Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Znate ono kada imamo uzan trotoar, pa naletimo na stub saobraćajnog znaka po sred istog ili opet tako nekako da smeta.

E pa, evo kako je to u Trstu rešeno. Prosto da prostije ne može biti.

020.JPG
022.JPG
025.JPG
 
Тога у Новом Саду има доста, а виђао сам и у другим градовима.

У Београду сам видео само у насељу Плави хоризонти (где сматрам да уоште није било реалне потребе) и изгледају ружно тј. овако:
Screenshot_20230611_170416_Samsung Notes.jpg
 
Uskoro će rešiti konflikt u tajmingu signala zelenog svetla koji postoji između semafora za levo skretanje iz BKA ka Starine Novaka i pešačkog prelaza kod Pravnog fakulteta.
Problem je to što se zeleni signal za pešake uključi pre nego što vozilo koje skreće stigne da izađe iz raskrsnice.
Rešiće se tako što će produžiti trajanje crvenog signala za pešake za 3s.
 
Uskoro će rešiti konflikt u tajmingu signala zelenog svetla koji postoji između semafora za levo skretanje iz BKA ka Starine Novaka i pešačkog prelaza kod Pravnog fakulteta.
Problem je to što se zeleni signal za pešake uključi pre nego što vozilo koje skreće stigne da izađe iz raskrsnice.
Rešiće se tako što će produžiti trajanje crvenog signala za pešake za 3s.

Oni tako rešavaju sve, zato mi pola života prođe čekajući zeleno kao pešak, a vremenom crveno sve duže u njihovim smart planiranjima. A da se sete da produže zeleno za pešake u Bulevaru, redovno viđam slabije pokretne ljude da jedva pređu pola ulice a već se prebaci na crveno. Evo danas sam na zeleno brzim korakom prešao na pešačkom kod Vuka i crveno se uključilo na par metara pre nego što sam stao na trotoar.
 
Nisam neko ko ne može da ide brzo, pa opet na pojedinim lokacijama jedva stignem polovinu da pređem. Recimo kod mene, raskrsnica Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića i Dragana Mancea, pešački u bulevaru, koji vodi ka stajalištiu trolejbusa, stignem do pola i maltene samo što se spustim sa razdelnog ostrva na kolovoz, upali se crveno, pa onda moram malo da potrčim.​
 
To je u redu. Zeleno za pešake bukvalno može da traje 5 sekundi. U programu semafora se uvek ostavlja neko vreme da pešaci završe prelazak ulice.

Znam sve, ali nije u redu u ovim većim širokim ulicama, nenormalno je imati onako kratko zeleno, pritom tamo u bulevaru sa onim rupetinama oko šina ako ideš tipa u invalidskim kolicima ili sa štapom treba ti dodatno vreme da ih pređeš, viđao sam gomilu puta da saobraćaj krene pa onda sviraju a ljudi se lome da stignu preko, imate takvih slučajeva po celom gradu.
 
Znam sve, ali nije u redu u ovim većim širokim ulicama, nenormalno je imati onako kratko zeleno, imati takvih slučajeva po celom gradu.
Zato sto je Beograd grad koji se u vecini slucajeva krece kolima i autobusima, i to je prioritet. Zato pesaci ispastaju, jer je lakse da pesak ispasta nego da bude jos veci kolaps nego sto je trenutno, na zalost.. Kada bi postojao metro i kada bi se smanjio saobracaj naravno da bi prioritet bio na semaforu za pesake. Tako je svuda u evropi gde se trude da smanje saobracaj u gradskim jezgrima kao npr u Barseloni.
 
Zato sto je Beograd grad koji se u vecini slucajeva krece kolima i autobusima, i to je prioritet. Zato pesaci ispastaju, jer je lakse da pesak ispasta nego da bude jos veci kolaps nego sto je trenutno, na zalost.. Kada bi postojao metro i kada bi se smanjio saobracaj naravno da bi prioritet bio na semaforu za pesake. Tako je svuda u evropi gde se trude da smanje saobracaj u gradskim jezgrima kao npr u Barseloni.

