Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Не знам да ли се о овоме некада расправљало - због чега је у Београду готово непостојећи знак пут са првенством пролаза? У другим градовима и на отвореном путу се неупоредиво учесталије користи. Приметио сам да у гомили ситуација када нема знак стоп или троугао, возачи све једно успоравају или стају ако је непрегледно иако имају првенство пролаза самим непостојањем ниједног знака. Па и сам када сам на непознатој локацији са пуно крошњи и других џиџабиџа поред пута које би могле заклањати саобраћајни знак, често успорим или укочим, за сваки случај. Мислим да би знак пут са првенством пролаза у многим ситуацијама помогао возачима и убрзао саобраћај.
 
Raspravljalo se. Moje shvatanje - rezon je: 'U Beogradu je previše raskrsnica, ko će to sve da postavi i da održava, da prepolovimo mi to i da postavimo samo stop i trougao'. A i postiže se upravo kako pišeš, da se vozi sporije kroz raskrsnicu.

Ali onda u praksi dobiješ da u Beogradu moraš da gledaš koji znak ima ovaj u ulici s kojom se ukrštaš, i to od nazad. I takođe, dva sistema signalizacije u Srbiji: jedan za Beograd i drugi za Nebeograd. Pa posle kukamo da ovi iz manjih mesta ne znaju da voze...
 
У осталим местима је стандард да и семафори имају знак првенства пролаза или стоп, за случај да се исти поквари или да трепће само жуто.
 
Ja sam se iskreno začudio kad sam video da su prilikom zamene asfalta u Dunavskoj, kod ulaza u Luku postavili znak za prvenstvo prolaza.
 
@WLABmz @Пантограф @Дошљак
Ja bih rekao da je taj znak najrasprostranjeniji u Vojvodini dok u ostatku zemlje je situacija slična kao u Beogradu. Kada sam studirao, postavili smo pitanje profesoru zašto se taj znak ne postavlja na raskrsnicama u Beogradu i razlog je upravo da se vozači nateraju da uspore pre raskrsnice što je inače i dokazano da što je manje znakova to su vozači oprezniji i manje je nezgoda. S druge strane, ti znakovi koji regulišu prvenstvo prolaza su namerno i napravljeni da budu takvih oblika da se mogu čitati sa obe strane.
 
@WLABmz @Пантограф @Дошљак
Ja bih rekao da je taj znak najrasprostranjeniji u Vojvodini dok u ostatku zemlje je situacija slična kao u Beogradu. Kada sam studirao, postavili smo pitanje profesoru zašto se taj znak ne postavlja na raskrsnicama u Beogradu i razlog je upravo da se vozači nateraju da uspore pre raskrsnice što je inače i dokazano da što je manje znakova to su vozači oprezniji i manje je nezgoda. S druge strane, ti znakovi koji regulišu prvenstvo prolaza su namerno i napravljeni da budu takvih oblika da se mogu čitati sa obe strane.
То је тачно, али нажалост створио се нови проблем, а то је да доста возача само пролеће кроз раскрсницу.
 
Не знам да ли се о овоме некада расправљало - због чега је у Београду готово непостојећи знак пут са првенством пролаза? У другим градовима и на отвореном путу се неупоредиво учесталије користи. Приметио сам да у гомили ситуација када нема знак стоп или троугао, возачи све једно успоравају или стају ако је непрегледно иако имају првенство пролаза самим непостојањем ниједног знака. Па и сам када сам на непознатој локацији са пуно крошњи и других џиџабиџа поред пута које би могле заклањати саобраћајни знак, често успорим или укочим, за сваки случај. Мислим да би знак пут са првенством пролаза у многим ситуацијама помогао возачима и убрзао саобраћај.
Ako nemas znak stop 99.99% znaci da imas prednost tj da oni iz bocne ulice imaju STOP ili trougao, tako da je taj znak nepotreban. Ako i postoje raskrsnice da niko nema stop, to su neke divlje ulice.

