Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Nije nam cela država bila pod Mađarskom, tako da ne mogu ni saobraćajni znaci da nam izgledaju kao u Mađarskoj, osim u Vojvodini. Istočni deo Srbije bi trebalo da ima saobraćajne znake kao u Bugarskoj, a ostatak kao u Turskoj. Tako bi smo bili u potpunosti odvojeni od nasleđa SFRJ, a vraćeni korenima.

Uzgred, i Mađari zelenom bojom označavaju autoput.​
 
Nije nam cela država bila pod Mađarskom, tako da ne mogu ni saobraćajni znaci da nam izgledaju kao u Mađarskoj, osim u Vojvodini. Istočni deo Srbije bi trebalo da ima saobraćajne znake kao u Bugarskoj, a ostatak kao u Turskoj. Tako bi smo bili u potpunosti odvojeni od nasleđa SFRJ, a vraćeni korenima.

Uzgred, i Mađari zelenom bojom označavaju autoput.​
Означавају га другачијим фонтом и примењују други стил.
 
Prometne raskrsnike sa više traka nikako.
Pomoglo bi da postoje znakovi. Znak "romb" tj. znak za prvenstvo prolaza vise ne postoji na raskrsnicama. Pa sam ja tako pre nekoliko godina stao jer semafor ne radi, znaka nema, a vozilo je sa moje desne strane, pa ja cekam da on krene a on ceka mene jer on ima znak "stop".

U Vojvodini su rombovi postojali, sada vidim da su ih i tamo poskidali.

Ne razumem logiku takvog delimičnog označavanja raskrsnica.
 
Zelena pozadina sa belim slovima vs Zelena tabla sa belim slovima. Osim razlike u fontu, šta je suštinski i funkcionalno drukčije?
Суштински имају специфичне табле које се разликују од српских и које су оригиналне, док се српске не разликују од других земаља бивше државе.
 
Pomoglo bi da postoje znakovi. Znak "romb" tj. znak za prvenstvo prolaza vise ne postoji na raskrsnicama. Pa sam ja tako pre nekoliko godina stao jer semafor ne radi, znaka nema, a vozilo je sa moje desne strane, pa ja cekam da on krene a on ceka mene jer on ima znak "stop".
Ako nema semafora, sledeće što se gleda je postojanje znaka. Tek ako znaka nema, onda ide pravilo desne strane. Dakle, imao si prednost.
 
Pomoglo bi da postoje znakovi. Znak "romb" tj. znak za prvenstvo prolaza vise ne postoji na raskrsnicama. Pa sam ja tako pre nekoliko godina stao jer semafor ne radi, znaka nema, a vozilo je sa moje desne strane, pa ja cekam da on krene a on ceka mene jer on ima znak "stop".

U Vojvodini su rombovi postojali, sada vidim da su ih i tamo poskidali.

Ne razumem logiku takvog delimičnog označavanja raskrsnica.
Ovi koji su na stopu svejedno imaju problem da se uključe u prometnu ulicu nebitno ima li romba ili nema. Da prođete preko Bulevara npr, treba da presečete 6 traka +2 šine dok ljudi zaleću i preko 100 kmh jer imaju prvenstvo.
 
Ako nema semafora, sledeće što se gleda je postojanje znaka. Tek ako znaka nema, onda ide pravilo desne strane. Dakle, imao si prednost.
Ali ako jedna strana ima znak a druga nema onda može doći do nesporazuma što je on i rekao. Auto koji stoji na stopu dolazi sa njegove desne strane a obzirom da on nema znak pomisli da treba da ga propusti. I tako se dolazi do situacija da obojica koče.

Ne sećam se da u zakonu postoji situacija da jedna ulica ima stop a druga nema. Kažu da se "podrazumeva". Ja sam položio vožnju u gradu gde svaka raskrsnica ima romb i to mi je bio apsolutni referent za prvenstvo prolaza ali vidim da danas to nije slučaj. U Beogradu romb gotovo da ne postoji.
 
Ovi koji su na stopu svejedno imaju problem da se uključe u prometnu ulicu nebitno ima li romba ili nema. Da prođete preko Bulevara npr, treba da presečete 6 traka +2 šine dok ljudi zaleću i preko 100 kmh jer imaju prvenstvo.
To nije problem saobraćajnog znaka na raskrsnici nego odsustvo saobraćajne kulture gde u naseljenom mestu sa ograničenjem 50 km/h neko sebi daje za pravo da vozi znatno brže - tako je mene jedan taksista vozio 120 km/h pored Mašinskog fakulteta. Samo je pitanje vremena kada će neko da bude povređen ili nastrada kao što je bilo u Stepi.
 
NIsam siguran, ali izgleda da u Nebojšinoj kod hrama crtaju žutu traku za turističke autobuse, tipa parking
 
Verovatno jer je ono u Skerlićevoj zauzeto zbog izgranje garaže.
 
To nije problem saobraćajnog znaka na raskrsnici nego odsustvo saobraćajne kulture gde u naseljenom mestu sa ograničenjem 50 km/h neko sebi daje za pravo da vozi znatno brže - tako je mene jedan taksista vozio 120 km/h pored Mašinskog fakulteta. Samo je pitanje vremena kada će neko da bude povređen ili nastrada kao što je bilo u Stepi.
Slažem se, mada problem postoji i kad bi vozili 50 jer je sve pretrpano. Moj slučaj je kad hoću iz Pop Stojanove da preprečim bulevar kad je semafor u kvaru, moram da se prekrstim. 6 traka + 2 šina. Jedan auto te propisti, u sedećoj traci neće
 
Da, to zna da bude problem i kada prelaziš pešački bez semafora. Prvi te propusti, pa ti onda svira što se ne mrdaš dalje, a ne vidi ono što vidim ja, da iza njega u traci pored dolazi vozilo u susret meni, i koje ne daje znake da će da uspori.​
 
Za pešake je problem koji je zakonski veoma jasan i za to što je @solecar opisao, kazna postoji i nije mala.

Kod kola je već drugačije jer zakonski ti možeš da kreneš samo ako su ti tih 6 traka i 2 šine slobodne. Zato je neodrživa ideja da se na velikim raskrsnicama ukinu semafori jer drugačije je NEMOGUĆE legalno izvršiti skoro svako levo skretanje, pa čak i proći pravo u slučaju da poprečna ulica ima mnogo manji intenzitet saobraćaja.
 
Stalno pominju kako imamo pametne semafore (svi su umreženi), ali niko te pametne semafore ne ume da prilagodi trenutnim uslovima. Očigledno je danas blokiran pristup Brankovom mostu iz Bulevara Nikole Tesle.

Nije ovo jedina takva situacija, nisam primetio da se ijedan režim promenio zbog nekih radova.

videoframe_206205.png
 
Stalno pominju kako imamo pametne semafore (svi su umreženi), ali niko te pametne semafore ne ume da prilagodi trenutnim uslovima. Očigledno je danas blokiran pristup Brankovom mostu iz Bulevara Nikole Tesle.

Nije ovo jedina takva situacija, nisam primetio da se ijedan režim promenio zbog nekih radova.

Pogledajte prilog 206911
Ту на тој раскрсници је данас био баш велики судар https://www.blic.rs/vesti/beograd/l...ovalo-4-vozila-jedno-potpuno-smrskano/lb47chr

судар код ушћа.JPG
 
Vrh