Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Iskreno, nije ništa bolja situacija ni na nivou celokupne države. Totalno odsustvo brige za kvalitetno označavanje puteva.

Hehe, SFRJ kontent.

Tabakovac-Brusnik-Tamnič (69).jpg

Tabakovac-Brusnik-Tamnič (70).jpg
 
До пре који месец и Ћелије на Ибарској имале стару плаву таблу.
 
Ne znam dal sam se ja istripovao ali ako je ovo ovako, onda je zaista " smart " raskrsnica i to prvi put vidim.
Vitanovačka, Vojvode stepe kod crkve. Idem od autokomande i hoću da skrenem levo u Vitanovačku. Prilazim i vidim da se pali crveno za skretanje.
Uglavnom tu ide sledeći raspored zelenog, skretanje u vitanovačku, pa onda vojvode stepe, pa onda ide zeleno za vitanovačku.
Pali se crveno za vojvode stepe, i opet se meni pali za skretanje, preskočeno zeleno za Vitanovačku, pošto nikog nije bilo tamo.
 
Nisi istripovao, semafori su stvarno "smart", a nisu ni jedini u VS.

Ostaje problem polukružnih okretanja, pogotovo tu kod Vitanovačke, jer blokiraju skretanje, i dešava se da neko ne uspe da prođe pre crvenog zbog budale koje se okreće i tramvaj koji je iza automobila ostane zaglavljen do sledećeg zelenog.

Kada bi to rešili, a i nepropisna parkiranja ulica bi bila top.
 
Izgleda da su u prethodna 2 dana malo promenili režim na raskrsnici kod 6 kaplara.

Naime, pošto skoro svako jutro tuda idem na posao biciklom (ka gradu) znam da kada mi se upali crveno za pešake, automobilima je zeleno još 10-ak (možda i više) sekundi i tek tada skreću levo ovi sa mosta ka Sava centru i ovi od Sava centra desno ka mostu.

Danas krenem da iskoristim tu situaciju, ali ipak sam video na vreme da nema više tih 10-sekundi lufta i da se pali zeleno ovima što skreću odmah.
 
Je l menjan rezim semafora kad se sa Banovog Brda spusti na most? Deluje da zeleno drzi dosta krace nego pre

Kome prijaviti pokvarene tastere za pesake?

Ispred opstine Rakovica, gde svakodnevno desetine radnika te opstine predje ulicu, tasteri ne rade sigurno par meseci na obe strane ulice i ljudi cekaju i pritiskaju kao ludaci jer im na semaforu iznad crvenog prikazuje da pritisnu. Kako se neko od tih indijanaca iz opstine ne seti da prijavi to nekome, nikad mi nece biti najjasnije
 
Ovim (ne)radnicima https://www.beograd.rs/lat/gradska-vlast/2008-sekretarijat-za-saobracaj_3/
Odeljenje za svetlosnu signalizaciju i saobraćajno modelovanje
- poslovi iz oblasti regulisanja, organizacije i upravljanja saobraćajem svetlosnom signalizacijom;
- implementacija sistema upravljanja saobraćajem svetlosnom signalizacijom i inteligentnih transportnih sistema (ITS);
- prikupljanje, obrade i analize parametara saobraćajnog toka;
- modelovanje i ažuriranje Transportnog modela Beograda na operativnom nivou; modelovanje saobraćajnih procesa na mikro, mezo i makro nivou;
- izrada dugoročnih, srednjoročnih i godišnjih programa rada Sekretarijata na osnovu analize parametara saobraćaja i podataka dobijenih saobraćajnim modelovanjem;
 
Postoji li neki plan "kultivizacije" petlje Lasta, bar za početak sa ocrtavanjem hoizontalne signalizacije i jasnim određivanjem prvenstva prolaza znakom i putokazom?? Petlja na autoputu u jako prometnom delu obeležena kao raskrsnica u provincijskom selu sa 100 stanovnika.

