boljem stanju od naših, koji su više reklamni panoi.
Takođe i punu integraciju sa HRT koji pruža TA saopštenja preko RDS. I to rade na lokalnim programima, a ne kao kod nas. Pošao si u Grčku i slušaš mp3 i odjednom MUP preko 202 objavlnuje da je kod Subotice zastoj.
Ali da, RTS nema lokalne stanice.
Edit: Ne kažem, dobro i to što su konačno uveli, sa 25 godina kašnjenja, ali treba sistem treba unaprediti.

Održavanje, pogotovo autoputeva, u Srbiji je sasvim korektno. Bezbednost je odlična. Ali ima stvari koje fale, koje su plaćene ali eto.
 
Poslednja izmena:
Koliko je maloumnosti i neodgovornosti kod nas sam video neki dan.
Od Simanovaca sam se iskljucio na petlji ka Ns. I vozim tako 80 iza kamiona jer je nekog uvek bilo u preticajnoj, iza mene isto kamion. Vidim golf 7 prolazi pored mene, dolazi do pola kamiona sto je ispred mene, ja vidim nema nikog iza i krecem i ja da preticem kamion. Kad vidim ovaj sa golfom nesto usporava i to sve jace. I ja se naglo vracam u svoju traku.
U preticajnoj traci stoji radnik i kamion, kose travu izmedju traka.
Nijedan znak sa leve strane nije postojao koji upozorava na radove. Put ima blagu krivinu na desno i kad si iza kamiona ne vidis ni 50m sta je u preticajnoj.

Posle sam shvatio da su verovatno postavili znak negde napred, ali su u medjuvremenu prosli petlju i oni koji se ukljice na petlji nikako nisu obavesteni o radovima. To sam zakljucio jer su koslili i kod simanovaca, bio je znak radovi narednih 5 km, i tu je negde kamion i bio.

Da nije bilo ovog sa golfom koji je krenuo da koci, ja bih verovatno krenuo u preticanje i moguce naleteo na taj kamion da sam bio 50m blizi.
Onda bi se pitali u novinama da li sam gledao u telefon i kako ne vidim toliki kamion isped sebe...
 
Organizacija tih radova je kod na kriminalnom nivou. Mislim na košenje i na devijacije kada se prelazi u traku u suprotnom smeru zbog radova.

Pa samo pređeš granicu i vidiš kako se to obezbeđuje na bezbedan način i postane ti jasno kakvi ćaciji rade u našim preduzećima.

Hrvati npr. nemaju čunjeve na svakih par metara koji odvajaju smerove, već celom dužinom montažnu barijericu visine oko pola metra.

Tako je i u Austriji (verovatno su od njih i videli).

Kada su devijacije u pitanju, uvek je dobro osvetljenje i sve ti je jasno, a kod nas su uglavnom u mraku i skoro uvek se pravi zastoj kod same devijacije.
 
Те монтажне баријерице у иностранству се постављају само кад се радови дуже изводе.

На А3 постављају тај знак за радове (кошење траве) у наредних 5000 метара, а на А1 никада. Очигледно извођачи радова сваки има свој неки стандард постављања сигнализације... На А3 је Сремпут, ако се не варам, а на А1 на тој деоници је Србијапут.
 
Zelena je većinski usvojena kao standard označavanja auto-puteva u da kažemo istočnom delu Evrope, dok plavu koriste na zapadnom delu.

Mnogo veći problem od boje i fonta, nama predstavlja odsustvo standarda označavanja auto-puteva, počev od jasnog isticanja broja autoputa, kvalitetnijeg obeležavanja i standardizovanja odmarališta, kvalitetnijeg označavanja izlaza sa auto-puta, gde će pred samim izlazom biti označena i ostala mesta do kojih se može doći, rekao bih da nam fale i turistički "braon" znakovi, led displeji fale na dobrom delu auto-puteva, a i tamo gde ih ima, ispisuju "kre*enske" poruke poput: "Srbija, ponosni domaćin EXPO 2027"...

Evo me ponovo u Hrvatskoj i svaki put se oduševim, kad vidim koliko se oni brinu o "udobnosti" korišćenja auto-puta. Naši da uzmu i da uče od njih kako treba da izgleda sistem informisanja na auto-putu.

A i AMSS može da se posrami, jer je njihov komšijski kolega HAK, pokrio apsolutno sve ključne tačke na auto-putevima kamerama, tako da u svakom doba dana možete videti kakva je situacija na putu. AMSS se jedva smilovao da ubaci kamere na graničnim prelazima.
Slažem se za Hrv putokaze i oznake. Jako često putujem Beograd - Rijeka, Rijeka - Beograd, i upravo sam se vratio iz HR. Ovaj put su sve digitalne table bile jednojezične, tj samo na hrvatskom jeziku. To me je baš iznenadilo obzirom da je sredina sezone. Sve pohvale na preusmeravanje saobraćaja i prilagođavanje brzine putem digitalnih tabli, krenula je jaka kiša i u roku od odmah su digitalne table pokazivale 80km/h i klizav kolovoz.

Kod nas je mnogo bolji ENP sistem od njihovog ENC sustava. Mogli bi da porade na tome, jer trenutno moraš na mrtvo da staneš da bi ti očitao tag jer se nalazi direktno iznad rampe. Takođe dosta su im propale pojedine naplatne postaje, tj prelaz sa asfalta na betonsku podlogu, ako ne usporiš dovoljno ume dosta jako da lupi.
 
Vrh