Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Kod mene u Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića je noću maltene pusto, pa bilo da imamo uključene semafore ili trepćuće žuto, preko leta imamo budale koje se zaleću, jer je pravo i idealno za za takmičenje, na delu od Bulevara vojvode Putnika do Dr Milutina Ivkovića.​
To se lako reši jednim ležećim policajcem ispred svake raskrsnice.
 
Nikako gašenje semafora, trepćuće žuto kod nas znači da semafor ne postoji - nagazi do patosa.
Samo napraviti ponoćni režim rada gde bi ceo ciklus bio dosta brži.
Zna se dobro šta znaci trepćuće žuto, kao i šta znači crveno, i kod nas i svuda u svetu i to ne znači daj po gasu, naš narod zna propise i propisi se poštuju, pa propis je i u rat da ideš da pogineš pa i to se čak poštuje i generacijama u nazad, zasto tako jedan banalan zakon kao trepćuće žuto ne bi narod poštovao?
yellow.png
 
@VladimirM


Režim trepćućeg žutog svetla znači da je semafor u kvaru i da važe pravila po saobraćajnom znaku i obaveštava "da se pazi". U praksi isto je kao da ga nema. A koliko naši vozači vole velike raskrsnice sa znakovima vidimo svaki dan u saobraćaju.
 
A to si zaključio kako da je efikasnije
Pa mi semaforsku raskrsnicu blokiramo redovno vidi kneza milosa nemanjina
Niko bre nikog nece da pusti
Objasnio sam u originalnom postu da u intrervalima niskog saobracajnog opterećenja je očigledno efikasnija raskrsnica bez semafora, to i vlasti grada znaju pa redovno tokom tih intervala(nedeljom, prazniko, nekada noću) uključe trepćuće žuto model rada. Ali moj argument je da je raskrsnica bez semafora efikasnija i u visokom intezitetu saobracajnog operećenja jer se meni lično čini da je tako jer lakse prođem/manje stresa/brže prođem/manje iritantno, iako se uvek moram zaustaviti u sred raskrsnice i dalje mi deluje lakše.. Znaci znam ali je metoda odokativna..
 
Gde to uključe tim danima trepćuće žuto? Ja vozim svaki dan po BG-u i nikad još nisam video to, osim ako nije neka havarija pa crkne semafor.
 
Svejedno, i dalje je raskrsnica bez semafora u svim intervalima dana efikasnija od raskrsnice sa semaforima.
Ne bih se nikako složio. Ni iz ugla pešaka, ni iz ugla vozača.

Gde to uključe tim danima trepćuće žuto? Ja vozim svaki dan po BG-u i nikad još nisam video to, osim ako nije neka havarija pa crkne semafor.
Znaju kod mene raskrsnicu Bul. kneza Aleksandra Karađorđevića i Dragana Mancea da isključe u kasne večernje sate, tačnije uključe treptuće žuto, ali to bude retko i uglavnom je vikendom.​
 
A to si zaključio kako da je efikasnije
Pa mi semaforsku raskrsnicu blokiramo redovno vidi kneza milosa nemanjina
Niko bre nikog nece da pusti
Objasnio sam u originalnom postu da u intrervalima niskog saobracajnog opterećenja je očigledno efikasnija raskrsnica bez semafora, to i vlasti grada znaju pa redovno tokom tih intervala(nedeljom, prazniko, nekada noću) uključe trepćuće žuto model rada. Ali moj argument je da je raskrsnica bez semafora efikasnija i u visokom intezitetu saobracajnog operećenja jer se meni lično čini da je tako jer lakse prođem/manje stresa/brže prođem/manje iritantno, iako se uvek moram zaustaviti u sred raskrsnice i dalje mi deluje lakše.. Znaci znam ali je metoda odokativna..
Gde to uključe tim danima trepćuće žuto? Ja vozim svaki dan po BG-u i nikad još nisam video to, osim ako nije neka havarija pa crkne semafor.
Nedeljom i praznicima uvek trepćuće žuto, zar nije?
 