Osim znaka Stop za ove što idu "od smederevca" tu je i jedan prastari znak koji sprečava ulazak u kontra smer. Skoro je jedan vozač početnik imao ideju da se isključi ka Nišu baš u kontra smeru jer nije imao pojma gde treba da ide, sreća video je taj prastari znak. Non stop gužva dok se ljudi dogovore kome je tu pravilo desne strane, a kome je stop.

Skretanje ka Nišu u oštrom uglu neću komentarisati....


Edit: zaboravio sam da to više nije autoput, sad tek neće rešiti.....


Znak sa žutom linijom u sebi, iz kog je to perioda ove države? FNRJ :O :D
1720356464001.png
 
Postoji li neki plan "kultivizacije" petlje Lasta, bar za početak sa ocrtavanjem hoizontalne signalizacije i jasnim određivanjem prvenstva prolaza znakom i putokazom?? Petlja na autoputu u jako prometnom delu obeležena kao raskrsnica u provincijskom selu sa 100 stanovnika.


Petlja Lasta je na trasi Spoljne magistralne tangente, tako da bi se sređivala i širila kad bi se nastavila gradnja SMT. Barem da spoje taj deo SMT od Trošarine do Laste značilo bi dosta.
 
Све петље на деоници кроз град су у катастрофалном стању што се тиче вертикалне и хоризонталне сигнализације. Проблем је надлежност између Путева Србије и Путева Београда. Путеви Србије свој део одржавају одлично, али путеви Београда никако.
 
Samo prijave prijave zatrpavanje jos ako moze foto šop ispod kako treba da izgleda da im bude jasno
 
Jasno je da kada je manji intezitet saobraćaja da je bolja efikasnost na raskrsnicama ako nema semafora , to znaju i vlasti grada jer uvek kada je manji intezitet saobraćaja(nedeljom, praznicima, noću ) uključe trepćuće žuto model rada na semaforu. Moj lični utisak je da i tokom većeg inteziteta saobraćaj je bolje ako semafori ne rade ili trepćuće žuto je, jer mi je lakše/manje stresno/manje iritantno/brže prođem kada naiđem na takvu raskrsnicu, bez obzira što mora da se zaustavim u sred raskrsnice. Mislim da trepćuće žuto treba da je tokom celog dana i noći na svim raskrsnicama sa semaforima. Promeni moje mišljenje.
 
Poslednja izmena:
Све петље на деоници кроз град су у катастрофалном стању што се тиче вертикалне и хоризонталне сигнализације. Проблем је надлежност између Путева Србије и Путева Београда. Путеви Србије свој део одржавају одлично, али путеви Београда никако.
Nisu ni Putevi Srbije baš za pohvalu, na nivou cele države nam je kultura označavanja puteva na izuzetno niskom nivou.

Pisao sam već ranije, kad se uporedi Hrvatska sa nama, kao da si u Bangladešu. Kod nas na milion mesta ima tih zaostalih znakova iz FNRJ/SFRJ, čak i po Beogradu. Znakovi na milion mesta olupani, išarani, izbledeli, nakrivljeni...

O nekom kvalitetnom informisanju, tek ne treba trošiti reči. Ja mislim da samo na deonici Beograd - Batrovci postoji jedno 5-6 tipova znakova za obeležavanje odmarališta. Na velikom broju uopšte i ne postoji informacija za koliko km je sledeće... U HR zato em svako odmaralište ima svoj naziv, em svaka tabla sadrži ažurne informacije šta je od usluga na odmaralištu dostupno, em na svakoj piše za koliko km je sledeće odmaralište, a na nekima piše i za koliko km je pumpa sa TNG...
 
Aj da vidim na šta bi to ličilo na raskrsnici Bulevar/Kneza Miloša ili Kneza Miloša/Nemanjina...

Ali načelno se slažem da bi bilo fino noću na manje frekventnim raskrsnicama gasiti semafore, na zapadu je to odavno praksa, ali daleko smo mi od zapada po pitanju saobraćajne kulture, naši bi to iskoristili da još više divljaju.
 