Ja licno ne znam gde u Bg ima raskrsnica koja nema znakove STOP.
 
Ako nemas znak stop 99.99% znaci da imas prednost tj da oni iz bocne ulice imaju STOP ili trougao, tako da je taj znak nepotreban. Ako i postoje raskrsnice da niko nema stop, to su neke divlje ulice.

Ja licno ne znam gde u Bg ima raskrsnica koja nema znakove STOP.
По центру нисам примећивао, али по периферији их има, типа само знакови за пешачки прелаз, а раскрсница је регулисана правилом десне стране.
 
Na Karaburmi ne verujem da sam video i jedan znak za prvenstvo prolaza a živeo sam tu 6 godina. Bezbroj puta sam imao slučaj da ulazim u raskrsnicu bez znaka gde ja postupam po pravilu desne strane, usporavam, dok ne vidim da li na drugoj ulici stop. Onda taj na stopu misli da ja njega propuštam pa krene...
Na kraju sam naucio napamet sva prvenstva pa nisam usporavao i onda me jedan spucao bočno jer nije stao. Sad usporavam i kad ima znak za prvenstvo. zaj***...
 
Poslednja izmena:
Na izlasku sa autoputa ka Konjarniku iz pravca Bubanj potoka, kada se uključuje u Ulicu Vladimira Tomanovića, ima znak za prednost za one koji dolaze iz tog pravca. Uglavnom se poštuje, ali to "uglavnom" može skupo da košta one koji ne uspore za svaki slučaj i oslone se samo na znak. Jeste da imaju prednost, ali... E to "ali" devojci sreću kvari.
 
Мислим да се ова прича о знаку првенства пролаза понавља на сваких 10 страница у теми, па и ја да се поновим. Увек сам био да за то да се на означавању раскрсница не штеди превише и да увек морају бити једнозначне, тј недвосмислене, и зато ме је увек нервирало непостојање ових знакова. То у пракси значи да кад дођеш на раскрсницу мораш да гледаш сигнализацију на другим улицама, тј да гледаш знакове од позади и по облику закључујеш ко има предност. То је често исцрпљујуће а није ретко да су ти знакови заклоњени за тебе.

То што се људи временом навикну да када немају никакав знак значи да вероватно имају предност, јер остале улице обично имају троугао или шестоугао, је најгоре у свему томе. Раскрснице које нису регулисане знаковима већ правилом десне стране јесу ређе у БГ али их има ту и таму у свим деловима града, ја их свакодневно виђам. Прво што помислиш кад наиђеш на овакву раскрсницу а не идеш туда често јесте да имаш предност јер немаш никакав знак, што може довести до удеса. Такође дешава се да знак стоп или троугао буде оборен и неко време склоњен са раскрснице, те пракса "немам знак значи вероватно имам предност" опет посаје опасна.

Поменућу још једну праксу а то је сматрање појединих возача да у Т раскрсницама без сигнализације (семафора или знакова) увек предност имају они који иду право, тј да не важи правило десне стране. Једна од таквих је она у Земуну у Радоја Дакића од тунела до парка у Земуну, на месту где се скреће ка Булевару Михајла Пупина. Не постоје знакови. Возачи који иду од стране тунела ка парку дал због непостојања знака ( и правила немам знак значи имам предност) или због тога што они иду право сматрају да имају предност у односу на возила која иду из БМП. Срећом углавно исто сматрају и ови што долазе из стране БМП и ако немају никакав знак а имају предност по правилу десне-леве стране, јер некако јесте најчешња пракса у Т раскрсницама. Ако нешто грешим у тумачењу нека ме неко исправи.
 
Ako nemas znak stop 99.99% znaci da imas prednost tj da oni iz bocne ulice imaju STOP ili trougao, tako da je taj znak nepotreban. Ako i postoje raskrsnice da niko nema stop, to su neke divlje ulice.

Да, али теоретски, не мора да буде стоп или троугао из бочне улице, те неко ко први пут пролази кроз ту раскрсницу то не може да зна.