Ili priča za neki drugi grad, ili nikad u Beogradu nije bio, ili nije seo za volan u Beogradu.
 
U Beogradu? Nikad video osim kad je kvar. Vozim svaki dan bez izuzetaka
Čak i da kažemo da si u pravu, šta se dešava kada je kvar, je l kolaps na toj raskrsnici ili funkcioniše bolje nego uobičajno kada radi semafor? Moj opšti utisak je da raskrsnica sa semaforima radi bolje kada je semafor u kvaru.
 
Poslednja izmena:
Prometne raskrsnike sa više traka nikako.

Nemoguće je uključiti se iz sporedne ulice ako vas neko ne propusti.
Zamalo ne poginuh skoro kad sam hteo sa preprečim Bulevar u 8 ujutru sa isključenim semaforom. Niko ne propušta, samo dodaju gas i psuju sve po spisku.

Jednotračne1+1 čak nekad i mogu da budu bolje. Sve zavisi o lokacije. Ali te imaju i kraće intervale pa se brzo smenjuju signali.
 
Ili priča za neki drugi grad, ili nikad u Beogradu nije bio, ili nije seo za volan u Beogradu.
Primer iz Priboja je da se jedini semafor u centru gasi preko letnjeg raspusta, ali on je tu samo zbog auto skole. Realno ne treba ali to je skroz drugačiji slučaj
 
Да ли мислите да треба мењати комплетну српску саобраћајну сигнализацију? Естетски стил сигнализације је веома сличан сигнализацији из околних земаља (бивше државе).
 
Šta znam, okej mi je trenutni dizajn, mada moram reći da ima prostora za unapređenje.

Uzgred kad pomenu pitanje dizajna, ispred Hotela Balkan postoji znak za obavezan smer levo, koji uopšte nije po dizajnu koji se koristi u Srbiji (znam da ovakav dizajn koriste u Hrvatskoj), nije mi jasno kako se kod nas stvorio ovakav znak:

1000005832.jpg


Meni lično ovaj više prija oku, od strelice koja se koristi kod nas:

1000005833.png
 
Мени се не свиђају ознаке на аутопутевима и улазне табле. Иста боја и фонт као и у ХР, БиХ итд. Увек та жуто-зелена комбинација. Могли би се угледати мало на Мађарску.
хрватска_знакови.jpg
српска_верзија.jpg
улазна_табла_бајмок.jpg
бели_манастир.jpg
мађарска.jpg
мађарска2.PNG
 
Kakve veze ima boja i stil znaka, a pogotovo što su sličnog dizajna u državama oko nas? Pa bili smo decenijama jedna država i mnogi saobraćajni propisi su doneseni u to doba i ne čudi što se to nije do danas menjalo. Ne treba to negirati istoriju samo da bismo je negirali. Po našem zakonu, zelena boja označava auto-put, plava boja moto-put, žuta boja magistralni put, a bela gradske saobraćajnice. Ako postoji neka studija koja pokazuje da je možda neki font čitljiviji od ovoga koji se trenutno koristi, nikakav problem, ali smatram da bi tako nešto bilo budalaština i bacanje para.
 
Kakve veze ima boja i stil znaka, a pogotovo što su sličnog dizajna u državama oko nas? Pa bili smo decenijama jedna država i mnogi saobraćajni propisi su doneseni u to doba i ne čudi što se to nije do danas menjalo. Ne treba to negirati istoriju samo da bismo je negirali. Po našem zakonu, zelena boja označava auto-put, plava boja moto-put, žuta boja magistralni put, a bela gradske saobraćajnice. Ako postoji neka studija koja pokazuje da je možda neki font čitljiviji od ovoga koji se trenutno koristi, nikakav problem, ali smatram da bi tako nešto bilo budalaština i bacanje para.
Национални стадион, улагање у професионални спорт уместо у рекреативни итд. је бацање пара. Одвајање од наслеђа бивше државе би требало да буде главни државни приоритет.
 
Vrh