Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Данас су постављали на коловозима на раскрсници Љубинке Бобић-Недељка Гвозденовића-Др.Хуга Клајна (сва четири крака) одговарајуће пиезо сензоре за систем за адаптибилно управљање светлосном саобраћајном сигнализацијом.
IMG_20241213_144308_resized_20241213_035341909.jpg
 
Sta mislite o tome da se produzi trajanje zelenog svetla na semaforu kod skretanja iz mite ruzica da bulevaru?

Posto tu prolaze 4 linije i guzva je svakodnevna
 
Ma neće tu ništa pomoći, sva 3 pravca, su zagušena, ali bi ipak značilo, zeleno za Bulevar u oba smera je previše prioritizovano.
Ali nema veze, ko nije lenj, ima 5 alternativih pravaca, pa izvolite, snađite se.
Za nesrećne korisnike gsp: Ako ste u 20 ili 79, ako sedite, odspavajte, a ako stojite, peške 1 stanicu. A ako ste u 46, ispušili ste.
 
Nisam nigde našao koje su boje dozvoljene za stubove na koje se postavlja vertikalna saobraćajna signalizacija (obična i svetlosna)

Nekada davno su bili plavo-beli
 
Nisam nigde našao koje su boje dozvoljene za stubove na koje se postavlja vertikalna saobraćajna signalizacija (obična i svetlosna)

Nekada davno su bili plavo-beli
Само сива боја је дозвољена, као и полеђина знака.

Ти плаво-бели знакови су ми били омиљени.
 
Zna li neko kako se prolazi kroz ovu raskrsnicu, Dzona Kenedija na Nbg? Ja koliko vidim nema nikakvih oznaka, znaci ide pravilo desne strane.
Ali meni potpuno nije jasno da li u realnosti postoji neko nepisano pravilo ovde, jer koliko vidim prolazi kako ko hoce. Kad skrecem sa ove vece raskrsnice i kad stanem da vidim ide li neko sa desno nekad mi neko svira jer se cudi zasto sam stao. Pa onda situacija u kojoj oboje stanemo jer taj ne kapira da on ide prvi.
Screenshot_2396.png
 
Samo desna strana. Jedino nepisano pravilo je da niko to ne poštuje. Kad se setim auto-škole, svaki čas smo bar na pet minuta išli na neku od ovakvih raskrsnica. Najčešće su to bile blokovske interne saobraćajnice ili parkinzi.
 
Код нас обично је неписано правило да имају предност у оба смера ови што долазе од Џорџа Вашингтона, а не са паркинга и ако по закону је правило десне стране главно ту. Таквих раскрсница има доста.
 
Generalno, mislim da kod ovih lokalnih, "blokovskih" raskrsnica treba pre svega da radi usporavanje i "pogled očima" i međusobno propuštanje. Male su tu brzine, a pri malim brzinama mislim i da treba da bude više interakcije među vozačima, a manje robotskog praćenja pravila. Da me ne biste napadali posle, svakako je pohvalno da neko poštuje pravila.
 
Ja svakako usporim jer ne znam sta ko misli. A nisu bas ni brzine male, Neki iz Dzona K. skrecu ka toj raskrsnici i vec prilicno brzo samo prodju pravo, ne dovode u pitanje da li imaju prednost.
Ovde je postao problem jer sada nema mesta i ljudi parkiraju na samim coskovima, tako da jos manje vidis da li ce neko da izleti/
Jako su lose oznacena prvenstva po Bg.
 
Pre nekoliko godina sam se obratio Sekretarijtu za saobraćaj sa zahtevom da se izvrši tehničko regulisanje navedene raskrsnice i dobio sam odgovor da je "Sekretarijat za saobraćaj nenadležan jer je uvidom u katastar konstatovano da pomenuta saobraćajnica nije kategorisana kao javni put i da je za tehničko regulisanje saobraćaja (postavljanje signalizacije i dr.) ulica te vrste nadležna opština na kojoj se ulica nalazi".

Potom sam se obratio opštini Zemun i od njih sam dobio odgovor da "prema saznanjima koja nama stoje na raspolaganju regulisanje saobraćaja na navedenoj raskrsnici (postavljanjem odgovarajućih saobraćajnih znakova) u nadležnosti je organa grada Beograda. To sledi iz Statuta grada Beograda („Službeni list grada Beograda” broj 39/08) u kojem je članom 77. stav 11. određeno da se gradska opština, pored ostalog, stara o izgradnji, održavanju, upravljanju i korišćenju seoskih, poljskih i drugih nekategorisanih puteva. Prema našem viđenju (i dosadašnjem iskustvu) u svim ostalim slučajevima (kakav je i ovaj) nadležan je grad."

Tu sam shvatio da sam loptica.

Ponovo sam se obratio Sekretarijatu na šta su mi odgovorili da je "Законом о безбедности саобраћаја на путевима (''Сл. гласник РС'', бр. 41/09, 53/10,101/11, 32/13- Одлука УС и 55/14) /чл. 157./ је дефинисано да техничко регулисање саобраћаја на општинским путевима и улицама у насељима врши орган јединице локалне самоуправе надлежан за послове саобраћаја, у Београду Секретаријат за саобраћај.

На основу члана 63. Одлуке о градској управи града Београда (''Службени лист града Београда'', бр. 8/13 - пречишћен текст, 9/13-исправка, 61/13, 15/14, 34/14 37/14, 44/14, 75/14, 89/14, 11/15, 43/15, 74/15 ,37/16 и 73/16) Секретаријат за саобраћај врши послове који се односе на, између осталог, техничко регулисање саобраћаја на општинским путевима и улицама у насељима."

To je bilo to.
 
Vrh