Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Мени се не свиђају ознаке на аутопутевима и улазне табле. Иста боја и фонт као и у ХР, БиХ итд. Увек та жуто-зелена комбинација. Могли би се угледати мало на Мађарску.
Pogledajte prilog 204531Pogledajte prilog 204532








Kod Italijana i Slovaka su zelene.
Screenshot 2025-07-26 at 4.17.11 PM.png
 
Zelena je većinski usvojena kao standard označavanja auto-puteva u da kažemo istočnom delu Evrope, dok plavu koriste na zapadnom delu.

Mnogo veći problem od boje i fonta, nama predstavlja odsustvo standarda označavanja auto-puteva, počev od jasnog isticanja broja autoputa, kvalitetnijeg obeležavanja i standardizovanja odmarališta, kvalitetnijeg označavanja izlaza sa auto-puta, gde će pred samim izlazom biti označena i ostala mesta do kojih se može doći, rekao bih da nam fale i turistički "braon" znakovi, led displeji fale na dobrom delu auto-puteva, a i tamo gde ih ima, ispisuju "kre*enske" poruke poput: "Srbija, ponosni domaćin EXPO 2027"...

Evo me ponovo u Hrvatskoj i svaki put se oduševim, kad vidim koliko se oni brinu o "udobnosti" korišćenja auto-puta. Naši da uzmu i da uče od njih kako treba da izgleda sistem informisanja na auto-putu.

A i AMSS može da se posrami, jer je njihov komšijski kolega HAK, pokrio apsolutno sve ključne tačke na auto-putevima kamerama, tako da u svakom doba dana možete videti kakva je situacija na putu. AMSS se jedva smilovao da ubaci kamere na graničnim prelazima.
 
Poslednja izmena:
Из године у годину је све боље стање путоказа, али нпр. у Хрватској су страшно запостављени последњих пар година.
 
Из године у годину је све боље стање путоказа, али нпр. у Хрватској су страшно запостављени последњих пар година.
Ja nisam stekao taj utisak.
Drugo, oni imaju sistem aktivnog upravljanja saobraćem, sa stanicama na oko 5km, već nekih 15 godina, a displeji su u boljem stanju od naših, koji su više reklamni panoi.
Takođe i punu integraciju sa HRT koji pruža TA saopštenja preko RDS. I to rade na lokalnim programima, a ne kao kod nas. Pošao si u Grčku i slušaš mp3 i odjednom MUP preko 202 objavlnuje da je kod Subotice zastoj.
Ali da, RTS nema lokalne stanice.
Edit: Ne kažem, dobro i to što su konačno uveli, sa 25 godina kašnjenja, ali treba sistem treba unaprediti.

Održavanje, pogotovo autoputeva, u Srbiji je sasvim korektno. Bezbednost je odlična. Ali ima stvari koje fale, koje su plaćene ali eto.
 
Poslednja izmena:
Koliko je maloumnosti i neodgovornosti kod nas sam video neki dan.
Od Simanovaca sam se iskljucio na petlji ka Ns. I vozim tako 80 iza kamiona jer je nekog uvek bilo u preticajnoj, iza mene isto kamion. Vidim golf 7 prolazi pored mene, dolazi do pola kamiona sto je ispred mene, ja vidim nema nikog iza i krecem i ja da preticem kamion. Kad vidim ovaj sa golfom nesto usporava i to sve jace. I ja se naglo vracam u svoju traku.
U preticajnoj traci stoji radnik i kamion, kose travu izmedju traka.
Nijedan znak sa leve strane nije postojao koji upozorava na radove. Put ima blagu krivinu na desno i kad si iza kamiona ne vidis ni 50m sta je u preticajnoj.

Posle sam shvatio da su verovatno postavili znak negde napred, ali su u medjuvremenu prosli petlju i oni koji se ukljice na petlji nikako nisu obavesteni o radovima. To sam zakljucio jer su koslili i kod simanovaca, bio je znak radovi narednih 5 km, i tu je negde kamion i bio.

Da nije bilo ovog sa golfom koji je krenuo da koci, ja bih verovatno krenuo u preticanje i moguce naleteo na taj kamion da sam bio 50m blizi.
Onda bi se pitali u novinama da li sam gledao u telefon i kako ne vidim toliki kamion isped sebe...
 
Organizacija tih radova je kod na kriminalnom nivou. Mislim na košenje i na devijacije kada se prelazi u traku u suprotnom smeru zbog radova.

Pa samo pređeš granicu i vidiš kako se to obezbeđuje na bezbedan način i postane ti jasno kakvi ćaciji rade u našim preduzećima.

Hrvati npr. nemaju čunjeve na svakih par metara koji odvajaju smerove, već celom dužinom montažnu barijericu visine oko pola metra.

Tako je i u Austriji (verovatno su od njih i videli).

Kada su devijacije u pitanju, uvek je dobro osvetljenje i sve ti je jasno, a kod nas su uglavnom u mraku i skoro uvek se pravi zastoj kod same devijacije.
 
Те монтажне баријерице у иностранству се постављају само кад се радови дуже изводе.

На А3 постављају тај знак за радове (кошење траве) у наредних 5000 метара, а на А1 никада. Очигледно извођачи радова сваки има свој неки стандард постављања сигнализације... На А3 је Сремпут, ако се не варам, а на А1 на тој деоници је Србијапут.
 
Vrh