Da jeste, samo što ovde svaki put sve rešavaju dodatnim sekundama zelenog za kola, a infrastrukturu ko j***. Kad odem u neki uređeniji grad van Srbije ne čekam kao majmun pola sata dnevno na pešačkim, takođe tamo taster na semaforu stvarno i radi posao i brzo prebaci na zeleno, u Bg možda 10% onih tastera ima efekat i to sve na manje prometnim ulicama.
 
Danas sam se vozio sa 40 i stali smo na semaforu na raskrsnici Takovske sa Vojvode Dobrnjca i Draže Pavlovića. U jednom trenutku se upalila strelica za uslovno zeleno, koja je davala signal za skretanje u Draže Pavlovića i Jaše Prodanovića. Dok sam to skontao, već smo krenuli, tako da nisam stigao da fotografišem. Ako je neko u mogućnosti, može da fotografiše. To je tu postavljeno od skoro. Da li postoji još negde? Kako je tako nešto regulisano zakonom? Koliko je po vama to praktično, obzirom da je vozač trole svirao vozaču u kolima ispred.​
 
Тако је, то стоји ту макар 20 година, толико се сећам, а вероватно и више. Само то не даје право возачу троле да труби уколико возило испред има намеру да иде право и чека себи зелено јер трака није резервисана за возила која скрећу десно у једну од две улице.
 
To je stvar kulture i empatije.
Ja lično nikada ne stajem u desnu traku, ako idem pravo, a desna traka dobija uslovnu zelenu strelicu dok traje zeleno za pravo.
 
Контам ја да је некад јако себично па и помало бахато блокирати условно скретање десно кад идеш право, али у већини случајева је оправдано дал зато што возач није имао времена и места да се престроји у другу траку, дал зато што је у другој траци већ велики ред који прети да већ раније блокира улицу или неки трећи разлог.
Пре неколико месеци имао сам још очигледнију ситуацији беспотребног и бахатог трубљења. На раскрсници је лева трака само за скретање лево а десна за право и десно. Ја сам ишао право и правилно се престројио. И наравно упалила се условна десна. После неких 5 секунди нека жена иза поче несносно да свира а после још неког времена пође да ме обиђе са леве стране и стаје поред мене и виче да са треба да станем у леву траку како би она прошла. Само сам јој руком показао да није баш нормална. У том тренутку се упалило зелено и за право. Нисам хтео да се инатим те сам је пустио сам је да прође испред и скрене десно .
 
U desnu traku ne stajem jedino u nekim neopterećenim režimima saobraćaja kada to može da se izvede. U standardnoj BG gužvi to je besmisleno i glupo jer su sve trake za pravo uvek kompletno zauzete. Treba imati i empatiju prema sebi. Zeleno se zato zove USLOVNO a ne obavezno.
 
Vrlo često mi se dešava da kada je leva traka za pravo i levo, a desna za pravo i uslovno desno, da vozači koji su prvi na semaforu u levoj traci, tek kada na semaforu bude zeleno, daju levi migavac i tada po pravilu ostanem "zaglavljen" u toj traci jer vozila iz suprotnog pravca imaju prednost.
Iz tog razloga, uvek kada su guzve ili pojačan saobraćaj, stajem u desnu traku, jer kako je i rečeno u postu iznad, zeleno je uslovno, a ne obavezno.
 
Možda nisam najpreciznije napisao, ali ne stajem u takvu traku, ako je traci za pravo malo vozilo. Naravno, nekada se ne stigne prestorijiti se, ali to je već ona priča koju često potenciram, a to je da strelice za smerove treba da stoje na portalima iznad puta tamo gde za to ima mogućnosti.
 
I taj tu semafor kada se skreće desno isto, treba skroz da usporiš i staneš da bi video da li je zeleno ili crveno, jer se iza ovoga ne vidi dok bukvalno ne skreneš. Sve je odradjeno na svetskom nivou, nikad bolje nije odradjeno :)
 
Vrh