Aj da vidim na šta bi to ličilo na raskrsnici Bulevar/Kneza Miloša ili Kneza Miloša/Nemanjina...

Ali načelno se slažem da bi bilo fino noću na manje frekventnim raskrsnicama gasiti semafore, na zapadu je to odavno praksa, ali daleko smo mi od zapada po pitanju saobraćajne kulture, naši bi to iskoristili da još više divljaju.
Msl da bi i te opterećene raskrsnice fukcionisale bez semafora, Nedeljom i praznicima je sigurno trepćuće žuto i kod nas, a i u gluvo doba noći msl da je isto trepćuće žuto na ponekim raskrsnicama...
*eventulano da se na tim opterećenim raskrsnicama samo stavi neki "čunj" u sredinu i da se iscrta kružni tok koliko postojeci ivičnjaci dozvoljavaju i to bi bilo sasvim dovoljno da sve radi bez problema..
 
3+3 x 3+3 raskrsnice ne funkcionišu bez semafora i za to imamo dokaze. Pričam naravno o jačem saobraćaju preko dana.

Bilo je snimaka raskrsnice Omladinskih brigada i Bulevara Milutina Milankovića.

Ne znam ni kako bi protočno funkcinisale takve raskrsnice bez semafora, naročito zbog levih skretanja.

Kružni tokovi su već druga priča.
 
3+3 x 3+3 raskrsnice ne funkcionišu bez semafora i za to imamo dokaze. Pričam naravno o jačem saobraćaju preko dana.

Bilo je snimaka raskrsnice Omladinskih brigada i Bulevara Milutina Milankovića.

Ne znam ni kako bi protočno funkcinisale takve raskrsnice bez semafora, naročito zbog levih skretanja.

Kružni tokovi su već druga priča.
6x6 raskrsnice su izuzetno opterecene tj ima puno saobtraćaja pa je shodno tome tesko i proceniti šta je bolje. To što bi nama odokativnom metodom delovalo da je sve zakrčeno ne znači da ne funkcioniše.. Moj lični utisak je da je bolje bez semafora, rado bih pročitao neki istračivački rad na tu temu..
 
Ne može bez semafora, jer ljudi ne znaju da voze. Evo neki dan nije radio semafor na raskrsnici Bulevara Zorana Đinđića i Španskih boraca. I pored znaka STOP, gotovo da se niko iz Španskih boraca nije zaustavljao, dok neki nisu ni kočili.
 
Samo prijave prijave zatrpavanje jos ako moze foto šop ispod kako treba da izgleda da im bude jasno
Ne pomaže. Ja sam jednom prilikom pisao i u fotoshopu uradio kako treba da izgleda rešenje, a dobio odgovor da ne postoji potreba za time jer sadašnja situacija sasvim zadovoljava potrebe građana, plus što na nekih 200m dalje imamo semaforizovani pešački prelaz gde je mnogo potrebnije, a ovde gde sam ja predložio je suviše blizu prethodnom i usporavalo bi mnogo kola. A mesto za koje sam predlagao je mesto gde ljudi sa koferima pretrčavaju bulevar. Plus što tamo gde su stavili semaforizovani pešački na koji se pozivaju, imamo na manje od 100m semaforizovanu raskrsnicu sa pešačkim prelazom.
Ali načelno se slažem da bi bilo fino noću na manje frekventnim raskrsnicama gasiti semafore, na zapadu je to odavno praksa, ali daleko smo mi od zapada po pitanju saobraćajne kulture, naši bi to iskoristili da još više divljaju.​
Kod mene u Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića je noću maltene pusto, pa bilo da imamo uključene semafore ili trepćuće žuto, preko leta imamo budale koje se zaleću, jer je pravo i idealno za za takmičenje, na delu od Bulevara vojvode Putnika do Dr Milutina Ivkovića.​
 
Vrh