Такође, многи занемарују да се право првенства може обележити и хоризонталном сигнализацијом (ниво иза вертикалне).
 
Mislim da zakon poznaje samo obeležene i neobeležene raskrsnice. I postoji postupanje po znaku i po pravilu desne strane. Nigde se ne pominje poluobeležena dvosmislena raskrsnica tako da to ne trebalo da se dešava, nema tumačenja, mora biti striktno određeno.
 
Izvinjavam se ako je pominjano, ali jel može nešto da se uradi povodom semafora za levo iz M. Pupina u A. borbe i Š. boraca? Svakodnevno glupi semafori naprave kolaps i oni koji čekaju skretanje, zauzmu i traku za pravo. Toga nije bilo dok su bili stari semafori.
 
Да, али теоретски, не мора да буде стоп или троугао из бочне улице, те неко ко први пут пролази кроз ту раскрсницу то не може да зна.
Upravo zato su ti znaci jedinstvenog oblika da se mogu prepoznati i kada se gledaju otpozadi.

Moje mišljenje je da pomenutog znaka nema skoro nigde upravo zato da bi vozač sa više pažnje ulazio u raskrsnice, a ne samo projurio bez gledanja i smanjenja brzine. To je, na žalost, posledica veoma loše i niske saobraćajne kulture kod nas.
 
Stvarno ste optimisti ako mislite da ovde "vozači" znaju pravilo desne strane. Evo primera ulaza u bilo koji blok gde nema znaka. Onaj koji ide pravo internom saobraćajnicom mora da propusti onog ko ulazi u blok jer mu dolazi s desne strane. To niko ne poštuje, a mene kada ih propustim gledaju kao debila i ništa im nije jasno. Ne znam kako su takvi dobili dozvolu. Doduše manji je problem kad ja propuštam, veća mi je frka kad ja imam prednost. Jednom mi je lik objašnjavao da je on imao prednost jer ide pravo. Samo sam rekao važi brate, aj zdravo.
 
20231024_101415.jpg
 
Stvarno ste optimisti ako mislite da ovde "vozači" znaju pravilo desne strane. Evo primera ulaza u bilo koji blok gde nema znaka. Onaj koji ide pravo internom saobraćajnicom mora da propusti onog ko ulazi u blok jer mu dolazi s desne strane. To niko ne poštuje, a mene kada ih propustim gledaju kao debila i ništa im nije jasno. Ne znam kako su takvi dobili dozvolu. Doduše manji je problem kad ja propuštam, veća mi je frka kad ja imam prednost. Jednom mi je lik objašnjavao da je on imao prednost jer ide pravo. Samo sam rekao važi brate, aj zdravo.
pisem ponovo, sa telefona sam napisao potpuno nerazuman post :D

juče priča prijatelj kako je imao sudar u takvoj situaciji, morala je da dolazi policija jer ovaj što je isekao sa desne strane ne može da se pomiri da on koji ide pravo nema uvek prvenstvo. Mislim da na kraju idu na sud jer ovaj nije hteo da prizna.
 
Na raskrsnici Teodora Hercla, Novogradske, Prvomajske i Zlatiborske u Zemunu je uključen semafor. Uz Teodora Hercla (ex Prilaz, ex ex Jakuba Kuburovića) sam vozio beznačajnih 10 minuta, jer na zeleno stignu da prođu 4 vozila. Srećno svima koji slave. Kada je semafor davnih dana postavljen, urgirali smo da Beograd put izađe na teren i snimi napravljeni haos, tada je semafor na vrhu uspona isključen, a onaj na Tošinom bunaru je nastavio sa radom, iako nema trake za postrojavanje od NBG i redovno se prave kolone. Sada sa uključenim i ovim gore, uz Ugrinovačku koja lipsava zbog preusmerenja iz Glavne, sada je i prvac ka Prvomajskoj uštrojen, zbog ko zna koje neznalice i kabadahije.
 
Vrh